IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+26
Moggy
Fisken35
Timo P
Stråhatt
linusorn
Henrik Bergman
Cdrengelin
denstore
GeekJoan
glimturen
Tobias
Jörgen.E
Caverö
Tobhol
Azgaron
Brage
flarpen
cas
frznlogic
TommyKillander
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
Warsawpact
Pyret
Marlin
30 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 22 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic lör okt 01 2016, 00:09

Jisses vad mycket roligt det ramlar in överallt! ☺️riktigt kul att titta på!

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön okt 02 2016, 18:09

En annan har också handlat lite försiktigt.


Först ut är en modell som fullständigt osar nostalgi:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 20161002_1_zpsu2pac9o2


Inte min första modell (vilket var Hellers Vampire året före), men den som verkligen satte bollen i rullning. Nu när sydafrikanska klibbisar finns redigt lättillgängliga har det blivit dags att ta reda på om jag blivit ett enda dugg bättre på det här. Laughing



Airfix then, Airfix now. Den här tänker jag skylla på CAS. Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 20161002_2_zpsjqylhisf



Sist men inte minst modell som är what-if direkt ur kartongen:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 20161002_3_zpsa1fpts9i



Den här har jag varit sugen på ända sen jag byggde min Berkut. Borde kunna bli helkul. pirat
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön okt 02 2016, 18:32

Ohhh....

Den Miragen har jag sköna minnen ifrån...

Har faktiskt precis skaffat både dekaler (från Syhart), hjul och en knallpall till min Italeri (ESCI eller Heller?) i 1/48.

F-86an är superb, den skaffade jag för längesedan, även om 72 inte är min skala...

...och en Ferret I love you I love you I love you , skulle gå lika bra ihop med Airfix Angel Interceptor som Berkut!

Ser fram mot byggtrådarna som du kommer att producera, eller hur......?  bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander sön okt 02 2016, 20:16

Mumma! cyclops

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S sön okt 02 2016, 20:29

Ferreten var det seriös nostalgivarning på....även om jag gjorde den in1/48 Smile
Den F-1:an har jag också byggt i min ungdom.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön okt 02 2016, 22:06

Kul inköp, Matt! Ferreten ser verkligen cool ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån okt 03 2016, 06:37

Matt_Public skrev:
Airfix then, Airfix now. Den här tänker jag skylla på CAS. Very Happy

Varsågod!
Välkommen till Sabre-sörjan drunken
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Warsawpact mån okt 03 2016, 22:02

Matt_Public skrev:Sist men inte minst modell som är what-if direkt ur kartongen:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 20161002_3_zpsa1fpts9i



Den här har jag varit sugen på ända sen jag byggde min Berkut. Borde kunna bli helkul. pirat

Rolig svala. Trodde den var från filmen Firefox med Clintan. Razz
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons okt 05 2016, 20:02

Go kväll!
Det har handlats lite...
Stefan åkte ju till Prag, men fick tyvärr bara med sig halva min önskelista hem igen
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 P1040722_zps8fmsxvxt
Så det betyder att man får vänta lite till med att ge sig på en Academy F-4C...måste ju ha kattaplutter och cockpit-etset också.

Sen råkade jag följa Timo i hälarna igår.
Sånt kan ibland sluta olyckligt, men bara för bankkontot!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 P1040723_zpshqyvp2n1
Nu kan jag sätta igång med min Long range konvertering på en MkII, och ställa upp i "Dawn of jet age"-gruppbygget på Britmodeller med en F6U (om det blir av vill säga, det måste röstas först)
Pirate är våldsamt fulsnygg, och inte är det många delar i den heller, bara 37 stycken!
Men nu, åter till en Fury. Och en Spit. Eller en annan Spit. Eller en Harrier. Eller en 110. Eller en J23. Eller en Demon. Eller en Brigand. Eller....
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons okt 05 2016, 20:14

Kul att du redan fått prylarna!

Tyvärr var det rätt urplockat redan när vi kom dit, ca en timme efter öppnandet.

Nästa gång skall vi BÖRJA med E-Day, så vi kan vara där tidigt på söndagen också, nu var vi tvuhgna att packa o åka till flygplatsen istället.

En Pirate är högt, högt upp på min önskelista i 1/48, Special Hobby hör ni mig????

Underbart flygplan som jag ser fram emot en byggtråd på å det snaraste!  bounce

Timo har gott inflytande på dig....  Laughing

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons okt 05 2016, 20:29

Vaught hade inte mycket lycka med sina projekt mellan F4U och F8U inte...men de tre däremellan är desto snyggare!
Skulle gärna ta en F7U i 1/48 också när vi ändå är igång och önskar Very Happy

Tyvärr kommer jag inte starta den riktigt ännu....är det gruppbygge på gång så är det, och det vore ju inte fel och bli klar med nåt mer i år...
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons okt 05 2016, 21:57

Trevliga inköp Christer! Kul med lite udda kärra! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons okt 05 2016, 22:53

Trevligt plastgodis cas! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen fre okt 07 2016, 20:28

Har ramlat in lite saker i dagarna.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN2001
Smågodis och vapen till diverse byggen.
Några Shermans i 144 som motstånd till Landkreuzern..... Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN2002
Åsså en sån har med en del onödigt mycket godis till.
Någon gång skall jag våga mig på detta..... Embarassed
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander fre okt 07 2016, 21:57

Kolla kolla vad mycket roligt cyclops

Ett sånt Gripenbygge ser jag fram emot en byggtråd på. Då kanske jag vågar mig på att starta mitt Viggen-bygge clown

Räcker det verkligen med 2 Shermans för att ge sig på en Ratte?  scratch  Very Happy


cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen fre okt 07 2016, 23:56

TommyKillander skrev:
Räcker det verkligen med 2 Shermans för att ge sig på en Ratte?  scratch
Tommy

Det är två i varje låda........sedan har de ju förstärkning i fråga av 4 Greyhound och 4 lastbilar. Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S lör okt 08 2016, 00:08

glimturen skrev:Har ramlat in lite saker i dagarna.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN2001
Smågodis och vapen till diverse byggen.
Några Shermans i 144 som motstånd till Landkreuzern..... Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN2002
Åsså en sån har med en del onödigt mycket godis till.
Någon gång skall jag våga mig på detta..... Embarassed

Ajajajaj, du skulle tittat i min Gripen-tråd innan du beställde CMK cockpiten....den är skräp och dessutom en "A" cockpit.
Köp Aires istället....den är gudomlig!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör okt 08 2016, 00:19

Trevliga inköp, Rickard! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander lör okt 08 2016, 09:29

glimturen skrev:
TommyKillander skrev:
Räcker det verkligen med 2 Shermans för att ge sig på en Ratte?  scratch
Tommy

Det är två i varje låda........sedan har de ju förstärkning i fråga av 4 Greyhound och 4 lastbilar.  Very Happy

Aha... jamendåså! Very Happy

Det blir ett helt fantastiskt diorama, det följer väl med en klase Maus i Takom-kitet också ?

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör okt 08 2016, 09:31

Häftiga inköp!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen sön okt 09 2016, 22:01

Janne.S skrev:
Ajajajaj, du skulle tittat i min Gripen-tråd innan du beställde CMK cockpiten....den är skräp och dessutom en "A" cockpit.
Köp Aires istället....den är gudomlig!

Aj, aj, ja, det skulle jag ha läst på lite bättre! Lovar bot och bättring.

TommyKillander skrev:
glimturen skrev:
TommyKillander skrev:
Räcker det verkligen med 2 Shermans för att ge sig på en Ratte?  scratch
Tommy

Det är två i varje låda........sedan har de ju förstärkning i fråga av 4 Greyhound och 4 lastbilar.  Very Happy

Aha... jamendåså! Very Happy

Det blir ett helt fantastiskt diorama, det följer väl med en klase Maus i Takom-kitet också ?

cheers
Tommy
Inte en klase, bara två Maus, så det blir rätt jämnt..... Very Happy


Tack Håkan och Stefan!
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån okt 10 2016, 17:19

Fick ett kuvert från Hannants idag! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 P-38j_lightning_32nd_decals_1_zpsorwjkkrm

Insåg först efter att jag tagit bilden att det var fel ark! Smile
Hehe, får bli nån av de här istället! Funkar ju det med! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman mån okt 10 2016, 19:32


Insåg först efter att jag tagit bilden att det var fel ark! Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Icon_smile


VA!!? Har du beställt fel dekaler? Wink Very Happy
Det blir säkert en lyckad modell ändå. Vad skall de sitta på?

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån okt 10 2016, 20:21

Henrik Bergman skrev:

Insåg först efter att jag tagit bilden att det var fel ark! Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Icon_smile


VA!!? Har du beställt fel dekaler? Wink Very Happy
Det blir säkert en lyckad modell ändå. Vad skall de sitta på?

/Henrik

Jag valde mellan detta och ett annat ark, bestämde mig för det andra och köpte detta! Smile
De är till Lightningen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tis okt 11 2016, 23:59

Alltid trevligt med dekaler Håkan.


Den lilla av de två jag beställt ramlade in idag.
Jag har alltid drömt om att bygga Mosquito.... cheers

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN2137

Mycket sugen, men annat ligger före....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 22 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet