Revell Dornier DO 217K-1 1/72
+11
Marlin
Janne.S
T-34
Stefan E
merlin1953packard
MiniStuff
johan r
Azgaron
cas
Matt_Public
dm4
15 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Revell Dornier DO 217K-1 1/72
Nje, det vet jag inte men tack ändåMiniStuff skrev:detta kommer bli redigt snyggt!
Den fick vila exakt ett dygn, sedan lade jag på Micro Satin på undersidan. Detta för att slippa få fina fingeravtryck på det svarta när jag nu hanterar planet inför nästa målning. Har även lagt lite preshade på ovansida, resultatet visar obarmhärtigt hur stadig hand man har.. eller inte har ..
Mvh
Senast ändrad av dm4 den tor jun 27 2013, 12:34, ändrad totalt 1 gång
dm4
Det ser alldeles förträffligt ut..... jag har aldrig raka fina linjer på mina preshejer
Janne.S- Moderator
Raka linjer vid preshade-ing tar ju bort halva idén...
Ser mycket lovande ut hursomhelst
Ser mycket lovande ut hursomhelst
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Lagt RLM76 på ovansida, inget större att visa men ändock färg på..
Väntar nu tills jag har någon halvdag att avvara då cammon skall läggas. Blir lite halvsvårt skulle jag tro då det är små snirklar av grönt som skall ovan på 76'an.
Mvh
Väntar nu tills jag har någon halvdag att avvara då cammon skall läggas. Blir lite halvsvårt skulle jag tro då det är små snirklar av grönt som skall ovan på 76'an.
Mvh
dm4
Ser snyggt ut så här långt!
Men nästa färg...
Men nästa färg...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ohohoo! Spaghetti-cammo...
Där har du det du gör ett tag, ja. Vad snyggt det lär bli.
Där har du det du gör ett tag, ja. Vad snyggt det lär bli.
Matt_Public- Master of DNF
Hepp!
Såg nu till min förvåning att jag i hastigheten monterat sidoskyttens fönster utåt istället för inåt. . Dessutom har jag för första gången använt ca för att limma dit huven, i vanliga fall använder jag annat lim som går att plocka bort.
Jaja, den får väl bli med 'insektsögon', inga av er som skrivit i tråden har anmärkt så jag antar att det kan passera , men ack så förargligt..
Mvh
Såg nu till min förvåning att jag i hastigheten monterat sidoskyttens fönster utåt istället för inåt. . Dessutom har jag för första gången använt ca för att limma dit huven, i vanliga fall använder jag annat lim som går att plocka bort.
Jaja, den får väl bli med 'insektsögon', inga av er som skrivit i tråden har anmärkt så jag antar att det kan passera , men ack så förargligt..
Mvh
dm4
Ett litet D'oh!
Men då ingen såg det så kommer du undan med det
Men då ingen såg det så kommer du undan med det
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sånt som händer vet inte hur många gånger jag blandat ihop delar mellan höger o vänster bara för att jag är för lat för att läsa ritningen ordentligt
MiniStuff- Vicesheriff
Vad tror du om oss egentligen?dm4 skrev: [..] ingen av er som har skrivit i tråden har anmärkt, så jag antar att det kan passera [...]
Första försöket med spagetti cammo, darrig hand samt fel färgblandning på bildens högra sida, sedan blev det bättre.
Blir nu till att blåsa om rlm76 och göra ett nytt skarpt försök.
Mvh
Blir nu till att blåsa om rlm76 och göra ett nytt skarpt försök.
Mvh
Senast ändrad av dm4 den tor jun 27 2013, 12:35, ändrad totalt 1 gång
dm4
Även om du tar bort det så är jag ändå impad!
Det där är nog det värsta kammot som finns, som är målniungsbart (digikammo räknas inte)
Lycka till med nästa försök!
Det där är nog det värsta kammot som finns, som är målniungsbart (digikammo räknas inte)
Lycka till med nästa försök!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Ä
Yepp, det var inte lätt. Mycket svårare än det ser ut eftersom man kör på frihand, misstagen är inte så lätta att reparera. Dock kom jag på att det blev något bättre om jag kör två gånger, dvs först snirklar ut och sedan följer över med ytterligare en gång men då från lite längre avstånd.
Så här ser den ut nu, kom nu även ihåg att lägga lite ljusare rlm76 på panelytor (syns dock inte så bra på bilden).
Får nu mentalt stålsätta mig för morgondagens planerade nya försök, dock på inget sätt garanterat att det blir bättre
Mvh
Senast ändrad av dm4 den tor jun 27 2013, 12:35, ändrad totalt 1 gång
dm4
Kunde inte hålla mig, gjorde ett nytt försök. Blev väl ungefär som det förra, dvs jag kan nog inte bättre, så detta får bli permanent.
Skall dock ge mig på att tona lite i det gröna, dvs lägga en ljusare ton över. Blir det fel får jag väl blåsa på rlm76 igen
Mvh
Skall dock ge mig på att tona lite i det gröna, dvs lägga en ljusare ton över. Blir det fel får jag väl blåsa på rlm76 igen
Mvh
Senast ändrad av dm4 den tor jun 27 2013, 12:36, ändrad totalt 1 gång
dm4
Ska nog inte gråta över det resultatet, riktigt fint...tror inte det är ditt handlag som sätter begränsningen utan själva sprutan du använder.
Helhetsintrycket är kanon!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Ska nog inte gråta över det resultatet, riktigt fint...tror inte det är ditt handlag som sätter begränsningen utan själva sprutan du använder.
Nja, hoppas nog att det är jag som är begränsningen, kör med en Infinity och 0,15 nål. Färgblandningen är avgörande, var tvungen att blanda om ny färg mitt i jobbet, den nya blandningen hade inte riktigt samma karaktär och då blev det missar.
Mvh
dm4
Det är fantastiskt vackert!
Jag hade nog försökt i nån vecka att lägga dit kokt spaghetti och sen målat RLM76 över alltihop , och misslyckats så stort att hela härligheten hade imploderat.
Jag hade nog försökt i nån vecka att lägga dit kokt spaghetti och sen målat RLM76 över alltihop , och misslyckats så stort att hela härligheten hade imploderat.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Det är fantastiskt vackert!
Tror jag inte, jag har sett dina byggen och du hade klarat detta galant, men tack ändå
Skall försöka tona ned det gröna något, får se vad jag kommer på..
Mvh
dm4
tycker det blir kanon! Som sagt helheten är bra. Jag bävar inför en del av de Italienska kammon jag har tänkt på framtida kärror.
MiniStuff- Vicesheriff
Holy crap!
Det där blev ju duktigt intensivt. Bravo!
Det där blev ju duktigt intensivt. Bravo!
Jepp, la på en tunt lager rlm76 med lite vit över hela cammot, blev något bättre. Har även avmaskat och rättat till de genomsläpp som blev. Slutligen monterade jag avgasrören.
Den är nu förberedd för klarlack..
Mvh
Den är nu förberedd för klarlack..
Mvh
Senast ändrad av dm4 den tor jun 27 2013, 12:37, ändrad totalt 1 gång
dm4
Brutalsnyggt helt enkelt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen