IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

5 posters

Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av Mal sön jul 20 2014, 00:07

En sak som jag stör mig på litegrand....
När man glider in på en i mobilversion, så klickar man på den aktuella länken, alltid första posten....stön 18 sidor ex o klicka igenom iom man följer tråden....går alltid in på webb version men då blir det längre laddningstider iom bilder...(nackdel) sen kan man bläddra till sista snabbare...

ex LSP har att när man går in så är det sista sidan, oftast följer man tråden....

går det o fixa eller är jag ebsam om detta...även vanliga forumet när man klickar länken så kommer man till första posten...o måste klicka sista sidan...

de som är nya klickar ju ändå på första sidan....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av Exelon sön jul 20 2014, 00:25

Har samma problem som dej Mal. Tycker mobilversionen är smidig och enkel. Men antingen göra som du menar. Eller iaf ha en samma knapp så man kommer till sista sidan direkt istället för att bläddra som brukar finnas på forum typ denna (>>>) , för som det är nu så använder även jag webbversionen annars blir man ju tokig att bläddra sida efter sida varje gång nån har gjort ett inlägg.
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av Janne.S sön jul 20 2014, 01:23

Jag tyckte Mobilversionen var jobbig så jag kör bara på webb versionen...
Har ingen aning om hur jag kan påverka Mobilversionen........
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av linusorn sön jul 20 2014, 01:25

Håller med Janne. Med dagens snabba mobila bredband kan man ju nästan fimpa mobilversionen.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av Mal sön jul 20 2014, 01:35

Jo....sant inga problem..

Men påöpekar smidigheten...ex som LSP har...

klickar på tråden o man kommer till sista posten som är oftast på dem trådar man följer....

Varför första.... :/ ingen katastrof men smidigare.....iom förbättringar av forumet bara...klart man kan bläddra men ...
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av frznlogic sön jul 20 2014, 06:19

Nu kör jag inte mobil versionen men vanlig hemsida. Kollar man på en oläst tråd så finns det en pytteliten punkt innan trådnamnet man kan klicka på så kommer man till första olästa meddelandet. Nu kanske jag skrev sådant som är självklart för alla men tänkte iallafall nämna det. 

Angående mobilversion så tänker jag mig att största fördelen är att den ska vara anpassad för liten skärm, webbversionen blir det mycket zooma in och ut i för att kunna träffa länkarna över huvud taget etc. Tyvärr så saknas vissa essentiella  funktioner verkar det som... 😕

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av Mal sön jul 20 2014, 12:59

Jovisst...

men mobilen surfar jag mkt på...webb o mobil...

aja...då får man hacka i sig då många e nöjda Smile
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av frznlogic sön jul 20 2014, 13:09

Alltså jag håller med om att mobilversionen kan förbättras! Jag surfar i stort sett 100% med mobilen här och använder ändå den klassiska versionen, och som sagt, man får zooma in och ut som en tok. 

En enkel länk till senast lästa hade varit bra. Hade varit jättekul om man kunde få Tapatalk stöd också?

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av Janne.S sön jul 20 2014, 13:11

Jag har som sagt inte en susning om hur jag kan påverka Mobil versionen... det jag gör i Webb versionen återspeglas i mobilversionen men jag kan inte direkt gå in i mobilversionen och dona Sad
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av Mal sön jul 20 2014, 13:32

Jupp.... Smile

kaske kommer senare..inte lätt o administrera en forum sida....vet iom jobbet...pillar man där händer alltid nåt oväntat nån annanstans..
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Angående  trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra.... Empty Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet