IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi"

+5
linusorn
Matt_Public
Gigabyte
Janne.S
Exelon
9 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi" - Sida 2 Empty Sv: Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi"

Inlägg av Azgaron tis sep 23 2014, 22:47

Jo, kan tänka mig att det är en del skillnader!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi" - Sida 2 Empty Sv: Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi"

Inlägg av Gigabyte tis sep 23 2014, 23:25

Snyggt !!!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi" - Sida 2 Empty Sv: Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi"

Inlägg av Exelon ons sep 24 2014, 22:27

Tack giga.

Blev en liten vända till hobbyrummet pysslade med detta.
Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi" - Sida 2 20140923_212710
blev så här packlådan tog jag den som följde med vagnen eftersom den ska vara stängd så kan jag spara den etcade till något annat bygge.
Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi" - Sida 2 20140923_220232

Sitter och letar refernsbilder på vagnen jag ska bygga, det är en mix av tidiga vagnar och ända till efterkrigstiden både själva modellen och etch arket blandar friskt. Dom större sakerna som saknas på modellen är den extra hållaren med bandlänkar som ska sitta mellan returrullarna nere på extra pansaret och en bit pansarplåt som ska minska glappet mellan manteln och själva vagnen. Etch arket är en mix av gammalt och nytt bla fel baklampa då den kom efter kriget då både stockar och "cementpansar" togs bort sen lika någon sort sidoplåtar på sidan av ljuddämparen,och nåt som ser ut som en tallrik som ska sitta på var sida av pansaret bak. Lika så någon sorts köttkrokar som ska sitta på bakväggen på överbyggnaden osv. Men etch arket har de delarna som saknas på modellen så det blir +-=0. Rolling Eyes
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi" - Sida 2 Empty Sv: Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi"

Inlägg av Gigabyte ons sep 24 2014, 23:57

Prydliga timmer skydd ,,mm jo det där med referens bilder o modell ,,kan vara både himmel o h##vete 
vet man hur det skall se ut, så tar det emot att bortse från det ,,
jag har inte haft någon större kunskap om modellernas förlagor o detaljer 
men märker att man växer in i det mer och mer ,,
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi" - Sida 2 Empty Sv: Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi"

Inlägg av Azgaron tor sep 25 2014, 00:18

Snygga stockar!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi" - Sida 2 Empty Sv: Sturmgeschütz III Ausf G "Sturmi"

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet