IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom tor sep 13 2018, 22:41

Mussen var cool, den ska bli kul att följa!

Tommy, du kan ju köpa Gunzes färger hos Rebell annars i Sverige. Smile

Jag säger "skjut bervbärarn"? Du säger "skjut ned flygplanet", det är stabilt!
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tor sep 13 2018, 23:24

Trist med nedskjutningen Tommy! Crying or Very sad
Tur att det går att köpa mer "färg" som kompensation! Laughing
Spännande med F105! Shocked cyclops

Håkan! Nu tar du i, igen!! king

cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån sep 17 2018, 20:41

Dags för ytterligare en sammanställning av inkommet gottesmask!


Först ut är en Kfir-relaterad hjälpsändning från Anderssonskans Chrille:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 44025440154_09763ef092_b


Postnord hade varit våldsammare än vanligt och lyckades knäcka fenorna på en oskyldig liten Griffin-bomb. Värst var det dock för dekalarket som blev så hårt åtgånget att blåfärgen försköts i sidled.



Ytterligare en nykomling i gruppen hangarfartygs-jetflyg, would you like?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 44025439924_fdcd0f6e38_b



I gränslandet mellan utfyllnadsfoto och viktigt meddelande till allmänheten: ett signerat exemplar av NSP:s senaste album!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 43835155915_65fdef6dca_b



Lite koreanskt vårtsvins-resin kan väl omöjligen skada?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 44025439774_d5652536d0_b


Jag snöt även åt mig ett Tigershark-utblås medan jag ändå höll på. What a Face



Postorderfirman bjussade på en påse blandade slip-pryttlar också, like so:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 43835155815_546d1e122b_b


Hurdan kvaliteten är återstår att se, men tilltaget hedrar dem oavsett vilket.



Sist men inte sämst är en liten knaspanzer som gjord för grotzning:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 43835155535_4da5eefed0_b


Jag köpte den helt i blindo och kunde då rakt inte vara nöjdare.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån sep 17 2018, 21:23

Trevliga inköp, Matt! Kul med toon tanken! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom mån sep 17 2018, 22:43

Är det Revells dito med 7 miljoner upphöjda panellinjer som det resinet är till?
Jag har haft den i min ägo en gång i tiden. Smile

F/A-18 också, jo man tackar ja!  Cool
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis sep 18 2018, 05:14

Rackarns Postnord som försköt trycket på dekalarket!
Hoppas det är användbart till nånting åtminstone. Den där lille Sherman var då för söt!
Ingen risk att den kommer upp på byggbordet snart?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis sep 18 2018, 05:43

Azgaron skrev:Trevliga inköp, Matt!
Mjo, det var en livad skörd. Very Happy

Zander_Lindstrom skrev:Är det Revells med 7 miljoner upphöjda panellinjer som resinet är till för?
Högst densamma. Laughing

cas skrev:Den där lille Sherman var då för söt!
Ingen risk att den kommer upp på byggbordet snart?
Jodå, den risken är därtill direkt skyhög; men modellen lär dock bli mäkta modifierad. What a Face

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Latest?cb=20110209144351
Slit och släp... *irriterat mummel*
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom tis sep 18 2018, 14:32

Får man fråga hur du gör med nämnda panellinjer?
Jag själv fick väl närmast panik och gjorde mig av med den illa kvickt, jag är den personen som ligger i fosterställning och suger på tummen bara av att skära ned linjer ens på Airfix Viggen i 1/72.  Laughing
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis sep 18 2018, 14:39

Jag ignorerar dem....   Embarassed


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis sep 18 2018, 17:12

Zander_Lindstrom skrev:Får man fråga hur du gör med nämnda panellinjer?
Absolut!

Jag ristar nya panellinjer intill de gamla med en sylvass passarnål fäst i en mekanisk penna. Beroende på hur framträdande de upphöjda linjerna är använder jag antingen dem eller Dymo-tejp som stöd.

Tricket är att vara mycket lätt på handen i inledningsskedet; ju hårdare du trycker desto enklare är det att rista snett. I händelse av oönskade avsteg från den tänkta linjen kan superlim med fördel användas som fyllningsmaterial. Limmet härdar snabbt och blir därtill hårt nog att rista över på nytt.

Beroende på valet av verktyg (t.ex metoden ovan) leder ristandet ibland till upphöjda åsar som behöver skrapas eller slipas bort. Slipandet medför i sin tur behovet att rensa panellinjerna från damm, till detta använder jag en blyertspenna med smalast möjliga stift.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom tis sep 18 2018, 18:42

Matt_Public skrev:
Zander_Lindstrom skrev:Får man fråga hur du gör med nämnda panellinjer?
Absolut!

Jag ristar nya panellinjer intill de gamla med en sylvass passarnål fäst i en mekanisk penna. Beroende på hur framträdande de upphöjda linjerna är använder jag antingen dem eller Dymo-tejp som stöd.

Tricket är att vara mycket lätt på handen i inledningsskedet; ju hårdare du trycker desto enklare är det att rista snett. I händelse av oönskade avsteg från den tänkta linjen kan superlim med fördel användas som fyllningsmaterial. Limmet härdar snabbt och blir därtill hårt nog att rista över på nytt.

Beroende på valet av verktyg (t.ex metoden ovan) leder ristandet ibland till upphöjda åsar som behöver skrapas eller slipas bort. Slipandet medför i sin tur behovet att rensa panellinjerna från damm, till detta använder jag en blyertspenna med smalast möjliga stift.

Jag blir galen efter ett tag jag och den där är verkligen smockfull. Stor respekt att du ändå gör det, jag beundrar folks tålamod med sådant, eller när man pillar med PE till en cockpit i 1/72. Ska väl erkänna att de typiska gamla beskrivningarna till Revell var en annan stor bidragande orsak till att jag sålde min i princip omedelbart.
Hade du tänkt börja bygga den rätt snart? Trots att jag själv hatar upphöjda panellinjer eller resin-konverteringar så tycker jag det är kul att se när folk pillar med det och nästan alltid lyckas göra det snyggt dessutom.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis sep 18 2018, 18:55

Zander_Lindstrom skrev: Jag beundrar folks tålamod med sådant, eller när man pillar med PE till en cockpit i 1/72.
*Hurr*

Fotoets är regelrätt svartkonst. Jag ristar gärna panellinjer vid upplevt behov, men allt det där jämrans bockandet är min livs levande mardröm.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen fre sep 21 2018, 23:54

Fina anländande doningar hos farbror Matt sätter fina förväntade framtida skönverk! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander sön sep 23 2018, 01:05

Jag klarade det!!! cheers
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 29915080857_3adee5ca30_k

...nästan Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 30979053528_b3eddd4061_k

Det är konstigt att det skall vara så svårt att bara köpa färg Laughing

jocolor
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön sep 23 2018, 13:41

Stort färgkonto! Smile 

Ser ju trevligt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander sön sep 23 2018, 16:56

Azgaron skrev:Stort färgkonto! Smile 

Snarare rymligt samvete Razz

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen sön sep 23 2018, 22:32

Stiligt Tommy! Det gick ju nästan.... Laughing
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån sep 24 2018, 08:14

Och jag som bara behövde Micro Sol/Set och ett par rullar Tamiya maskeringstape. Razz

Men det blev en Gripen till Axel, något ska han ju ha i lön för att han hjälper till och renovera i stugan.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 29933729687_046d7e9121_h061 by Bosse Persson, on Flickr

Och själv fick jag äntligen tag i denna.
Jag har haft den på bevakning hos AlfaHobby en tid.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 44150509384_a86736d961_h062 by Bosse Persson, on Flickr

Nu är stashen fylld till bredden, så nu måste något byggas innan nya kartonger får plats.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom mån sep 24 2018, 23:23

Det var stabila köp det, Tommy & Marlin!

Det finns ju en film där Plasmo bygger en Viper där han bl. a löder fotoets och installerar lysen.

Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander mån sep 24 2018, 23:44

Zander_Lindstrom skrev:Det finns ju en film där Plasmo bygger en Viper där han bl. a löder fotoets och installerar lysen

Jag vet... det ser ju helball ut! Very Happy

cheers
Tommy


TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis sep 25 2018, 08:05

Brevbäraren hade ett litet styvt kuvert till mig igår.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 44889626611_b3fead37e7_h063 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 44889630111_b108e2ef7d_h064 by Bosse Persson, on Flickr
Det är ju tre månader kvar till jul, så vad kan vara bättre att syssla med än en Tysk Canberra som påminner mer om julpynt än annat. cheers

Byggtråd kommer snart.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis sep 25 2018, 08:24

Det var en underlig målning på det där tranbäret scratch
Men som julpynt är det ju extraordinärt.
När börjar du?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis sep 25 2018, 08:48

Jo minst sagt underlig målning.
Tydligen så skadades original vingarna i en brand, och britterna sålde (billigt) en vinguppsättning från ett Mk TT18 målbogseringsplan till tyskarna.
Och tyskarna målade bara över de brittiska rundlarna och behöll resten av målningen.
Helt underbart galet, grå-grön ovansida och svart-gul undersida samt orange flygkropp. Razz
Planen är att börja så snart jag bara kan.
En order på lite nya AKAN färger går iväg i dagarna, sen är det bara att börja.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis sep 25 2018, 14:23

Tyskerier och tokerier i ett? What's not to like, liksom? Laughing

Detta kan mer än väl bli årets grej, oakttat slutdatum.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis sep 25 2018, 15:17

Tack Matt. Very Happy
Vi får väl se hur kul det blir att måla gult och orange när vi väl kommer dit, Axel kommer säkert lära sig några nya svordomar. Razz
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet