Eduard 1/48 Focke-Wulf 190F-8
+3
Azgaron
Joppo
Jokkocze
7 posters
Sida 1 av 1
Eduard 1/48 Focke-Wulf 190F-8
Jag tar och gör som Mini och kör en sån här utan en massa text till varje bild.
Det är Eduard, så det är som vanligt väldigt fina gjutningar. Här och där finns det lite skägg, men det är väl rätt svårt att undvika. Gott om bomber och granater, varav samtliga har etsdelar. Ser fram emot att sätta tänderna i den här, efter att jag byggt min simplare 190A-8.
Måste dock säga att med allt det roliga som hänger med här så blir man inte så sugen att köpa weekend edition av eduards modeller igen, någonsin. Ets, maskar och manualen.. Manualen är helt underbar! Tryckt helt i färg på tjockt och kvalitativt papper, till skillnad från weekend-manualerna som är tryckta på vanligt papper och vare sig häftat eller i färg.
Och trycket på lådan är också väldigt trevligt.
Men som man brukar säga, varde bilder!
Lådan är lika välfylld som den till bf 110'an, trots att det är samma storlen men ett mycket mindre plan.. Tusan också.. skulle inte ha något sånt här..
Inte hundra på att det lilla hålet ska vara där, kanske någon kan säga. Nu var jag där igen.. gah!
Den underbara ma.. Inte igen.. /me örfilar sig själv
Två ark med ets! Interiör
Bomber!
Dekaler.
Det var allt. Någon bild är felvänd, men jag ska ordna det när jag tryckt på skicka-knappen...
Det är Eduard, så det är som vanligt väldigt fina gjutningar. Här och där finns det lite skägg, men det är väl rätt svårt att undvika. Gott om bomber och granater, varav samtliga har etsdelar. Ser fram emot att sätta tänderna i den här, efter att jag byggt min simplare 190A-8.
Måste dock säga att med allt det roliga som hänger med här så blir man inte så sugen att köpa weekend edition av eduards modeller igen, någonsin. Ets, maskar och manualen.. Manualen är helt underbar! Tryckt helt i färg på tjockt och kvalitativt papper, till skillnad från weekend-manualerna som är tryckta på vanligt papper och vare sig häftat eller i färg.
Och trycket på lådan är också väldigt trevligt.
Men som man brukar säga, varde bilder!
Lådan är lika välfylld som den till bf 110'an, trots att det är samma storlen men ett mycket mindre plan.. Tusan också.. skulle inte ha något sånt här..
Inte hundra på att det lilla hålet ska vara där, kanske någon kan säga. Nu var jag där igen.. gah!
Den underbara ma.. Inte igen.. /me örfilar sig själv
Två ark med ets! Interiör
Bomber!
Dekaler.
Det var allt. Någon bild är felvänd, men jag ska ordna det när jag tryckt på skicka-knappen...
Jokkocze
Sv: Eduard 1/48 Focke-Wulf 190F-8
Mmm ... Jag har under dagen filurat lite på om jag skulle köpa en 1/32-variant av detta flygplan, men efter denna lådtitt så får det nog bli en i 1/48 istället. Kvalitén ser ju riktigt fin ut, samtidigt som jag gillar att man får med en lagom dos ets också. Tack för titten.
En önskan: Skulle du kunna fota det målningsalternativ som är på boxarten från manualen? Jag skulle vilja göra lite research om just den varianten.
/J
En önskan: Skulle du kunna fota det målningsalternativ som är på boxarten från manualen? Jag skulle vilja göra lite research om just den varianten.
/J
Joppo
Tack för lådtitten Jocke!
Ser ju ut som en trevlig modell!
Håkan
Ser ju ut som en trevlig modell!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ja tack för titten! Dock får jag hälften av bilderna som frågetecken, någon mer som råkar ut för det?
MiniStuff- Vicesheriff
Testa att dra en Ctrl+F5 och rensa cachen lite. Hälften av bilderna är utbytta mot roterade versioner, så det kan ha blivit något fel där.
Och Joppo, du kan hitta hela instruktionsboken i pdf-format här. Det du söker finns på sida 16.
Och Joppo, du kan hitta hela instruktionsboken i pdf-format här. Det du söker finns på sida 16.
Jokkocze
En sån där har jag ägt. Jag fick någon sorts överslag av innehållet och bytte den mot en Dewoitine D.520 i 1/32. Det blev bara för mycket på något vis.
Hjärnan raglar på i stort sett samma vis nu, minus sisådär 15%.
Hjärnan raglar på i stort sett samma vis nu, minus sisådär 15%.
Matt_Public- Master of DNF
Hejsan!
Det där är en kanonmodell!
Byggde en A-5 för några år sedan, när den kom ut.
Bytte ut motorkåpan till en helgjuten i resin (från Quickboost), annars helt "ur lådan" (profi-pack)!
Lite knixig att få ihop, men det går om man är noggrann och tar det lungt!
Det svåraste var nog att få dit raketrören snyggt!
En mycket fin modell!
Limma Lungt!
Stefan
Det där är en kanonmodell!
Byggde en A-5 för några år sedan, när den kom ut.
Bytte ut motorkåpan till en helgjuten i resin (från Quickboost), annars helt "ur lådan" (profi-pack)!
Lite knixig att få ihop, men det går om man är noggrann och tar det lungt!
Det svåraste var nog att få dit raketrören snyggt!
En mycket fin modell!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ja se där! Funderar dock på att bygga min utan motorkåpa och med panzerblitz under vingarna
Dock så ser jag inte vissa etsdelar som ska sitta utanpå på din där.. hmm....
Dock så ser jag inte vissa etsdelar som ska sitta utanpå på din där.. hmm....
Jokkocze
Liknande ämnen
» Focke Wulf Eduard & Focke Wulf ...Eduard
» Focke-Wulf Fw190a-5 - 1/48, Eduard
» Eduard 1/48 Focke-Wulf 190A-8/R2
» Focke-Wulf Fw190A-5, Eduard 1/48
» Focke-Wulf Fw190a-5 - 1/48, Eduard
» Eduard 1/48 Focke-Wulf 190A-8/R2
Sida 1 av 1