IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

TV-varning! SVT visar program om modellbygge

+9
Azgaron
Gigabyte
Patrik K
Stefan E
Marlin
MiniStuff
frznlogic
Matt_Public
cas
13 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

TV-varning! SVT visar program om modellbygge Empty TV-varning! SVT visar program om modellbygge

Inlägg av cas sön jul 27 2014, 10:50

Imorgon klockan 2000 går det en dokumentär på SVT 1 som heter Män som älskar modeller, och det är VÅR hobby det handlar om, inte den andra  Very Happy 
Här är innehållet:

Män som älskar modeller

Kommer att publiceras i SVT Play

Svensk dokumentär från 2013. Flygplansmodeller, tågbanor, dioramor och flaskskepp. Det finns mängder av olika typer av modellbygge, men på tävlingar är det flyg och militära fordon som är de två stora kategorierna. Många modellbyggarentusiaster har ett stort intresse för historia och så gott som alla är män. En film av Peter Gaszynski och Gunnar Magg.

Även i SVT1 29/7, SVT1 31/7 och SVT1 2/8

Jag kommer att sitta som klistrad!
cas
cas
Vicesheriff

Till överst på sidan Gå ner

TV-varning! SVT visar program om modellbygge Empty Sv: TV-varning! SVT visar program om modellbygge

Inlägg av Gäst sön jul 27 2014, 11:23

Tackar för tipset , då skall jag kika på detta Very Happy

Gäst
Gäst

TV-varning! SVT visar program om modellbygge Empty Sv: TV-varning! SVT visar program om modellbygge

Inlägg av Matt_Public sön jul 27 2014, 13:15

Precis lagom sommarlökig underhållning. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av frznlogic sön jul 27 2014, 13:26

Haha great! Hoppas den kommer på play också?

frznlogic

Inlägg av MiniStuff sön jul 27 2014, 20:03

delar av det spelades in på 08-Open i våras. flera eminenta byggare intervjuades. Smile

@frznlogic: ser ut som den kommer på play enligt texten ovan, så tolkar jag det iaf Very Happy

Inlägg av frznlogic sön jul 27 2014, 20:54

@ministuff, tack. Läsförståelsen är sådär ibland ☺

frznlogic

Inlägg av Marlin mån jul 28 2014, 07:59

Kul, måste kolla på det. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E mån jul 28 2014, 09:51

Måste ses!  sunny 

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Patrik K mån jul 28 2014, 15:17

Äntligen får vi en hel timme på bästa sändningstid!! Very Happy

Skall bli intressant att se hur de väljer att vinkla det hela Suspect 
Förhoppningsvis blir fler intresserade av vår underbara hobby, fast det beror ju på vilka de väljer att intervjua...läste dock att Mats Stråhle skall medverka så det kommer nog att gå bra, hoppas dom pratar med hans fru Lisa med så the general public får se att det visst finns kvinnliga byggare också Smile

20:00 är dock bokat (troligtvis får jag sitta i lilla tv-rummet men iallafall Very Happy )!

/Patrik
Patrik K
Patrik K

Inlägg av Gäst mån jul 28 2014, 21:05

Kan bara säga IMPONERANDE byggen   Shocked   Very Happy

Gäst
Gäst

Inlägg av Matt_Public mån jul 28 2014, 21:06

Inga spoilers! Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Gigabyte tis jul 29 2014, 00:08

Kul att SVT ger en timme av vår hobby på en bra sändnings tid dessutom  ,,

Fina byggen som sagt, o var det inte vår lastbil o diorama mästare Charles  som blev intervjuad ?
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Azgaron tis jul 29 2014, 08:01

Jo han var ju det! Smile

Håkan

Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av cas tis jul 29 2014, 19:20

Kors då, det var ju allt några bekanta ansikten där!
Och inte det minsta fördömande heller, eller pinsam speakerröst. Jag bara ryser vid tanken av hur det kunnat se ut i TV3 eller 5...
Mycket bra gjort SVT!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Tobias tis jul 29 2014, 21:17

Trevligt program! Smile
Vart lite förvirrad tills jag såg att det var 08 Open 2013, jag kände ju igen "bananhelikoptern" från förra året..

Vem är den trevliga handlaren? Har han någon hemsida, verkar ju ha en massa trevligt.. Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Janne.S tis jul 29 2014, 21:51

cas skrev:Kors då, det var ju allt några bekanta ansikten där!
Och inte det minsta fördömande heller, eller pinsam speakerröst. Jag bara ryser vid tanken av hur det kunnat se ut i TV3 eller 5...
Mycket bra gjort SVT!
Tycker den skulle ha kommenterats av Richard Attenborough
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal tis jul 29 2014, 23:39

Kände igen ett ansikte bara, killen som jobbar på wntzell som inhandlade några modeller.

men modellerna kände jag igen.
kul o veta hur de dömer på såna utställningar Smile
Mal
Mal

Inlägg av Stråhatt fre aug 22 2014, 18:44

Lite gammal tråd, ber om ursäkt ifall man borde låta den sova, men jag ville bara tacka för tipset… Smile Kollade på Play igår (den ligger kvar i några dagar till bara) och det var ju en riktigt trevlig dokumentär. Gillade det som domaren sa om att modellbyggare har läst för mycket historia för att kunna vara krigshetsare. Klokt folk det finns i den här hobbyn!

Stråhatt

Inlägg av Janne.S fre aug 22 2014, 22:00

Stråhatt skrev:Lite gammal tråd, ber om ursäkt ifall man borde låta den sova, men jag ville bara tacka för tipset… Smile Kollade på Play igår (den ligger kvar i några dagar till bara) och det var ju en riktigt trevlig dokumentär. Gillade det som domaren sa om att modellbyggare har läst för mycket historia för att kunna vara krigshetsare. Klokt folk det finns i den här hobbyn!
Hehe, det är bara att rycka å slita i trådarna som man behagar....om tråden är död så är det för vi låst den, är det öppet så är det bara å skriva oavsett hur gammal tråden är Very Happy
Jag håller med...Är nog få som är så pålästa som modellbyggare. Jag kommerihåg när jag var 14 så höll jag ett föredrag i skolan om Bismarck och Hood, jag hade modellerna med mig och all fakta kom ju från instruktionerna till modellerna Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stråhatt lör aug 23 2014, 22:00

Go regel! Smile
Haha, snyggt! Hobbyer är kanske bästa sättet att lära sig saker…

Stråhatt

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet