IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bevakad tråd

+2
MiniStuff
T-34
6 posters

Gå ner

Bevakad tråd Empty Bevakad tråd

Inlägg av T-34 fre jan 20 2012, 22:04

Varje gång jag svarar i en tråd så får jag när jag kollar mailen ett meddelande om att ämnet jag bevakat har fått nåt svar.
Jag vet att man kan bevaka trådar men jag har inte "beställt" denna tjänst.
Detta fenomen har uppträtt de senaste dagarna. Nåt är nog lite fel. Smile
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av MiniStuff fre jan 20 2012, 22:17

Samma här. Trådar jag aldrig bevakat dyker nu upp i mailen så fort jag svarat i tråden.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av Matt_Public fre jan 20 2012, 23:00

Ni också?

Jag höll på att få nojjan... drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av Jokkocze lör jan 21 2012, 00:21

Av någon anledning verkar standardinställningen på forumet vara att man ska få mail när någon annan postar i de trådar man postat i.

För att stänga av det, gå in på 'Profil' > 'Inställningar' och klicka i "Nej" på "Underrätta mig alltid via e-post vid svar".


Återigen en gåta för mig varför det är aktiverat som standard, men med tanke på att clubdiscussion inte direkt är kända för att ha uppdaterade eller ordentligt konfigurerade forum så är det väl kanske inte så konstigt..
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av Janne.S lör jan 21 2012, 01:12

JAg hade samma bekymmer.....

Gör som Jokko säger Very Happy

Det blev en default inställning av någon anledning....efter en uppdatering kan hända?

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av linusorn lör jan 21 2012, 21:56

Har haft samma problem, ändå. Dock inte i samma utsträckning. Men det har varit så sen jag gick med. Har stängt av funktionen, men fortsätter att bli spammad...

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av T-34 lör jan 21 2012, 22:19

Fortfarande samma problem trots att jag avaktiverat funktionen.
Börjar bli rätt tröttsamt. Det gäller dock inte alla trådar man svarat i.
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av Jokkocze lör jan 21 2012, 23:44

Har en tråd redan börjat bevakas så måste du själv välja att den inte längre ska bevakas.

Längst ner under inläggen men över snabbsvarsrutan finns det en liten länk med texten "Sluta bevaka det här ämnet". Gå in i de trådar (Markerade med en prick, eller något sånt) som du bevakar och tryck på det, så ska du inte längre få fler eposter om att tråden varit aktiv.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av linusorn sön jan 22 2012, 18:30

Problemet är att man får epost, även om man inte aktivt valt att bevaka ett ämne och trots att man avaktiverat funktionen. Det är lite jobbigt att behöva gå in och avaktivera dessa...

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av Janne.S sön jan 22 2012, 19:38

linusorn skrev:Problemet är att man får epost, även om man inte aktivt valt att bevaka ett ämne och trots att man avaktiverat funktionen. Det är lite jobbigt att behöva gå in och avaktivera dessa...


Det var vad Jokko beskrev hur man stängde av den inställningen tidigare i tråden, sedan får man gå upp i Profil, Topics being watched, markera alla och välj "stop watching the selected topics".

I steg ett stänger man av autofunktionen och i steg två avslutar man bevakningen av ämnena.

Man behöver alltså inte leta upp varje tråd som bevakningen slagits på för att stänga av bevakningen.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av linusorn sön jan 22 2012, 22:09

Problemet är att problemet fortsätter även om man gjort de två stegen. Jag får nya trådar som bevakas automatiskt, även om jag stängt av funktionen och inte valt att bevaka manuellt.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av Janne.S sön jan 22 2012, 22:16

Hmmm, lurt... scratch

Släng iväg ett meddelande till Johan så kikar han på det
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av Jokkocze mån jan 23 2012, 00:04

Som jag sagt innan, forumet behöver en rejäl genomgång.

Och med rejäl genomgång menar jag att det ska tas backup på användare och inlägg, följt av att man tar bort alla filer som har med forumet att göra (utom backuperna) och installerar den senaste versionen från grunden.

Det är inte direkt något som kan göras när man använder clubdiscussion, men det skulle verkligen behöva göras.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Bevakad tråd Empty Sv: Bevakad tråd

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet