IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dubbleter i inlägen.

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Dubbleter i inlägen. Empty Dubbleter i inlägen.

Inlägg av Fisken35 ons jun 08 2016, 22:44

Är det någon mer än jag som får dubbla bilder i inläggen varje gång ni lägger upp bilder från Photobucket, hur jag än gör så blir det alltid två av varje bild och jag får sitta och ta bort hälften av dom innan jag kan lägga upp inlägget här, skit irriterande, eller har ni något förslag på någon annanstans man kan länka bilderna ifrån?

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Dubbleter i inlägen. Empty Sv: Dubbleter i inlägen.

Inlägg av Stefan E tor jun 09 2016, 13:14

Hejsan!

Dubbleter i inlägen. IMG_6454_zps0b972dd6

...inga dubletter....

Jag använder bara "IMG"-länken, den nedersta av de tre länkar du får upp vid varje bild (under "Share this Photo?").

Du måste gå in på varje individuell bild för att se de tre länkarna, tror du är en nivå för högt (där du kan se sex stycken olika länkar) och väljer någon annan länk.

När du valt en bild genom att vänster-klicka på "IMG"-länken (bekräftas genom att bli gul ett ögonblick och visar "copied"), gå in på inlägget och använd höger musknapp för att klistra in länken i inlägget.

Nu ser du länken som en textmassa, men när du sedan skickar in inlägget genom att trycka på "send" så kommer bilden upp på forumet.
För att välja nästa bild du vill lägga in går du tillbaka till "hinken" och använder pilarna du ser bredvid bilden, tills rätt bild kommer upp.
Sedan är det bara att repetera stegen ovan...

Funkar inte det som jag beskrivit så kan det kanske vara dina inställningar i "Hinken" som behöver ändras.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Dubbleter i inlägen. Empty Sv: Dubbleter i inlägen.

Inlägg av cas tor jun 09 2016, 19:54

Jag använder bara "direct" länken på hinken och klistrar sen in det med (img) knappen på forumet.
Då funkar det rätt bra, men kanske inte så geschwinnt...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Dubbleter i inlägen. Empty Sv: Dubbleter i inlägen.

Inlägg av Fisken35 ons jun 15 2016, 12:13

Jag får öva lite.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Dubbleter i inlägen. Empty Sv: Dubbleter i inlägen.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet