IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

+10
MiniStuff
merlin1953packard
Caverö
Kent
johan r
Stefan E
Matt_Public
Janne.S
JOooCKE
Azgaron
14 posters

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Matt_Public ons jun 09 2010, 14:54

Azgaron skrev:[...] och sen kan man ju undra vad han håller i handen.... ehum Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Icon_wink

Är man skapt sådär så får man nog vackert passa på att ta vara på den glädje som står till buds. Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Icon_king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron ons jun 09 2010, 20:41

Very Happy
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron tor jun 10 2010, 14:04

Tja, figurmoddar kräver nog lite övning, men så här ser han ut nu. Smile

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Rf-4b_phantom_mod_pilot_640x480

Brister i proportioner skyller jag på Revell! Wink

Ska fixa lite till med slangen till masken bl.a sen ska de målas också.

Funderar på om jag ska låta den andra vara som den är, eller om jag ska modda den lite också.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Kent tor jun 10 2010, 15:07

Ser bra ut.

/W
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron tor jun 10 2010, 15:24

Tack Warthog! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron fre jun 11 2010, 00:05

Jag har nog fått spatt, eller så är det fullt normalt modellbyggarbeteende! Smile

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Rf-4b_phantom_2_pilot_mod_2_640x480

Får se vad det månne bli av det här. Alternativet är ju nya piloter eller helt utan. Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Janne.S fre jun 11 2010, 01:03

Aj aj aj, de där kattapluttisarna såg inte roliga ut.....jag tror du får modda dom med.

hehe piloten ser ut att ha tappat något Razz

Härligt att sågen kommit fram!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron fre jun 11 2010, 01:55

Nä, kattapluttisarna ser verkligen inte nåt vidare ut.
Tråkigt nog sitter sitsen i "tråget", annars hade det ju varit enkelt att byta dem, eller snarare enklare. Smile

Ja, han har visst det Smile

Hehe, såga är kul. Om jag bara visste vad jag gjorde också så... Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Janne.S fre jun 11 2010, 04:40

Heh, det brukar lösa sig Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Matt_Public fre jun 11 2010, 09:46

Azgaron skrev:Hehe, såga är kul. Om jag bara visste vad jag gjorde också så... Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Icon_smile

Aha, du leker "stympa snubben" min favvo vad det gäller pilotfigurer. Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Icon_pirat

Jag brukar göra hål i bitarna och sedan dra en bit metalltråd längs genom armen (som ett smultronstrå fast med kroppsdelar).
Sedan kan jag i lugn och ro stuka om dem tills det inte ser alltför tokigt ut. Såvida jag inte vill att det ska se tokigt ut förstås...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron fre jun 11 2010, 11:18

Hehe, jo det löser sig nog! Smile

Bra tips, tack Matt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Caverö fre jun 11 2010, 16:26

dom stolarna ser ju inget vidare ut må jag säga, liksom figurisarna Shocked men jag har mycket sällan använt någon figur till flygplan.

Med undantag för figuren till tamiyas Corsair som står på vingen och den till buffalon som posar framför flygplanet och håller i proppen.

Men detta fixar du nog gallant Håkan, forsätt kampen cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron fre jun 11 2010, 16:36

Tack Mattias! Smile

Nä, snygga är de inte, men förhoppningsvis ska jag nog kunna ändra på det.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron lör jun 12 2010, 00:15

Det går framåt lite i taget! Smile

Fick provpassa piloten och armdelarna mot spaken. Blev rätt ok tycker jag.

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Rf_4b_phantom_2_pilot_mod_3_640x480

En arm kvar att fixa, och som jag tror blir lite svårare, då den ska vinklas utåt mot sidopanelen.

Ett antal steg längre fram i beskrivningen hittar man jetmotorn.

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Rf_4b_phantom_2_engine_1_640x480

Den ser rätt ok ut tycker jag, men frågan är hur mycket den syns, utan att man öppnar upp på nåt vis.
Det som däremot syns är utblåset, och "som vanligt" har Revell struntat i att göra nåt som helst detaljer. Sad

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Rf_4b_phantom_2_engine_2_640x480

Nåja det ska nog gå att göra nåt åt det med.Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Janne.S lör jun 12 2010, 07:54

Hehe...du får se den där modellen som en tom målar duk tror jag Very Happy
Konstnären inom dig får utlopp och får fylla den med liv!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron lör jun 12 2010, 10:23

Tack Janne! Smile
Jo, jag får nog göra det!
Blir ju en del att kolla ref på.
och jag som tänkt bygga ur lådan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Janne.S lör jun 12 2010, 10:42

Så brukar jag åxå säga när jag ska börja bygga ett projekt.....se hur det har gått Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron lör jun 12 2010, 14:43

Hehe! Smile
Jo, det vet vi ju! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron sön jun 20 2010, 18:36

Jag har inte fått så mycket gjort som jag tänkt, men lite har hänt iaf.
Jag har pulat lite med vingarna och passningen på den fällbara vingspetsen.
Sen har jag spacklat motorn, och den ska kanske få lite extra slangar.
Sen är det piloter och stolar jag pysslat med mestadels.

Jag beslöt mig för att försöka modda den ena stolen lite.
Det kanske inte helt likt men bättre hoppas jag.
Här är en bild på båda.

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Rf-4b_phantom_2_seats_1_640x480

och en bild med piloterna på plats.

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Rf-4b_phantom_2_seats_w_pilots_640x480

Jag ska ge mig på den andra stolen också. Tänkte göra bälten som går från stol till axlarna sen, samt lägga till lite pyngel och pinaler på baksidan av stolen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Janne.S sön jun 20 2010, 19:25

Ser avsevärt bättre ut!
Kanske att handtagen uppe på stolen är lite små, öglorna alltså.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron sön jun 20 2010, 20:03

Tack Janne!
Möjligt, ska kolla på det!
Ska ändå pilla lite mer med stolarna.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av merlin1953packard tis jun 22 2010, 22:59

Ser ut som ditt bygge har kommit igång ordentligt nu, Håkan! Blir det månde "thumbs up" från piloten (för den andre är väl navigatör och eldledare, antar jag)? Blir mycket att måla på den stora maskinen! Blir det inte ansträngande för ögonen att arbeta med den vita pasten, Håkan? Har själv erfarenhet av just vit plast och upplever att det är svårt att se ordentligt!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron ons jun 23 2010, 00:48

Tack Merlin! Smile

Jo, jag håller med om att det är lite ansträngande att se ordentligt med vit plast, och det skapar tydligen lite problem för kameran också, då det är svårt att få den att fokusera rätt.
Mycket att måla blir det som sagt.

Jag hittade hyfsade bilder på instrumentpanelerna, som jag hoppas kunna använda mig av på nåt vettigt sätt. Troligtvis kommer jag att kapa till nya paneler, då formen är för fighter och inte spanare som denna är.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Azgaron tor jul 01 2010, 21:39

Båda byggena ligger phramme i byggrummet och vissa delar phrån båda ligger på byggbordet.

Det är ju klart stora skillnader mellan Hasegawas och Revells cockpitar, på mer än ett sätt.

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Qf-4s_phantom_2_versus_rf_4b_tub_640x480

Dels är detaljeringen betydligt bättre, och dels är det en höjdskillnad mellan phrämre och bakre sittplats.
Jag phunderar på att kapa i Revellen och phlytta ner phrämre delen lite, om det går.
Måste kolla mot hjulhus etc phör att se om det passar.

Instrumentpanelerna är inte riktigt så platta som Revell vill ge sken av, och därför tänker jag phörsöka phörbättra dem lite.
Den nya bakre panelen ser i nuläget ut så här.

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Rf_4b_phantom_2_new_rear_panel_1_640x480

Det jag phunderar över är detaljeringen på instrumenten, och hur instrumentdelen där joyen tydligen sitter, hur den ser ut?
Phör jag antar att det sitter en även på en spaningskärra.

Slänger in en bild till på sätena.

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Rf_4b_phantom_2_seats_2_640x480

Som synes (phörhoppningsvis) har öglorna bytts ut mot en något större modell, och väggen bakom den bakre stolen har phått två skenor.

Jag ska göra en vägg bakom phrämre stolen också, och phylla på med lite slangar och annat pyngel.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Janne.S tor jul 01 2010, 21:41

Det ser phörträphphligt ut! cheers
Massa härligt scratchande där!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32 - Sida 2 Empty Sv: Till minne av Russ! - RF-4B Phantom II - Revell 1/32

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet