IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

+3
denstore
Janne.S
olek
7 posters

Gå ner

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? Empty Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

Inlägg av olek sön 02 sep 2012, 20:51

Hej forumet!

Jag började bygga i april i år då jag kände för att göra någonting annat än att sitta framför datorn och teven efter jobbet. Det är fantastiskt roligt och avkopplande att sitta och pilla ihop saker. Det verkar ha en positiv effekt på min finmotorik också, vilket är bra. Jag fick den här modellen nu i veckan av min lillebror som en tidig födelsedagspresent, han hittade den på en loppis. Det saknas bygginstruktioner och annan information. I övrigt verkar byggsatsen komplett. Det jag skulle vilja veta är vad det är för tillverkare och vilken sorts flygplan det rör sig om.

Jag var på månadsmötet nu i augusti och bestämde mig därefter att gå med i föreningen. Jag tänker ta med mig min sambo på Art in Miniature nu i september.

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? P1040918g



Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? P1040918b



Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? P1040924a



Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? P1040932



Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? P1040937q



Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? P1040934m



Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? P1040940q



Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? P1040949e

olek
olek


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? Empty Sv: Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

Inlägg av Janne.S sön 02 sep 2012, 21:22

Hejsan Olek!

Välkommen till forumet!



Oj, det var en äkta rysk modell det där Very Happy

Fabrikatet har jag aldrig hört talas om och förebilden, nu är jag inte världsbäst på propellisar, men det ser ut som en Britisk Swordfish torpedbombare.

Släppt av Donetsk leksaksfabriker verkar det som Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? Empty Sv: Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

Inlägg av denstore sön 02 sep 2012, 23:23

En kvalificerad gissning är att det är en rysk boxning av Frogs Swordfish i 1/72.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? Empty Sv: Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

Inlägg av cas mån 03 sep 2012, 07:12

Ohlala, vilken snygg låda!
Swordfish är ju utsökt!
Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? 800px-fairey_swordfish_on_airfield1

Välkommen till forumet, och ha så kul med den här hobbyn Very Happy

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? Empty Sv: Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

Inlägg av Matt_Public mån 03 sep 2012, 10:46

cas skrev:Välkommen till forumet, och ha så kul med den här hobbyn Very Happy
Just! Extra varmt välkommen eftersom du tänker bygga Swordfish. Har alltid varit svag för den. I love you
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? Empty Sv: Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

Inlägg av Galdrin mån 03 sep 2012, 11:53

Gjutstammarna verkar stämma någorlunda med en bild jag hittade på nätet och där fanns även bild på instruktionen. Du behöver nog både förstoringsglas och kisa ordentligt för att se instruktionerna klart, men kanske hjälper lite?

http://emarket.ua/objavlenie/sbornaja-masshtabnaja-model-samoleta-fairey-swordfish-IDwVvv.html

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? Empty Sv: Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

Inlägg av denstore mån 03 sep 2012, 14:07

Lättast måste bli att hitta någon som kan skanna av Frogs byggbeskrivning.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? Empty Sv: Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

Inlägg av Hayabusa mån 03 sep 2012, 14:22

Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? Empty Sv: Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

Inlägg av olek tis 04 sep 2012, 18:20

Tack så mycket för hjälpen, det är roligt att vara här!

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? P1040965y.th
olek
olek


Till överst på sidan Gå ner

Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan? Empty Sv: Födelsedagspresent, tillverkare och modell på flygplan?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet