Wild Donkey P51K.......
+16
JOooCKE
Henrik Bergman
Marlin
ernie87
Janne.S
Caverö
Gigabyte
Björn Eriksson
flarpen
linusorn
Azgaron
Tobias
cas
Stefan E
Matt_Public
Mal
20 posters
Sida 10 av 24
Sida 10 av 24 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 17 ... 24
Sv: Wild Donkey P51K.......
Toppen tack....Tobias skrev:Vet inte men.. Här finns riktigt bra walk-around-foton!
Där finns lite att leka runt med.
Hittade en del bra saker där
Såg en sak som jag absolut måste få med på kärran eller ett par
Kapsylen på den gula tanken ska dit, inge snack om det, easy peasy samt en schlang till som går från torpedväggen till en anslutning på upphängningen Jihaaa rena julgranen denna kommer i bli haha, den åverkan som kommer göras kommer inte påverka de färdigmålade ställen så den är i stort sett riskfri kommer inte strippa eller måla om så ni kan vara lugna
Mal
Allright....
bara o jobba på.... så mkt att göra... nu får jag fasiken släppa motorn haha, scratcha t lock till kyltanken. så mkt bättre...
kropshalvorna på plats
Jepp, vädrat klart Motorupphängningen blev det iaf, denna får duga o vara klar, får bli bättre nästa gång, detta är vad jag klarar nu...fasiken kan ju pilla hur länge som helst hahaha.....
Yaikes Två bommuls fibrer från tops.... Bort med er bort
Sådär, nu kan vi posera
Litet patchjobb på undersidan avskavd färg easy peasy fixxat, kommer vädra ett par saker nertill, vi ska ha OLJESPILL med de tar jag när luftintaget är på gång, för den ska vädras in samtidigt så det ser "rätt" ut" fast frågan hur rätt ser min maskin egentligen ut
bara o jobba på.... så mkt att göra... nu får jag fasiken släppa motorn haha, scratcha t lock till kyltanken. så mkt bättre...
kropshalvorna på plats
Jepp, vädrat klart Motorupphängningen blev det iaf, denna får duga o vara klar, får bli bättre nästa gång, detta är vad jag klarar nu...fasiken kan ju pilla hur länge som helst hahaha.....
Yaikes Två bommuls fibrer från tops.... Bort med er bort
Sådär, nu kan vi posera
Litet patchjobb på undersidan avskavd färg easy peasy fixxat, kommer vädra ett par saker nertill, vi ska ha OLJESPILL med de tar jag när luftintaget är på gång, för den ska vädras in samtidigt så det ser "rätt" ut" fast frågan hur rätt ser min maskin egentligen ut
Mal
Fullhårt fläskigt!
Också: stilpoäng för de finska bullformarna.
Också: stilpoäng för de finska bullformarna.
Matt_Public- Master of DNF
Den däringa motorn alltså
Går den att starta?
Går den att starta?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Har sagt det förr men tål att upprepas - mycket, mycket vackert! Vill se den på 08 Open eller tidigare!
Gillar smutsen på stöttorna lite extra. Vad är det för wash? (?)
Gillar smutsen på stöttorna lite extra. Vad är det för wash? (?)
Tobias
Jag ger fullständigt tusan i om det ser "rätt" eller fel ut!
Det ser bara grymt snyggt ut, låt andra överbevisa dig, om de kan!
Den motorn vågar man ju inte ta i, man skulle bli skitig om händerna!
Stefan
Det ser bara grymt snyggt ut, låt andra överbevisa dig, om de kan!
Den motorn vågar man ju inte ta i, man skulle bli skitig om händerna!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar Tackar...
Motorn kommer pillas lite till på rätt ställen som jag sa, det ska vara olje blänk samt rinn....men det kommer vara subtilt
@Tobias
Washerna jag använder nig av är Florys (tips från ernie)
De specifika på just denna är Dark Dirt, Svart och rost.
Sen munfuktad tops för ta bort överflödet efter att det är torrt, justerar washen n munfuktad pensel..
Den gör grovjobbet...
Använt mig sen vattenbaserad av oljefärg (wash) på "rätt" ställen, sen
Indian Red (faluröd) som applicerats pytte dutt av den på stöllen där skruvar finns/klämmor, som sen smetats m fingret och pensel fuktad i munnen
On top, tunn torrborstning av silver från en silverpenna den är långsamtork) och är suverän i mitt tycke
Last thing vattenbaserad lampblack utspätt, applicerats på tätt ställen subtilt.
hmm tror jag fic med allt.
Japp ett pat dagar tog detta, iom måste låta ögonen vila, lätt m overdone....så när jag gjort ett par monent, ta en pays gör nåt annat, kom tillbaka o titta , var det bra o gillar eller ta bort o gör om
Denna netod som jag använt skadar inte måleri jobbet, allt e vattenbaserat o kan tas bort, silvret från silverpennan tas bort m Beckers A Odurless, skadar eh heller den målerijobbet eller washerna
Så mkt tacksamt att jobba så och detta är vad jag kommit fram till nu i dagsläget samt fungerar för mig, fråga on ett halvår så gör jag säkert på ett annat sätt.
Detta är min första riktiga vädring där flera tekniker används,
Så vi fåse hur slutresultatet blir, göller att se till at det är jämnskitigt hela vägen
Motorn kommer pillas lite till på rätt ställen som jag sa, det ska vara olje blänk samt rinn....men det kommer vara subtilt
@Tobias
Washerna jag använder nig av är Florys (tips från ernie)
De specifika på just denna är Dark Dirt, Svart och rost.
Sen munfuktad tops för ta bort överflödet efter att det är torrt, justerar washen n munfuktad pensel..
Den gör grovjobbet...
Använt mig sen vattenbaserad av oljefärg (wash) på "rätt" ställen, sen
Indian Red (faluröd) som applicerats pytte dutt av den på stöllen där skruvar finns/klämmor, som sen smetats m fingret och pensel fuktad i munnen
On top, tunn torrborstning av silver från en silverpenna den är långsamtork) och är suverän i mitt tycke
Last thing vattenbaserad lampblack utspätt, applicerats på tätt ställen subtilt.
hmm tror jag fic med allt.
Japp ett pat dagar tog detta, iom måste låta ögonen vila, lätt m overdone....så när jag gjort ett par monent, ta en pays gör nåt annat, kom tillbaka o titta , var det bra o gillar eller ta bort o gör om
Denna netod som jag använt skadar inte måleri jobbet, allt e vattenbaserat o kan tas bort, silvret från silverpennan tas bort m Beckers A Odurless, skadar eh heller den målerijobbet eller washerna
Så mkt tacksamt att jobba så och detta är vad jag kommit fram till nu i dagsläget samt fungerar för mig, fråga on ett halvår så gör jag säkert på ett annat sätt.
Detta är min första riktiga vädring där flera tekniker används,
Så vi fåse hur slutresultatet blir, göller att se till at det är jämnskitigt hela vägen
Mal
man upprepar sig som en dement papegoja på dina trådar ,,
men det är så förbaskat vackert Mal !!!
Nu en lite mer konstitutiv fråga ,,slang fästen och kabelsamlare (är ju en liten övervikt remsa som representerar ett fäste mot plåten)
vad gör du den av ,,tape eller est eller vad ?
men det är så förbaskat vackert Mal !!!
Nu en lite mer konstitutiv fråga ,,slang fästen och kabelsamlare (är ju en liten övervikt remsa som representerar ett fäste mot plåten)
vad gör du den av ,,tape eller est eller vad ?
Gigabyte
Tackar
Svarta slangdelar är gjort av tesa tejp likaså slangklämmorna
förseglade m lack eller ca lim.
Kabelfästen/brickor, de med gjorda av tesa tejp , förseglade m klarlack eller ca lim
De finns tidigare i tråden om cockpiten, där synns det tydligt , de poppar ut kalas sen när man vädrar
Svarta slangdelar är gjort av tesa tejp likaså slangklämmorna
förseglade m lack eller ca lim.
Kabelfästen/brickor, de med gjorda av tesa tejp , förseglade m klarlack eller ca lim
De finns tidigare i tråden om cockpiten, där synns det tydligt , de poppar ut kalas sen när man vädrar
Mal
Torrpassar lite, har ju som sagt dragit lite jugranspynt tidigare i år måste se att allt passar haha.
haha där fick man för sitt slit, de synns tändkablarna hahaha, litegrand
Was is das..... Röret sklutaringenstans den från motorhuvsramen, den ska förlängas bums o dra där ingen ser var den slutar rörigt värre.....bara jag vet hemligheten osch begraver den i detta bygge
haha där fick man för sitt slit, de synns tändkablarna hahaha, litegrand
Was is das..... Röret sklutaringenstans den från motorhuvsramen, den ska förlängas bums o dra där ingen ser var den slutar rörigt värre.....bara jag vet hemligheten osch begraver den i detta bygge
Mal
Gah! Nu har du väl varit Motor-Mulle länge nog?
När är det dags för den grymskitiga flygkroppen?
Skämt åsido: tokbra jobbat!
När är det dags för den grymskitiga flygkroppen?
Skämt åsido: tokbra jobbat!
Matt_Public- Master of DNF
Fortsätt ett tag till med motorn du!
Jag tror du saknar kompressorcrossover-röret och CCV-returrör...Hur har du tänkt att ansluta oljan till turbon?
Och den behöver väl kyla också? Och glöm inte oljereturen från kompressorn ner till sumpen
Det där är så grymt vackert att jag nästan blir snurrig, och tror att det är en vanlig motor som jag sitter och tittar på...
Jag tror du saknar kompressorcrossover-röret och CCV-returrör...Hur har du tänkt att ansluta oljan till turbon?
Och den behöver väl kyla också? Och glöm inte oljereturen från kompressorn ner till sumpen
Det där är så grymt vackert att jag nästan blir snurrig, och tror att det är en vanlig motor som jag sitter och tittar på...
cas- Vicesheriff
Haha
Japp.
Klart turbon ska ha kylning, returoljerör.....
skulle dra dem gärna om jag hade en verkstads handbok se vart set går.
Så detta får räcka
Läraren matt sa att nu får jag snällt snällt fortsätta, termins schemat e tight
Men har lärt mig en del hittils
bilder på hjulhusen finns det, så kommer slangrörigt i dem utrymmena haha
Japp.
Klart turbon ska ha kylning, returoljerör.....
skulle dra dem gärna om jag hade en verkstads handbok se vart set går.
Så detta får räcka
Läraren matt sa att nu får jag snällt snällt fortsätta, termins schemat e tight
Men har lärt mig en del hittils
bilder på hjulhusen finns det, så kommer slangrörigt i dem utrymmena haha
Mal
Tackar Janne.
Haha har passforms problem....på en Tamiya, det är mitt fel fasiken, en del LULL LUL jag petat in tändkablarna var lite i vägen, jaja
Jaja, sånt som händer, men det gick tillslut, de är ju blytråd so de "soft" klämdes under avgasplåten och gör ingenting då det ändå inte synns, det är rörigt nog haha
Haha har passforms problem....på en Tamiya, det är mitt fel fasiken, en del LULL LUL jag petat in tändkablarna var lite i vägen, jaja
Jaja, sånt som händer, men det gick tillslut, de är ju blytråd so de "soft" klämdes under avgasplåten och gör ingenting då det ändå inte synns, det är rörigt nog haha
Mal
Sådärja.
Mitt uppe i vädringen, ramen ska vädras in mer
Mitt premiär försök med oljegegga med skit i....kollat mkt på tanks byggare....oljan ska ju runnit ner till nedre oljesumpen lite, samt runnit ner på luftintaget under o runnit "rätt", tog ett tag....lite mera vädring på ramen bara så den smälter in
Mitt uppe i vädringen, ramen ska vädras in mer
Mitt premiär försök med oljegegga med skit i....kollat mkt på tanks byggare....oljan ska ju runnit ner till nedre oljesumpen lite, samt runnit ner på luftintaget under o runnit "rätt", tog ett tag....lite mera vädring på ramen bara så den smälter in
Mal
Fantastiskt fint vädrat, Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack grabbar...
Sitter och lär mig fortfarande, så mkt nytt att få in haha, fast en sak eller ett par saker åt gången....
Denna model får mkt nytt testat med olika tekniker och var det är på kärran.
Har aldrig lagt ner så mkt tid o arbete på en modell förut
Vänta tills hjulhusen sparkar igång hahaha ser framemot det SATANA har vansiniga ideer i skallen jag måste prova
kommer nog strippas färg en eller flera gånger innan jag e nöjd, mkt ny mark för mig
Sitter och lär mig fortfarande, så mkt nytt att få in haha, fast en sak eller ett par saker åt gången....
Denna model får mkt nytt testat med olika tekniker och var det är på kärran.
Har aldrig lagt ner så mkt tid o arbete på en modell förut
Vänta tills hjulhusen sparkar igång hahaha ser framemot det SATANA har vansiniga ideer i skallen jag måste prova
kommer nog strippas färg en eller flera gånger innan jag e nöjd, mkt ny mark för mig
Mal
Du lär dig fortfarande??
Supervackert som vanligt, det där med oljan som runnit ner ser otroligt bra ut! Big thumbs up!
Supervackert som vanligt, det där med oljan som runnit ner ser otroligt bra ut! Big thumbs up!
Tobias
Tack tobias
Japp lär mig fortfarande o testar så mkt.
Oja resulterat flera gånger m att jag faktiskt strippat rent från färg flera gånger på vissa moment då jag inte riktigt varit nöjd n vissa saker, kan vara tom ett enstaka pyttefiber från bommuls tops som kan orsaka ett sånt drastiskt beslut fast allt annat varit kalas (är mkt petig på såna saker)
Denna var premiär m oljegegga sump o rinn......med olja
samt några vädrings tekniker på denna kärra..ex rostskit rinn mm andra saker med
Japp lär mig fortfarande o testar så mkt.
Oja resulterat flera gånger m att jag faktiskt strippat rent från färg flera gånger på vissa moment då jag inte riktigt varit nöjd n vissa saker, kan vara tom ett enstaka pyttefiber från bommuls tops som kan orsaka ett sånt drastiskt beslut fast allt annat varit kalas (är mkt petig på såna saker)
Denna var premiär m oljegegga sump o rinn......med olja
samt några vädrings tekniker på denna kärra..ex rostskit rinn mm andra saker med
Mal
Fördelen iof m backjobben (dem man e nöjd nääästan) är att man repeterar momentet igen och lär sig pga exempelvis ett skitlitet pytte fiber, så repetion
oja är sjukt noga m damm o fiberfritt men det händer enstaka gång att man missat en skitsak haha
ett av mina bästa inköp är faktiskt en större sminkborste av fin kvalitet
den används flitigt o botsta bort borrplastkorn, damm, fibrer
sam mina pågående byggen ligger altid i plastbox m lock då de inte pillas på
oja är sjukt noga m damm o fiberfritt men det händer enstaka gång att man missat en skitsak haha
ett av mina bästa inköp är faktiskt en större sminkborste av fin kvalitet
den används flitigt o botsta bort borrplastkorn, damm, fibrer
sam mina pågående byggen ligger altid i plastbox m lock då de inte pillas på
Mal
Sida 10 av 24 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 17 ... 24
Liknande ämnen
» Hobby Boss F-105F Wild Weasel
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"