Wild Donkey P51K.......
+16
JOooCKE
Henrik Bergman
Marlin
ernie87
Janne.S
Caverö
Gigabyte
Björn Eriksson
flarpen
linusorn
Azgaron
Tobias
cas
Stefan E
Matt_Public
Mal
20 posters
Sida 17 av 24
Sida 17 av 24 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 20 ... 24
Sv: Wild Donkey P51K.......
Tackar grabbar.
Tänkte till det där med chromate yellow, så man ser den längs kanten, den kommer inte bli övermålad, då flapsen i uppeläget täcker den precis (precision) plastick carden gjorde flapsen en tight perfekt fit utan skarv på änden
Flapsens insida ska det in en kil egentligen (optional) om flapsen är i nere läge, flapsen helt slät, men skippar det, då jag inte bestämt mig om dem ska vara upp eller nere , tight fit allt så detta blir kalas oavsett, så man kommer ej att se detta ....medvetet val
Skarven på tanken kommer inte bli ett problem, då jag kommer få den helt slät, limma rätt , använder mkt sällan klämmor/tvingar samt helt färgrena skarvar (maskar dem tom numer) , klämmer så det bubblar lite lite fint , den fyller samtidigt så slipper spackel med
Byggde brewstern m just detta sätt, osynliga skarvar mellan kropshalvora, samt mkt mkt lite spackel.
Finns en video på en kille som gör på det sättet ;)ska se om jag hittar den.
Tänkte till det där med chromate yellow, så man ser den längs kanten, den kommer inte bli övermålad, då flapsen i uppeläget täcker den precis (precision) plastick carden gjorde flapsen en tight perfekt fit utan skarv på änden
Flapsens insida ska det in en kil egentligen (optional) om flapsen är i nere läge, flapsen helt slät, men skippar det, då jag inte bestämt mig om dem ska vara upp eller nere , tight fit allt så detta blir kalas oavsett, så man kommer ej att se detta ....medvetet val
Skarven på tanken kommer inte bli ett problem, då jag kommer få den helt slät, limma rätt , använder mkt sällan klämmor/tvingar samt helt färgrena skarvar (maskar dem tom numer) , klämmer så det bubblar lite lite fint , den fyller samtidigt så slipper spackel med
Byggde brewstern m just detta sätt, osynliga skarvar mellan kropshalvora, samt mkt mkt lite spackel.
Finns en video på en kille som gör på det sättet ;)ska se om jag hittar den.
Mal
Jag tror du fixar till papperstankarna helt perfa! precis som resten:cheers:
Caverö
Japp...
pillat litegrand idag...
Bakre hjulet....
Lite för rent hmmmmm hehe måste visa hur rent det är innan jag visar mitt sanna smutsiga jag
Skiten kommer på imorgon....
Nu har jag en Vanzinh ide som jag kommer ev applicera, Got To Try That flyger i skallen på en haha, men måste till konstärsbutiken....lersmuts sprut litegrand innan för, styv pensel och oljefärg kommer råda bot på det... kommer testa på spillbit
pillat litegrand idag...
Bakre hjulet....
Lite för rent hmmmmm hehe måste visa hur rent det är innan jag visar mitt sanna smutsiga jag
Skiten kommer på imorgon....
Nu har jag en Vanzinh ide som jag kommer ev applicera, Got To Try That flyger i skallen på en haha, men måste till konstärsbutiken....lersmuts sprut litegrand innan för, styv pensel och oljefärg kommer råda bot på det... kommer testa på spillbit
Mal
Jonathan, jag är rädd...Mal skrev:Måste visa hur rent det är, innan jag visar mitt sanna smutsiga jag.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Jonathan, jag är rädd...Mal skrev:Måste visa hur rent det är, innan jag visar mitt sanna smutsiga jag.
Mal
Det är till att smutsa ner! Snyggt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Haha.....
Kul att ni gillar det.....
Testar lite nytt.
Använde washer o tandborste som jag blötte ner m wash, drog sen m fingret over borsten i rätt riktning där det sprutar upp från däcket,
monterat......
Kul att ni gillar det.....
Testar lite nytt.
Använde washer o tandborste som jag blötte ner m wash, drog sen m fingret over borsten i rätt riktning där det sprutar upp från däcket,
monterat......
Mal
Gahhhh!!!
Jag ser SPACKEL!!!!!
Gött vädrat till på köpet
Jag ser SPACKEL!!!!!
Gött vädrat till på köpet
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
japp..... nivåskillnad serru bråkdel men nivåskillnad, ingen glipa hehe Inte slipa bort de fina detaljerna, samt behövde bara nita litegrand även Tamiya hehe
Mal
Du tuggar vidare i ett stabilt tempo och allt ser hur fint ut som helst
Caverö
Inge bygg ikväll, ska äta krabba o skölja ner allt m champagne ikväll
Pausmusik till imorgon då det ska byggas hela dan
Pausmusik till imorgon då det ska byggas hela dan
Mal
Tackar Tackar.
Tycker ni. det värmer ska ni veta alla på IPMS Götet....(generad) samt stödet från er som fasiken samt Peter pools och Frank på LSP.
Bryter mkt ny mark för mig o denna P51a har precis som med brewstern pushat mkt mkt saker framåt m ideer mm o testa mkt saker...
Samt har skitkul m mina byggen....Gotta Try That, eller gör om om det inte passar, citerar Matt "Its Only Just A Model" så passande många gånger
Oja.... Har ett Clean bygge för att....(jo lite skit då då de alldrig vart så slitna)
Har lovat ska ställa upp på Open, även m en Tamiya A6M2B på shokaku flygdäck (första diorama)
Tycker ni. det värmer ska ni veta alla på IPMS Götet....(generad) samt stödet från er som fasiken samt Peter pools och Frank på LSP.
Bryter mkt ny mark för mig o denna P51a har precis som med brewstern pushat mkt mkt saker framåt m ideer mm o testa mkt saker...
Samt har skitkul m mina byggen....Gotta Try That, eller gör om om det inte passar, citerar Matt "Its Only Just A Model" så passande många gånger
Oja.... Har ett Clean bygge för att....(jo lite skit då då de alldrig vart så slitna)
Har lovat ska ställa upp på Open, även m en Tamiya A6M2B på shokaku flygdäck (första diorama)
Mal
Kul att du ska ställa upp på Open, jag kommer med största sannolikhet också att delta. Fårse om det blir ngn 32 modell. Har väl inte så stor chans om du är med... Men det är kul att ställa ut och prata med domarna efter bedömning, man lär sig mycket då. Är väldigt utvecklande.
linusorn
Hua....
Jag har alldrig provat så first time ever....
samt de bedömer allt....(ingen aning) så gissar som du sa lärorikt...
dina byggen e grymma (sett dem in real life ) som många på götet är....inspirerad av många här som fasiken...
Vi träffades juh förra året if u remeber .... å sjukt fina bygge det var där jösses....
Får vara glad om man får vara med så testar.....
samt vette faen hur det funkar oja samt ernie87 kommer delta med... han kommer vara hos mig då hans byggen e så grymma, ska bli kul o jag ser fram emot det...ojoj får sätta fart m denna nu haha
så vi kommer vara där
fåse om det går vägen... om Mals Way funkar på Open08....annars lärorikt
Jag har alldrig provat så first time ever....
samt de bedömer allt....(ingen aning) så gissar som du sa lärorikt...
dina byggen e grymma (sett dem in real life ) som många på götet är....inspirerad av många här som fasiken...
Vi träffades juh förra året if u remeber .... å sjukt fina bygge det var där jösses....
Får vara glad om man får vara med så testar.....
samt vette faen hur det funkar oja samt ernie87 kommer delta med... han kommer vara hos mig då hans byggen e så grymma, ska bli kul o jag ser fram emot det...ojoj får sätta fart m denna nu haha
så vi kommer vara där
fåse om det går vägen... om Mals Way funkar på Open08....annars lärorikt
Mal
Jihaaa......
7th Cavalry från ny modellkompis Frank på LSP
Fick dessa idag.....helt lycklig nu är den kanibaliserade modellen komplett....så kan köra en repris vilket jag kommer göra lätt då denna är underbar att bygga....gillar man pynta kärran så är det möigheter
oja siktet är klar vilken det kommer bli för version, recon ska det bli m blixtar på vingarna
Som tack för hjälpen samt på så gjorde jag custom made Mals way livfottar två st samt en extra, mk 6 7 & 8 de vart fan bättre än den som sitter i min... han har två stundande p51 tamiyas på G......
Sen inte nog med det....., dessa kom idag med..... rena orgien för mit mörka smutsiga sinne.....
precions skurna masker OCH fick extra godis, dvs extra masker
Jihaaaa.... slippa skära egna :face:denna gång....
Japp lite mellan jobb....Jag störde mig som fasiken på brewsterns antenn som var aningen aningen lite lite sne men tillräkligt så måste fixa den, bort m den gamla o göra en ny, Mals Way is better
Jepp ska bara på färg
Japp så till bygget........
Inte hunnit aå mkt, mera delar på plats, sidorodret är bara torrpassat.
Skar bort positionsljuset, borrade nytt på siforodret, ska göra ny , varmdragen inloppstapp Mals way kommer bli kalas
" />" />
7th Cavalry från ny modellkompis Frank på LSP
Fick dessa idag.....helt lycklig nu är den kanibaliserade modellen komplett....så kan köra en repris vilket jag kommer göra lätt då denna är underbar att bygga....gillar man pynta kärran så är det möigheter
oja siktet är klar vilken det kommer bli för version, recon ska det bli m blixtar på vingarna
Som tack för hjälpen samt på så gjorde jag custom made Mals way livfottar två st samt en extra, mk 6 7 & 8 de vart fan bättre än den som sitter i min... han har två stundande p51 tamiyas på G......
Sen inte nog med det....., dessa kom idag med..... rena orgien för mit mörka smutsiga sinne.....
precions skurna masker OCH fick extra godis, dvs extra masker
Jihaaaa.... slippa skära egna :face:denna gång....
Japp lite mellan jobb....Jag störde mig som fasiken på brewsterns antenn som var aningen aningen lite lite sne men tillräkligt så måste fixa den, bort m den gamla o göra en ny, Mals Way is better
Jepp ska bara på färg
Japp så till bygget........
Inte hunnit aå mkt, mera delar på plats, sidorodret är bara torrpassat.
Skar bort positionsljuset, borrade nytt på siforodret, ska göra ny , varmdragen inloppstapp Mals way kommer bli kalas
" />" />
Senast ändrad av Mal den tis 3 dec 2013 - 21:33, ändrad totalt 1 gång
Mal
Kul när det kommer trevliga paket! Ser snyggt ut Mal!
Ser fram emot nästa Mustangbygge!
Håkan
Ser fram emot nästa Mustangbygge!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Fick ett mess av Frank....
Han gillade verkligen dem....
Greetings Juha!
They look even better in real life than I had imagined they would, and I am honored that you made these and sent them to me. They will complete the look I want inside the cockpit of my Mustangs, and I thank you so much for providing me with these! You are a true craftsman and the workmanship on these is the equal of the best resin aftermarket parts I have used.
Fasiken det värmer.....som attan....
Så kommer få se en del av mina delar i en anna kärra.....
Mals Mörka sinne finns överallt snart
Han gillade verkligen dem....
Greetings Juha!
They look even better in real life than I had imagined they would, and I am honored that you made these and sent them to me. They will complete the look I want inside the cockpit of my Mustangs, and I thank you so much for providing me with these! You are a true craftsman and the workmanship on these is the equal of the best resin aftermarket parts I have used.
Fasiken det värmer.....som attan....
Så kommer få se en del av mina delar i en anna kärra.....
Mals Mörka sinne finns överallt snart
Mal
Se på f*n, nu snyggar han till andras modeller också.
Heja på!
Heja på!
Matt_Public- Master of DNF
Sida 17 av 24 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 20 ... 24
Liknande ämnen
» Hobby Boss F-105F Wild Weasel
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48