08-Open 2011
+9
cas
T-34
SkelettetS
Joppo
Matt_Public
Azgaron
Janne.S
Stefan E
MiniStuff
13 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
08-Open 2011
SÅ var det dags!
MiniStuff är officiellt på plats, hela butiken (eller jag nästan iaf....) är monterad och uppe. Har redan sålt iväg lite stuff till diverse 08-Open-medhjälpare
Lite bilder på hur det ser ut just nu... hoppas hinna ta lite mer bilder under morgondagen.
God kväll på er allihopa!
/Markus
MiniStuff är officiellt på plats, hela butiken (eller jag nästan iaf....) är monterad och uppe. Har redan sålt iväg lite stuff till diverse 08-Open-medhjälpare
Lite bilder på hur det ser ut just nu... hoppas hinna ta lite mer bilder under morgondagen.
God kväll på er allihopa!
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: 08-Open 2011
Hejsan!
Vad bra att du har butiken uppe!
Kommer upp, så då ses vi väl!
Väl mött!
Stefan
Vad bra att du har butiken uppe!
Kommer upp, så då ses vi väl!
Väl mött!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ser trevligt ut Markus! Kul med lite bilder från Open!
Önskar att man kunde tagit sig dit. Nån gång så ska det väl bli av.
Håkan
Önskar att man kunde tagit sig dit. Nån gång så ska det väl bli av.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jisses vad mycket Evergreen.
Påminner om att det är dags att fylla på...
Påminner om att det är dags att fylla på...
Matt_Public- Master of DNF
Trött efter en lång dag på fötter....
Mycket kul att träffa lite forumfolk, Jesper (Joppo), Charles (Tiking), Stefan (Phantom) och kanske någon mer som jag glömt (?) ber isf så hemskt mycket om ursäkt. Har träffat mycket mycket folk idag och det är alltid lika kul å träffa er kunder och likasinnade vänner - ni är så himla goa o trevliga!
Hann faktiskt att gå in och kolla på utställningen och ta en hoper bilder (kommer senare) och avslutningsvis bevittna min drömmodell, Tiger 1 skala 1/6, ta en tur över golvet, ut ur lokalen och in i ägarens bil
Jag hoppas ingen "vanlig" människa såg oss, 20st eller så plastnördar, stå och applodera efter Tigerns avslutande färd uppför ramp in i bilen
Nu skall det snart nannas för att orka med en om ännu längre dag imorgon med mer sälj och träffa folk, packa och köra hem 40mil efter åt.
Go natt!
/Markus
Mycket kul att träffa lite forumfolk, Jesper (Joppo), Charles (Tiking), Stefan (Phantom) och kanske någon mer som jag glömt (?) ber isf så hemskt mycket om ursäkt. Har träffat mycket mycket folk idag och det är alltid lika kul å träffa er kunder och likasinnade vänner - ni är så himla goa o trevliga!
Hann faktiskt att gå in och kolla på utställningen och ta en hoper bilder (kommer senare) och avslutningsvis bevittna min drömmodell, Tiger 1 skala 1/6, ta en tur över golvet, ut ur lokalen och in i ägarens bil
Jag hoppas ingen "vanlig" människa såg oss, 20st eller så plastnördar, stå och applodera efter Tigerns avslutande färd uppför ramp in i bilen
Nu skall det snart nannas för att orka med en om ännu längre dag imorgon med mer sälj och träffa folk, packa och köra hem 40mil efter åt.
Go natt!
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Hehe Det låter som en kul syn. Det finns för övrigt en liten film när Tiger gubben kör ut sin tank ut bilen på IPMS Stockholms sida: http://www.ipmsstockholm.se/wp/?page_id=125 (Funkar inte filmerna direkt i webläsaren så kan ni testa att först ladda ner dem och spela upp dem från er hårddisk istället)
De där 1/6-modeller var rätt galna alltså. Jag tror de var en rätt uppskattat inslag också av besökarna. Killen med Tigern hade en hop av gubbar runt sig hela tiden i princip som alla myste ikapp när ägaren kopplade på rökaggregatet och manövrerade sin ögonsten.
Överlag tycker jag annars evenemanget håller riktigt hög klass. Mycket fina modeller och allmänt skön stämning. Det är också ett väldigt sjyst ljus i gympasalen som tävlingen hålls i vilket gör att modellerna ser extra fina ut.
Jag har också snackat med Markus(och handlat lite också ) och Charles vilket var kul.
Imporgon har jag tänkt ta lite bilder och lägga upp dessa här nån gång runt 13-14.00.
/J
De där 1/6-modeller var rätt galna alltså. Jag tror de var en rätt uppskattat inslag också av besökarna. Killen med Tigern hade en hop av gubbar runt sig hela tiden i princip som alla myste ikapp när ägaren kopplade på rökaggregatet och manövrerade sin ögonsten.
Överlag tycker jag annars evenemanget håller riktigt hög klass. Mycket fina modeller och allmänt skön stämning. Det är också ett väldigt sjyst ljus i gympasalen som tävlingen hålls i vilket gör att modellerna ser extra fina ut.
Jag har också snackat med Markus(och handlat lite också ) och Charles vilket var kul.
Imporgon har jag tänkt ta lite bilder och lägga upp dessa här nån gång runt 13-14.00.
/J
Joppo
Här kommer de utlovade bilderna:
En dödskonserv från Juniorklassen
Vinnaren i vinjettklassen. Snacka om tålamod för att måla alla de där gubbarna
Markus italienska plåtburk.
Vinnaren i nån av pansarklasserna
Kejsarinnan knep ett hedersomnämnande:)
Charles LAV 3(?)
Ännu ett av Charles byggen. En Diecast-traktor som han gått loss på. Jag blev lite sugen på att ge mig på ett liknande projekt själv
Macke ägde i fantasyklassen. Dvärgen håvade hem andrapriset och samurajen knep förstapriset.
Det var det hela
/J
En dödskonserv från Juniorklassen
Vinnaren i vinjettklassen. Snacka om tålamod för att måla alla de där gubbarna
Markus italienska plåtburk.
Vinnaren i nån av pansarklasserna
Kejsarinnan knep ett hedersomnämnande:)
Charles LAV 3(?)
Ännu ett av Charles byggen. En Diecast-traktor som han gått loss på. Jag blev lite sugen på att ge mig på ett liknande projekt själv
Macke ägde i fantasyklassen. Dvärgen håvade hem andrapriset och samurajen knep förstapriset.
Det var det hela
/J
Joppo
Fint fotat!
Och grattis till våra forumiter som ställde ut!
Och grattis till våra forumiter som ställde ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack för bilderna, Joppo!
Jag glömde kameran hemma!
Roligt att se en del av Tikings (Charles) helt underbara byggen!
Jag gillade "The boneyard" (skrotgården") något alldeles speciellt!
Kul tillställning, och väldigt roligt att träffa Charles och Mackan (som jag också handlade en del av), men Joppo, dig missade jag tydligen!
Limma Lungt!
Stefan
Jag glömde kameran hemma!
Roligt att se en del av Tikings (Charles) helt underbara byggen!
Jag gillade "The boneyard" (skrotgården") något alldeles speciellt!
Kul tillställning, och väldigt roligt att träffa Charles och Mackan (som jag också handlade en del av), men Joppo, dig missade jag tydligen!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack allihopa!
Nu har jag kommit tillbaka till Karlskoga. Jag är riktigt nöjd med helgen måste jag säga. Det var kul att få träffa Mackan och även Charles som jag fick nöjet att diskutera diverse byggen med. Jag hade gärna pratat med dig också Stefan
Resultatmässigt tror jag våra forummedlemmar fick följande pris:
Markus blev Klassegrare och tvåa i Fantasyfigurklassen. Grattis till dom! De var välförtjänta
Charles fick ett särskilt hedersomnämnande för sin Lav 3 och han vann även Ministuffs specialpris och fick en fin Shepard Paine-bok.
Själv fick jag ett hedersomnämnande för Kejsarinnan. Jag fick även chansen att snacka lite med domaren för att veta vad jag kan förbättra på den,vilket var intressant.
En rolig grej som hände var i GW:s hörna. Som ni kanske vet som så kunde man prova på att spela Warhammer om man ville. Till detta kunde man få hjälp av GW:s hjälpredor. De tog verkligen sitt jobb på stort allvar och gjorde allt för göra striderna extra dramatiska genom att agera "speakers" till händelserna på spelbordet. En av dem skrek bland annat: "DET BÄSTA SOM FINNS ÄR DOFTEN AV BRÄNT KÖTT!" så att alla i hela gympasalen hörde. True story De var riktigt roliga att titta och lyssna på
Helgens inköp. Jag ska försöka fixa lite foton på dem senare i veckan.
/J
Nu har jag kommit tillbaka till Karlskoga. Jag är riktigt nöjd med helgen måste jag säga. Det var kul att få träffa Mackan och även Charles som jag fick nöjet att diskutera diverse byggen med. Jag hade gärna pratat med dig också Stefan
Resultatmässigt tror jag våra forummedlemmar fick följande pris:
Markus blev Klassegrare och tvåa i Fantasyfigurklassen. Grattis till dom! De var välförtjänta
Charles fick ett särskilt hedersomnämnande för sin Lav 3 och han vann även Ministuffs specialpris och fick en fin Shepard Paine-bok.
Själv fick jag ett hedersomnämnande för Kejsarinnan. Jag fick även chansen att snacka lite med domaren för att veta vad jag kan förbättra på den,vilket var intressant.
En rolig grej som hände var i GW:s hörna. Som ni kanske vet som så kunde man prova på att spela Warhammer om man ville. Till detta kunde man få hjälp av GW:s hjälpredor. De tog verkligen sitt jobb på stort allvar och gjorde allt för göra striderna extra dramatiska genom att agera "speakers" till händelserna på spelbordet. En av dem skrek bland annat: "DET BÄSTA SOM FINNS ÄR DOFTEN AV BRÄNT KÖTT!" så att alla i hela gympasalen hörde. True story De var riktigt roliga att titta och lyssna på
Helgens inköp. Jag ska försöka fixa lite foton på dem senare i veckan.
/J
Joppo
Tack för bilderna Jesper! Kul att se!
Grattis till alla som ställde ut och alla som knep priser!
Håkan
Grattis till alla som ställde ut och alla som knep priser!
Håkan
Trevliga köp Joppo, och tack för bilderna.
De få gångerna jag vart inne i Games-Workshop i Göteborg så blir man alltid mött av personer klädda i röda som man kan tro är på vippen till att vara höga. Mycket gapande och flummande. Stundtals mycket roligt att iakta, stundtals inte särskilt....
De få gångerna jag vart inne i Games-Workshop i Göteborg så blir man alltid mött av personer klädda i röda som man kan tro är på vippen till att vara höga. Mycket gapande och flummande. Stundtals mycket roligt att iakta, stundtals inte särskilt....
Warsawpact- Starwarsviritous
Hoj hoj!
Nyss hemkommen från stockhomlsresan och mäkta trött i kroppen efter att stått en hel dag och krängt prylar och tjötat modeller o modellbygge med alla och envar. Men ack så kul det har varit!
Jag är mycket nöjd med priserna som jag fick speciellt som jag inte fattade att jag hade fått dem för ens det kom en liten kille i 10års åldern iklädd arrangörskläder och sa lyriskt "visst är det du som målat den dära ogre-trollet!?" jag: "öh, ja?!", killen: "du vann första pris!" jag: "ok!?!!?"
Jag hade ju fullt upp med att sälja prylar och börja göra smått i ordning för hemfärd så jag gick inte på prisutdelningen. Så nu har jag mina första placketter till skåpet.
Och sen kändes det väldigt bra att ge Charles mitt specialpris för bästa diorama, grattis än en gång! Och grattis Jesper, den var du värd.
Har tagit en hel del bilder på modeller men orkar inte lägga upp dem ikväll.
/mrks
Nyss hemkommen från stockhomlsresan och mäkta trött i kroppen efter att stått en hel dag och krängt prylar och tjötat modeller o modellbygge med alla och envar. Men ack så kul det har varit!
Jag är mycket nöjd med priserna som jag fick speciellt som jag inte fattade att jag hade fått dem för ens det kom en liten kille i 10års åldern iklädd arrangörskläder och sa lyriskt "visst är det du som målat den dära ogre-trollet!?" jag: "öh, ja?!", killen: "du vann första pris!" jag: "ok!?!!?"
Jag hade ju fullt upp med att sälja prylar och börja göra smått i ordning för hemfärd så jag gick inte på prisutdelningen. Så nu har jag mina första placketter till skåpet.
Och sen kändes det väldigt bra att ge Charles mitt specialpris för bästa diorama, grattis än en gång! Och grattis Jesper, den var du värd.
Har tagit en hel del bilder på modeller men orkar inte lägga upp dem ikväll.
/mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Fina bilder, Jeppe! Tackar & bugar. Ser att du köpte Vallejos Primer. Tror att du kommer att gilla den.
/Stefan
PS Grattis till forummedlemmarna som tog priser.
/Stefan
PS Grattis till forummedlemmarna som tog priser.
Hayabusa
Det var riktigt trevligt att träffa några av folk från detta forum. Jag vill också tacka Markus för hans fantastiska pris. Det är en fantastisk bok. Jag ögnade igenom det bara för att få en uppfattning om vad innehållet och jag måste säga att det har en hel del jag kommer att behöva börja bygga figurer. Återigen, tack Markus.
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
MiniStuff- Vicesheriff
Häcken är inte tom än men här kommer iaf lite bilder, en del blev en aning suddiga men va f...
ja de sista bilderna där är delar av vad som jag också filmade, utfärd för ett stycke Tiger... får se om jag får ändan ur å fixa den lilla filmen.
Men håll till godo så länge!
/Markus
ja de sista bilderna där är delar av vad som jag också filmade, utfärd för ett stycke Tiger... får se om jag får ändan ur å fixa den lilla filmen.
Men håll till godo så länge!
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tack för de fina bilderna Markus! Trevligt att se!
Håkan
Håkan
Tack för bilderna Mackan. Kul att du fick se Tigern "in action". De är riktigt galna de där Armortek-grejerna
Joppo
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» C4 OPEN 2011 - tjugoårs jubileum! I år arrangör av SM i modellbygge – det första i ordningen!
» 08 Open 2013
» C4 Open 2017
» C-4 Open
» C4-Open 2010
» 08 Open 2013
» C4 Open 2017
» C-4 Open
» C4-Open 2010
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet