Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
+7
Janne.S
Warsawpact
Matt_Public
Caverö
Stefan E
Azgaron
cas
11 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Stashen har vuxit okontrollerat på sistone och det är inte helt bra att fylla upp hela
utrymmet med obyggda modeller.. Bättre att det är fullt med halvbyggda
Tänkte sätta igång med två relativt enkla byggen att ställa ut på jobbet, och eftersom alla
vet hur en Spitfire ser ut så är det väl lika bra att ta två?
Skall bygga en MkIa, och en PR mkXIX direkt ur lådan är det tänkt.
En liten lådtitt på MkIa:
Detta är ersättaren till Airfix gamla trotjänare som man har byggt ett antal gånger tidigare.
Nu har den blivit 2010-anpassad med (grovt) nedsänkta panellinjer, ordentlig inredning, nytt
dekalark och så vidare. Plasten är ljust blågrå, och ganska mjuk. Verkar vara gjuten i Indien och har en del
gjutskägg men inget allvarligt.
Detaljeringen i cockpit är alldeles utmärkt för att vara en billig byggsats!
Har inte kikat i Tamiya:s eller AZ:s dito så jag vet inte hur den står sig i jämförelse med de 3ggr dyrare exemplaren.
Dekalarket innehåller en uppsättning för en individ:
Gott om stenciler men trycket verkar rätt bra och ser centrerat ut.
Mitt intryck av Arirfix nya mkIa är således mycket gott. Över till PR mkXIX
Ungefär lika många delar, och samma dikesgrävare har varit farten igen.
Kan det vara så att Hornby, som äger både Airfix och Corgi, använder samma CAD-data för plastmodellerna som för Corgis Die-cast metallditon?
Det skulle kunna förklara de grova linjerna.
Detaljeringen är inte alls på samma nivå som mkIa men ändå snäppet över mkIX som jag byggde förra året. Här får man åtminstone med en riktig cockpit...
Märkningsalternativen omfattar två individer, en brittisk och en svensk S31:
De svenska dekalerna kan man lika gärna slänga direkt då kronmärkena är riktig usla.
En riktig Spitfire-Boffin säger säkert samma sak om de engelska märkena
Men det är ju ändå en Spitfire så man kan säkert rädda det mesta!
Nåväl, mot byggbordet och börja med att trä upp massa smådelar på tandpetare och måla i inredningsgrönt:
Tänkte ett tag att borra ur spanten på mkIa men det skulle nog betyda att dom går av...
Så här skall en nybörjarbyggsats se ut!
Jämför "golvbiten" till vänster (från PR mkXIX) med den högra!
och jämför med hur det ser ut i en väldigt varsamt restaurerad Vb:
Nu när färgen har torkat får det väl bli dags att måla alla apparater och annat som är gömt i cockpit!
Jag återkommer.
//Christer
utrymmet med obyggda modeller.. Bättre att det är fullt med halvbyggda
Tänkte sätta igång med två relativt enkla byggen att ställa ut på jobbet, och eftersom alla
vet hur en Spitfire ser ut så är det väl lika bra att ta två?
Skall bygga en MkIa, och en PR mkXIX direkt ur lådan är det tänkt.
En liten lådtitt på MkIa:
Detta är ersättaren till Airfix gamla trotjänare som man har byggt ett antal gånger tidigare.
Nu har den blivit 2010-anpassad med (grovt) nedsänkta panellinjer, ordentlig inredning, nytt
dekalark och så vidare. Plasten är ljust blågrå, och ganska mjuk. Verkar vara gjuten i Indien och har en del
gjutskägg men inget allvarligt.
Detaljeringen i cockpit är alldeles utmärkt för att vara en billig byggsats!
Har inte kikat i Tamiya:s eller AZ:s dito så jag vet inte hur den står sig i jämförelse med de 3ggr dyrare exemplaren.
Dekalarket innehåller en uppsättning för en individ:
Gott om stenciler men trycket verkar rätt bra och ser centrerat ut.
Mitt intryck av Arirfix nya mkIa är således mycket gott. Över till PR mkXIX
Ungefär lika många delar, och samma dikesgrävare har varit farten igen.
Kan det vara så att Hornby, som äger både Airfix och Corgi, använder samma CAD-data för plastmodellerna som för Corgis Die-cast metallditon?
Det skulle kunna förklara de grova linjerna.
Detaljeringen är inte alls på samma nivå som mkIa men ändå snäppet över mkIX som jag byggde förra året. Här får man åtminstone med en riktig cockpit...
Märkningsalternativen omfattar två individer, en brittisk och en svensk S31:
De svenska dekalerna kan man lika gärna slänga direkt då kronmärkena är riktig usla.
En riktig Spitfire-Boffin säger säkert samma sak om de engelska märkena
Men det är ju ändå en Spitfire så man kan säkert rädda det mesta!
Nåväl, mot byggbordet och börja med att trä upp massa smådelar på tandpetare och måla i inredningsgrönt:
Tänkte ett tag att borra ur spanten på mkIa men det skulle nog betyda att dom går av...
Så här skall en nybörjarbyggsats se ut!
Jämför "golvbiten" till vänster (från PR mkXIX) med den högra!
och jämför med hur det ser ut i en väldigt varsamt restaurerad Vb:
Nu när färgen har torkat får det väl bli dags att måla alla apparater och annat som är gömt i cockpit!
Jag återkommer.
//Christer
cas- Vicesheriff
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Trevligt med mera Spitfires! Bra start Christer!
Lite synd att de gjort så grova panellinjer. Annars ser modellerna rätt hyfsade ut tycker jag.
Håkan
Lite synd att de gjort så grova panellinjer. Annars ser modellerna rätt hyfsade ut tycker jag.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Hejsan!
Ser riktigt bra ut!
Ljusår från den gamla formen!
Att panellinjerna är lite grova (men ändå långt från Matchbox diken) KAN bero på att den här modellen riktar sig till nybörjare, som ju oftast målar med pensel.
Då kan ju panellijerna inte vara för fina, då försvinner dom under färgen.
Det kan också vara så som Christer säger, samma CAD för Corgi die-cast och Airfix modellen.
De Svenska dekalerna ser lite för ljusa ut, men centreringen är ju helt OK.
Dom brittiska rundlarna ser bra ut, den blå färgen skall vara lite ljusare än på MkI, då det är en efterkrigsvariant.
Finns ju eftermarknads dekaler att köpa, om man vill ha.
Blir spännande att följa dina byggen.
Ser bra ut så här långt!
Limma Lungt!
Stefan
Ser riktigt bra ut!
Ljusår från den gamla formen!
Att panellinjerna är lite grova (men ändå långt från Matchbox diken) KAN bero på att den här modellen riktar sig till nybörjare, som ju oftast målar med pensel.
Då kan ju panellijerna inte vara för fina, då försvinner dom under färgen.
Det kan också vara så som Christer säger, samma CAD för Corgi die-cast och Airfix modellen.
De Svenska dekalerna ser lite för ljusa ut, men centreringen är ju helt OK.
Dom brittiska rundlarna ser bra ut, den blå färgen skall vara lite ljusare än på MkI, då det är en efterkrigsvariant.
Finns ju eftermarknads dekaler att köpa, om man vill ha.
Blir spännande att följa dina byggen.
Ser bra ut så här långt!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Härliga tider stundar, tar då aldrig spittarna slut.
Nä!
Nä!
Caverö
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Spitze!
Så ska det se ut. Fasen vad gött...
Så ska det se ut. Fasen vad gött...
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Har nu börjat röja runt lite i cockpit.
PR mkXIX till vänster.
Skillnaden i utförande här antar jag har att göra med att PR kärran har en tryckkabin, medan mkI inte har det. Å andra sidan borde det inte påverka avståndet från stolen till pedalerna...
Ett test av kroppshalvorna visar att nåt är konstigt i cockpitstorleken:
Mk1 har ca 4mm längre cockpit? Har alltid trott att det skall vara lika stort där oavsett vilken Spitfire det är frågan om.
Har inga ritningar som jag kan kontrollera med, men det brukar ju alltid bli som att öppna en konservburk med maskar att börja jämföra med ritningar.
Längdskillnaden är ju mycket lättare att förklara med PR-kärrans griffonmotor och större fena. Där är det inga konstigheter.
//Christer
PR mkXIX till vänster.
Skillnaden i utförande här antar jag har att göra med att PR kärran har en tryckkabin, medan mkI inte har det. Å andra sidan borde det inte påverka avståndet från stolen till pedalerna...
Ett test av kroppshalvorna visar att nåt är konstigt i cockpitstorleken:
Mk1 har ca 4mm längre cockpit? Har alltid trott att det skall vara lika stort där oavsett vilken Spitfire det är frågan om.
Har inga ritningar som jag kan kontrollera med, men det brukar ju alltid bli som att öppna en konservburk med maskar att börja jämföra med ritningar.
Längdskillnaden är ju mycket lättare att förklara med PR-kärrans griffonmotor och större fena. Där är det inga konstigheter.
//Christer
cas- Vicesheriff
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Ser snyggt ut Christer!
Nästan 30cm är ju en bit skillnad.
Ser fram emot nästa uppdatering!
Håkan
Nästan 30cm är ju en bit skillnad.
Ser fram emot nästa uppdatering!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Tack Håkan!
Idag blev det fortsatt VAB och grabben sov, så då smet jag ner till min skrubb för att ha lite roligt (denna gång behövdes inga alvedon-suppar för att han skulle somna... )
Har knåpat ihop de bägge cockpitarna:
Mk1 innehåller en ganska schysst cockpit som är både tillräckligt detaljerad men samtidigt så lättbyggd att en nio-åring skulle bli nöjd.
Dekal för instrumentbrädan som ingen ändå kan se sen...
En udda detalj är reflektorsiktet som satt integrerat på instrumentbrädan! i vanliga fall brukar man ju få ett i klarplast men inte denna gång.
Jag skar bort den övre delen och skall sätta dit en liten bit oh-blad eller nåt sen.
Inga bälten denna gång, jag orkade mig inte på ett Suttonbälte som skall dras igenom halva ryggåsen och fästas i vajrar i spant som inte finns...
PR mkXIX har en mycket mer spartansk cockpit
Inga detaljer alls på instrumentpanelen, inga kameror eller syrgastuber. Man får dock ett spant (heter det så?) att sätta bakom stolen för att visa var tryckkabinen slutar men annars är det nästan tomt.
Hoppade över bältet här med och inga washer heller, det sparar jag till utsidan, där det syns.
//Christer
Idag blev det fortsatt VAB och grabben sov, så då smet jag ner till min skrubb för att ha lite roligt (denna gång behövdes inga alvedon-suppar för att han skulle somna... )
Har knåpat ihop de bägge cockpitarna:
Mk1 innehåller en ganska schysst cockpit som är både tillräckligt detaljerad men samtidigt så lättbyggd att en nio-åring skulle bli nöjd.
Dekal för instrumentbrädan som ingen ändå kan se sen...
En udda detalj är reflektorsiktet som satt integrerat på instrumentbrädan! i vanliga fall brukar man ju få ett i klarplast men inte denna gång.
Jag skar bort den övre delen och skall sätta dit en liten bit oh-blad eller nåt sen.
Inga bälten denna gång, jag orkade mig inte på ett Suttonbälte som skall dras igenom halva ryggåsen och fästas i vajrar i spant som inte finns...
PR mkXIX har en mycket mer spartansk cockpit
Inga detaljer alls på instrumentpanelen, inga kameror eller syrgastuber. Man får dock ett spant (heter det så?) att sätta bakom stolen för att visa var tryckkabinen slutar men annars är det nästan tomt.
Hoppade över bältet här med och inga washer heller, det sparar jag till utsidan, där det syns.
//Christer
cas- Vicesheriff
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
XIX:en leker visst oskrivet blad. Kul!
I övrigt: skönt med framsteg. Snyggers.
I övrigt: skönt med framsteg. Snyggers.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Snyggt det du har gjort, snygg cockpit.
En Griffon får inte plats i en tidig spitt.
En Griffon får inte plats i en tidig spitt.
Caverö
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
En sådan snygg cockpit!
Engelsmännen experimenterade väll en del med Spitfire varianterna under kriget?
Engelsmännen experimenterade väll en del med Spitfire varianterna under kriget?
Warsawpact- Starwarsviritous
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Tackar för berömmet!
Jo britterna var lite nyskapande med Spitfire utvecklandet...
Slumpmässig numrering, MKIV (skulle den första med griffonmotor heta, men den hann bli både mkXX och mkXXII innan den kom ut på förband)
Planera för en superversion med ny motor och lite förbättrad aerodynamik men sen komma på att det är kris och direkt sätta igång med en interrimslösning som tillverkas i många fler exemplar (som mkVIII och mk IX och några till)
Eller varför inte låta Supermarine fila på efterföljare till Spitfire i all evighet istället för att låta dom kolla på jetmotorer (se Spiteful - aka "a Spitfire too far") Det sänkte ju i princip hela firman....
Jo britterna var lite nyskapande med Spitfire utvecklandet...
Slumpmässig numrering, MKIV (skulle den första med griffonmotor heta, men den hann bli både mkXX och mkXXII innan den kom ut på förband)
Planera för en superversion med ny motor och lite förbättrad aerodynamik men sen komma på att det är kris och direkt sätta igång med en interrimslösning som tillverkas i många fler exemplar (som mkVIII och mk IX och några till)
Eller varför inte låta Supermarine fila på efterföljare till Spitfire i all evighet istället för att låta dom kolla på jetmotorer (se Spiteful - aka "a Spitfire too far") Det sänkte ju i princip hela firman....
cas- Vicesheriff
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Det är nästan att man skäms litegranna...det skall VAB:as idag, och eftersom det är stora tösen (5 år) som skall vila efter lite feber igår så blir det mycket tv och film för hennes del. Gissa var den ansvarskännande fadern tar vägen?
Just det, jag går till dom här små sötnosarna:
Huvuddelen av limmandet är nu avklarat. Hade jag bara siktat och låst undervingen lite bättre på MKI:a så hade den i princip blivit spackelfri, men sånt går ju inte för sig. Råkade alltså förskjuta undervingen någåt i sidled i bakkant så det blev lite extrajobb. Nåja spackelfria byggen finns inte. Hävdar nån motsatsen så är det bara ett mätfel i statistiken. Jag skulle nog behöva spackla en 1/32 Tamiya Spitfire och vad som helst av Zokuei-Mura.
Fotokärrans undersida innehåller ju två kameror:
Dessa skall ju fyllas med klarplast:
Synd bara att delen är för liten och inte täcker hålen, samt att ribban som håller ihop bägge delarna är mindre än kameraöppningarna. Det ser inte klokt ut!
Bort med dom och ersätt med Kristal Kleer!
Nu skall det maskas huvar, och sen lite Interior green och sen...
//Christer
Just det, jag går till dom här små sötnosarna:
Huvuddelen av limmandet är nu avklarat. Hade jag bara siktat och låst undervingen lite bättre på MKI:a så hade den i princip blivit spackelfri, men sånt går ju inte för sig. Råkade alltså förskjuta undervingen någåt i sidled i bakkant så det blev lite extrajobb. Nåja spackelfria byggen finns inte. Hävdar nån motsatsen så är det bara ett mätfel i statistiken. Jag skulle nog behöva spackla en 1/32 Tamiya Spitfire och vad som helst av Zokuei-Mura.
Fotokärrans undersida innehåller ju två kameror:
Dessa skall ju fyllas med klarplast:
Synd bara att delen är för liten och inte täcker hålen, samt att ribban som håller ihop bägge delarna är mindre än kameraöppningarna. Det ser inte klokt ut!
Bort med dom och ersätt med Kristal Kleer!
Nu skall det maskas huvar, och sen lite Interior green och sen...
//Christer
cas- Vicesheriff
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
CAS skrev: Gissa var den ansvarskännande fadern tar vägen?
Till sina plastbarn?
Ljuvligt snyggt. Att delar från Airfix inte passar är ju hart när en självklarhet.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Ser snyggt ut Christer!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Tack för berömmet!
Jag blir inte klok på den där mycket mycket billiga MkI:an.
Hade limmat dit reflektorsiktet och gav mig i kast med att skära till huven och trycka ner den på plats när jag upptäcker det här:
Dom har tammejtusan satt dit backspegeln också!
Airfix!?
I skala 1/72!?
För 59:- spänn på en vanlig leksaksaffär!?
Vad kommer härnäst?
En ny Typhoon/Tempest i 1/48?
Egyptens gräshoppor?
Finland vinner schlagerfinalen?
Jag blir inte klok på den där mycket mycket billiga MkI:an.
Hade limmat dit reflektorsiktet och gav mig i kast med att skära till huven och trycka ner den på plats när jag upptäcker det här:
Dom har tammejtusan satt dit backspegeln också!
Airfix!?
I skala 1/72!?
För 59:- spänn på en vanlig leksaksaffär!?
Vad kommer härnäst?
En ny Typhoon/Tempest i 1/48?
Egyptens gräshoppor?
Finland vinner schlagerfinalen?
Senast ändrad av CAS den mån feb 21 2011, 11:22, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : berömtackande!)
cas- Vicesheriff
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Ser bra ut Christer!
Nä, ibland blir man förvånad!
Igen? Räcker det inte med en gång?
Håkan
Nä, ibland blir man förvånad!
Igen? Räcker det inte med en gång?
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
CAS skrev: Egyptens gräshoppor?
I vilken skala?
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Tack Håkan!
För ett ögonblick hade jag ju glömt att Lordi vann och att helvetet därmed frös till is för första gången.
Egyptens gräshoppor blir naturligtvis i skala 24/1
Nu börjar jag bli lite mer kompis med den där Tamiya white primer på sprayburk....men man måste komma ihåg att måla över cockpitglaset med rätt färg först. DOH! Nåja, det blev ju rätt på den ena av dom.
För ett ögonblick hade jag ju glömt att Lordi vann och att helvetet därmed frös till is för första gången.
Egyptens gräshoppor blir naturligtvis i skala 24/1
Nu börjar jag bli lite mer kompis med den där Tamiya white primer på sprayburk....men man måste komma ihåg att måla över cockpitglaset med rätt färg först. DOH! Nåja, det blev ju rätt på den ena av dom.
cas- Vicesheriff
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Ser mycket lovande ut det här.
Hur nöjd är du mde modellerna så långt?
Hur nöjd är du mde modellerna så långt?
Caverö
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Skulle vara ballt att måla en Spit som en 109:a och vise versa
Janne.S- Moderator
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Håkan, jag kan verkligen rekommendera MK1:an!
Skaffa några nya dekalark och bygg halva slaget om Storbritannien,, det är nästan ekonomiskt genomförbart...
Mk XIX, förmodligen är Fujimis bättre, men jag har inte sett den så jag har ingen koll.
Janne, du har väll hört talas om/sett den där Messerspit? En Spitfire som tyskarna fick tag på och av någon anledning fick Merlin-motorn utbytt mot en DB601. Uppenbarligen fanns det mantid över, trots brinnande krig
Skaffa några nya dekalark och bygg halva slaget om Storbritannien,, det är nästan ekonomiskt genomförbart...
Mk XIX, förmodligen är Fujimis bättre, men jag har inte sett den så jag har ingen koll.
Janne, du har väll hört talas om/sett den där Messerspit? En Spitfire som tyskarna fick tag på och av någon anledning fick Merlin-motorn utbytt mot en DB601. Uppenbarligen fanns det mantid över, trots brinnande krig
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
Janne.S skrev:Lite skoj ska väl mekanikerna ha
Prat! Det var en seriös utvärdering. Man ska vara seriös.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Achtung Spitfire! (2x Airfix 1/72 Spitfire)
FÄRG!
Första ordentliga testet med GW:s Mithril silver funkade alldeles underbart! Eller för bra, varenda jäkla defekt syns ju!
Det blir till att bättringsslipa och spackla lite till. Blir inget salt-applicerande i närtid tyvärr. Nåja, bättre finish kan man ju aldrig klaga på....
Och MkI:an fick sky på undersidan. Naturligtvis hade jag ju glömt hur det var med min Wyvern, och att jag skulle slängt den där förstörda Xtracrylix-burken. Färgen har en klumpat sig i små halvmillimeter stora flagor som inte går att röra ut, och när det kommer i färgsprutan så kläggar den igen sig, med spottande och flagflygande resultat som följd. BLÄ!
Ingen rolig målningssession alls.
Att jag dessutom var hemma hos Plumse (Kompis som har reggat en användare här, men han gör inga inlägg. Ännu) och målade med hans biltema-spruta som atomiserar bättre än min Evolution var inte så kul det heller...
Skall ta och byta till en finare nål och högre tryck för att som om min 3 gånger dyrare åtminstone kan matcha den, annars får man väl krypa till korset och byta till en sån. Eller börja sprutmåla med humbrol igen.
Första ordentliga testet med GW:s Mithril silver funkade alldeles underbart! Eller för bra, varenda jäkla defekt syns ju!
Det blir till att bättringsslipa och spackla lite till. Blir inget salt-applicerande i närtid tyvärr. Nåja, bättre finish kan man ju aldrig klaga på....
Och MkI:an fick sky på undersidan. Naturligtvis hade jag ju glömt hur det var med min Wyvern, och att jag skulle slängt den där förstörda Xtracrylix-burken. Färgen har en klumpat sig i små halvmillimeter stora flagor som inte går att röra ut, och när det kommer i färgsprutan så kläggar den igen sig, med spottande och flagflygande resultat som följd. BLÄ!
Ingen rolig målningssession alls.
Att jag dessutom var hemma hos Plumse (Kompis som har reggat en användare här, men han gör inga inlägg. Ännu) och målade med hans biltema-spruta som atomiserar bättre än min Evolution var inte så kul det heller...
Skall ta och byta till en finare nål och högre tryck för att som om min 3 gånger dyrare åtminstone kan matcha den, annars får man väl krypa till korset och byta till en sån. Eller börja sprutmåla med humbrol igen.
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
» Airfix 1/72 Spitfire Mk. XIX
» Airfix 1/72 Spitfire Mk.Vb
» Airfix 1/72 Spitfire Mk. XIX
» Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box
» Airfix 1/72 Spitfire Mk. XIX
» Airfix 1/72 Spitfire Mk.Vb
» Airfix 1/72 Spitfire Mk. XIX
» Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box
Sida 1 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet