IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"

+9
Henrik Bergman
Kent
Stefan E
Matt_Public
Caverö
ernie87
Janne.S
cas
Mal
13 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 6 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Empty Sv: A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"

Inlägg av Matt_Public ons maj 22 2013, 07:45

Mal skrev:[...] svordomarna fanns där, och de kom på finska...
Vi håller oss till det temat ett tag till, tycker jag.

Saatana! Shocked

Den där fälltanken gick då inte av för hackor. Enormt tjusigt jobbat. cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Till överst på sidan Gå ner

A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Empty Sv: A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"

Inlägg av Mal ons maj 22 2013, 08:13

Tack Matt Very Happy...det värmer...

Finska svordommar e sjukt bra o ta till då man gjort fel....efektivare på nåt sätt, kommer lixom ut fortare...Så man kan snabbare fokusera på jobbet What a Face

Beställde faktiskt e A6M5b, tamiyas monsterkit.....
Så kommer mer chippning i framtiden Smile lol...

Zeron är en riktigt snygg kärra Wink....så har en biljett till en fortsättning What a Face

Fast mellanspel kommer vara först, måste tillbaka till BF109 träsket en sväng....What a Face
Ska ju testa resin.....Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public ons maj 22 2013, 08:29

Mal skrev: [...] måste tillbaka till BF109-träsket en sväng... What a Face
I know the feeling. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal tor maj 23 2013, 11:29

Japp.

Sista kurvan, sen är det raksträckan kvar

A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Imagegpc

Avgaserna var ett juklo av nån anledning, so these vill do, ändrar ingenting, samt drog svagt m damm från hålen..

Hhjulen monterade, tanken, flapsen.

Det som är kvar nu är Sporrhjulet, kroken, Antennvajer, sen sista dammvädringen

Så försöker bli klar m böset nu.....

/Juha
Mal
Mal

Inlägg av cas tor maj 23 2013, 11:45

Storstilat är vad det är!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tor maj 23 2013, 11:48

Gvörsk! Shocked

Halv åtta hos dig? Mest lovande köksbestyret på länge... Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Kent tor maj 23 2013, 11:54

Shocked
Jäklars va snyggt.
Kent
Kent

Inlägg av Mal fre maj 24 2013, 12:15

Jaja.

var trötter igår, så orkade inte bygga så mkt, kollade mer på helheten istället på vad som kan göras mer i vädring Smile

Avgaserna som vart sisådär, vart rätt bra nu när jag tittar i efterhand Wink

A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Imagezph
A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Imageofm

Chipningen....Me like Alot.
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public fre maj 24 2013, 12:20

Rör inte sotstrimmorna! monkey
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal fre maj 24 2013, 12:34

Matt_Public skrev:Rör inte sotstrimmorna! monkey

Haha.. Nejdå...Dem vart jag rätt nöjd med nu i efterhand, vilade ögonen från vädringen Wink....Dont Worry.

Den vädring som är kvar är lite dammlager bara, som Airbrushas en bit bort (20-30cm), en sväng bara Wink.., hmm eller så skippar jag det...för det känns som perfekt lagom nu (därav byggpaus)
Mal
Mal

Inlägg av Stefan E fre maj 24 2013, 16:16

Ja, låt den vila lite!

Det brukar hjälpa, man stirrar sig blind ibland, andra brukar se mycket bättre än vad man själv gör.

Själv är jag verkligen imponerad, både av din byggtakt och kvalitén du lyckas hålla, märks hur som helst inget av ditt bygguppehåll! Shocked

Man bör inte svära här men jag bara måste; SKITSNYGGT! cheers

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Henrik Bergman fre maj 24 2013, 16:32

Förmodligen den snyggaste Zero jag sett A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Bow A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Goodjob

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman

Inlägg av Mal fre maj 24 2013, 17:21

Phantom2 skrev:Ja, låt den vila lite!

Det brukar hjälpa, man stirrar sig blind ibland, andra brukar se mycket bättre än vad man själv gör.

Själv
är jag verkligen imponerad, både av din byggtakt och kvalitén du lyckas
hålla, märks hur som helst inget av ditt bygguppehåll! Shocked

Man bör inte svära här men jag bara måste; SKITSNYGGT! cheers

Stefan Very Happy

Tackar. Very Happy det värmer.
Japp. Har börjat med det (började det efter FW190Dn) att när man börjat o vädra, kört ett tag, sen när det känns lite till, så då stannar man rakt av...låt modellen vila nån dag eller fler, behöver själv vila ögonen cyclops, samtidgt som man lägger upp en bild på den...då tittar man på den mer objektivt samtidigt som andra får ta del utav ens byggande Smile

IPMS Göteborg har bidragit en hel del till att jag bygger som jag gör idag, man vill ju utvecklas, våga testa mycket, tar del utav andras byggtrådar Wink, det ger väldigt mkt, tips, hintar, ideer Very Happy

Henrik Bergman skrev:Förmodligen den snyggaste Zero jag sett A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Bow A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Goodjob

/Henrik

Tackar, det värmde o höra.
Mal
Mal

Inlägg av Janne.S fre maj 24 2013, 18:32

Så vackert! Man blir för tusan tårögd av att se sådant hantverk! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal fre maj 24 2013, 19:48

Janne.S skrev:Så vackert! Man blir för tusan tårögd av att se sådant hantverk! Very Happy

Tack det värmer verkligen.

Lagt ner en hel del själ i arbetet Smile.

Ikväll,
Ska påbörja sporrhjul den är litet jucklo målningsmässigt iom, hjulet är separat, har redan löst hur eventuellt göra Wink
Kommer maska m fönsterluvert plasten över hjulet (den är färdigmålad), sen när stället är målat klart, river bara bort masknigen sen Very Happy sen fixa fångstkroken Smile.

Sen blir det en o annan öl....What a Face
Mal
Mal

Inlägg av cas fre maj 24 2013, 20:05

Den är så makalöst vacker så det knappt finns! cheers

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal fre maj 24 2013, 21:35

cas skrev:Den är så makalöst vacker så det knappt finns! cheers

Tackar Very Happy

Inne på slutfasen.....lite mer vädring Wink
GUNSMOKE ska ju dit med, även efter luckorna där patronhylsorna fladdrar ut ska ha lite Wink, Tamiya mattsvart utspätt till tusan...

Eldrören är en av de mkt få detaljer jag struntat i att måla, då de är i redan är i riktig metall so What a Face
A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Imagenbg
Mal
Mal

Inlägg av Mal fre maj 24 2013, 22:36

Japp.

Mer montering......
Antenn mm. men det är allt för ikväll.... nu en ÖL

A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Imagelqp

Imorgon....Jucklot sporrhjulet, positions ljus.....vad mer, låt se, men fanken så w jag klar What a Face

Summerar:
Slutet närmar sig på denna fantastiska resa Shocked

Men oroa er inte.........

Har en BF109K som väntar runt hörnet, a new story begins Wink
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public fre maj 24 2013, 22:45

Sällan har någon man mer förtjänat en stilla pilsner. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal fre maj 24 2013, 22:46

Matt_Public skrev:Sällan har någon man mer förtjänat en stilla pilsner. king

Japp o den sitter fint kan jag säga Wink
Mal
Mal

Inlägg av Caverö lör maj 25 2013, 09:47

I like a lot! är allt jag får ur mig cheers
Caverö
Caverö

Inlägg av Mal lör maj 25 2013, 19:56

Episode: The End.

Japp, blev klar för 30min sedan, sista lagret var damm, ca 20-30cm från kärran, varit en kul resa from start to end, kul att ni följde denna byggtråd.

So here it is, allt är inte perfekt, men fick till en skön helhetskänsla 100% Battlemode, kärran har inte fått stå still...

Bilderna är gryniga pga, lite dåligt ljus. kommer ta nya och lägga upp dem på bildrutan.

Detta är vad mina bygg skills klarat av tom idag.....har en som lurar runt hörnet. ska tillbaka en sväng till BF109 Träsket, eller vad säger du Matt Very Happy, ska du med Wink, varit lite torrt m 109or på forumet ett tag nu.

Enjoy.

Denna är No:9 i byggordningen.

A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Img3913k
A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Img1148gs
A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Img0982lu
A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Img0788m
A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Img6606ey

Oja, litet gruppfoto, Pacific Theater.....Olika chippning på dessa maskiner Wink, olika erfarenheter..
A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Img0751cr

Platsen i Vitrinskåpet....Bha måste köpa ett till skåp, nu är det banne mig fullt What a Face.....Kommer så småningom skänka vart efter kärror till polare som fyller år o uppskattar ww2 warbirds.....självkart behåller jag pärlorna som jag e nöjdast med Wink, men det är man med alla juh....... Jaja lol!
A6M5 Saburo Sakai "land Of The Rising Sun"  - Sida 6 Img4806e
Mal
Mal

Inlägg av Janne.S lör maj 25 2013, 20:59

affraid
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal lör maj 25 2013, 21:12

Janne.S skrev: affraid

Tackar..... Det värmer verkligen.

Kommer att göra en turorial på chippningen step by step med bilder och exact hur gjort för dem som vill testa my way Smile, lägger upp den på Tips delen då.
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public lör maj 25 2013, 22:09

Jorå, 109:or ska det bli. Vänta du bara.

Har en hel kavalkad på gång. Dora lär dansa ur först. Very Happy

Också: äppelpaj och änkors klagan! Shocked
Du är ju rena slitage-sensei. Vidunderligt välgjord, alltså... cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet