Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
+11
Andreas
Gigabyte
rsm.gbg
Caverö
glimturen
Matt_Public
Azgaron
cas
Marlin
Stefan E
TommyKillander
15 posters
Sida 4 av 7
Sida 4 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
Snajdigt Tommy! Blir mumma med lite färg på detta!
Mitt eget bygge är fortfarande fast i slipa spackla fasen Vet inte hur jag tänkte när jag bestämde att " mjo en 1/32 på 3 månader, det är realistiskt"
//Henke
Mitt eget bygge är fortfarande fast i slipa spackla fasen Vet inte hur jag tänkte när jag bestämde att " mjo en 1/32 på 3 månader, det är realistiskt"
//Henke
Henkepenke
Henkepenke skrev:Snajdigt Tommy! Blir mumma med lite färg på detta!
//Henke
- "Det kan gå"!
Optimism är en fin egenskap
Jag var såhär --><-- nära att köpa Trumpeters 1/32 Thunderchief till halva priset, men jag hejdade mig i sista sekund...
Tommy
TommyKillander
Snyggt både You Tube filmen o modell jobbet Tommy
//Kent
//Kent
Gigabyte
Gigabyte skrev:Snyggt både You Tube filmen o modell jobbet Tommy
//Kent
Tack Kent!
Okey...
Jag fixade till bränsledumpningröret tidigare under veckan
Så. Men en hektisk helg så blev det i princip ingen tid för modellbygge.
men jag hade en liten lucka i schemat så jag tänkte smocka på dekalerna på AGM-45orna
Men det gick inte som jag hade tänkt. Det visade sig att dekalplaceringen saknas för allt som hänger under vingarna
Halva dekalarket har inga instruktioner
Men jag hittade en dekalplacering för Eduards resin Shrikes
...och med lite jålande så fick jag ihop nåt som kanske funkar...
Stencilerna sen för bedrövliga ut... men det är ju så Trumpeter rullar...
Tommy
TommyKillander
Röda ränder när det skall vara bruna?
Nå, det ser åtminstone bättre ut med alla stenciler på plats, även om man ibland undrar vad Trumpeter tänker med.
Nå, det ser åtminstone bättre ut med alla stenciler på plats, även om man ibland undrar vad Trumpeter tänker med.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Korrekt iakttagelse, Eduard-illustrationen är rättvisande. Bruna ränder indikerar en föreliggande låg explosionsrisk (i detta fall raketmotorn).cas skrev:Röda ränder där det skall vara bruna?
Men snabbsmällarna är mäkta tjusiga oavsett vilket.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Korrekt iakttagelse, Eduard-illustrationen är rättvisande. Bruna ränder indikerar en föreliggande låg explosionsrisk (i detta fall raketmotorn).cas skrev:Röda ränder där det skall vara bruna?
Men snabbsmällarna är mäkta tjusiga oavsett vilket.
Har för mig att det beror på vilken typ av bränsle (explosiosnsrisken som Matt sa) som används i raketmotorn.
Snygga missiler är det allt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Rött indikerar brandrisk (vanlig märkning på t.ex. napalm-behållare).Stefan E skrev:Har för mig att det beror på vilken typ av bränsle (explosionsrisken, som Matt sa) som används i raketmotorn.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Rött indikerar brandrisk (vanlig märkning på t.ex. napalm-behållare).Stefan E skrev:Har för mig att det beror på vilken typ av bränsle (explosionsrisken, som Matt sa) som används i raketmotorn.
Ah, OK!
s
Stefan E- Linkebodamannen
cas skrev:Röda ränder när det skall vara bruna?
Jag får alltid känslan med Trumpeters dekaler att dom googlar runt en stund, tar några screenshots i låg upplösning som dom sedan skickar över till dekal-fabriken
Matt_Public skrev:Rött indikerar brandrisk (vanlig märkning på t.ex. napalm-behållare).Stefan E skrev:Har för mig att det beror på vilken typ av bränsle (explosionsrisken, som Matt sa) som används i raketmotorn.
Aha... man lär sig nya saker varje dag... man tackar för informationen!
Järven skrev:Tjusigt jobb med missilerna.
Tack, Järven
TommyKillander
Halloj,
Mitt trubbel med dekal-placeringen tog bort lite av nöjet med bygget... Jag har spenderat några dagar med att försöka hitta vettiga bilder på nätet men inte haft någon större lycka med mitt googlande.
Men jag har ju en massa rolig målning att göra innan det är dax att sätta dekaler på balkar och drop-tankarna, så det är lika bra att sluta sura och sätta fart med att förbereda för målning
Maskering av hjulhus och kameraglaset är ju den enkla delen...
Tuppbrunnarna står på tur som nästa kund - jag kör en kombo bestående av maskeringstejp samt häftmassa för att få det både tätt och stabilt
Luftintagen; här fick jag fundera en bra stund på hur jag skulle göra. Det blev en kombination av skumplast i insuget och maskeringstejp i kant med luftintagen. Hoppas det funkar
Navigeringsljusen fixade jag med små rundlar som jag skar med min Silhouette Portrait
Klart för primer!
Allt grundmålat med UMP Grey Primer
Tommy
Mitt trubbel med dekal-placeringen tog bort lite av nöjet med bygget... Jag har spenderat några dagar med att försöka hitta vettiga bilder på nätet men inte haft någon större lycka med mitt googlande.
Men jag har ju en massa rolig målning att göra innan det är dax att sätta dekaler på balkar och drop-tankarna, så det är lika bra att sluta sura och sätta fart med att förbereda för målning
Maskering av hjulhus och kameraglaset är ju den enkla delen...
Tuppbrunnarna står på tur som nästa kund - jag kör en kombo bestående av maskeringstejp samt häftmassa för att få det både tätt och stabilt
Luftintagen; här fick jag fundera en bra stund på hur jag skulle göra. Det blev en kombination av skumplast i insuget och maskeringstejp i kant med luftintagen. Hoppas det funkar
Navigeringsljusen fixade jag med små rundlar som jag skar med min Silhouette Portrait
Klart för primer!
Allt grundmålat med UMP Grey Primer
Tommy
TommyKillander
Snyggt maskerat och primat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mycket stiligt maskerande och primern ser ut att ha lagt sig fint!
glimturen
Snyggt prajjmat Tommy.
Riktigt krispigt och vackert.
/Bosse
Riktigt krispigt och vackert.
/Bosse
Marlin
Häpp!
Strålande fin finishen på den primeromgången, och jag håller tummarna för att det inte har blivit några läckage vid de okonventionella maskningsövergångarna.
Strålande fin finishen på den primeromgången, och jag håller tummarna för att det inte har blivit några läckage vid de okonventionella maskningsövergångarna.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack killar !
Så... det har vart en körig vecka och jag var förkyld i fredags/lördags så det har vart lite stiltje på byggbordet...
Men det börjar bli dax att bli klar med det här bygget nu - så det kanske är en bra ide att sätta fart
Målade undersidan med Gunze H311 (FS 36622)
Röret för att dumpa bränsle skall ju vara rött och mitt första försök att måla med XF-7 lyckades inte så bra, då den grå primern lyste igenom. Jag strippade färgen och grundmålade med UMP White Primer istället - jag målar den röd senare ikväll när primern har torkat ordentligt.
Tommy
Så... det har vart en körig vecka och jag var förkyld i fredags/lördags så det har vart lite stiltje på byggbordet...
Men det börjar bli dax att bli klar med det här bygget nu - så det kanske är en bra ide att sätta fart
Målade undersidan med Gunze H311 (FS 36622)
Röret för att dumpa bränsle skall ju vara rött och mitt första försök att måla med XF-7 lyckades inte så bra, då den grå primern lyste igenom. Jag strippade färgen och grundmålade med UMP White Primer istället - jag målar den röd senare ikväll när primern har torkat ordentligt.
Tommy
TommyKillander
Ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mumma!
Blidet mycket postshading på undersidan sen?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron skrev:Ser snyggt ut!
Håkan
Tack Håkan!
cas skrev:Mumma!
Tack cas!
Nåt skôj skall jag väl hitta på
Det blir nog en hel del olja
Tommy
TommyKillander
Sida 4 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Hobby Boss F-105F Wild Weasel
» F-105G Hobbyboss 1/48
» Wild Donkey P51K.......
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I