Modeller via Ebay?
4 posters
Sida 1 av 1
Modeller via Ebay?
Tjena,
Brukar det funka bra att köpa modeller genom Ebay?
Det finns ju en massa roliga saker där och sånt man inte hittar på något annat ställe
Fördelar? Nackdelar?
Brukar det funka bra att köpa modeller genom Ebay?
Det finns ju en massa roliga saker där och sånt man inte hittar på något annat ställe
Fördelar? Nackdelar?
Tobbe1983
Sv: Modeller via Ebay?
kan bli dyr frakt beroende på vart du handlar ifrån och sen vet man ju inte om det blir en dyr modell om fler är å budar på den. Annars ser jag inga nackdelar, inte ofta ngn blir blåst där finns oftast säkra sätt att betala på osv.
MiniStuff- Vicesheriff
Som Mini säger, kolla så att frakten inte blir för hög, det kan bli dyrt då.
Risken att bli blåst när man köper byggsatser på ebay lär inte vara så speciellt hög.
De flesta som drabbas av sånt är appleanvändare som vill köpa billiga appleprodukter. (Sett någon statistik som visade att 70-80% av de som blir blåsta köpt sånt, så det är vad jag baserar det på.)
Modeller är dock inte något jättehett, så mindre risk för blåsning där.
Kör på!
Risken att bli blåst när man köper byggsatser på ebay lär inte vara så speciellt hög.
De flesta som drabbas av sånt är appleanvändare som vill köpa billiga appleprodukter. (Sett någon statistik som visade att 70-80% av de som blir blåsta köpt sånt, så det är vad jag baserar det på.)
Modeller är dock inte något jättehett, så mindre risk för blåsning där.
Kör på!
Jokkocze
Precis som Stuffy och Jocke så anser jag det säkert att beställa via eBay. Jag har själv beställt en massa grejer via eBay utan några problem över huvud taget. Om du kollar in betyget på säljaren så ser du också klart och tydligt om h*n går att lita på eller inte.
Tänk på att om du har otur så kan du få betala tull och moms på grejerna om du beställer från en säljare utanför EU. Risken bedömer jag dock som liten om du bara beställer en enstaka modell. Jag har bara fastnat i tullens klor en gång och då var det en större sändning med grejer jag beställt. Andra här kanske har andra erfarenheter, men så ser iaf mina ut.
Tänk på att om du har otur så kan du få betala tull och moms på grejerna om du beställer från en säljare utanför EU. Risken bedömer jag dock som liten om du bara beställer en enstaka modell. Jag har bara fastnat i tullens klor en gång och då var det en större sändning med grejer jag beställt. Andra här kanske har andra erfarenheter, men så ser iaf mina ut.
Joppo
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet