IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+32
Cacahuate
Patrik K
Particle_Man
Viggen
Henrik Bergman
Obed
Azgaron
Warlord
fowi
ernie87
Warsawpact
Joppo
Hayabusa
SAU
SkelettetS
Caverö
Brage
linusorn
Marlin
Galdrin
Fisken35
Jokkocze
Jörgen.E
johan r
MiniStuff
Janne.S
cas
Matt_Public
Kent
Stefan E
denstore
Gigabyte
36 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons maj 02 2012, 11:28

Hejsan!

Fina Dekaler, Leading Edge är kanon-dekaler, men kan vara lite sköra och styva, så hantera dem försiktigt.



Trots (eller kanske tack vare…) att jag inte byggt så mycket, så har det handlats en del.



Hos Moduni i Tyskland hittade jag de här godsakerna;



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4536



En Supermarine Spiteful i 1/48!

För en Spitfire-älskare som mig så är den ett måste.

För trots att maskinen har ett nytt namn så är det här ”The last of the line” i Spitfire-familjen.



Den här flygande lilla mackapären var tänkt att ersätta An-2 Colt, det vet vi hur det gick.

An-14 tillverkades i bara 600 exemplar.



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4537



Den här helikoptern har jag väntat läääänge på i 1/48!

Lynxen är nog en av de vackraste helikoptrar som byggts, och den här modellen är så färsk att man får ha grytlapparna på när den hanteras!



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4538



En lådtitt kommer snarast och en byggtråd är inte långt borta!



Ytterligare en helikopter i 1/48, en Wessex.

Detta är en återutgivning (Matchbox…?), men en väldigt efterlängtad sådan, med anledning av att det är 30 år sedan Falklandskriget.



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4539



Den här modellen är ett samarbete mellan Monogram (USA) och Revell (Tyskland), en PV-1 Ventura.

För den som inte känner till maskinen så är det ett flygplan för ubåtsjakt och spaning (samma roll som Gannet) under senare delen av WWII.



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4542



Tre-tons Navy målning med den stora gröna bläckfisken på ryggen gjorde den oemotståndlig för mig!



Den här modellen kom i -E varianten för ett tag sedan, nu har den äntligen kommit i den senare -G varianten.



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4540



Mycket fin modell!



Il-2 behöver inte någon närmare presentation, modellen har funnits ute ett tag i enkelsits-varianten.

Nu har HobbyBoss släppt den vanligaste (mest tillverkade) varianten, tvåsitsig med bakåtsvepta Yttervingar.



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4541



Från White Ensign trillade det in lite färgpytsar.



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4543



Från vänster (och uppifrån o ner);



RLM79, RLM78, Gunship Grey, Cerreux Grey, Sky Type-S, Olive Drab41, Neutral Grey, Zinc Chromate Yellow Primer, Zinc Chromate Green Primer.





Limma Lugnt!



Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons maj 02 2012, 12:12

Det var inte dåligt med grejjer som har ramlat in där!
Spitefulen skall väl så sin systermodell Seafang så småningom va?
Har för mig jag har sett det nånstans...

Men det är då fina inköp Stefan!
Ser fram emot byggtråd på Lynxen, som visst skall vara nåt i hästväg!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons maj 02 2012, 12:14

Fina inköp Stefan.
Lynxen får du gärna dra igång ASAP.
Den finns med på min önskelista, men jag ligger lågt just nu eftersom jag har infört köp-stopp på nya byggsatser under 2012.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons maj 02 2012, 12:25

Mycket trevliga inköp Stefan!

Jag bygger inte mycket helikoptrar, men Airfix Lynx står högt på listan.

Lustigt att du skaffat en Ventura, då jag precis visat mitt okunnande genom att fråga vad det var! Den ser ju rätt trevlig ut!
De nämnde nåt om att det var Revells första modell?

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman ons maj 02 2012, 13:18

Oj oj.
Inget dåligt inköp där cyclops

Den där Spiteful verkar intressant.
Får nog hålla ögonen på den Very Happy

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Jörgen.E ons maj 02 2012, 16:47

Mycke godis där...

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Kent ons maj 02 2012, 18:46

Snyggt shoppat Stefan cheers
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons maj 02 2012, 21:15

Azgaron skrev:Mycket trevliga inköp Stefan!

Jag bygger inte mycket helikoptrar, men Airfix Lynx står högt på listan.

Lustigt att du skaffat en Ventura, då jag precis visat mitt okunnande genom att fråga vad det var! Den ser ju rätt trevlig ut!
De nämnde nåt om att det var Revells första modell?

Håkan



Hejsan!

Det finns fortfarande flygplan som jag inte heller har upptäckt ännu därute!

Det är ju lite av tjusningen med hobbyn, tycker jag.

Venturan är en helt ny modell, som släppts gemensamt av Revell-Tyskland och Monogram(Revell)-USA, till ett fantastiskt lågt pris!

Den kostade €30, alltså knappt 300:- för ett medelstort flygplan (Som en Ju-88 ungefär), 132 delar, vältryckta dekaler och är otroligt fint gjuten.

Måste nog säga att det var högst rimligt för vad man fick i lådan.

Venturan användes mest "stateside" (kustbevakning) och i stilla havet under kriget, tillverkades från 1942 och framåt.

Vidareutvecklades till den mera kända Hudson-bombaren, som såldes till Britterna.

En av de allra tidigaste (första) modellerna Revell(USA) släppte när firman startade, någon gång i början på 60-talet, var just Venturan.

Skalan var "Boxscale", alltså modellen var precis lagom stor så den gick ner i den standard-kartong man hade då.

Så den har "anor" i företaget kan man säga.

Lynxen var en mäkta trevlig överraskning måste jag säga.

Jag såg "provgjutningar" och prototyp-byggen på Telford i November förra året, och det bådade gott.

Airfix har lyckats åstadkomma en magnifik modell, över 300+ delar, tre versioner att välja på, dekalerna tryckta av Cartograf mm mm!

Det kliar i fingrarna....

Var månde bliva av Merlin?

Stefan


Senast ändrad av Phantom2 den tor maj 03 2012, 18:19, ändrad totalt 2 gånger
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons maj 02 2012, 21:51

Visst är det kul att göra nya upptäckter! Tack för infon Stefan! Smile
Kul att den sas släpps på nytt i en bättre upplaga nu när de gått ihop igen.
300 kan den nog vara värd.

Lynxen låter mer och mer som ett måste.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre maj 04 2012, 15:22

Det kom ett platt "paket" i brevlådan.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 British_hornet_decals_640x480

Ett gäng överblivna dekaler, till min Hornet, som jag fick av en av mina engelska vänner.
Jag fick lite mer än jag behöver, men det kan säkert komma till nytta nån gång.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre maj 04 2012, 15:26

Azgaron skrev: Jag fick lite mer än jag behöver [...]
Nejdå! Bygg fler Hornets bara. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Galdrin fre maj 04 2012, 17:23

Detta paketet skulle egentligen inte kommit innan jag är klar med A-10:an men nu blev det som det blev. Blir troligtvis min sista 72:a på ett tag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 WP_000066

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre maj 04 2012, 18:53

MMmm..en feeet Fencer!!!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Galdrin fre maj 04 2012, 20:13

Glömde bort att det kom ett till litet paket med en mini hold and fold för att arbeta lite smidigare med ets. Tog dock ingen bild på det.

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S lör maj 05 2012, 15:02

Då har man sat sprätt på skattepengarna!

Det blev en Nikon Nikkor AF-S DX 55-300/4,5-5,6 G ED VR , mitt första glas till min D3100 Very Happy

NU kan man kanske fota lite flygplan åxå!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4573

Fick med ett motljusskydd och en nätt liten påse
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4574


Kameran blev rätt fet med glaset på Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_4578
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör maj 05 2012, 16:22

@Mattias, jo den möjligheten finns ju alltid. Det eller nåt annat kul i brittisk tappning.

@Galdrin, den såg ju inte fel ut.

@Janne, jo, kameran blev ju rätt maffig så.

Håkan


-------

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/viewtopic.forum?t=2713
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet