IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

+7
Marlin
Azgaron
TommyKillander
Stefan E
cas
glimturen
Zander_Lindstrom
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Stefan E fre jan 26 2018, 23:10

Den pryder visst sin plats i hyllan!  cheers

Mycket snyggt bygge, vad du än tycker själv! 


Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 1288785663 Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 1288785663 Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 1288785663

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av johan r lör jan 27 2018, 00:12

Byggaren vet alla fel

Vi andra njuter av resultatet!!!!

Mycket snygg i vitrinen!!!!

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom lör jan 27 2018, 00:39

Tack så mycket, alla.

Johan r: Skulle du se den i verkligheten så skulle du också se felen, det går inte dölja dem.  Laughing

Men jag har fått lära mig av en vän som bygger lastbilar nu att Italeris Mercor och nya Scanior kan vara svåra.

Ifall någon läser tråden här och blivit helt avskräckt från att bygga lastbilar, så kan jag delge vad han sa till mig.
Han sa att DAF 95 XF, MAN TGA, Volvo FH och Scania 2 och 3-serierna.

Om en kanske skulle fortsätta på FH 12:an då? Very Happy
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Gigabyte lör jan 27 2018, 10:41

ser kalas fin ut på bilderna , ett snyggt bygge som inte var det lättaste för dig  Very Happy 


 Snyggt jobbat zander  sunny  

  //Kent  cheers
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Andre B lör jan 27 2018, 14:15

Jag har inte byggt några av Italeri's senaste dragbilar. Men de äldre känner jag var mycket bra. Modeller som Volvo F12 Globetrotter, Scania T142H och R143. Men favoriten är nog Heller's Scania LB 141. Den är dock inte helt enkel...

Mvh. André

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av glimturen lör jan 27 2018, 23:54

Den ser allt bra tjusig ut! cyclops
Härligt att du är klar.
Det är utmaningarna man lär sig av! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Azgaron tis jan 30 2018, 01:10

Trist med alla problem ända in på slutet! Ser dock fin ut på bilderna! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Zander_Lindstrom tis jan 30 2018, 19:52

Andre B skrev:Jag har inte byggt några av Italeri's senaste dragbilar. Men de äldre känner jag var mycket bra. Modeller som Volvo F12 Globetrotter, Scania T142H och R143. Men favoriten är nog Heller's Scania LB 141. Den är dock inte helt enkel...

Mvh. André

Just den tänkte jag ju bygga efter FH12:an.  Shocked
Hoppas att jag inte fuckar upp den med då, fast jag kanske kommer undan lite mer iom. att den ska bli en skrothög.  Laughing

Jag kan för övrigt delge en av grejerna som gör att den ser fruktansvärt amatörmässig ut. Det tar mig emot, men jag gör det ändå.
Hade superlimmat det som skulles, och så tänkte jag måla insidan på undersidan i svart. Sitter och håller i hytten med vänster hand och snuskar på lite svart färg, och så när jag ska byta sida så händer det där som man drömmer mardrömmar om. Vänster ringfinger fastnar och lossnar med en bit avslitet skinn.
Jag är alltså högerhänt och brukar alltid se till så att jag inte har lim på min "snus-nypa" (tumme, pekfinger, långfinger) på högerhanden, men nu hade jag alltså lyckats få det på vänster ringfinger utan att märka det, och detta blir kvar på hytten.

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 27294810

Jag hade verkligen ingen lust att börja slipa bort färg på den nu, jag ville bara få klart den så jag kunde få lite mojo på annat håll.

Tro mig när jag säger att denna aldrig kommer att ställas ut.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24 - Sida 6 Empty Sv: Italeri Mercedes-Benz Actros MP4 Gigaspace 1/24

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet