A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"
+9
Henrik Bergman
Kent
Stefan E
Matt_Public
Caverö
ernie87
Janne.S
cas
Mal
13 posters
Sida 6 av 7
Sida 6 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"
Vi håller oss till det temat ett tag till, tycker jag.Mal skrev:[...] svordomarna fanns där, och de kom på finska...
Saatana!
Den där fälltanken gick då inte av för hackor. Enormt tjusigt jobbat.
Matt_Public- Master of DNF
Tack Matt ...det värmer...
Finska svordommar e sjukt bra o ta till då man gjort fel....efektivare på nåt sätt, kommer lixom ut fortare...Så man kan snabbare fokusera på jobbet
Beställde faktiskt e A6M5b, tamiyas monsterkit.....
Så kommer mer chippning i framtiden lol...
Zeron är en riktigt snygg kärra ....så har en biljett till en fortsättning
Fast mellanspel kommer vara först, måste tillbaka till BF109 träsket en sväng....
Ska ju testa resin.....
Finska svordommar e sjukt bra o ta till då man gjort fel....efektivare på nåt sätt, kommer lixom ut fortare...Så man kan snabbare fokusera på jobbet
Beställde faktiskt e A6M5b, tamiyas monsterkit.....
Så kommer mer chippning i framtiden lol...
Zeron är en riktigt snygg kärra ....så har en biljett till en fortsättning
Fast mellanspel kommer vara först, måste tillbaka till BF109 träsket en sväng....
Ska ju testa resin.....
Mal
I know the feeling.Mal skrev: [...] måste tillbaka till BF109-träsket en sväng...
Japp.
Sista kurvan, sen är det raksträckan kvar
Avgaserna var ett juklo av nån anledning, so these vill do, ändrar ingenting, samt drog svagt m damm från hålen..
Hhjulen monterade, tanken, flapsen.
Det som är kvar nu är Sporrhjulet, kroken, Antennvajer, sen sista dammvädringen
Så försöker bli klar m böset nu.....
/Juha
Sista kurvan, sen är det raksträckan kvar
Avgaserna var ett juklo av nån anledning, so these vill do, ändrar ingenting, samt drog svagt m damm från hålen..
Hhjulen monterade, tanken, flapsen.
Det som är kvar nu är Sporrhjulet, kroken, Antennvajer, sen sista dammvädringen
Så försöker bli klar m böset nu.....
/Juha
Mal
Storstilat är vad det är!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Gvörsk!
Halv åtta hos dig? Mest lovande köksbestyret på länge...
Halv åtta hos dig? Mest lovande köksbestyret på länge...
Matt_Public skrev:Rör inte sotstrimmorna!
Haha.. Nejdå...Dem vart jag rätt nöjd med nu i efterhand, vilade ögonen från vädringen ....Dont Worry.
Den vädring som är kvar är lite dammlager bara, som Airbrushas en bit bort (20-30cm), en sväng bara .., hmm eller så skippar jag det...för det känns som perfekt lagom nu (därav byggpaus)
Mal
Ja, låt den vila lite!
Det brukar hjälpa, man stirrar sig blind ibland, andra brukar se mycket bättre än vad man själv gör.
Själv är jag verkligen imponerad, både av din byggtakt och kvalitén du lyckas hålla, märks hur som helst inget av ditt bygguppehåll!
Man bör inte svära här men jag bara måste; SKITSNYGGT!
Stefan
Det brukar hjälpa, man stirrar sig blind ibland, andra brukar se mycket bättre än vad man själv gör.
Själv är jag verkligen imponerad, både av din byggtakt och kvalitén du lyckas hålla, märks hur som helst inget av ditt bygguppehåll!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Phantom2 skrev:Ja, låt den vila lite!
Själv
är jag verkligen imponerad, både av din byggtakt och kvalitén du lyckas
hålla, märks hur som helst inget av ditt bygguppehåll!
Stefan
Tackar. det värmer.
Japp. Har börjat med det (började det efter FW190Dn) att när man börjat o vädra, kört ett tag, sen när det känns lite till, så då stannar man rakt av...låt modellen vila nån dag eller fler, behöver själv vila ögonen , samtidgt som man lägger upp en bild på den...då tittar man på den mer objektivt samtidigt som andra får ta del utav ens byggande
IPMS Göteborg har bidragit en hel del till att jag bygger som jag gör idag, man vill ju utvecklas, våga testa mycket, tar del utav andras byggtrådar , det ger väldigt mkt, tips, hintar, ideer
Tackar, det värmde o höra.
Mal
Så vackert! Man blir för tusan tårögd av att se sådant hantverk!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Så vackert! Man blir för tusan tårögd av att se sådant hantverk!
Tack det värmer verkligen.
Lagt ner en hel del själ i arbetet .
Ikväll,
Ska påbörja sporrhjul den är litet jucklo målningsmässigt iom, hjulet är separat, har redan löst hur eventuellt göra
Kommer maska m fönsterluvert plasten över hjulet (den är färdigmålad), sen när stället är målat klart, river bara bort masknigen sen sen fixa fångstkroken .
Sen blir det en o annan öl....
Mal
Den är så makalöst vacker så det knappt finns!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Den är så makalöst vacker så det knappt finns!
Tackar
Inne på slutfasen.....lite mer vädring
GUNSMOKE ska ju dit med, även efter luckorna där patronhylsorna fladdrar ut ska ha lite , Tamiya mattsvart utspätt till tusan...
Eldrören är en av de mkt få detaljer jag struntat i att måla, då de är i redan är i riktig metall so
Mal
Japp.
Mer montering......
Antenn mm. men det är allt för ikväll.... nu en ÖL
Imorgon....Jucklot sporrhjulet, positions ljus.....vad mer, låt se, men fanken så w jag klar
Summerar:
Slutet närmar sig på denna fantastiska resa
Men oroa er inte.........
Har en BF109K som väntar runt hörnet, a new story begins
Mer montering......
Antenn mm. men det är allt för ikväll.... nu en ÖL
Imorgon....Jucklot sporrhjulet, positions ljus.....vad mer, låt se, men fanken så w jag klar
Summerar:
Slutet närmar sig på denna fantastiska resa
Men oroa er inte.........
Har en BF109K som väntar runt hörnet, a new story begins
Mal
Sällan har någon man mer förtjänat en stilla pilsner.
Matt_Public skrev:Sällan har någon man mer förtjänat en stilla pilsner.
Japp o den sitter fint kan jag säga
Mal
Episode: The End.
Japp, blev klar för 30min sedan, sista lagret var damm, ca 20-30cm från kärran, varit en kul resa from start to end, kul att ni följde denna byggtråd.
So here it is, allt är inte perfekt, men fick till en skön helhetskänsla 100% Battlemode, kärran har inte fått stå still...
Bilderna är gryniga pga, lite dåligt ljus. kommer ta nya och lägga upp dem på bildrutan.
Detta är vad mina bygg skills klarat av tom idag.....har en som lurar runt hörnet. ska tillbaka en sväng till BF109 Träsket, eller vad säger du Matt , ska du med , varit lite torrt m 109or på forumet ett tag nu.
Enjoy.
Denna är No:9 i byggordningen.
Oja, litet gruppfoto, Pacific Theater.....Olika chippning på dessa maskiner , olika erfarenheter..
Platsen i Vitrinskåpet....Bha måste köpa ett till skåp, nu är det banne mig fullt .....Kommer så småningom skänka vart efter kärror till polare som fyller år o uppskattar ww2 warbirds.....självkart behåller jag pärlorna som jag e nöjdast med , men det är man med alla juh....... Jaja
Japp, blev klar för 30min sedan, sista lagret var damm, ca 20-30cm från kärran, varit en kul resa from start to end, kul att ni följde denna byggtråd.
So here it is, allt är inte perfekt, men fick till en skön helhetskänsla 100% Battlemode, kärran har inte fått stå still...
Bilderna är gryniga pga, lite dåligt ljus. kommer ta nya och lägga upp dem på bildrutan.
Detta är vad mina bygg skills klarat av tom idag.....har en som lurar runt hörnet. ska tillbaka en sväng till BF109 Träsket, eller vad säger du Matt , ska du med , varit lite torrt m 109or på forumet ett tag nu.
Enjoy.
Denna är No:9 i byggordningen.
Oja, litet gruppfoto, Pacific Theater.....Olika chippning på dessa maskiner , olika erfarenheter..
Platsen i Vitrinskåpet....Bha måste köpa ett till skåp, nu är det banne mig fullt .....Kommer så småningom skänka vart efter kärror till polare som fyller år o uppskattar ww2 warbirds.....självkart behåller jag pärlorna som jag e nöjdast med , men det är man med alla juh....... Jaja
Mal
Janne.S skrev:
Tackar..... Det värmer verkligen.
Kommer att göra en turorial på chippningen step by step med bilder och exact hur gjort för dem som vill testa my way , lägger upp den på Tips delen då.
Mal
Jorå, 109:or ska det bli. Vänta du bara.
Har en hel kavalkad på gång. Dora lär dansa ur först.
Också: äppelpaj och änkors klagan!
Du är ju rena slitage-sensei. Vidunderligt välgjord, alltså...
Har en hel kavalkad på gång. Dora lär dansa ur först.
Också: äppelpaj och änkors klagan!
Du är ju rena slitage-sensei. Vidunderligt välgjord, alltså...
Sida 6 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35
» Tamiya Mitsubishi A6M5 ZERO Mod 52 1/32
» A6M5 Zero 1945
» A6M5 Zero-Sen klar! :)
» A6M5 1:32 100% Battle Mode.
» Tamiya Mitsubishi A6M5 ZERO Mod 52 1/32
» A6M5 Zero 1945
» A6M5 Zero-Sen klar! :)
» A6M5 1:32 100% Battle Mode.