IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av Gäst fre dec 06 2019, 20:29

Är det någon annan än jag som har problem med utebliven leverans från dem ?


Gjorde beställning 8/9 , skickade mail 21/9 om hur det går med varorna, 9/10 svarar de att de hade mailat men sa att de hade problem med servern, fick efter en tur och retur den 10/10 att mina saker skulle vara klara för leverans 3-4 veckor senare, alltså runt 10/11 i runda slängar, nu har det gått 4 veckor till och mailat dem 5/12 om hur det går men inget svar.



Här är en som inte kommer beställa från dem något mer, känns som att de skiter i sin kund  Mad

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Sv: Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av rsm.gbg fre dec 06 2019, 21:12

det är väl alfahobby som äger ministuff nu?
Ta och skicka ett mail til order@alfahobby.se och förklara lite vad som hänt.
Dom är mycket hjälpsamma.

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg


Till överst på sidan Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Sv: Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av Gäst lör dec 07 2019, 11:47

rsm.gbg skrev:det är väl alfahobby som äger ministuff nu?
Ta och skicka ett mail til order@alfahobby.se och förklara lite vad som hänt.
Dom är mycket hjälpsamma.

- Roland


Jo visst är det så att det är de som äger Ministuff, men att skicka till Alfahobby är väl lite som att snurra runt eländet ännu en gång och till slut så blir det bara sämre av det hela
och det är ju gent emot Ministuff jag har klagomålet till över deras brister så jag vet inte vad Alfahobby kan göra bättre (är sedan tidigare tveksamma till dem pga av strul med olika beställningar och dess aningens bristfälliga hantering/info)

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Sv: Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av cas lör dec 07 2019, 15:34

Alfa äger Ministuff men sköter det som två olika butiker, men de samma lager, typ.
Det verkar konstigt att dom beter sig på det viset för jag har aldrig haft minsta problem med dom, även när man beställer saker som inte finns i lager, önskar slå ihop flera ordrar till en osv.
Micke och Johan borde kunna reda ut det här i ett nafs.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Sv: Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av johan r lör dec 07 2019, 16:21

Riktigt trist att höra.

Jag har bara haft goda erfarenheter av Alfa och ministuff.

Hoppas att det löser sig !
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Sv: Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av Gäst lör dec 07 2019, 16:50

cas skrev:Alfa äger Ministuff men sköter det som två olika butiker, men de samma lager, typ.
Det verkar konstigt att dom beter sig på det viset för jag har aldrig haft minsta problem med dom, även när man beställer saker som inte finns i lager, önskar slå ihop flera ordrar till en osv.
Micke och Johan borde kunna reda ut det här i ett nafs.


Bara synd att Ministuff/Alfahobby har haft all tid i världen sedan minst en månad tillbaka att fixa saken , det som är mest störande i sörjan är utebliven information/kommunikation från deras sida, vilket i sig är även uselt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Sv: Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av Gäst lör dec 07 2019, 16:51

johan r skrev:Riktigt trist att höra.

Jag har bara haft goda erfarenheter av Alfa och ministuff.

Hoppas att det löser sig !


Beror på hur intresserade Ministuff är att lösa deras dåliga hantering i fråga  Rolling Eyes

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Sv: Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av Matt_Public lör dec 07 2019, 21:11

Så tråkigt att höra.

Jag undviker Alfa som pesten såvida jag inte kan besöka en fysisk butik. Butiksbesöken har jag dock verkligen uppskattat, så jag har ingen total aversion mot företaget.

Ministuff har emellertid i sin helhet varit som smörstekt guld tidigare, tack för varningen om det förändrade ägarskapet.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Sv: Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av Gäst tis dec 10 2019, 19:40

Matt_Public skrev:Så tråkigt att höra.

Jag undviker Alfa som pesten såvida jag inte kan besöka en fysisk butik. Butiksbesöken har jag dock verkligen uppskattat, så jag har ingen total aversion mot företaget.

Ministuff har emellertid i sin helhet varit som smörstekt guld tidigare, tack för varningen om det förändrade ägarskapet.


Kan säga att jag håller med dig, gällande att fysiskt fungerar det men e-handeln är under all kritik.


Mailade 5/12 om hur det går med min något försenade leverans och dags datum 10/12 INGET SVAR på en enkel fråga  Neutral

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Sv: Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av Gäst tor dec 12 2019, 17:51

mailade dem den 5/12 som sagt och IDAG fick jag svaret att FORTFARANDE saknas en vara och den kommer i nästa vecka
och sedan har de mage och säga att det kommer DRÖJA YTTERLIGARE 2 veckor innan den kommer alltså in i nästa ÅR.


Som sagt varor beställda 8/9 och KANSKE får dem i nästa vecka ALLTSÅ 3 MÅNADER efter min lagda order.


Vilken skitnätbutik  Mad Evil or Very Mad


Tips , handla aldrig från Ministuff om du har bråttom med leverans.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ministuff och leveransbortfall (oseriösa) Empty Sv: Ministuff och leveransbortfall (oseriösa)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet