IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

+4
glimturen
cas
Matt_Public
Andre B
8 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Andre B lör jul 29 2017, 14:53

Tack CAS... *ler*

Börjar lära mig "Flickr" med. Sedan är det ju där med perspektivet när man tar foton. Hur nära kan man gå för att kunna se detaljer samtidigt som man inte vill att modellen skall se allt för "onormal ut"...

När blir annars en vinge två vingar? Messerschmitt 109 hade "två vingar" som väl monterades på plats från sidorna medan P 51 Mustang hade en som monterades dit underifrån.

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Azgaron lör jul 29 2017, 21:45

Ser väldigt bra ut, och intressant byggmetod! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av glimturen sön jul 30 2017, 00:25

Snyggt! Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 1288785663
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Andre B sön sep 24 2017, 06:46

Tack för alla orden. *ler*

Skall se om jag kan arbeta lite på mina Mustanger. Det handlar nu lite om att måla vingen i olika nyanser av aluminium och silver samt att måla spinner, motorhuv och roder röd samt ljusblå på den senaste av dem.

http://www.littlefriends.co.uk/gallery.php?Group=4&Style=item&origStyle=list&Item=226&Temp=3017&searchString=

Har lite dålig koll just nu på om vingarna hade några "svarta band" målade på ovan och undersidan. Men då jag bygger, målar och applicerar vingar och flygkropp var för sig så betyder det att jag inte behöver vänta med att gå vidare. Jag skulle nästan kunna ta vingarna från vilken som helst av mina tidiga Airfix byggen...

/ André


Senast ändrad av Andre B den fre nov 10 2017, 21:46, ändrad totalt 1 gång

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Andre B fre nov 10 2017, 21:44

Har efter en del sökande äntligen hittat dekaler till Sunny VII som varit målet med det senaste bygget. Hittade inte mindre än tre tillverkare. Microscale, Spada och Pennyhaus som alla gör dekaler till Sunny VII och 336th fighter saudron. Jag saknar ju en rödmålad P-51D i samlingen...

https://m.ebay.com/itm/Peddinghaus-1-72-P-51D-20NA-Mustang-Sunny-VIII-Markings-Everett-Stewart-2570-/171167353048?_mwBanner=1

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av glimturen lör nov 11 2017, 20:56

Blir spännande med röd nos! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Stefan E lör nov 11 2017, 21:07

Läcker maskin!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Andre B sön nov 12 2017, 12:25

Ja, det är en snygg kärra. En liten mardröm att måla i 1/72 dock. Funderade på att använda mig av dekaler från 334th till den röda nosen först. Men försöker mig nog på att måla nosen. Grejen är de där tunna röda snobblinjerna under det ljusblå...

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Andre B tis nov 14 2017, 23:43

Maskade och målade det röda idag. Ett par nya glasögon underlättade. Nu får färgen härda i något dygn innan det blir att maska igen och måla de ljusblå ytorna. 

Blir det bra då kanske det kan vara idé att beställa de där dekalerna. Frågan är om man skulle ge den här kärran landningställ i vitmetall om det blir bra?

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av cas ons nov 15 2017, 05:03

Har man gott om Airfix-mussar så tror jag vitmetallsbenen är ett lyft jämfört med originalplasten.
Nån gång skall jag prova mina...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Andre B ons nov 15 2017, 15:48

Är väl det som är problemet när man har gott om Mustanger. Kostnaden för att ge dem vitmetallben och etsade bälten skjuter i höjden rätt bra. Tycker om att Airfix lite som Revell förstått det där med bälten och gjuter sätet med bältena i den nya 1/48 Mustangen. Men antar att den dag kommer som jag måste skaffa vitmetallben till någon av mina Mustanger. Antennen till Airfix mustangen är ett liknande problem...

Min rödnosade P-51D ser lite ut som en "Hot-rod" med allt det röda. Får se om man nu kan maska av så att de röda linjerna under huven blir så tunna som man önskar.

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av glimturen ons nov 15 2017, 23:03

Airfix-benen fungerar, då maskinen inte är så tung, men viss försiktighet krävs.
Dock var det nödvändigt att ersätta antennen på den jag gjorde iaf. Den var obrukbar.
Ser fram emot bilder när du målat klart! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Andre B tor nov 16 2017, 13:43

Jag har inte haft några problem med landningsställen på den nya P-51D'n från Airfix än. Men kan konstatera att de gamla landningsställen till P-51B'n och den gamla P-51D/K'n är bättre. Och i två fall av sex när det gäller Airfix nya P-51D så har antennen inte klarat gjutningen. Har inte sett en enda Spitfire eller någon annan Mustang som haft dessa problem. Och vissa har tillverkats sedan början på 70-talet...

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Andre B tor nov 30 2017, 17:14

Mmm...
Tror jag lyckades med att måla även det blå på min rödnosade blåstjärt! Och då även få till de tunna röda linjerna. Men nästa gång jag gör något liknande så tror jag nog att den bättre vägen är att limma fast huvramen. Det var rätt svårt att få till samma bredd på de tunna röda linjerna på både motorhuv och huvram. Men det är en 1/72 modell så att bara lyckas med det känns som en bedrift. Skall se om jag kan få till ett par bilder med...

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av glimturen lör dec 02 2017, 22:49

Ser fram emot bilder André! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Andre B ons dec 06 2017, 07:27

Försöker komma åt mitt konto på flickr men strul med lösenordet. Det står något om en nyckel men när jag fått nyckeln så kommer jag inte åt låset på flickr...
*skakar på huvudet*

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Andre B lör feb 24 2018, 21:24

Försöker komma åt flickr samtidigt som jag pysslar med ännu en Mustang. Fick med mig hem en Revell P-51B för ett tag sedan och tanken är väl att bygga en "nödlandare" av den. Antingen Hot Pants eller Z Hub. Har ju RBD's fina dekaler liggande och det vore ju synd att inte använda dem.

Revell's P-51B i 1/72 är annars rätt fin. Skulle de använda den nya P-51D'n som grund så skulle nog Revell kunna skapa en vinnare i 1/72. Deras P-51B har dock en huv som lär bli ett problem. Behöver en ersättningshuv här.

Sunny VIII går det sakta fram med också. Avgasrören blev målade härom dagen så förhoppningsvis lyckas jag med att få till lite bilder med.

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av glimturen lör feb 24 2018, 23:40

Det går framåt! Very Happy
Vi hoppas att bildstrulet löser sig snart! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av cas sön feb 25 2018, 10:08

Ser fram emot lite bilder!
Mussar är ju så söta saker
(och kolla över din inkorg också, den kan vara full)

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod! - Sida 2 Empty Sv: Hästkrafter från gränslandet med inslag av fullblod!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet