IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

+15
cas
Matt_Public
Jokkocze
Obed
Caverö
bjork_larsson
Gigabyte
merlin1953packard
dm4
Janne.S
MiniStuff
Warsawpact
JOooCKE
Azgaron
Stefan E
19 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Marlin fre aug 16 2013, 12:12

Fina lok. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Matt_Public fre aug 16 2013, 12:17

Apgrymt rangerlok! Precis i min smak. king 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av cas fre aug 16 2013, 12:25

Får nog säga att ångloket är snyggast!

Men det är Railroad Tycoon-fånen i mig som talar albino 

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E tor dec 05 2013, 17:05

En ny sovvagn har levererats från Walthers, USA!
 
Det är en 85´ Pullman-Standard 4-4-2 (4 Compartments/4 Bedrooms/2 Roomettes) sleeper, i ”Regal”-serien (alla Santa Fé:s persontågsvagnar hade namn).
 
Den första vagnen i ett nytt ”namn”-tåg; Santa Fé San Francisco Chief.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_6941_zps4486d6a6
 
Den här gången bokade jag snabbt och lyckads kapa åt mig ”DeLuxe”-versionen, med inbyggd belysning och 20-25 Preiser-figurer i varje vagn.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_6937_zps068ccea1
 
Ursäkta den dåliga bilden, men det är förtvivlat svårt att få bra bilder eftersom vagnen reflerterar ljuset, kameran får spader.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_6935_zps8416a97e
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_6934_zpsde0ad5ea
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_6933_zpsaaeef012
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_6930_zpsee96ecfb
 

Belysningen i vagnen är härligt gammaldags gultonad, en mycket fin vagn och jag ser fram emot de resterande vagnarna.
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Matt_Public tor dec 05 2013, 18:09

Sovvagnar är min existens bane, men den där var toksnygg!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Azgaron tor dec 05 2013, 18:41

Fina lok och fin vagn Stefan! Det här skulle nog min handledare se, han har hållit på en del med mj.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Moose tor aug 13 2015, 12:13

Uppdatering tack! =)

Moose


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E mån aug 17 2015, 16:10

Moose skrev:Uppdatering tack! =)


 
Ja, det var verkligen länge sedan jag gjorde en ordentlig uppdatering!
 
Vad har då hänt sedan sist?
 
Tja, banan har faktiskt blivit mindre!
 
Det som låg uppe var ett provisorium från början och aldrig avsett att ligga så länge som det gjorde.
Dessutom var jag tvungen att tänka om lite. Då jag behöver större kurvradier, så en rejäl omplanering av spårplanen behövdes.
Ännu en anledning var att jag ville byta ut spånplattan som var alldeles för mjuk, mot lite hårdare plywood.
 
Jag rev upp alla spår…
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8162_zps5e0503b6
 
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8163_zps52d96d6a
 
Rent….
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8399_zpsckeivaj4
 
Nu dök nästa ”snilleblixt” upp i huvudet….
Om man skulle korta av banan med ca en halvmeter?
Då skulle jag få plats med TVÅ stycken 80cm breda, en 40cm bred, alla 30cm djupa Billyhyllor!
Nu finns det ju både glashyllor, LED-belysningar och dörrar helt i glas till Billy, så detta kommer att bli ett riktigt stort VITRINSKÅP!
 
Kommer att få plats massor av modeller, tåg och annat som man vill ha framme.
 
Av med den lösa plywoodskivan på nya delen!
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8416_zpsatq8wuae
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8417_zpsq1ltkeo1
 
Kommer mera snart (jag lovar!)…..
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Moose mån aug 17 2015, 17:55

Ser ayt du kör med roccos "nya" räls med banvall. 
Vad gillar du den kontra vanlig?
Funderar på vanlig själv o sen göra egen ballast

Moose


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E mån aug 17 2015, 21:30

Moose skrev:Ser ayt du kör med roccos "nya" räls med banvall. 
Vad gillar du den kontra vanlig?
Funderar på vanlig själv o sen göra egen ballast

Det jag kör med är Rocos egna Rocoline (code83) , med mjuk (skalenlig) banvall och med 10graders växlar och korsningar på huvudbanan.

Den snyggaste färdiga banvallen jag sett och den dämpar ljudet rätt bra!

Tyvärr har ju Roco förlorat patentet på den mjuka banvallen och kommit med ersättaren geo-line.
Hård, smal och ser, rent ut sagt, för djävlig ut!

Roco-line rälsen går tack o lov att fortfarande att köpa, men nu utan banvallen, så i fortsättningen blir det till att bygga banvall själv.
Själva rälsen är jag mycket nöjd med, mina stora Amerikanska lok gillar de slanka växlarna och rullar perfekt på rälsen och går mjukt o fint genom alla korsningar o växlar.

I fortsättningen kommer det nog att bli alltmer flexräls från Shinohara eller Peco, de stora kurvradier jag vill ha finns inte i "småbitar", code 83 räls kommer jag definitivt att fortsätta med.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E lör nov 07 2015, 10:11

Hejsan!

Ett par nytillskott i lokparken har levererats, denna gång en EMD E-7A+B, målade i Southern Pacific´s Daylight-schema, som det såg ut 1954!
 
Modellerna kommer från BLI (Broadway Limited Imports), konstruerade i USA, men som så mycket annat idag, tillverkade i Kina.
 
Loken levereras i stadiga och väl fodrade askar av mycket kraftig kartong.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8630_zpsjbsj8qwf
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8629_zpsmbhadbob
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8631_zpsj99qsr9t
 
 
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8624_zpszzatrxkd
 
Båda loken är utrustade med DCC och ljud, och väger nästan 800gram vardera, så trots avsaknad av slirskydd har loken en enorm dragkraft ändå.
 
Loken är superdetaljerade med etsade vindrutetorkare, separata räcken, lyftringar, handtag och många andra detaljer.
Helgjutet chassi, dubbla svänghjul, silkeslen gång, perfekt utförd lackering.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8627_zpsjpehf3mz
 
De här loken kommer att sättas in på den södra banan österut från Kalifornien.
Den gick mellan Dallas/Ft. Worth och San Diego (Los Angeles), tåget hette ”The Texas Daylight”.
 
Anläggningsbygget då, hur går det med det?
 
Jodå, det går framåt, anläggningen är kortad med ca.60cm och det gjorde en enorm skillnad!
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8667_zpsh7ehj30m
 
Spårplaneringen pågår för fullt…
 

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Azgaron lör nov 07 2015, 23:51

Snygga lok, du har skaffat! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E sön nov 08 2015, 08:55

Tack, Håkan!  sunny

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Matt_Public sön nov 08 2015, 09:01

Saftiga pjäser, det där. Skönt med lite tyngd i prylarna.

Också: gruvligt snyggt lackjobb! Tänker du vädra dem något?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E sön nov 08 2015, 09:39

Kladda ner nya, fina lok?   affraid

Nädu...

Det vågar/vill jag inte....   Embarassed

Jag gillar dem dem rena o fina....   What a Face

Loken (ja, HELA tågen) tvättades flitigt i verkligheten, i princip varje dag, så rena kommer de att förbli.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E sön apr 10 2016, 10:04

Hejsan!
 
Det är långt mellan mina uppdateringar, jag är i ”rit-stadiet” och försöker få till en fungerande spårplan.
Det går framåt men det tar sin tid…
 
Under tiden kan man ju inte låta bli att köpa ytterligare lok och vagnar.
 
Denna lilla 4-4-0 ”American” från Bachmann kunde jag bara inte motstå då jag fick det till ett mycket bra pris.
Loket är superdetaljerat och digitalt från fabrik, tyvärr inget ljud, men man kan ju inte få allt (eller rättare sagt, det kan man, men då till ett helt annat pris…).
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_6610_zps13ac90fe
 
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_6613_zps2f19e467
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_6612_zps9cc9d903
 
Enda ”problemet” var att det köpta loket var från "Maryland & Pennsylvania”, ett bolag långt österut, och jag kör Santa Fé som hör hemma i västra USA.
 
Min idé är att när min division av Santa Fé startades upp 1886 så behövdes det ett par lok, snabbt.
Lösningen blev att köpa fem begagnade 4-4-0 från andra bolag, främst från östra USA.
Loken fick nummer 1-5 och det här loket, nummer ”5” har överlevt ända fram till idag (sensommaren 1959).
 
Jag började med att försöka få bort den MÅLADE skriften på tendern.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8011_zps51c39adf
 
Alifatnafta och Tops, ett jämrans gnuggande, med texten försvann sakta men säkert.
Det sista tog jag genom att skrapa med en vass skalpell.
 
Till sist var all text borta, men det hade gått hårt åt färgen.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8014_zps6566dbbb
 
I verkligheten målas den gamla texten bara över med lite ny färg, och så gjorde jag också.
 
Först lite maskering och sedan målade jag tendersidorna med blank svart (Humbrol 21).
Till loket tillverkade jag ett par nya skyltar av 0.5mm Plasticard och målade dem också svarta.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8977_zps4zv5dwrs
 
Jag hade ett gammalt dekalark från Microscale liggandes, avsett just för Santa Fé ånglok, det kom väl till pass nu.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8984_zpsrpjrckky
 
Loket får behålla sitt ”gamla” nummer, men på Santa Fé-vis får tendern en stor siffra (#5), och A.T & S.F. på Hytten.
 
Lite mattlack och resultatet blev så här;
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8990_zps32jpnm3q
 
Sedan var det bara att limma dit skyltarna på loket med CA-lim.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_8992_zpsc26all8e
 
Tillåt mig presentera ”Old Nickel”, ett av Santa Fé & Pacific´s äldsta lok.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_9050_zpsrtqnuig8
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_9052_zpsq2c2aqmj
 
Hon går fortfarande i lättare gods och lokaltrafik vid behov.
 
Stefan


Senast ändrad av Stefan E den sön apr 10 2016, 21:49, ändrad totalt 3 gånger
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Azgaron sön apr 10 2016, 14:15

Tjusigt lok! och snyggt målat! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Gigabyte sön apr 10 2016, 20:48

prydligt fixat ,, och bättre att lägga ner timmar på en funktionell spår plan än att det skiter sig senare ,, 
körde analogt i N skalan  ,,tar ju inte så mycket plats ,, hur stor din HO bana enl din spårplan ?
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av cas sön apr 10 2016, 20:52

Mmmm, ånglok är alltid läckra saker!
Snyggt målat Stefan!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E sön apr 10 2016, 21:19

Gigabyte skrev:prydligt fixat ,, och bättre att lägga ner timmar på en funktionell spår plan än att det skiter sig senare ,, 
körde analogt i N skalan  ,,tar ju inte så mycket plats ,, hur stor din HO bana enl din spårplan ?

Hejsan Giga!

Min bana är ca 4m bred och nästan 6,5m lång, med tungorna 80cm längs väggen (längst upp i bild) och 1,2m på den andra, där jag kommer åt från båda sidorna.


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av glimturen sön apr 10 2016, 23:54

affraid Ingen liten bana du har! drunken

Fint fixat med loket så att det passar in. DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 1288785663
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E mån apr 11 2016, 09:01

glimturen skrev:affraid  Ingen liten bana du har! drunken

Fint fixat med loket så att det passar in. DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 1288785663

Tack, Glimmis!  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Matt_Public mån apr 11 2016, 10:41

Den gamla femöringen blev ju råtjusig! Heja dig! cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Stefan E tor jun 29 2017, 10:51

Hejsan!
 
Den här delen av banan blev alldeles för bred, det kommer att bli svårt att nå ända in till väggen.
Jag beslöt mig för att smala av banan lite granna här, det räcker med att ta bort 25-30cm bara.
 
Så här blev det….
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0494_zpsnfx4gjaj
 
…känns mycket bättre.
 
En vän till mig byggde sin järnväg på jämna bordsytor som han sedan byggde upp landskapet med markisoleringsplattor på.
Det var ett enkelt och snabbt sätt att bygga på och jag blev inspirerad att använda samma metod.
Dessutom var spånplattan som jag byggt med tidigare så dålig att den ändå måste bytas ut mot något stadigare.
Jag valde 12mm Plywood, lite jobbigare att att arbeta med, men bra mycket stabilare som underlag.
Aldrig mera spånplatta!
 
Jag hade ett antal plywoodskivor i rätt dimension hemma som jag sågade till och skruvade fast på ramen.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0272_zpspupzzj8g
 
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0273_zpszxgk9eyr
 
Sen var det bara att fortsätta…
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0497_zpsiovfihpv
 
Inspektionshål i hörnet som kommer att vara öppet.
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0498_zpsmphkxf8h
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0629_zpssm2gzefd
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0630_zps1vjumpqm
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0632_zpshzzgapxh
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0633_zps1ssnikgw
 
Den sista delen skruvades fast …
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0635_zpsmaqu77a6
 
…och sedan kunde den första rälsbussen släppas ut på en provrunda…
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0636_zpsahs1wqdi
 
DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 IMG_0637_zps4t47nkid
 
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Azgaron tor jun 29 2017, 13:59

Ser fint ut! Hade jag inte vetat att du byggde järnväg, kunde man tro du tänkt öppna butik! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road) - Sida 2 Empty Sv: DB Epok III (Fd. Santa Fé, Texas & Pacific Rail Road)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet