IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mördande reklam

+9
Henrik Bergman
Marlin
Stefan E
Azgaron
frznlogic
cas
MiniStuff
Janne.S
Matt_Public
13 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Stefan E tis apr 14 2015, 14:26

OK, tack för infon, Janne!

Jag misstänkte faktiskt det kunde vara så.

Jag får kontakta min egen "helpdesk", Lena alltså!  Embarassed

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Matt_Public tis apr 14 2015, 19:14

Janne.S skrev:Tyvärr är det era datorer det sitter i, ni som får massa reklam.
Förklara gärna för en inbilsk bonnläpp hur hans PC och mobil fick samma malware samtidigt som sonens iPad uppvisade samma symptom (och allt detta enbart på denna sida). Det är lite väl hi-tech för en annan.  scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av MiniStuff tis apr 14 2015, 20:01

hmmm ja det låter skumt att paddan visar sånt om du är inloggad. har inte kollat på min padda men telefonen är ju å andra sidan en förkrympt sådan med samma OS och webläsare så det borde vara lika samma. alltså ingen reklam på min telefon.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av frznlogic tis apr 14 2015, 20:39

Bara en dum fråga, har ni som inte har reklam testat att logga ut/logga in igen? Det är inte tvärtom att vi som loggat ut/in igen får reklam osv?

Edit: som tillägg, så fort jag avaktiverar adblock så dyker den där bannern upp i skärmen på alla datorer.

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av MiniStuff tis apr 14 2015, 21:20

frznlogic skrev:Bara en dum fråga, har ni som inte har reklam testat att logga ut/logga in igen? Det är inte tvärtom att vi som loggat ut/in igen får reklam osv?

Edit: som tillägg, så fort jag avaktiverar adblock så dyker den där bannern upp i skärmen på alla datorer.

Bra fråga... hold on...

testat. inga problem, ingen reklam. Neutral

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Per K ons apr 15 2015, 10:24

Eftersom detta i grunden är ett gratisforum och de som driver forumet tjänar pengar till driften på reklam är det väl därför det finns reklam på forumet (om ni inte betalar för att slippa reklamen?).

Adblock är insticksprogram som finns åtminstone till Chrome, Firefox, IE, Safari. Googla hur det installeras för er favoritläsare.

Att iPads inte visar reklam när datorn gör det kan bero på att reklamen är gjord i Flash och stöd för Flash inte finns i iOS, alltså syns inte denna reklam i i-enheter.

Att reklamen helt plötsligt dykt upp kan bero på att de som driver forumet har konfigurerat om något som tidigare var fel enligt deras sätt att se det och det var därför inte reklamen levererades tidigare, men nu dyker upp som den ska.

Per K


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Matt_Public ons apr 15 2015, 12:57

Per K skrev:Eftersom detta i grunden är ett gratisforum och de som driver forumet tjänar pengar till driften på reklam är det väl därför det finns reklam på forumet [...]
Reklamens syfte (eller blotta existens) har aldrig ifrågasatts, bara dess plötsliga uppdykande efter inloggning. En liiiten babyhickning till detalj, där.

Per K skrev:Att reklamen helt plötsligt dykt upp kan bero på att de som driver forumet har konfigurerat om något som tidigare var fel, enligt deras sätt att se det, och det var därför inte reklamen levererades tidigare, men nu dyker upp som den ska.
Ja, det låter mycket troligt. Knepigt att det enbart påverkar vissa användare, bara.

Per K skrev: AdBlock är insticksprogram som finns åtminstone till Chrome, Firefox, IE, Safari. Googla hur det installeras för er favoritläsare.
AdBlock har föreslagits, testats och befunnits effektivt tidigare i tråden, om du läser lite noggrannare.

Per K skrev:Att iPads inte visar reklam när datorn gör det kan bero på att reklamen är gjord i Flash och stöd för Flash inte finns i iOS, alltså syns inte denna reklam i i-enheter.
iPads har visat samma reklam, om du läser lite noggrannare.  Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Per K ons apr 15 2015, 18:09

Jag vet, jag har läst hela tråden, men tyckte att det kunde behövas några förtydliganden eftersom det pratades en massa om malware och att vissa saker gjorde på ett sätt och andra saker på ett annat sätt eller inte alls. Men tack för alla påpekanden, jättesnällt.

Per K


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Matt_Public ons apr 15 2015, 18:33

Per K skrev:Jag vet, jag har läst hela tråden. Tyckte att det kunde behövas några förtydliganden, eftersom det pratades en massa om malware, och att vissa saker gjorde på ett sätt och andra saker på ett annat sätt, eller inte alls. Men tack för alla påpekanden, jättesnällt.
Varsågod! Då har vi tydligen förtydligat åt varandra. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Exelon tor apr 16 2015, 04:42

Har inte heller någon reklam mer, bad dom att skicka den till Matt istället... Very Happy
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Gigabyte tor apr 16 2015, 15:46

det är kraftigt med reklam och  flashiga virus skannar  som uppmanar att klicka på gör man det så blir man infekterad av virus på denna sidan ,,har inte några problem på andra sidor ,,
lägger ner här nu .
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Janne.S fre apr 17 2015, 00:01

Jag ser inget på telefonen, paddorna, pcn eller jobbdatorn....oavsett om jag kör Chrome, IE eller Firefox i windows eller android.
Jag har en liten reklambanner under IPMS bannern men den försvinner när jag loggar in.
Jag är ledsen att många drabbas av jobbig reklam men jag kan inte se att Forumet skulle vara särskilt drabbat eller smittat med virus, malware eller något annat otäckt..... Ergo ni behöver se över er datasäkerhet.
Mitt råd: kolla inställningar i webläsaren, brandväggen, virusprogram och städa ur cache och register. Installera adblock program och register rengörings program och håll allt uppdaterat.
Annat än det inte att göra för då har man gjort allt utom att formatera om.
Att vissa drabbas och inte andra är för att otäcka små programsnuttar har gömt sig i de digitala skrymslena på datorn och det kan vara riktigt drygt att jaga ut dom.
Jag har också drabbats av liknande för några år sedan och då var det något riktigt elakt adware som hade lagt in sig i registret som poppade upp flera sidor med öppnade fönster fulla med reklam.....vi snackar typ 40 fönster som öppnades samtidigt :/
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Matt_Public fre apr 17 2015, 07:04

Exelon skrev:[…] bad dem att skicka den till Matt istället... Very Happy
lol!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Exelon fre apr 17 2015, 17:35

Såg jag får reklam nedanför bannern när jag kör via telefonen men inget blinkande störande reklam. Men har Adblock på datorn så där är det reklamfritt. Very Happy
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Mördande reklam - Sida 2 Empty Sv: Mördande reklam

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet