Revell Dornier DO 217K-1 1/72
+11
Marlin
Janne.S
T-34
Stefan E
merlin1953packard
MiniStuff
johan r
Azgaron
cas
Matt_Public
dm4
15 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Revell Dornier DO 217K-1 1/72
Blev sketasnyggt!!!
en tanke: så här i efterhand, borde man inte kunna rita upp linjerna med svag blyerts tills man är nöjd med själva mönstret och sen följa dem med sprutan? kan ju tänkas att blyertsen syns igenom.. ?! tål att testas
en tanke: så här i efterhand, borde man inte kunna rita upp linjerna med svag blyerts tills man är nöjd med själva mönstret och sen följa dem med sprutan? kan ju tänkas att blyertsen syns igenom.. ?! tål att testas
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:
Yepp, tänkte faktisk göra om allt ytterligare en gång till och då köra med tunn blyerts för strukturen men orkade inte då det är så mycket annat på denna modell som felat. Jag hade svårt att göra mönstret, när väl det var lagt så gick allt smidigt, dvs att köra över ytterligare var bara att följa linjen.
Mvh
dm4
SÅdant häringa älskar vi Dm4, det ser mycket bra ut så här långt.
Det är en fräsig flygmaskin ochinte alltför vanlig.
Det är en fräsig flygmaskin ochinte alltför vanlig.
Caverö
Tja,
Har lagt på klarlack samt dekaler och lack ytterligare en gång. Har även fått på landningsställ. Blev som vanligt, dvs försilvringar på de stora dekalerna, extra svårt tycker jag det var med svart bakgrund. Status just nu..
Nu väntar lite wash och efter det slutsprutning av diverse slitage + ev chippning. Undersidan är redan lite 'stripad' med ljusare svart men det försvann nästan helt med klarlacken, så jag får bättra. Allt detta lär dock ta ett tag men jag återkommer..
Mvh
Har lagt på klarlack samt dekaler och lack ytterligare en gång. Har även fått på landningsställ. Blev som vanligt, dvs försilvringar på de stora dekalerna, extra svårt tycker jag det var med svart bakgrund. Status just nu..
Nu väntar lite wash och efter det slutsprutning av diverse slitage + ev chippning. Undersidan är redan lite 'stripad' med ljusare svart men det försvann nästan helt med klarlacken, så jag får bättra. Allt detta lär dock ta ett tag men jag återkommer..
Mvh
Senast ändrad av dm4 den tor jun 27 2013, 12:38, ändrad totalt 1 gång
dm4
Hejsan!
Riktigt, riktigt snyggt!
Har ännu inte vågat mig på något liknande, men man blir sugen...
Limma Lungt!
Stefan
Riktigt, riktigt snyggt!
Har ännu inte vågat mig på något liknande, men man blir sugen...
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tycker allt att det blev riktigt snyggt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
MiniStuff- Vicesheriff
Ser mycket fint ut
Måste ju fråga vilken Airbrush du använder? Vilket färgfabrikat?
/Stefan
/Stefan
Hayabusa
Hayabusa skrev:Ser mycket fint ut
/Stefan
Tackar, kör en Harder & Steenbeck Infinity med Gunze/Mr Color (www.rebell.com) färger. Hade tidigare en enkel Jula spruta men märkte att jag inte kunde göra tunna små linjer med denna (andra kan men inte jag) så jag investerade i en Infinity. Fungerar utan problem men det finns säkert andra bättre airbrushar, dock har jag endast provat dessa två.
Mvh
dm4
Liten uppdatering..
Testat lite ny teknik för mig, lagt på panellinjer med airbrush på både över och undersida, fungerar hyffsat men jag får försöka bättre nästa gång, man lär sig förhoppningsvis även fast man är gammal..
Linjer även på undersida fast på frihand med lite ljusare svart samt att jag till lite smutsränder..
Nu väntar filter, lite chippning, oljefläckar, avgasstråk samt montering av de sista detaljerna. Sist en matt eller satin lack, har inte bestämt mig ännu.
Återkommer..
Mvh
Testat lite ny teknik för mig, lagt på panellinjer med airbrush på både över och undersida, fungerar hyffsat men jag får försöka bättre nästa gång, man lär sig förhoppningsvis även fast man är gammal..
Linjer även på undersida fast på frihand med lite ljusare svart samt att jag till lite smutsränder..
Nu väntar filter, lite chippning, oljefläckar, avgasstråk samt montering av de sista detaljerna. Sist en matt eller satin lack, har inte bestämt mig ännu.
Återkommer..
Mvh
Senast ändrad av dm4 den tor jun 27 2013, 12:38, ändrad totalt 1 gång
dm4
Jag röstar på matt lack på en 1/72 modell med tanke på skalaeffekten
Det ser skitsnyggt ut!
Det ser skitsnyggt ut!
Janne.S- Moderator
Oj!
Vilket schysst djup det blev i den!
Kalasfint verkligen!
Kalasfint verkligen!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sällar mig till kören: ruggigt fint det blev! Tycker det ser mer ut som en 1/48 än 1/72, verkligen bra gjort! Ja matt lack röstar jag också för
MiniStuff- Vicesheriff
CAS skrev:Oj!
Kalasfint verkligen!
Ja, blev förvånad själv, dock blåste jag de längsgående linjerna något för mycket, samtidigt är denna tekniken nog något för de större skalorna då det blir överdrivet i 1/72 format. Men nu har jag testat iaf..
Bilden visar vad jag menar..
Mvh
Senast ändrad av dm4 den tor jun 27 2013, 12:39, ändrad totalt 1 gång
dm4
+1 på den, och vilket plus sen.Warthog skrev:Supersnyggt.
Matt_Public- Master of DNF
Jahapp, så här långt är jag nu, funderar på om jag är klar. Övergjorde avgasstänken på ovansidan, har lagt på ett filter men det syns knappt, har även lagt på matt lack samt alla smådetaljer.
Många små misstag, får se om jag kan missa att göra om dem på nästa objekt..
Mvh
Många små misstag, får se om jag kan missa att göra om dem på nästa objekt..
Mvh
Senast ändrad av dm4 den tor jun 27 2013, 12:40, ändrad totalt 1 gång
dm4
Fantastiskt fin!
Blir väldans sugen att se den livs levande, så att säga, för att kunna beskåda det squiggliga cammot på nära håll.
Fet tumme upp!
Blir väldans sugen att se den livs levande, så att säga, för att kunna beskåda det squiggliga cammot på nära håll.
Fet tumme upp!
Matt_Public- Master of DNF
Mycket bra, målat, ser att jag behöver öva mer på airbruchen.
Fredrik
Fredrik
Fisken35
Utmärkt målat Roger!
Jag såg inget övergjort med det avgasstänket, mycket snyggt bara
Jag såg inget övergjort med det avgasstänket, mycket snyggt bara
Caverö
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» ICM 1/48 Ilmavoimat Dornier DO 17Z-2
» Dornier Do 335 V14 / V17, Armée de l'Air, Revell 1/72