Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
+11
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
cas
frznlogic
linusorn
ernie87
Azgaron
Exelon
Henrik Bergman
Mal
15 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 7 av 12
Sida 7 av 12 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12
Sv: Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
Japp färdig m sufletten.
Oljefärger mkt subtilt, svart, sienna, umbra mfl....mattlacken, monterad.
Vädrat in lersmuts på golvet m florys dark dirt, skopade upp bottensatsen i en gammal flaska, perfekt gegga....samt vädrade in bakutrymnet mer...
Torrpassat på diot så färgtonerna passar m allt, så det inte ser konstigt ut, japp det gör de....
Vägen kommer att byggas upp lite mer, samt använda riktigt fin sand som köpts i en djuraffär.....
/Mal
Oljefärger mkt subtilt, svart, sienna, umbra mfl....mattlacken, monterad.
Vädrat in lersmuts på golvet m florys dark dirt, skopade upp bottensatsen i en gammal flaska, perfekt gegga....samt vädrade in bakutrymnet mer...
Torrpassat på diot så färgtonerna passar m allt, så det inte ser konstigt ut, japp det gör de....
Vägen kommer att byggas upp lite mer, samt använda riktigt fin sand som köpts i en djuraffär.....
/Mal
Mal
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan.
fick backjobb, stången gick av när jag geggade ner golven, så ska reparera den senare....easy peasy..
fick backjobb, stången gick av när jag geggade ner golven, så ska reparera den senare....easy peasy..
Mal
Toppjobb!
Också: chinchilla-sand, eller något ditåt?
Matt_Public- Master of DNF
Ahhh, det där är så vackert att man nästan blir tårögd...och det är inte ens klart ännu!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Ahhh, det där är så vackert att man nästan blir tårögd...och det är inte ens klart ännu!
Tackar....det värmer.
Ska bli kul o vädra in det sista.....men senare.....
Den där servicevagnen...min första resinmodell för den delen med....
Fin box Verlinden ja....
Öppnar...YAKIES... hur i helvette packar dom, en stor klumdel som e aptung bland smådelar, skärpning Verlinden..........SATANA.....
Japp som jag visste redan när jag såg påsen...trasigt redan...fyfan e ju redan van..bilfan hade ju mkt delar som var trasiga av nån stor röv som suttit på den grrrrr....
Jaja....inget o hetsa upp sig över....nu Chiantivin och ost...yep de luktar SATANA illa men fasiken vad gooda de är
/Mal
Mal
Snyggt jobbat med bilen Mal!
Trist när det är trasigt från början och dåligt att de inte kan packa lite bättre.
Håkan
Trist när det är trasigt från början och dåligt att de inte kan packa lite bättre.
Håkan
Azgaron skrev:Snyggt jobbat med bilen Mal!
Håkan
Japp, en simpel sak som liite bubbelplast runt den tunga klossen bara hade sparat en massa.....
Suck ingen verkar orka tänka nuförtiden o chansar att det är helt när det kommer fram.....samt betalar gladeligen 20-50Kr extra om det är kvalitetspackade med omsorg...
/Mal
Mal
Det blir bara bättre och bättre.
Fredrik
Fredrik
Fisken35
Tackar Fredrik....
Är inte i mål än....mkt kvar...mkt kvar...Mals saga är lång denna gång....
Är inte i mål än....mkt kvar...mkt kvar...Mals saga är lång denna gång....
Mal
Japp...
En detalj som ska dit senare på kärran...
Löv mm...
Ska fixa lite tomma chnaps flaskor...jepp en herr tidning som kastats ner från amerikanska flyg (Mals Dirty Mind) ...ska bara försöka skriva ut den lagom smått..om det går...
eller om nån har en grym skrivare så skulle jag vara mkt mkt glad om nån kan fixa en åt mig ...kan betala papper o frimärke
En detalj som ska dit senare på kärran...
Löv mm...
Ska fixa lite tomma chnaps flaskor...jepp en herr tidning som kastats ner från amerikanska flyg (Mals Dirty Mind) ...ska bara försöka skriva ut den lagom smått..om det går...
eller om nån har en grym skrivare så skulle jag vara mkt mkt glad om nån kan fixa en åt mig ...kan betala papper o frimärke
Mal
Matt_Public skrev:Toppjobb!
Hahaha..
Japp...
SATANA...
Special bygg material påsen i skala 50-99Kr påsen....ca 200g
Same shit i en djuraffär 15Kr Kg...gick ut m ca 1/2Kg extra fin sand 6Kr (de rundade neråt)
GEEZ Finns mkt material m andra namn i vardags livet men andra namt i modellvärlden med extra påslagprislapp.... börjar lära mig rejält...fasiken vi modellbyggare e suckers på saker som finns men de finns appbilligt i hushålls sammanhang...
grrrrrr.....jaja men det är därför forum finns så vi dela dessa saker..
Mal
Hehe, det är inte bara vi som är suckers tyvärr, folk som håller på med hemslöjd och gör prydnader av olika grässtrån tex betalar hutlösa priser för de där grässtråna.... Eller hur många arbetsplatser finns det inte som sitter och kör dyra proprietära programvaror när det finns billiga alternativ.
Jaja. Man skulle kunna tjäna mycket pengar på att ta existerande uppfinningar och sälja i andra användningsområden.... 😊
Jaja. Man skulle kunna tjäna mycket pengar på att ta existerande uppfinningar och sälja i andra användningsområden.... 😊
frznlogic
Mal skrev:
GEEZ Finns mkt material m andra namn i vardags livet men andra namt i modellvärlden med extra påslagprislapp.... börjar lära mig rejält...fasiken vi modellbyggare e suckers på saker som finns men de finns appbilligt i hushålls sammanhang...
...ännu en som har lärt sig "the hard way"!
Ja, det finns massor av "ersättningsprodukter" som är nästan samma men till ett otroligt mycket bättre pris.
Det gäller att hålla ögonen öppna, och tipsa varandra!
Inom modelljärnvägen finns det ÄNNU mera liknande produkter!
Ditt diorama växer, Mal!
Gör-snyggt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ser mycket bra ut Mal!
Håkan
Håkan
Så otroligt snyggt!
Janne.S- Moderator
Så jäkla snyggt... (plus du är nog min idol på detta och LSP forumet)...MEN...
Kanske släppa något på ringtrycket på däcken på bilen?
Ser ut att vara 6 bar och att den svävar något.
Det kan vara en synvilla, men i fall att och i all välmening...
//Niclas
//Niclas
nikoliner
nikoliner skrev:Så jäkla snyggt... (plus du är nog min idol på detta och LSP forumet)...MEN...
//Niclas
Tackar, kul att du gillar det....
Haha jag vet, men vi kan säga så här....
Det sket dom i fullständigt att kolla ringtryck på den skrothögen en varm sommar dag ca 30c året 43-44, de enda dom ville ta ett slut o åka till en Ölhus
Ko ska börja så småninom längre fram på byggena att fixa däck mm inget jag glömt, Det kommer Det kommer.....
Mal
Janne.S skrev:Så otroligt snyggt!
Tackar Janne.....
Mal
Japp, Mera gjort....
Nu monterat på alla klykor, kranar mm, så mkt som går utan att den är omöjlig att jobba med, som nån kanske noterar ingen preshade, neps, ingen ide, iom roströdbrunprimer e rätt mörk o jag kommer låta en vädring ta hand om detta samt köra med florys genom abn, så det blir naturligt...
Trust me on this one.... yepp, rostigt kommer det o bli....o slitet....
Nu monterat på alla klykor, kranar mm, så mkt som går utan att den är omöjlig att jobba med, som nån kanske noterar ingen preshade, neps, ingen ide, iom roströdbrunprimer e rätt mörk o jag kommer låta en vädring ta hand om detta samt köra med florys genom abn, så det blir naturligt...
Trust me on this one.... yepp, rostigt kommer det o bli....o slitet....
Mal
Ser bra ut Mal!
Håkan
Håkan
Sida 7 av 12 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12
Liknande ämnen
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 7 av 12
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet