E-2C Hawkeye 2000, hasegawa 1/72
+6
dm4
merlin1953packard
Azgaron
Gigabyte
JOooCKE
Janne.S
10 posters
Sida 4 av 6
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: E-2C Hawkeye 2000, hasegawa 1/72
Snyggt Janne!! Ser ut att bli ännu ett mycket fint bygge av dig
Gigabyte
Happ...då blir det ännu en uppdatering från jobbet
Som ni säkert misstänker så blir det ingen jätte uppdatering heller ....
Jag ar börjat att grundmåla lite pryttlar runt i kring.... typ allt utom kroppen.
Här är motorgondolerna...
Proppisarna...
Positionsljusen...hade väl inte sågat till vingspetsarna alltför noggrant.... får betala priset för det nu istället :/
Och huven, eller vad man ska kalla det, kom åxå på plats. Den är spacklad med CA-lim.
Så långt har jag kommit!
Härnäst ska jag fixa till lite sjkönhetsfläckar på flygkroppen och sedan blir även den grundmålad. Antenner och annat små-jox kommer på efter målningen och slutmonteringen.
Limma lugnt!
Som ni säkert misstänker så blir det ingen jätte uppdatering heller ....
Jag ar börjat att grundmåla lite pryttlar runt i kring.... typ allt utom kroppen.
Här är motorgondolerna...
Proppisarna...
Positionsljusen...hade väl inte sågat till vingspetsarna alltför noggrant.... får betala priset för det nu istället :/
Och huven, eller vad man ska kalla det, kom åxå på plats. Den är spacklad med CA-lim.
Så långt har jag kommit!
Härnäst ska jag fixa till lite sjkönhetsfläckar på flygkroppen och sedan blir även den grundmålad. Antenner och annat små-jox kommer på efter målningen och slutmonteringen.
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Det går ju framåt fint Janne!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan
Illa tvunget att gå framåt! mindre än två veckor kvar nu.......
Illa tvunget att gå framåt! mindre än två veckor kvar nu.......
Janne.S- Moderator
Har du lite tid över så kan du hjälpa mig med mina byggen.
Gott att du fräser vidare.
Gott att du fräser vidare.
Caverö
USch...jag känner Modell GBG flåsandes i nacken på mig! Å inte har jag fått något gjort idag heller!!!
Janne.S- Moderator
Så, nu har jag slipat lite, känns genast bättre!
Janne.S- Moderator
Tja, Modell Gbg är och nafsar i hälarna här också, och inte känns det som man får nått gjort!
Håkan
Håkan
hehe , som tur är så är jag klar med min modell som ska få följa med, hade jag inte varit det så hade det blivit ett problem för nu på vardagarna händer det inte allt för mycket
Jocke
Jocke
JOooCKE
Heh...ja det vissa som drabbas av en alldeles särskild ångest innan Modell GBG! Jag var likadan förra året...då var det en Mitsubishi F-1 som skulle bli klar om ni minns!
Janne.S- Moderator
Jo jo det minns vi!!!!
Gott att man hade tio färdiga alster att anmäla, orkar inte pressade job.
Gott att man hade tio färdiga alster att anmäla, orkar inte pressade job.
Caverö
hehehe kommer dugga tätt med Caverö-byggen i årets uplaga av modell GBG!
Janne.S- Moderator
Roligt att se bygget framskrida, Janne! Om jag gissar rätt, så är den inte speciellt lätt att bygga om man inte har lite vana sedan tidigare. Snyggt arbete med positionsljusen!
merlin1953packard
Tack B-L
Mja...faktum är att den här är ganska lätt att bygga....med tanke på hur bra passformen är så. En model kan se komplicerad ut...men så länge man följer ritningen och delarna passar så är det ingen större utmaning.
Utmaningar hittar man blan short run-modeller som du och Stefan slänger er över!
Mja...faktum är att den här är ganska lätt att bygga....med tanke på hur bra passformen är så. En model kan se komplicerad ut...men så länge man följer ritningen och delarna passar så är det ingen större utmaning.
Utmaningar hittar man blan short run-modeller som du och Stefan slänger er över!
Janne.S- Moderator
Äntligen en liten uppdatering!
Flygkroppen e grundad och jag hittade både en och två och tre skavanker som behövde åtgärdas!
Först en liten skarv på buken som behövde fixas..
Lite spackel...åsså slipa och fixad..
Sedan var det ett litet ställe på stjärten som fixades till...men min största huvudvärk kom här på nosen!
JAg spacklade...slipade...blev inte bra ...spacklade igen...slipade...blev värre!
Jag ska dona en omgång till men sedan får det banne mig vara klart!...massa ristande av linjer måste göras dessutom!
Så efter lite frustration med spacklande å slipande så gjorde jag något lite roligare istället!
Jag målade lite!
Stjärten å motor gondolerna fick sig lite Hum 129 satin light gull grey
Sedan maskade jag fenorna på stjärten...
Tyvär hade jag inte rätt färg, det skulle vara Blue Angels blått...men det fick bli lite HUm 15 Midnight blue med lite svart istället!
Tycker det ser ut att funka i alla fall
SÅ det var allt så långt!
Jag ska fortsätta brottas med flygkroppen så det ser OK ut i alla fall å sedan blir det målning....blanklack å dekaler!
7 dagar kvar.......
Limma lugnt!
Flygkroppen e grundad och jag hittade både en och två och tre skavanker som behövde åtgärdas!
Först en liten skarv på buken som behövde fixas..
Lite spackel...åsså slipa och fixad..
Sedan var det ett litet ställe på stjärten som fixades till...men min största huvudvärk kom här på nosen!
JAg spacklade...slipade...blev inte bra ...spacklade igen...slipade...blev värre!
Jag ska dona en omgång till men sedan får det banne mig vara klart!...massa ristande av linjer måste göras dessutom!
Så efter lite frustration med spacklande å slipande så gjorde jag något lite roligare istället!
Jag målade lite!
Stjärten å motor gondolerna fick sig lite Hum 129 satin light gull grey
Sedan maskade jag fenorna på stjärten...
Tyvär hade jag inte rätt färg, det skulle vara Blue Angels blått...men det fick bli lite HUm 15 Midnight blue med lite svart istället!
Tycker det ser ut att funka i alla fall
SÅ det var allt så långt!
Jag ska fortsätta brottas med flygkroppen så det ser OK ut i alla fall å sedan blir det målning....blanklack å dekaler!
7 dagar kvar.......
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Snyggt du fått till motorerna, Janne! Det var många fenor på den modellen! Men det är väl för att kompensera för turbulens kring radomen, antar jag. Smart att själv bryta fram Blue Angels Blue med Hu-färgerna! Blir säkert en prisvältare på bedömningen, fast du får se upp för Mattias! Han verkar ha fått upp ångan ordentligt och verkar vara rena fabriken som spottar ut den ena välbyggda modellen efter den andra! Vi andra står vid "ringside" och applåderar!
merlin1953packard
Tack B-L å Jocke
Hoppa det jag med!! ska anmälamodellerna inom kort.....få se hur många det blir. Så tar jag med några till forumbordet åxå....
Hoppa det jag med!! ska anmälamodellerna inom kort.....få se hur många det blir. Så tar jag med några till forumbordet åxå....
Janne.S- Moderator
Ser bra ut Janne!
Ett elände när det inte tycks vilja bli bra med spacklandet! Inte så kul på nosen heller då det är ett av de områden som syns tydligast!
Lycka till med målningen!
Håkan
Ett elände när det inte tycks vilja bli bra med spacklandet! Inte så kul på nosen heller då det är ett av de områden som syns tydligast!
Lycka till med målningen!
Håkan
Det ser ut att bli en kanonmodell, mycket snyggt bygge så här långt!
Det här bygget har gått med fullt tempo ända från början.
Jag väntar med spänning på Kinetics modell i 1/48, men den blir stor!
Man tror inte att Hawkeyen är något stort flygplan, men spännvidden är inte långt från en DC-3!
Funderade på den där "plattan" i botten, jag tror det helt enkelt är en förstärkning ("grundbult" om man kan kalla det så) för antenndiskens (genomgående?) axel.
Disken själv borde ju vara rätt tung (även om den troligen är självbärande under flygning).
Limma Lungt!
Stefan
Det här bygget har gått med fullt tempo ända från början.
Jag väntar med spänning på Kinetics modell i 1/48, men den blir stor!
Man tror inte att Hawkeyen är något stort flygplan, men spännvidden är inte långt från en DC-3!
Funderade på den där "plattan" i botten, jag tror det helt enkelt är en förstärkning ("grundbult" om man kan kalla det så) för antenndiskens (genomgående?) axel.
Disken själv borde ju vara rätt tung (även om den troligen är självbärande under flygning).
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Håkan å Stefan
Kunde varit så...men det går ingen axel genom flygkroppen....allt som hör disken till är i det lilla fundamantet på ryggåsen. (hade jag ingen bild redo för den bara för det )
Kunde varit så...men det går ingen axel genom flygkroppen....allt som hör disken till är i det lilla fundamantet på ryggåsen. (hade jag ingen bild redo för den bara för det )
Janne.S- Moderator
Fint jobbat Janne!! Du fixar det till tävlingen det är jag övertygad om.
Caverö
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» E-2C Hawkeye 2000, hasegawa 1/72
» Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
» Hobby 2000
» Eurofighter 2000 Typhoon, Italeri 1:48 scale
» Reggiane Re.2000 aka J20
» Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
» Hobby 2000
» Eurofighter 2000 Typhoon, Italeri 1:48 scale
» Reggiane Re.2000 aka J20