IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 6 av 40 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre okt 01 2021, 15:49

Marlin skrev:Jag tror att jag har hittat mitt projekt för dina CBU-105:or.
Smakfullt på gränsen till direkt erotiskt tilltalande. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons okt 06 2021, 11:29

Äntligen har min beställning från Alfa Hobby anlänt!

Den här modellen har jag väntat otåligt på ända sedan jag såg det första provskottet i Special Hobbys butik i Prag 2015.

Det var en lång väntan men det gav utdelning och modellen kommer upp på byggbordet ganska omgående!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51554717051_0d0bffa462_k

Vem trodde att man någonsin skulle få se en Westland Whirlwind i 1/32?

En annan modell jag aldrig hade väntat mig att få se en injektionsgjuten modell av är den här godingen;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51554951763_a5e92e40fa_h

Jag har både Hertige Aviation, en hemsk, väldigt ”rå” resinmodell och Aconcagua, en mycket fin modell, men i resin den med.

Den här åker också upp på byggbordet snart….

Vidare slank den här godingen med;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51553922002_b61643cf72_b

Något som jag förbrukar massor av, plaststav i olika dimensioner;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51553922102_31db8f5a6f_h

…och naturligtvis lite färg, jag använder massor av framförallt Alclad Aluminium och har haft tvärslut på den i flera månader nu, så därför beställde jag tre flaskor på samma gång!

RLM-färgerna är till ett kommande projekt….

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51553922012_5db975ae90_h

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron ons okt 06 2021, 11:34

Trevliga inköp Stefan! En Whirlwind i 1/32 är ju inte fel! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Marlin ons okt 06 2021, 11:51

Snygga inköp Stefan. cheers
Du kanske vill vänta lite med Pucaran.
Britmodeller kommer göra ett 40 års gruppbygge till minne av Falklandskriget i början av nästa år.
Jag planerade att deltaga, men kan tyvärr inte nu när renoveringen hemma kommer dra igång och jag måste börja packa ner allt. Sad

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E ons okt 06 2021, 13:17

Jag kommer inte att kunna vänta så länge...    bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Matt_Public and Marlin like this post

Inlägg av Tobias ons okt 06 2021, 19:19

Whirlwinden är läcker som fan..

Fina färger med.. Gillade MR Paint i "Alclad-flaskor".. men antar att all .. Mycket glas går till vaccin-flaskor nu? :/

hade du itne beställd J 20 med?
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E ons okt 06 2021, 21:47

Tobias skrev:Whirlwinden är läcker som fan..

Fina färger med.. Gillade MR Paint i "Alclad-flaskor".. men antar att all .. Mycket glas går till vaccin-flaskor nu? :/

hade du itne beställd J 20 med?

Jo, men tydligen hade någon knipit den sista.....

...den är restad, kommer väl vad det lider, jag har i alla fall inte brist på något att bygga!   Laughing

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias ons okt 06 2021, 23:49

Haha, nä.. Smile Men bra, då får du den så småningom.. ^^
Tobias
Tobias

Inlägg av Marlin fre okt 08 2021, 07:23

Hejsan. Very Happy

I går kunde jag äntligen hämta ett paket med färskt resin från Israel hos mitt postombud.
Paketet tog bara två veckor att anlända från Israel, men PostNord behövde lika lång tid att tullklarera och leverera det.

Innehållet i paket var.
En kamera kapsel, strike recording camera, till en F-4E.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51562455690_4af09d56f5_o200 by Bosse Persson, on Flickr
Kommer hamna på en planerad israelisk bomblastad F-4E någon gång i framtiden.

Sen köpte jag två stycken korta ALQ-119 störkapslar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51562456985_be780d9c2f_o201 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51560741537_ba7254a956_o202 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51561991093_2bddb5346d_o206 by Bosse Persson, on Flickr
Dessa var anledningen till min beställning från Isracast.
En av dem hamnade direkt på byggbordet då jag ska hänga den på min pågående Netz II.

Och när jag ändå höll på att göra av med pengar passade jag på att beställa två stycken Spice 1000 styrda glidbomber.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51562222314_4e10780cf8_o203 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51561535516_27b1d1a960_o204 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51562231194_e2ba9cf87d_o205 by Bosse Persson, on Flickr
De ser ut att vara riktigt bra gjutna.
Varje bomb är i fyra delar, tre i grå resin och sökarhuvudet i klar resin samt två vingar i ets.
Bomberna ska jag använda till min Meng F-35A, som kommer bli en F-35I Adir någon gång i framtiden.

/Bosse

Senast ändrad av Marlin den fre okt 08 2021, 08:36, ändrad totalt 1 gång
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias fre okt 08 2021, 08:20

Coola köp. Smile
Ja, Posten är hopplös.. När tullen betalts skall skiten ut omgående!
Tobias
Tobias

Inlägg av Marlin fre okt 08 2021, 08:39

Tack Tobbe. Very Happy
Isracast gör fina, men något dyra prylar.
Men vill man bygga israeliskt är det bara till att betala.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Stefan E fre okt 08 2021, 09:12

Fint resin som ser väldigt intressant ut!  cheers

Jag ser fram emot att få se dom hänga under "vad du nu tänker hänga dem under"!   bounce

En israelisk Phantom inplanerad ?

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin fre okt 08 2021, 09:20

Stefan E skrev:Fint resin som ser väldigt intressant ut!  cheers
Jag ser fram emot att få se dom hänga under "vad du nu tänker hänga dem under"!   bounce
En israelisk Phantom inplanerad ?
Stefan  sunny

Tackar Stefan, Very Happy
Isracast gör mycket fina prylar, som oftast ingen annan gör.
Men så är det ju helt inriktade på IDF/AF.

Jo visst har jag ett par israeliska Phantoms planerade.
Om inte renoveringen stod för dörren hade jag nog tänkt mig att bygga en ganska snart.
Men som det ser lär det nog dröja något år till.
I år kommer jag nog inte påbörja något till.
Jag kommer starta ett OS-bygge i februari när Vinter OS i Beijing drar igång, men det kommer bli mitt sista innan vi måste packa ihop lägenheten under våren.
Och vi kommer troligen in få tillbaka lägenheten förrän efter nästa sommar.
Kanske kan bli något nytt under slutet av 2022.
Sen kommer Axels och mitt 1 år långa gruppbygge 2023 när vi har bestämt att bara bygga svenska plan för att fira att Sverige fyller 500 år som egen nation.

/Bosse
Marlin
Marlin

Tobias likes this post

Inlägg av Matt_Public fre okt 08 2021, 09:26

Marlin skrev:Men vill man bygga israeliskt är det bara till att betala.
Det där citatet kan minsann tolkas på underhållande sätt. Laughing

På tal om semitiska tendenser: finns det något särskilt påhängs-jox som skulle stärka intrycket angående en IAF-Tigershark (Wild Weasel)? What-if fungerar bättre när sanning och lögn vävs ihop med omsorg.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Marlin fre okt 08 2021, 09:43

Matt_Public skrev:På tal om semitiska tendenser: finns det något särskilt påhängs-jox som skulle stärka intrycket angående en IAF-Tigershark (Wild Weasel)? What-if fungerar bättre när sanning och lögn vävs ihop med omsorg.

Inte särskilt mycket.
Jag har tyvärr inte skicka dig de dekaler jag lovade, måste ta tag i det.
Jag kan slänga med en ELTA-8212/8222 störningskapsel i det paketet.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 Close-up-of-an-elta-ecm-pod-timm-ziegenthaler

Jag vet att IDF/AF hade en dubbel lavett för AGM-45 Shrike som de hängde på bukplatsen på sina Phantoms II under en kort tid.
Tyvärr har jag inga bilder på detta.

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Marlin fre okt 08 2021, 10:03

@Matt.
Jag glömde ju IDF/AF egen anti radar robot
IMI Delilah.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 1280px-Delilah_missile_side
Jag har ett överskott av dessa också, så jag slänger med två av dessa till din Tigershark.

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Matt_Public fre okt 08 2021, 10:18

Super-schysst! Det där blir ju busbra. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron sön okt 10 2021, 14:11

Trevliga inköp Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Tobias mån okt 11 2021, 14:57

Fick ltie saker.. Bl a masker och lite IP, LööK..

och det bästa:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51577471945_12c37a29fd_b[url=https://www.flickr.com/gp/184822879@N02/Y0r6D5]

MEN - jag beställde fel, ville ha "The Enchantress" i 1/32.. Fan.. Smile Får väl bygga en av mina Eduard som henne. Smile

Ray Wetmore´s "Daddy´s Girl" var planerad från det andra arket. Har ju en Musse till.. Köper jag rätt skala av "The Enchantress" eller bygegr jag någon annan? Lifelike Decals andra ark med "Big Beautiful Doll" (gul nos, blå arsle-varianten!) lockar som fan dock!
Men jag gillar "Sweet Arlene".. Får skaffa fler Eduard Mussar och köra ett par i 48? Wink
Tobias
Tobias

Azgaron and Matt_Public like this post

Inlägg av Azgaron mån okt 11 2021, 15:49

Trevliga dekaler! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Tobias likes this post

Inlägg av Stefan E mån okt 11 2021, 21:12

Många och svåra val, du får köpa en hel packe med overtrees från Eduard!

Det finns alltid flera att bygga, jag tycker "El Diablo"  och Mrs. Bonnie" ser spännande ut!  Very Happy

Men jag har alldeles för många dekaler redan... 

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias mån okt 11 2021, 21:42

Ja jag satt precis och kikade på Diablo. Sett den lite snabbt någon gång men nu åkte den bara med.. Men när jag kikar på dekalen så ser den riktigt kul ut!

Dekaler är kul dock! Gillar att ta fram och kika igenom de blanka zip-loc-bags´en och beundra dem.. Very Happy
Får köpa lite overtrees ja.. :)Beställde fler dekaler idag - Brazilianska P-47.or (!), Big Beautiful Doll (Lifelike Decals) och "The Enchantress" i 1/32 denna gång!
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias fre okt 15 2021, 06:41

Nu får det nog lugna sig ltie - snart.. Wink Men fick en leverans till..

Köpte AM-dekaler. "2 Big Too Heavy", tidigare. Fick naturligtvis en låda med dem i.. Smile Det var lite oklart, köpte på Kingkit, vilken låda jag skulle få. Revells dekaler ser användbara ut men AM ser bäätre ut (dock fick jag "Expected Goose" med som jag itne hade räknat med! Och gilalr..)

Tales of Iwo Jima äser ut att vara en riktigt nice box.. Så lite Stillahavs-kärror. Boken hade jag redan.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 6 51590754118_a4507a4cc9_b[url=https://www.flickr.com/gp/184822879@N02/J367T4]
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias fre okt 15 2021, 06:46

P-47N ser mycket finare ut än jag hade föreställt mig.. (Kommer faktiskt inte ihåg om jag byggt någon Revell, någonsin!) men det är en del väldigt konstiga lösningar.. rygg-antennen skall i tidigt. Likaså landstället. Gör det lite klurigare.. Men får väl gå.. Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E fre okt 15 2021, 09:02

En sådan Revell låda hade jag, men sålde för några år sedan!  Very Happy
Jag sålde av den då jag redan hade Academys p-47M med alla tillbehör.

I Revells låda ligger Monograms Pro-modeller utgåva, en riktigt fin och byggvärd sats!

Eduards Iwo låda är toppen, många läckra maskiner att bygga och du får de extra stora VLR tankarna!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 40 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet