IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Jag måste ha seriösa problem...

+3
Stefan E
Marlin
Warlord
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Jag måste ha seriösa problem... Empty Jag måste ha seriösa problem...

Inlägg av Warlord ons okt 13 2010, 19:04

Då jag hade jobb i Stockholm idag så tänkte jag att: jag kilar in på Whentzells. (För er sydlänningar som inte vet bättre så är det en superb hobby affär i huvudstaden) Very Happy
Hade gjort ett (svart) jobb igår o hade några lusentappar på fickan. Här skulle shoppas plast!! 2st t-55:or el dylikt till mitt Luft-46 projekt o en bunt båtar o lite gubbar. MEN som vanligt så låser sig min hjärna, o jag får överslag.. Kom ut med en flaska airbrush rengöringsmedel, en liten såg och en rengöringsburk för min Iwata. Inte en modell jä-----!!! Vad har jag för problem?
Warlord
Warlord

Till överst på sidan Gå ner

Jag måste ha seriösa problem... Empty Sv: Jag måste ha seriösa problem...

Inlägg av Marlin ons okt 13 2010, 19:09

Överstimulans är nog problemet.
Jag får också problem inne på Wentzells. Jag vill ha allt.
Men det var ett tag sen det blev en byggsats när man var där.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E ons okt 13 2010, 21:08

Overload..... Very Happy

Jobbigt värre!

Har själv upplevt det där, nästan skrämmande!

Fast mig händer det mest när jag skall shoppa kläder eller elektronik!

Men ta det bara lugnt, det går över av sig själv! cheers

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Warlord ons okt 13 2010, 21:18

Vilken tur..... Men de e andra gången de händer. O ja behver ju ny plast.. nu
Warlord
Warlord

Inlägg av Jokkocze ons okt 13 2010, 21:27

Hade samma problem när jag var inne där i våras. Tänkte att jag skulle köpa mig någon trevlig tank, men när jag lämnade butiken hade jag bara lite färg och penslar i min påse.

@Phantom2: Elektronik har jag inga problem med att köpa. Har alltid koll på exakt vad jag vill ha, då jag aldrig köper något utan att kolla upp om det är bra skit eller skräp. Kläder skyndar jag mig alltid med, in och ut så fort som möjligt Razz
Jokkocze
Jokkocze

Inlägg av Delmar ons okt 13 2010, 23:14

jag nördar in mig i allt jag köper, har alltid en lapp med artikel-nr etc med mig haha

läser recensioner, kollar fakta, jämför priser ibland under timmars tid. Kan nästan kalla det en hobby i sig Razz
Delmar
Delmar

Inlägg av Matt_Public tor okt 14 2010, 07:54

Upplevde något liknande under semestern när jag vandrade in i en välsorterad hoppyshop söderut. Där fanns alla sorters allting (bl.a. en gigantisk Stuka) och det enda jag fick med mig ut var en yttepyttig Airfix-Spit och en trave Orker åt lillgrabben.

Undrar fortfarande vad Farao som inträffade. Next time, Gadget. Next time...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron tor okt 14 2010, 12:08

Jag har egentligen inte nån erfarenhet av den här problematiken, då jag inte har nån hobbybutik värd namnet i närheten, och sist jag var på en var på Hobbyfixaren innan de la ner.
Köpte förvisso endast lite färg som jag behövde, och tittade på allt jag bara ville ha!
Anledningen till att det inte blev köpt mer berodde på att jag ville ha pengar till det swapmeet vi besökte, och där det blev köpt desto mer. Smile
I övrigt är det nästan endast på tillställningar som Modell Gbg och C4 som man springer omkring som en yr höna mellan de olika handlarna och försöker komma på vilket av allt som säljs som man ska spendara pengarna på utan att löpa risk för att HSMÅ (SWMBO) löper amok! Wink

Fast skulle jag få tillfälle att besöka en hobbybutik så skulle det nog få bli färger och tillbehör i första hand, då jag har en tendens att glömma bort att de få pengar jag har ska räcka till sånt också.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Warlord tor okt 14 2010, 19:22

Ett i-landsproblem är att tex på C4 eller ovannämda butik är att efter ett tag känner man sig stressad. Att man måste köpa nåt. Eller att folk börjar undra efter nån timme varför man springer hylla upp o hylla ner med nåt vilt i blicken..
Warlord
Warlord

Inlägg av Delmar tor okt 14 2010, 21:49

Warlord skrev:Ett i-landsproblem är att tex på C4 eller ovannämda butik är att efter ett tag känner man sig stressad. Att man måste köpa nåt. Eller att folk börjar undra efter nån timme varför man springer hylla upp o hylla ner med nåt vilt i blicken..

haha been there done that
Delmar
Delmar

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet