Su-47 Firkin (Zvezda, 1/72)
+14
TommyKillander
Erik
Gigabyte
Exelon
Azgaron
Mal
linusorn
frznlogic
Janne.S
cas
Marlin
Caverö
Stefan E
Matt_Public
18 posters
Sida 3 av 8
Sida 3 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Su-47 Firkin (Zvezda, 1/72)
Tack och bock!Mal skrev:Sådärja! Verkligen grymt jobbat, Matt.
Ja, ser man på! Hur gick det till?cas skrev:Snyggt med RLM65 i cockpit!
Min herre är alltför vänlig!linusorn skrev:Ohyggligt vackert slöjdat.
Matt_Public- Master of DNF
Alldeles förträffligt pulat!
Det ser mycket bättre och intressantare ut!
Det ser mycket bättre och intressantare ut!
Janne.S- Moderator
Jepp...trolldeg....
Samt håller med ovanstående...snyggt..ska nog själv skaffa det gröna gunket nån dag o prova....
Samt håller med ovanstående...snyggt..ska nog själv skaffa det gröna gunket nån dag o prova....
Mal
Jo. Dina byggen brukar ju ha snuttefiltar där, så jag följde konceptet.Janne.S skrev:Det ser mycket bättre och intressantare ut!
Inte en susning om vare sig vad eller varför.
Bra benämning! Inget bygge utan greenstuff.Mal skrev:Jepp... ...trolldeg...
Snyggt jobbat med missiler och kontor!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ola skrev:Här körs det med coolt Christer Glenning-stuk. Bravo!
Tack Håkan! En gör så gott en kan.Azgaron skrev:Snyggt jobbat med missiler och kontor!
Provpassning av ett par vapenrack, would you like?
Förvarna gärna ifall panellinjen på vingen som korsas av fästet är något slags utfällbart jucklo.
ECM i myckenhet och mängd är snudd på stapelvara för vildvesslor och fästes därför ordentligt.
De vita remsorna kommer för övrigt att moddas lite allt eftersom.
Ett raskt skutt tillbaka till kontoret där HUD:en fått sig lite vägledande ets.
Härnäst: mer heminredning.
Snitsigt mattias...
Den dära HUD fästet...jäclars vad micro den är kommer bli grymt snyggt när glaset kommer på den.....
Den dära HUD fästet...jäclars vad micro den är kommer bli grymt snyggt när glaset kommer på den.....
Mal
Ser bra ut! Vore just snyggt om panelen under balkfästet vore rörlig på nåt vis.
Vem vet hur ryssarna tänker!
Håkan
Vem vet hur ryssarna tänker!
Håkan
Ooooh, nu blir vi farliga på riktigt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Någon borde skicka ut en enkät.Azgaron skrev:Vem vet hur ryssarna tänker?
Tack Giga! Nog är den vrång alltid.Gigabyte skrev:Snygg plastslöjd och gott handlag med svårbyggd sak, Matt.
cas skrev:Ooooh, nu blir vi farliga på riktigt!
Snuttefilten i fronten har fått sig lite färg. Wash återstår.
HUD:en har fått första rutan monterad:
Tror att resterande åtgärder blir enklare att utföra in situ.
Småsprickor som inte vill låta sig spacklas får en dos Plasti-Zap. Like so:
Äh, jag påtar lite med fyrverkerierna ett tag. Primer!
Härnäst: dags att trycka dit förarens fåtölj.
Hud på plats...ser mkt snyggt verkligen...
Samt dem överblivna nyårsrsketerna har fått färg
Samt dem överblivna nyårsrsketerna har fått färg
Mal
Tack Håkan!Azgaron skrev:Ser snyggt ut, Matt!
Det är lite Hammargrens över dem, det håller jag med om.Mal skrev:[...] de överblivna nyårsraketerna har fått färg.
Åter till brottsplatsen! Sorbtsiya-stronkarna är på plats, och vingarna provpassas:
Med de främre och bakre delarna av mjukplast-huven på plats så provpassades även mittsektionen.
Lär inte bli helt enkelt, nej. Börjar emellertid att se lite smått ut som en fighter i alla fall.
Jag kunde aldrig riktigt förlika mig med hur intagsplåten inte följde insugets inre kant hela vägen. Efter att ha gruvat mig ett bra tag så åkte vassa kniven fram! Det blir till att plasticarda sig ur ännu en knepig sits, antar jag.
Håhåjaja, här föreställde man sig ett blitzbygge i småskalan...
Sådärja.....ser kalas ut.....japp lite plasric card löser problemet....
vill man ha problemfria byggen...yepp senare tamiyas 1:48 och sen ge sig fan på att inte rätta till allt o göra extra då går det fort...men fan det kliar ju lixom.o svårt o låta bli då blir det längre tid byggen samt man ger sig på avarter i byggsatser o shortruns .....hehe jo känner igen det där sätter mig själv o den sitsen jämt....lol...
så kämpa på...kommer bli grymt snyggt är jag övertygad om
vill man ha problemfria byggen...yepp senare tamiyas 1:48 och sen ge sig fan på att inte rätta till allt o göra extra då går det fort...men fan det kliar ju lixom.o svårt o låta bli då blir det längre tid byggen samt man ger sig på avarter i byggsatser o shortruns .....hehe jo känner igen det där sätter mig själv o den sitsen jämt....lol...
så kämpa på...kommer bli grymt snyggt är jag övertygad om
Mal
Ser bra ut! Bra jobbat Matt!
Håkan
Håkan
Schysst hemligt åk för vår käre Darkwing Duck!
Habilt hantverk så här långt!
Stefan
Habilt hantverk så här långt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Matt_Public skrev:
Passformen illustreras bäst av det faktum att vissa av hålen för styrstiften inte ens är öppna:
Möjligen kompenserar Zvezda för detta med roliga små gropar lite varstans i övrigt. Håhåjaja...
Sedan blev det strax mycket lökigare. Hjulen lämnar åtskilligt i övrigt att önska...
...och hjulhusen påminner i sin tur mest om interiören i Molnstaden.
Lyckligtvis får man med det här halvskabbigt gjutna stället...
Gick igenom den här tråden sent igår när den poppade upp och det är nog den mest underhållande byggtråden jag läst tack vare bra hantverk och framförallt beskrivningar och uttryck som de ovan!
Ser ut att ta sig bra och jag imponeras av tålamodet
Erik
Man tackar! Kul att min frustration åtminstone är till glädje för andra.Erik skrev:[…] det är nog den mest underhållande byggtråden jag läst, tack vare bra hantverk och framförallt beskrivningar och uttryck som de ovan!
Tack återigen! Man gör så gott man kan, och modellen är för tuff för att fimpas utan strid.Erik skrev:Ser ut att ta sig bra, och jag imponeras av tålamodet.
Utan både stabbar och stjärfenor ut så ser den än mer futuristisk ut!
Ha det så kul med gränsluftspalterna
Ha det så kul med gränsluftspalterna
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Drömde konstigt nog om den här modellen natten till idag.
Tydligen hade jag klätt den i en mörkblå tapet med gula stjärnor. Min son hade bestämda åsikter som luftbubblorna som bildats i nederkant, jag inte dra mig till minnes vilka (eller ens vad mitt försvar var). Mäkta besynnerligt, till och med för att vara i augusti. Störde mig lite lätt på upplevelsen hela dagen och grävde till sist fram kartongen igen.
Exakt hur förtroendeingivande är egentligen den här tunna lakrits-pinnen? Bort, fördömda fjupp, bort!
"Hur svenska stålet biter, kom, låt oss pröva på!"
Halv vingditlimmardag är minsann också vingditlimmardag. Passform som tidigare, för övrigt.
Vapenracken provpassades igen. Räcker det verkligen såhär?
Härnäst blir det förmodligen precis likadant, fast på andra sidan (plus lite vapenskrammel).
Tydligen hade jag klätt den i en mörkblå tapet med gula stjärnor. Min son hade bestämda åsikter som luftbubblorna som bildats i nederkant, jag inte dra mig till minnes vilka (eller ens vad mitt försvar var). Mäkta besynnerligt, till och med för att vara i augusti. Störde mig lite lätt på upplevelsen hela dagen och grävde till sist fram kartongen igen.
Må så vara, men så kan det inte fortsätta.cas skrev:Utan både stabbar och stjärtfenor ut så ser den än mer futuristisk ut!
Exakt hur förtroendeingivande är egentligen den här tunna lakrits-pinnen? Bort, fördömda fjupp, bort!
"Hur svenska stålet biter, kom, låt oss pröva på!"
Halv vingditlimmardag är minsann också vingditlimmardag. Passform som tidigare, för övrigt.
Vapenracken provpassades igen. Räcker det verkligen såhär?
Härnäst blir det förmodligen precis likadant, fast på andra sidan (plus lite vapenskrammel).
Japp...uppgraderingar är nödvändiga....då din ingengiörs anda uppdagar svagheter på objektet som måste åtgärdas omedelbart......
Mal
Sida 3 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» Zvezda Mig -29 SMT 1/72
» Zvezda T -50 1/72
» Zvezda 1/35 KV-2
» SU-24 Zvezda 1:72
» Zvezda T -50 1/72
» Zvezda 1/35 KV-2