IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

+3
Matt_Public
rsm.gbg
TommyKillander
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av TommyKillander sön sep 15 2019, 13:07

Mina herrar,

Jag tror jag har hittat det fulaste flygplanet som någonsin konstruerats...  Shocked

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Img_0770_pzl-m-15_poland_900



scratch
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av rsm.gbg sön sep 15 2019, 16:31

Laughing Laughing Laughing Laughing
Och vad gör dom där groteska toaletterna mellan vingarna Razz

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Matt_Public mån sep 16 2019, 07:04

rsm.gbg skrev:Och vad gör de där groteska toaletterna mellan vingarna? Razz
De är kemikalietankar, kärran är ett besprutningsflygplan. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Marlin mån sep 16 2019, 07:27

Matt_Public skrev:De är kemikalietankar, kärran är ett besprutningsflygplan. Laughing

Och jag som trodde detta var flygplanens motsvarighet till husbil. Razz
Och jo, detta kan nog mycket väl vara det fulaste jag har sett hittills.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av cas mån sep 16 2019, 07:36

Enda jetdrivna dubbeldäckaren dessutom!
Vacker är den inte, men om den är fulast? Helt klart med på Tio-i-Topp i allafall!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av glimturen tor sep 19 2019, 23:47

Vackert var det inte. Shocked
Bara namnet är ju något rapliknande ljud som kan härledas till den dassliknande formen på tankarna. No
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Matt_Public fre sep 20 2019, 19:49

glimturen skrev:Enbart namnet är ju något rapliknande ljud som kan härledas till den dassliknande formen på tankarna.
Ganska passande för en demon, nedan lämpligt nog avbildad just på dass:

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Belphegor
Källa: Dictionnaire Infernal. Paris: E. Plon, 1863. Sida 89.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av glimturen lör sep 21 2019, 23:27

Matt_Public skrev:
Ganska passande för en demon...

Aha! Min intuition måste ha varit rätt. Borde ju känna igen dem nu då de emellanåt dyker upp vid ovårdat språkbruk i min modellbyggarlya....Embarassed
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Matt_Public sön sep 22 2019, 08:43

glimturen skrev: Borde ju känna igen dem nu då de emellanåt dyker upp vid ovårdat språkbruk i min modellbyggarlya... Embarassed
Lyckas du bannlysa dem efteråt, eller blir de kvar och spelar Vira? scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Gäst sön sep 22 2019, 18:28

Matt_Public skrev:
glimturen skrev: Borde ju känna igen dem nu då de emellanåt dyker upp vid ovårdat språkbruk i min modellbyggarlya... Embarassed
Lyckas du bannlysa dem efteråt, eller blir de kvar och spelar Vira? scratch


Tänk Magica de Hex och berget Vesuvius , tänk mörka moln med massa blixtar och konstiga bokstäver, det ser jag ifrån mitt modellbyggarlyafönster inte så långt långt långt bort ifrån Glimturen.



Så det enklaste svaret på din fråga Matt är................................................NEJ............................och lyran hörs den med  Wink

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Matt_Public sön sep 22 2019, 19:10

Ola skrev:Tänk Magica de Hex och berget Vesuvius, tänk mörka moln med en massa blixtar och konstiga bokstäver [...]
Bra och tydlig liknelse; jag kan rentav föreställa mig korpen Nemesis under inflygning med eftermarknadsdekaler i näbben. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Gäst sön sep 22 2019, 19:18

Matt_Public skrev:
Ola skrev:Tänk Magica de Hex och berget Vesuvius, tänk mörka moln med en massa blixtar och konstiga bokstäver [...]
Bra och tydlig liknelse; jag kan rentav föreställa mig korpen Nemesis under inflygning med eftermarknadsdekaler i näbben. Laughing


Vad jag hört via folksägnen  study  och andra bud så skall denne herre på andra sidan dalen alltid säga "Rinasce piu gloriosa" om både den fågel han äger och sina modeller  Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Matt_Public sön sep 22 2019, 20:24

Ola skrev:"Rinasce piu gloriosa"
Låter som en kommentar om att Airfix ska ge ut en ny Buccaneer i 1/72. Cool
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Gäst tis sep 24 2019, 19:59

Matt_Public skrev:
Ola skrev:"Rinasce piu gloriosa"
Låter som en kommentar om att Airfix ska ge ut en ny Buccaneer i 1/72. Cool


Det får spåkulan sia om   study

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av glimturen tis sep 24 2019, 20:42

De flesta brukar ge sig av när jag bryter ihop och gråter...... Crying or Very sad
cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Gäst tis sep 24 2019, 20:51

glimturen skrev:De flesta brukar ge sig av när jag bryter ihop och gråter...... Crying or Very sad
cheers



Sorgearbete , är ett stadie där man behöver kanske en stund i sin ensamhet och få bearbeta motgången med en tår eller två , kanske är därför de lämnar för enkom att ge dig frid för stunden Wink

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Caverö tis sep 24 2019, 21:58

Det är ståplatserna för budgetresenärerna mitt mellan Razz vingarna misstänker jag
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor Empty Sv: Fulaste flygplanet - PZL M-15 Belphegor

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet