IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 6 av 40 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör sep 30 2017, 09:04

DEN änkan är verkligen kanonfin och en riktigt fin liten Schmitt!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör sep 30 2017, 09:37

Hejsan!
 
 
Knappt hann man komma hem från AIM så ringde Fredrik (Fisken35).
 
Han hade lovat att köpa en modell åt mig när han var i Kina och han hade fått en önskelista med fem modeller som jag kunde tänka mig.
Han kom hem med inte mindre än TRE stora kartonger åt mig!
 
STORT TACK, Fredrik!
 
 
Först ut en maskin jag suktat efter läääänge, en Israelisk D9R ”Doobi” (Nallebjörn), en bepansrad bulldozer;
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 36959517646_d34a6d1c07
 
 
 
Den här visste jag inte riktigt vad det var, men namnet lät häftigt, en U.S. Cougar 6x6 MRAP;
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37006319631_1b0a14aeeb
 
 
 
Den sista modellen fanns inte ens på min lista, men jag hade pratat om att jag ville ha besättning och passagerare till min spårvagn jag köpte tidigare.
 
Här har Fredrik hittat en likadan Spårvagn och den här utgåvan INKLUDERAR 10 figurer och lite tillbehör!






Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 36977145002_22f8c8b490







 
Klockrent och hela kitet kostade mindre än vad bara figursatsen kostar i Sverige!
 
Wing-nut-Wings hade drabbats av en vattenskada i sitt lager så dom sålde ut alla vatten-skadade kartonger för mindre än halva priset!
 
De såldes utan garantier och i befintligt skick utan bytesrätt, men jag tänkte ”vad kan skadas av vatten, jo dekaler och instruktioner”.
Dekaler kan man alltid lösa eller köpa extra och instruktionerna finns på deras hemsida, så vad kan gå fel?
 
Jag beställde två modeller och för ett par dagar sedan kom de hem:
 
 
En Rumpler C.IV Late, kartongen var lite knölig och instruktionerna saknades, men den här modellen hade jag redan så det löser sig.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37124598331_b897932922
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 36452408313_d44a49d9cb
 
 
Resten av innehållet, plasten, dekaler och ets var i perfekt skick!
 
 
Den andra modellen var AMC D.H.9
 
Samma här, kartongen tämligen misshandlad;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 36452407353_c37b884a93
 
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 36452406003_dd6b66f8b9
 
 
Men resten av innehållet var i perfekt skick!
 
 
 
Jag bryr mig inte om askarna, även om de är fina, de har gjort sitt jobb, skyddat modellerna tills de kommer till kunden.
Det är ju ändå innehållet man vill ha, för det här priset hade jag köpt modellerna om de så legat i ett par plastpåsar!
 
Önskar bara att jag köpt flera, jag gick tillbaka efter några dagar men då var allt intressant slutsålt.
 
 
Stefan                      
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör sep 30 2017, 09:57

Det är så lätt hänt att något extra åker med.. Wink Fin Black Widow!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen sön okt 01 2017, 02:05

Det var mycket spännande Stefan! cheers sunny
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas sön okt 01 2017, 08:17

WNW till halva priset?
Det är ett fynd det!

Och Rickards "jag-skall-bara-köpa-färg" är ju underbart!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön okt 01 2017, 08:27

Har inte Wingnut Wings snart betat av hela VK1?

Det är hög tid att släppa exempelvis en Hurricane som omväxling. En Gladiator vore också välkommet; och den är dessutom dubbelvingad.

Skämt (nåja) åsido: Deras hängivenhet hedrar dem verkligen. Det är rentav riktigt schuckert (hihi) att de släpper gamla D.III:or och slikt på löpande band (eller var det Roden?).
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön okt 01 2017, 08:44

Matt_Public skrev:Har inte Wingnut Wings snart betat av hela VK1?

Det är hög tid att släppa exempelvis en Hurricane som omväxling. En Gladiator vore också välkommet; och den är dessutom dubbelvingad.

Skämt (nåja) åsido: Deras hängivenhet hedrar dem verkligen. Det är rentav riktigt schuckert (hihi) att de släpper gamla D.III:or och slikt på löpande band (eller var det Roden?).

Det finns mycket kvar....

Något jag skulle vilja se från WNW är en Avro 504K, Gladiator, Fury/Demon eller några andra "Interwar"-maskiner.
Men WNW (läs Sir Peter Jackson) har sagt att första världskriget är vad de kommer att hålla sig till, det är hans intresse som styr.
Fast dom har ju faktiskt gett ut en Snipe, den hann ju knappt komma i tjänst, så vem vet hur långt de kan sträcka sig.

Vill du ha en D.III kan du köpa den nya trippelpacken, ja TRE kompletta modeller i en ask!

Det finns redan två Hurricanes i 1/32, både PCM (typisk shortrun) Mk.I Ragwing och Metalwing och Fly (modern shortrun, jämförbar med de nyaste Special Hobby) Mk.IIa Tropical/ Sea Hurricane och Mk.IId (aviserad men inte släppt).

Vi får hoppas på Revell...

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön okt 01 2017, 09:25

Stefan E skrev:Vi får hoppas på Revell...
Jo, de känns absolut troligast. Very Happy

Därutöver ska det bli riktigt kul att beskåda deras nya stora Mustang.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån okt 02 2017, 17:45

Den här godingen anlände direkt från Argentina. en MYCKET efterlängtad modell;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 36700939804_a3cd80de41

Den kommer att byggas tämligen omgående!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman mån okt 02 2017, 18:01



Den här godingen anlände direkt från Argentina. en MYCKET efterlängtad modell;


Jag vet, hur tror du jag känner mig som fortfarande väntar  Smile Cool


/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån okt 02 2017, 18:16

Henrik Bergman skrev:


Den här godingen anlände direkt från Argentina. en MYCKET efterlängtad modell;


Jag vet, hur tror du jag känner mig som fortfarande väntar  Smile Cool


/Henrik

Den som väntar på något gott.....   Laughing

Skickade iväg ditt ex idag, så du bör få den inom några dagar.

Om du inte redan har den här boken, kan jag rekommendera den varmt;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37153131100_61b6de558c

Helt engelskspråkig och mycket bra med många fina bilder på planet, inifrån och ut!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån okt 02 2017, 18:46

Ah coolt! Det är en spännande kärra.. Häftigt att de snidat ihop den själv.

Jag läste "Sharkey" Wards bok två gånger, rekommenderas VARMT, och han plockade ju ner en, major (tror jag han var) Tomba. Synd på kärran men en spännande episod i boken....

Jag har så mycket annat att bygga att det händer nog aldrig att den kommer upp på mitt byggbord, men jag ser hemskt gärna en byggtråd med din Stefan! Very Happy

PS Tomba klarade sig förresten. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman mån okt 02 2017, 19:05

Om du inte redan har den här boken, kan jag rekommendera den varmt;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37153131100_61b6de558c


Den står på önskelistan.
Kommer införskaffa den innan bygget drar igång  bounce


/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis okt 03 2017, 14:58

Yay! En M-Dunderbult, äntligen skaffat mig en Tamiya av den! Kommer naturligtvis få de enorma fälltankarna från P-38:an. Manligt. Två stora, runda tankar på min Jug!
Embarassed 

Hade redan mask och har Eduards bälten så kör nog annars rätt ur lådan. Kanske "plum", kanske Dave Schillings målad med RAF-färger (fast den saknar nog dorsal fin)


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 36763122584_45417fc374



Söt liten låda från flightpath, som om man får en vigsel-ring! Allt i jakten på de finaste AIM-9L. Gillar nog fortfarande Eduards bäst, dessa fenorna i ets ser lite jobbiga ut men resultatet kan kanske vara värt det? Plus för en ACMI-pod med!



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37470357461_f52cccf13b
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37470359601_afbb492f7d


Tänkte jag skulle testa DN Models masker för Viggen med. De ser fina ut, bra instruktioner, spontant.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 36800851423_400939062e


Ersätter mitt gamla SL-kort också, det borde inte gått igenom men det gjorde det! (Bilden är ju "snodd") clown



Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37470355171_afa4607c4e
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tis okt 03 2017, 23:50

Dunderbult och annat godis. Det är kalas minsann! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman ons okt 04 2017, 13:15

Lite nytt i samlingen....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Uo6XBqb

Svarvade 500 lbs bomber i aluminium från Mk 1 Design.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Fqt955F

Lite resin från Master details även det är till min P-47D, 1/32.



Och till sist....


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 TOrJf8x

En ny Puccara i 1/48. 
Den gamla jag hade var inte värd att kallas för modell.
Tack Stefan E, som gjorde beställningen  Very Happy



/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons okt 04 2017, 22:43

Härligt med lite nytillskott! Very Happy
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor okt 05 2017, 05:00

Svarvade bomber   scratch
Det har man ju inte hört talas om innan, men MK1 verkar ju kunna sina saker...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander tor okt 05 2017, 07:30

Fina grejjer där cyclops

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor okt 05 2017, 18:56

Äntligen kom den, min Walrus har landat!

Aldrig förr har jag "hängt på låset" som på den här modellen, den släpptes i början av veckan och jag beställde den första dagen!


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37515778561_d0416e4c03



Lite annat "som följde med"....

Ännu en Meteor...


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37515778751_dfd5bb89ab


Den nya Stukan....


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37484540592_49dfc27efd



...och ännu en P-40, denna skall bli en maskin från 112e!


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 37484540772_2f72afe8b9


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor okt 05 2017, 19:08

Oooh, en valross. Goo goo ga joob!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor okt 05 2017, 19:42

Härligt Stefan! En lådtitt? Smile

Fin Tomahawk med, jag är frestad...
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre okt 06 2017, 06:49

En hel drös med Airfix!
Man kan inte annat än att bli alldeles varm och go inombords...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av johan r fre okt 06 2017, 16:24

Kunde inte motstå denna stringbag när jag sprang på den.

ser ut att kunna bli ett kul bygge :-)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 115207-10684-pristine
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman fre okt 06 2017, 20:22

Kunde inte motstå denna stringbag när jag sprang på den.
Har varit sugen/nyfiken på en sån länge.
Det skall bli kul att följa ditt bygge  Smile


/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 40 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet