Kommande heta releaser
+33
frznlogic
andersb80
Martin Bo
Pyret
Timo P
Mal
Henrik Bergman
Galdrin
Björn Eriksson
Tobias
ernie87
Moggy
denstore
Gigabyte
panzerkampf
Jörgen.E
Caverö
Kent
Hayabusa
MiniStuff
Brage
Jokkocze
Joppo
johan r
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
linusorn
Viggen
Marlin
Warsawpact
cas
37 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 16 av 40
Sida 16 av 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Sv: Kommande heta releaser
Weekend edition verkar ju faktiskt möjligt att klara av...
Eduards egen byggare smäller ihop den på 5 timmar (utan målning visserligen...)
Eduards egen byggare smäller ihop den på 5 timmar (utan målning visserligen...)
cas- Vicesheriff
Får nog bli en eller ett par till stashen men det hade vart trevligt med en review innan. Kunde de inte skickat ut dem tidigare så vi hade de reviews´en nu, hehe..
Gillar den polska på boxen men annars får det nog hostas upp mer spännande dekaler.
Fan, jag som tänkte utse april till "mustang-månaden".. maj?
Gillar den polska på boxen men annars får det nog hostas upp mer spännande dekaler.
Fan, jag som tänkte utse april till "mustang-månaden".. maj?
Tobias
Måste missat det! Trodde det var ´schnitzel-året 2013 dock så det är ok!
Borde kanske göra plats för en Lanc under maj månad dock.. Airfix´ kommer väl snart?
Borde kanske göra plats för en Lanc under maj månad dock.. Airfix´ kommer väl snart?
Tobias
Ingen review, men lite mer kött på benen:
http://aeroscale.kitmaker.net/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=205565
http://aeroscale.kitmaker.net/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=205565
Hayabusa
Kollade på gjutramstester som Mr Eduard hade med till Oslo förra månaden, den ser ut att bli jättefin!
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Para, Airfix kommer säkert att släppa sin Dambuster-boxning vilken minut som helst, med tanke på 70-års minnet av operation Chastise (16-17 maj attackerades dom fyra dammarna alltså)
Kanske dags för Lancaster gruppbygge på kollot?
Jag har ju en Revell Dambuster liggandes...
cas- Vicesheriff
Ja jag misstänkte det, hade känts konstigt om den inte kom nu.. Tyckte jag såg någonstans att det är nästa helg som gäller, kan inte hitta var dock..!cas skrev:Para, Airfix kommer säkert att släppa sin Dambuster-boxning vilken minut som helst, med tanke på 70-års minnet av operation Chastise (16-17 maj attackerades dom fyra dammarna alltså)
Vad är bättre än en Merlin i en fin kropp? Fyra i en fin kropp!
Får beställa lite polska dekaler i förväg, Kit Worlds..
Tobias
Läste precis detta i ett mail
jag undrar när det blir dags för något tyskt... en bf109 kanske
jag undrar när det blir dags för något tyskt... en bf109 kanske
MiniStuff- Vicesheriff
Hehe, kom ju upp en bild på första april som jag var snabb att posta här. Tills jag insåg att det var bättre att vara på den säkra sidan och vänta lite...
Vet inte vart den tog vägen men om den boxarten stämde var det en vacker bild där man såg Corsairen lite bakifrån..
Kommer nog skaffa denna, de är riktigt häftiga. Men jag hade nog hellre haft en Thunderbolt eller Hurricane....
Edit: Men det är ingen bird-cage där så..? Eller ser jag fel?
Vet inte vart den tog vägen men om den boxarten stämde var det en vacker bild där man såg Corsairen lite bakifrån..
Kommer nog skaffa denna, de är riktigt häftiga. Men jag hade nog hellre haft en Thunderbolt eller Hurricane....
Edit: Men det är ingen bird-cage där så..? Eller ser jag fel?
Tobias
Äntligen!cas skrev:Efter en Zero, Spitfire och den där Mustangen så blir Tamiyas nästa 1/32-monster:
LÄNK!
En Corsair!
De betar tydligen av sina game-changers i kronologisk ordning.
Ser ut som att jag slipper korrigera Trumpeters gamla i framtiden.
Att göra Birdcage-versionen hade dessutom blivit på tok för bökigt.
Få se om entusiasmen håller i sig hela vägen när prislappen blir känd.
Det händer säkert tids nog. Själv hoppas jag på en BoB-Hurricane framöver.MiniStuff skrev:Jag undrar när det blir dags för något tyskt... En Bf109, kanske?
Matt_Public- Master of DNF
April-skämt på Hyperscale, Tyvärr!
Men det är bra gjort (ingen bird-cage), och jag vore den första att ställa mig i kön om Tamiya gjorde en Corsair i 1/32!
Men det logiska vore en 109a.... TILL!
Stefan
Men det är bra gjort (ingen bird-cage), och jag vore den första att ställa mig i kön om Tamiya gjorde en Corsair i 1/32!
Men det logiska vore en 109a.... TILL!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Nu är det Hobbylink Japan som går ut och säger att den är på riktigt...
Men jag håller med Matt, en BoB Hurricane från Tamiya (i 1/48!!!) det vore smaskens.
Fortfarande sur över att jag missade PCM-ditona
Men jag håller med Matt, en BoB Hurricane från Tamiya (i 1/48!!!) det vore smaskens.
Fortfarande sur över att jag missade PCM-ditona
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Klart att det är på riktigt.cas skrev:Nu är det Hobbylink Japan som går ut och säger att den är på riktigt...
Det den fejkade boxarten styper på är att den visar den populära versionen.
En Birdcage-Corsair är precis lagom skruvat för att vara ett första släpp i serien.
Ja, hoppas kan man ju alltid, men jag tror det först när jag ser det!
Det verkar för bra för att vara sant!
Stefan
Det verkar för bra för att vara sant!
Stefan
WHOOO!!!!!
Det VAR sant!
Tamiya släpper en Corsair i 32!
Var lite putt först när jag såg att det var en "Birdcage", men vid närmare eftertanke är det ju perfekt!
Jag har ju redan Trumpeters F4U-1D och F4U-4, så det är "Birdcagen" och en F4U-1 som saknas.
Har förbokat två exemplar, en skall bli en Amirikansk Pacific-kärra i det klassiska tre(fyr-) tons camouflaget, och en skall bli en Brittisk FAA-kärra i EDSG/Slate grey över sky.
Nu blir det en lååååång väntan tills de släpps i Juli!
Stefan
Det VAR sant!
Tamiya släpper en Corsair i 32!
Var lite putt först när jag såg att det var en "Birdcage", men vid närmare eftertanke är det ju perfekt!
Jag har ju redan Trumpeters F4U-1D och F4U-4, så det är "Birdcagen" och en F4U-1 som saknas.
Har förbokat två exemplar, en skall bli en Amirikansk Pacific-kärra i det klassiska tre(fyr-) tons camouflaget, och en skall bli en Brittisk FAA-kärra i EDSG/Slate grey över sky.
Nu blir det en lååååång väntan tills de släpps i Juli!
Stefan
Mycke godis att se fram emot i sommar! Tur skatteåterbäringen blev fet
Janne.S- Moderator
Hur var Trumpeter-modellerna att bygga? Lugna gatan?Phantom2 skrev:Jag har ju redan Trumpeters F4U-1D och F4U-4, så det är "Birdcage:n" (och en F4U-1) som saknas.
Matt_Public skrev:Hur var Trumpeter-modellerna att bygga? Lugna gatan?Phantom2 skrev:Jag har ju redan Trumpeters F4U-1D och F4U-4, så det är "Birdcage:n" (och en F4U-1) som saknas.
Ehh.....
Har inte byggt dem ännu....
Men jag HAR fingrat på min F4U-4, har allt som behövs.
Tänkte faktiskt smyga igång ett bygge på den snart, och det var långt innan Tamiyas släpp blev officiellt!
Trumpeters Corsair är (som vanligt) en uppblåst kopia på Tamiyas 1/48-modell, och den SER fin ut i kartongen.
Men det lär vara en av Trumpeters krångligaste modeller, och den har (som vanligt) en hel del missar.
Motorkåpan är inte rätt - Neomega har gjort en ny tillsammans med korrekta kylklaffar
Cockpiten har ett golv - Aires har gjort en "golvlös" cockpit
Detta är de "värsta" missarna, sedan är det en mängd "vanliga" åtgärder som andra dekaler (de i lådan är från Cartograf, men tråkiga), gummihjul , avgasrören, motorn är ca 2mm för lång..... , systemet med "pinnar och etsade gångjärn, ja det är mycket att göra på den här modellen.
Men jag har sett flera fantastiska byggen på den, med lite kärlek och jobb går att få en fin och korrekt replika.
Nu har jag fått ihop allt jag behöver.... DÅ kommer Tamiya med en supermodell, Typiskt!
Stefan
Men du ville ju ha modell-utmaningar..?
Tror den du har, med de delarna kan bli minst lika fin. Och *alla kommer väl bygga en Tamiya så din blir ett fint avbräck.
Jag var förresten i Linköping igår. Fullt upp men det blir fler gånger, hör av mig nästa gång det är mindre stressigt! Kan man handla modeller över disk i Linköping?
Tror den du har, med de delarna kan bli minst lika fin. Och *alla kommer väl bygga en Tamiya så din blir ett fint avbräck.
Jag var förresten i Linköping igår. Fullt upp men det blir fler gånger, hör av mig nästa gång det är mindre stressigt! Kan man handla modeller över disk i Linköping?
Tobias
Paramedic skrev:Men du ville ju ha modell-utmaningar..?
Handsken är kastad....
Du är alltid välkommen om du har vägarna förbi!
Jo, vi har Sagoland, bredvid ICA Maxi på Tornby, egentligen en leksaksaffär, men de har en hel vägg med modeller, och säljer även Tamiyas och Humbrols färgsortiment.
Stefan
Får ta med mig lite fika och kika förbi nästa gång då!
Ah, sprejer också? AS/Aircraft spray-sortimentet? Låter i alla fall som något jag borde besöka!
Kör hårt med dina mås-vingar!
Ah, sprejer också? AS/Aircraft spray-sortimentet? Låter i alla fall som något jag borde besöka!
Kör hårt med dina mås-vingar!
Tobias
Höll mig förvånansvärt länge.. ..men nu trillade jag dit och beställde en Eduard-Spit.. Tänkte vänta till "Early Mk. IXc" först då jag har tre olika dekaler från Polish Spitfires från Kagero för sådana - men "Pat" man får med i lådan ser ju för fin ut men sin senare stjärt..
Ingen som fått sin Eduard-Spitfire ännu - var väl några som beställt en va?
Ingen som fått sin Eduard-Spitfire ännu - var väl några som beställt en va?
Tobias
Sida 16 av 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Liknande ämnen
» Kommande heta releaser
» Kommande heta releaser
» Grattis PatrikK (eller Veritech som han ville heta förr i tiden!)
» En kommande överaskning från Trumpeter i 1/32!
» Bilder på Minimodellers kommande lagerrensning i Solna
» Kommande heta releaser
» Grattis PatrikK (eller Veritech som han ville heta förr i tiden!)
» En kommande överaskning från Trumpeter i 1/32!
» Bilder på Minimodellers kommande lagerrensning i Solna
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 16 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet