Lee Mirage 2000D
5 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Lee Mirage 2000D
Farsan ringde, hade hittat en gammal Airfix P-51D (med svenska dekaler) och 2x Lee Mirage 2000D i 1/72. på loppis Kollade scalemates men det är ganska fattigt på info?
Mest nyfiken om någon vet mer om dem? Tillverkaren etc?
Han får bygga dem själv, fel skala för mig.. Men lite nyfiken är jag..
https://www.scalemates.com/kits/cc-lee-00109-mirage-2000d--544765
Mest nyfiken om någon vet mer om dem? Tillverkaren etc?
Han får bygga dem själv, fel skala för mig.. Men lite nyfiken är jag..
https://www.scalemates.com/kits/cc-lee-00109-mirage-2000d--544765
Tobias
Azgaron likes this post
Sv: Lee Mirage 2000D
Den där skulle jag nog hålla mig långt ifrån, i alla fall om man skall kalla det för ett seriöst bygge.
Ingenting som hindrar dig från att "ta en för laget" och visa hur hemsk den är dock.
Ingenting som hindrar dig från att "ta en för laget" och visa hur hemsk den är dock.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Förutom den lilla babyhickningen till detalj att det är hans far som ska bygga dem eftersom de är tillverkade i fel skala, då.cas skrev:Ingenting som hindrar dig från att "ta en för laget" och visa hur hemsk den är dock.
Matt_Public- Master of DNF
Nej nej för fan, jag bygger inte såtn.. Men farsan gillar att köpa sånt på loppisarna.. Tror itne han kommer bygga den men gav säker 5-10kr.. Men jag blev nyfiken på vad det är.
Tobias
Jag har köpt ett par byggsatser från LEE på Biltema, de var billiga.....
Det första jag köpte var Titanic i en obestämd skala, mina mätningar gav någonstans mellan 1/350 och 1/400 beroende på hur man mäter.
Den var gjuten i Vitt (överbyggnaderna), Tan (däcken), Svart (skrovet) och guld (Propellrar och stödet med namnskylt.
Vad jag senare fått reda på är att det troligen är en kopia på Minicrafts tidiga modell av Titanic, modellen som säljs av Titanic idag är helt annorlunda och MYCKET bättre!
Tyvärr har jag ännu inte kommit mig för att bygga fartyget, det finns bättre modeller!
Troligen är de flesta LEE-modeller billiga kopior av andras modeller, kvaliteten kan nog variera ordentligt.
Kan du inte låna modellen och ta några foton på den så vi får se hur den ser ut?
Stefan
Det första jag köpte var Titanic i en obestämd skala, mina mätningar gav någonstans mellan 1/350 och 1/400 beroende på hur man mäter.
Den var gjuten i Vitt (överbyggnaderna), Tan (däcken), Svart (skrovet) och guld (Propellrar och stödet med namnskylt.
Vad jag senare fått reda på är att det troligen är en kopia på Minicrafts tidiga modell av Titanic, modellen som säljs av Titanic idag är helt annorlunda och MYCKET bättre!
Tyvärr har jag ännu inte kommit mig för att bygga fartyget, det finns bättre modeller!
Troligen är de flesta LEE-modeller billiga kopior av andras modeller, kvaliteten kan nog variera ordentligt.
Kan du inte låna modellen och ta några foton på den så vi får se hur den ser ut?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ah kul - sånt här är ändå spännande. Farsan sa att han sett dem på Biltema med - och att Biltema haft "egna" modeller? Ompackade isf antar jag.
Titanicen låter ju lite som Matchbox - man kan (-ish) bygga dem omålade?
Jag skall absolut fixa det, men tar nog en månad. Då besöker de. Kan be farsan ta med en (han köpte två tror jag).
Titanicen låter ju lite som Matchbox - man kan (-ish) bygga dem omålade?
Jag skall absolut fixa det, men tar nog en månad. Då besöker de. Kan be farsan ta med en (han köpte två tror jag).
Tobias
Torrpassa, klapp klapp klapp
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag vill bli kokt ifall det där inte är Italeris 2000D från -93.
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron likes this post
Matt_Public skrev:Jag vill bli kokt ifall det där inte är Italeris 2000D från -93.
Jag gissade på ESCI men panellinjerna talar mera för Italeri original, helt klart!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron likes this post
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet