IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 1 av 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör aug 05 2017, 09:08

Hejsan.
Det lönar sig att jobba lite övertid för nu börjar mina små beställningar världen över trilla in.
Först ut lite dekaler och en trevlig spakapa i resin från Big H.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 35572362753_2c8c494c22_h1 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36335790936_b4002852f7_h2 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 35572362213_2d9bc6a44d_h3 by Bosse Persson, on Flickr

Dekalerna kommer användas till pågående byggen, medans spakapan får vänta på sitt ryska plan som ligger och vilar i stashen. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör aug 05 2017, 11:29

Trevlig laddning!

De där piloterna har jag tittat lite på också!

Mycket realistiska, otroligt fina detaljer och ordentligt bältade i stolen!  drunken

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör aug 05 2017, 11:35

Tack Stefan. Very Happy
Ja passformen i stolen går inte att klaga på. Razz
Jag beställde bara en, men det finns fler.
Gillar jag dem så kan det nog bli några till i framtiden.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör aug 05 2017, 15:34

Trevliga inköp, Bosse! Den piloten ser väldigt fin ut! Extra plus med bältena! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör aug 05 2017, 18:16

Så trevligt med lite mig-godis Bosse! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör aug 05 2017, 19:42

Vilken oerhört praktisk pilotlösning. cyclops

Status och sinnesstämning: Habegär å det grövsta!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander lör aug 05 2017, 20:03

Matt_Public skrev:Vilken oerhört praktisk pilotlösning.  cyclops

Status och sinnesstämning: Habegär å det grövsta!

Medhåll å det grövsta - nu blev jag sugen på att bygga en MiG "gear up" drunken

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin sön aug 06 2017, 15:48

Tack för alla glada tillrop.
Spak Ivan kommer snart till nytta i mitt nästa MiG-bygge.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor aug 10 2017, 07:55

Hejsan,
Paketen ramlar in ett och ett nu efter min sommar shopping.
Jag kände att jag också ville hjälpa Eduard att rensa skogen. Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 35667190863_abe0d1d1b9_h004 by Bosse Persson, on Flickr
Lite fler MiG-21:or skadar ju inte.
Det blev två Bis, en MF och en R.
Nu har jag totalt 10st.
Men den tillverkades ju i 11.496 exemplar, så det borde finnas utrymme för några till. Razz
Det fick bli två ets set också.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor aug 10 2017, 09:21

Smufsigt!
Synd att man inte känner något för MiG-21 själv...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor aug 10 2017, 09:26

Tack Christer. Very Happy
Man kan ju inte gilla alla plan. Rolling Eyes

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre aug 11 2017, 07:12

God morgon,
I går trillade tredje leveransen in.
Ett litet paket från Cold War Studios i Bulgarien.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 35686002073_3cbafafef1_h005 by Bosse Persson, on Flickr

Innehållet är två korrigerade resinnosar till mina MiG-21 Bis. cheers
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36326232232_a359a1c70e_h006 by Bosse Persson, on Flickr

Saknar fortfarande några små paket från här och där, så jag kommer få anledning att återkomma. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre aug 11 2017, 07:55

Ohhhh, det var ju snygga saker!
Vad är det de korrigerar?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre aug 11 2017, 08:32

Tack Christer, Very Happy
Främst längden och sen har Bis en "kink" i nos sektionen som MF inte har.
Eduard valde bort det när de gjorde Bis versionen.
Kan man förstå, det hade krävt ett helt nytt gjutverktyg för flygkroppen, alternativt gjort dessa delar i plast.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör aug 12 2017, 13:07

Marlin skrev:
Man kan ju inte gilla alla plan. Rolling Eyes



Kan man visst!   Laughing

Trevliga korrektionsset!  cheers

Tror nästan jag skall skicka efter ett par till mina BiS.ar också....

Vet inte om det är så mycket att det syns, men är inte diametern på intaget lite större också (jämfört med MF)?

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör aug 12 2017, 14:07

Tack Stefan. Very Happy
Jag har byggt en Bis utan resin nos, och den ser inte rätt ut.
Ska ta några bilder på det så kan ni se.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör aug 12 2017, 22:32

Man lär sig mycket här! Snygga nosar! Wink
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån aug 14 2017, 07:59

Hejsan,

I fredags trillade det in ett litet paket från Finland.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 35723323224_d63ecb6768_h007 by Bosse Persson, on Flickr
Lite påfyllning av AKAN färger. Very Happy
Mycket snabb leverans, jag gjorde beställningen på måndagen, och paketet kom på fredagen.
Det kan man inte klaga på.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis aug 15 2017, 07:58

Hej igen,
Nu har näst sista paketet anlänt.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36411748382_f65214614b_h008 by Bosse Persson, on Flickr
En laddning franskt resin från L'Arsenal.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36411747992_3408029034_h009 by Bosse Persson, on Flickr
400kg flygbomber till Super Mysterie och Mirage.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36411747912_f7414d3dce_h010 by Bosse Persson, on Flickr
Lite stör rom (Belouga) till en framtida Mirage F1


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36183511620_6892a36367_h011 by Bosse Persson, on Flickr
Störkapslar, Barax och BOZ103 till en framtida Mirage IV.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36411747502_01a943d58d_h012 by Bosse Persson, on Flickr
Och 2 fyrpack AASM laser bomber till en framtida Rafale M

Nu har jag fått bomberna till Mystere och Mirage så det är definitivt hög tid att sätta fart med dessa byggen och göra klart något.

Sista beställning dröjer nog något pga europeiska semester perioder.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis aug 15 2017, 08:51

Mystere-mums för Måns?

Du vet då hur man lever! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis aug 15 2017, 10:46

Tack Matt. Very Happy
Jo nu har jag massor av nya godsaker att leka med under hösten och vintern. cheers

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis aug 15 2017, 14:39

Ja, jösses vad med godis o färg du har kostat på dig!   cheers

Det blir härliga byggtrådar....   drunken

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis aug 15 2017, 14:47

Tack Stefan. Very Happy
Jo, det blev kanske lite väl mycket.
Men så har jag också jobbat över 11 lördagar och söndagar under våren och sommaren.
Och man kan ju inte spara ALLA pengar.... Cool Wink
Det kommer bli en europeisk höst/vinter säsong för min del.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tor aug 17 2017, 00:16

Mycket pang-pang är vackert Bosse! cheers bom
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön aug 20 2017, 18:38

Snudd på en full månad efter beräknat utlämningsdatum behagade Postnord leverera Englandsposten. Att det där lökgänget fortfarande tillåts hantera försändelser är för mig en gåta. Nåväl, innehållet var ju åtminstone helt.


Lite 262-tillbehör är ju alldrig fel:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36297682300_82e501cdda_b


MiG-mums sitter också fint:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36297682090_c9b6e1f1b3_b


Aufkleber muß sein!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36297681850_3365285166_b
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet