IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+17
Cdrengelin
Warsawpact
linusorn
Patrik K
Caverö
Brage
Gigabyte
rsm.gbg
Matt_Public
Marlin
glimturen
Zander_Lindstrom
Henrik Bergman
Azgaron
TommyKillander
cas
Stefan E
21 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 1 av 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons nov 14 2018, 09:29

Trevliga delar!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons nov 14 2018, 10:08

Detta vara bara några stycken, Stefan.
Du skall se resten!

Jag kanske borde göra den där lådtitten....

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander ons nov 14 2018, 16:51

cas skrev:Jag kanske borde göra den där lådtitten....

Ja, tack Very Happy

Allt som gör mig fattigare och som inte är skala 1/1 är av intresse....  What a Face

cheers
Tommy


Senast ändrad av TommyKillander den ons nov 14 2018, 20:17, ändrad totalt 1 gång
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons nov 14 2018, 17:01

Kul inköp, Christer, och kul att Meng gjort sina egna tillbehör! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons nov 14 2018, 19:52

cas skrev:

Jag kanske borde göra den där lådtitten....


Har du sagt A får du säga B!   bounce bounce bounce bounce bounce

Stefan  Laughing
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons nov 14 2018, 20:03

Fick tag i den här relativt billigt, Hannants sålde den med 30% lagerrensningsrabatt.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 31060717728_62382b84d2

Snygg boxart även om jag inte sparar på kartonger.....

Äntligen är min CAS-trio komplett i 1/32!


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 44884279742_e53591316c


Cessna L19/O-1 Bird Dog, North American/Rockwell OV-10A Bronco och Cessna O2-A Skymaster, dessa tre flygplan tjänstgjorde samtliga under Vietnamkriget som spanare och eldledning.

Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman ons nov 14 2018, 20:32

Nice!

Lite sugen på en Bird Dog i 1/32.... vi får se.
Har själv fått lite på posten idag.
Ett E-bay fynd, levererad från Italien  Smile

Bf 109G-10 i 1/32 från Revell

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. O0saTkl

Som bonus fick jag med lite som förbättrar utseendet  Very Happy 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 36enUuD

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. ZeXeZ9m

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. T0U2QUR


Fridens...
/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons nov 14 2018, 20:40

Besserwissrar och Slow-FAC?
Henrik och Stefan vet vad som är gott i livet!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom ons nov 14 2018, 21:58

cas skrev:Besserwissrar och Slow-FAC?
Henrik och Stefan vet vad som är gott i livet!

Messerschmitt heter det väl?!  lol!

Sorry, var bara tvungen. Very Happy
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons nov 14 2018, 22:26

Trevliga inköp Stefan och Henrik! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör nov 17 2018, 21:34

Trevliga inköp! Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 1288785663

Själv har jag inte legat på latsidan.... lol!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSCN0045
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSCN0044
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSCN0079
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSCN0080
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSCN0081
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSCN0161
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSCN0230
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. DSCN0231

Lite gammalt och lite nytt.
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander lör nov 17 2018, 21:53

Trevliga inköp ! Very Happy

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör nov 17 2018, 21:56

Vilken underbar blandning, pansar, dubbeldäckare och hangarfartyg!

Härligt, jag ser fram mot byggtråden på Enterprise!  bounce bounce bounce


Stefan  cheers
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör nov 17 2018, 22:49

Kul inköp Rickard! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre nov 23 2018, 19:16

Mitt kap från 50% REAn kom igår, ett JÄTTE-paket!
 
Allt jag beställde kom som det skulle, väl packat och i prefekt skick.
 
 
Fly´s lilla utmärkta Strikemaster hade jag sedan tidigare, men jag ville ha en till, den här lilla rackaren börjar bli svår att få ta i numera.
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 45278446534_e686a832ff
 
 
 
TV-Serien ”Månbas Alfa”, eller ”Space 1999” som den hette i original, kommer nog de flesta som växte upp på 70-talet ihåg.
Inte vidare bra jämfört med Star Trek tyckte jag redan då, men en sak älskade jag, EAGLE transportern och dess pilot, Captain Alan Carter!
 
Fun Dimensions återutgav den här modellen för bara något år sedan (i 1/72 tror jag) men den var vansinnigt dyr, nu blev den överkomlig.
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 45953167362_3b362a0200
 
 
Rodens nyare Airliners är helt underbara, nästan lika fina som Zveztas eller ICM´s nyare alster, men dekalerna är fortfarande sunkiga.
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 45953167242_d6b718c4f2
 
 
 
Ett Ryskt gjutjärn från -70-talet(…eller ännu tidigare?). en tidig medlem i Sukhoi-familjen, Su-11 Fishpot.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 44186639600_056cb1d806




Jag har redan en AF-2W Guardian Sub-Killer, men jag saknade en Sub-Hunter, de jobbade alltid i ”Hunter-Killer”-par.
 Så den här knep jag direkt, den är rätt svår att hitta nu (short-run).
 
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 45278446394_321c5ce23a
 
 
 
 
En Pe-2 ”Peshka” från Eduard slank med, det är Zvezta´s suveräna modell som kom förra året, med Brassin propellrar och hjul, massor av ets och masker, men framför allt superfina dekaler tryckta av Cartograf (de räcker till den Zvesta-utgåvan jag redan bygger på också)!


 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 44186639500_a91b743f5a
 
 
 
Jag gillar tidigt Amerikanskt flottflyg så den här ”Banjon” i 1/48 från Kitty Hawk åkte ner i korgen
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 45953167052_4ba7587918
 
 
 
Till sist den mest efterlängtade modellen i den här omgången, Trumpeters stora E.E. Lightning i 1/32!
Den har fått lite kritik men på det stora hela ser den riktigt fin ut av de byggda modeller jag sett.
Jag har alltid tyckt att den är alldeles för dyr, nu blev den plötsligt väldigt överkomlig, ett FYND!
Den blir STOR i 1/32, lika stor som en F-14 eller en Phantom II!
 
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 44186639380_daffa51844
 
 
 
Det här kallar jag en REA!
 
Tack för tipset!
 
 
 
 
Limma Lugnt!
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre nov 23 2018, 20:48

Kul inköp Stefan! Smile

Eagle transportern ligger högt på min önskelista.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör nov 24 2018, 08:57

Grymma inköp hela bunten Stefan. cheers
Och självklart kommer jag ihåg Månbas Alpha, och Eagle Transporter.
Tror den stod på många önskelistor när det begav sig, men jag fick den aldrig.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör nov 24 2018, 23:19

Rejäl laddning Stefan!
En sån där Eagle vill jag med bygga nån dag.
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån nov 26 2018, 07:27

Åh, knep du en Guardian!
Den suktade jag mycket efter, men lät bli för det är fullt i stashen.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån nov 26 2018, 20:25

cas skrev:Åh, knep du en Guardian!
Den suktade jag mycket efter, men lät bli för det är fullt i stashen.


@CAS; det var väl ett dåligt argument, det är en trevlig modell....   Laughing


Jag fyllde på min stash lite till.....
 
 
Bara någon dag efter det stora paketet kom det ett lite mindre från Hornby…..
 
 
 
Ännu en P-40, man kan väl inte ha för många Tomahawker, eller…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 44200849220_0055d02667


 
…men mest för att fylla ut beställningen så jag kom över fraktfritt-gränsen (snål som jag är…).
 
 
 
Ännu en Sea Fury, det finns flera maskiner i ”pipen”….
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 46016320311_fd558416a2
 
 
 
…och ännu en Walrus, den här skall bli en civil pre-war maskin, jag har redan dekalerna…
 
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 44200849150_9c04777902
 
 
 
Men den EGENTLIGA anledningen till beställningen var att Airfix ÄNTLIGEN släppt sin nya Blenheim!
 
Wow, vilken modell, den var verkligen värd att vänta på….


 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 45966857812_f1b548a768
 
 
 
 
 
 
Limma Lugnt!
  
Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån nov 26 2018, 23:24

Trevliga inköp, Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tis nov 27 2018, 00:04

En massa trevliga röda lådor Stefan? scratch
Just det! Idea Snart är det jul! santa
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis nov 27 2018, 05:24

Massa röda lådor till Stefan?
Det är inte illa alls det!

Den där Blenheim är nåt som kittlar mig...kanske för möjligheten att göra en svart.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis nov 27 2018, 08:03

Röda fina klappar Stefan. Very Happy
Hur fin är Walrus. scratch Question
Jag är lite småsugen på den.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander tis nov 27 2018, 20:12

Fina röda paket lagom till Jul, Stefan! cheers

Själv fick jag en stor låda från Åmål idag:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 45353593904_dbd6157462_k

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 32206514408_3b10db047b_k

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. 45353593164_dd44b73bf1_k

Nu börjar det bli fullt i hyllan hemma  scratch

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet