Plastkollo 2020

Gå ner

Plastkollo 2020 Empty Plastkollo 2020

Inlägg av cas i mån jun 10 2019, 10:24

Knappt har man hunnit komma hem från plastkollot innan man börjar tänka på nästa års upplaga.
Lärdomarna från förra året visade sig att vi hade tagit till oss, men vi gjorde några nya missar:

• Bara en uppriggad sprutplats var åtminstone en för lite, och det fanns ju plats till att göra två.
    Dessutom
  • Hämtmat från okänd pizzeria är lite av ett vågspel och borde inte utföras. Antingen har vi en riktig lista att gå efter, eller så åker vi dit i någorlunda samlad tropp.

Konsensus om den nya lokalen var ju att den var förträfflig för ändamålet, även om Janne klagade på trappan.
Det vore ju asgrymt om vi kan få den för nästa år, och det där kompispriset var föredömligt, även om vi kanske inte skall hoppas på det varje gång. Å andra sidan så städade vi ju ganska så grundligt till skillnad från tidigare hyresgäster.
Aussie barbeque är ett klart bättre alternativ än vanlig grillkorv, men svenska franksbröd funkar inte att lägga korv i. Korvbröd är ju uppfunna av en anledning.

Vad säger vi om juli 2020?

På skämshyllan:
J35F Draken 1/48, P-47N 1/48, Bf110C 1/48, Sea Vixen 1/48,  Kfir C2 1/72
cas
cas
Vicesheriff

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Plastkollo 2020 Empty Sv: Plastkollo 2020

Inlägg av rsm.gbg i mån jun 10 2019, 12:10

Juli? är det inte stor risk att många är på resande fot då??

En ansvarig för Sprutplatser löser väl det problemet, borde inte vara några problem att rigga 3 st i utrymmet
En ansvarig för middagar på plats, det finns ju ett utmärkt kök, jag kan vara kock (det tycker jag är kul).

- Roland

Inlägg av glimturen i tis jun 11 2019, 01:26

Kul att ni gillade lokalen. När vi väl bestämt ett datum......så är det bara att fråga.

Lärdomarna är antecknade i boken.....
Det är ändå rätt skönt när det inte är FÖR organiserat. Very Happy

Juli? Kan hålla med om att det kan vara svårt att smita ifrån mitt i semestertider.....

Om man vill slå ihop det med grillning med IPMS Gbg igen, så är det nog 5-7 juni, med nationaldagen på en lördag... Crying or Very sad

cheers

Inlägg av Matt_Public i tis jun 11 2019, 07:23

@cas skrev:Vad säger vi om juli 2020?
Riktiga korvbröd är avgjort att föredra och under juni månad lär jag då aldrig kunna medverka. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Användarens profil

Inlägg av Marlin i tis jun 11 2019, 14:48

Juli 2020 scratch
Det kan funka för min lite beroende på när i juli Question
I början av månaden tror jag blir lättast för min del, då vi med största säkerhet kommer åka till Tyskland midsommarveckan även nästa år.
/Bosse

Inlägg av Janne.S i tis jun 11 2019, 17:35

3 sprutplatser varav en utomhus så man kan spruta stink Razz
Annars en ypperlig plats, visst trappen besvärade mig och kostade mig två sjukdagar...men förhoppnings vis är jag mindre på nästa kollo.
Juli är mitt i semestern och jag tror de flesta är på resande fot...början av juni eller slutet av maj tror jag på.
I samband med grillafton var himla trevligt. Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Användarens profil

Inlägg av Stefan E i tis jun 11 2019, 20:30

Juli kan i o för sig funka för mig med, men det är mitt i semestertiden och svårplanerat.

Jag håller med Janne, i början av Juni/slutet av Maj är nog det jag tror mest på.

Det är väl 10-årsjubileum nästa år?

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Användarens profil

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content