IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 10 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre nov 26 2021, 15:40

Tack. Smile
Ja.. Dags att njuta av den snart faktiskt. Men det lutar åt att den blir Brasiliansk.. Gillar deras färger, rundlar och märke.

Fan, det är många trevliga byggen jag vill syssla med nu....
Tobias
Tobias

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre nov 26 2021, 17:19

Trevliga inköp Tobias! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Tobias likes this post

Inlägg av linusorn fre nov 26 2021, 22:08

Lite inköp från 48ers och Rebell till min KH Su-17. Första gången jag handlade från 48ers och blir inte sista, bra pris, lagom dyr frakt, väl packat och från Cypern till min brevlåda på en vecka med standardfrakt är helt ok Very Happy .
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 51707383554_71167beaf7_k
En svår fråga. Råkade beställa två nosar, blev en från HAD och en från CWS, men vilken är bäst? Båda är fina. CWS kanske är lite snyggare, men verkar lite mer fiddly med spröt och gerejer. Jaja, i-landsbekymmer...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 51705923967_b10d52ed3b_k

linusorn

Inlägg av Tobias fre nov 26 2021, 22:39

Trevligt! 48ers verkar bra! Kikat lite men alltid något jag "behöver" som inte finns inne.. :/ Så alltid kört någon annanstans.

KHs Su-17 - är det itne den som ryktas vara.. Lite "jobbig"?
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E fre nov 26 2021, 23:08

Du är inte rädd. Linus!

KH Su-17 är inte SÅ besvärlig om man struntar i instruktionerna och bygger efter eget huvud!

Jag använde HAD´s noskon och det är nog det enda riktigt "nödiga" du behöver, kanske en ny knallpall.

Kolla gärna min tråd i "works" så ser du hur jag angrep min, det har varit en brottningsmatch bitvis men modellen är mycket bättre än sitt rykte!

Det är en fördel om man är van vid short-runs....

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t5206-sukhoi-su-17m4-fitter-k-kitty-hawk-1-48

Titta också på Doog´s bygge om du inte redan har gjort det, han ger en del "friska" råd och synpunkter!

https://www.youtube.com/watch?v=Q252Hf1Gpag&list=PL-NKigBTF2sNs915m5jIU0VT1opwRUqvC&index=1&t=11s

Mitt bygge vilar just nu och det beror INTE på modellen....

Jag ser fram mot ditt bygge!   bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Tobias likes this post

Inlägg av Matt_Public lör nov 27 2021, 06:11

Stefan E skrev:Titta också på Doogs bygge om du inte redan har gjort det; han ger en del "friska" råd och synpunkter!
En stadig ström av sakligheter och svordomar i någorlunda lika mått om jag minns rätt. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av linusorn lör nov 27 2021, 08:49

Tack Stefan. Ditt bygge var hågkommet och bokmärkt redan. Doogs mästerliga recension har jag sett och garvat till. Han är ju rätt underhållande och har en poäng i det han säger. För några år sedan hade det nog fått mig att backa, men nu känner jag det mesta går att ta sig an bara man tar det lugnt. Det enda som får mig att klia mig i huvudet och undra om jag är korkad är nog färgangivelserna. KH skriver i varje byggsteg ett gäng färgnr som börjar på C t.ex C33 matt black. De skriver dock aldrig (vad jag kunnat se) vilken färgtillverkare som avses. Är det Gunzes laquerfärger kanske?
Nu ska jag bara dra några saker över mållinjen, sen kommer SU-17 på bänken. Very Happy

linusorn

Inlägg av Tobias lör nov 27 2021, 15:46

Coolt, du får gärna visa det om du orkar.. Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public lör nov 27 2021, 16:19

linusorn skrev:[...] t.ex. C33 matt black. De skriver dock aldrig (vad jag har kunnat se) vilken färgtillverkare som avses. Är det Gunzes laquer-färger, kanske?
Högst troligt då C33 är Mr. Colors "Flat Black".
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av linusorn lör nov 27 2021, 20:16

Tack Matt, misstänkte att det var så. Var lade jag nu min omvandlingstabell? scratch

linusorn

Inlägg av cas mån nov 29 2021, 06:24

Måste verkligen ge mig på att beställa från de där typerna nån gång alltså.
Bara lite klurigt att veta vilket pris dom faktiskt avser...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Marlin mån nov 29 2021, 06:39

Snygga prylar Linus: cheers
The48ers har jag också använt vid tillfällen.
Snabb service och mycket bra packat. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av LasseThid mån nov 29 2021, 18:02

Inte så jättecoolt kanske, men...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 20211129-175800

Bygginstruktionen lämnar ju en del att önska...  affraid  What a Face

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 20211129-184958

LasseThid

Azgaron, Gigabyte, Matt_Public, Marlin and rsm.gbg like this post

Inlägg av Tobias mån nov 29 2021, 21:05

Hur ser den ut i lådan? Fina detaljer o grejor? Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E mån nov 29 2021, 21:35

Typiska Trumpeter instruktioner!

Trumpetarens modeller brukar vara trevliga byggen även om de kanske inte alltid är så inte så korrekta som de borde vara!  cheers

Jag ser redan fram emot byggtråden!  bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av LasseThid mån nov 29 2021, 21:44

Den ser ut som Titanic.... Läcker som f*n...

Motorn har sjukt mycket detaljer, så det tar nog två veckor att bara måla den...
Instruktionerna ser lite iffy ut, men det är bara att ta det lugnt så ska det nog bli bra... 
Det blir till att ha ett par pennor liggande så att man kan markera vad man gjort.
Märkligt nog har de bara angivit tio färger mot bockens åtminstone tjugo färger, så det blir till att tillbringa många timmar med att kolla Youtube för att se hur den grisen ska sminkas...
Det lustiga är att byggsatsen kom med både fotoets och gummihjul samt dekaler för samtliga märken som ska sitta på ett tyskt flygplan från andra världskriget... Inget PK tjafs där inte...
Det ska bli sjukt kul att ta itu med den byggsatsen, när det nu blir...
Julbocken ska färdigställas först och sedan tänkte jag försöka vädra He111:an innan jag börjar med Friedrich... Tidsmässigt är det risk att tomten hinner dyka upp innan jag är klar med det och då kanske det blir en byggsats eller två till att bygga.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 20211129-214625

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 20211129-214803

LasseThid

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias mån nov 29 2021, 22:13

Lasse skrev:Den ser ut som Titanic.... Läcker som f*n...

Laughing

Oh - ser trevligt ut på ytan där ja.. Det blir nog skojigt att pilla med. Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av cas tis nov 30 2021, 06:09

Åhhh, det där ser ju mycket lovande ut!
Man kanske borde sätta tänderna i nåt i 1/32 nu när byggbordet börjar närma sig användbarhet?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Tobias likes this post

Inlägg av linusorn ons dec 01 2021, 11:00

Nice med 109:a. Trumpeters instruktioner tåls att läsas både en och två gånger och ibland behöver man tänka efter eget huvud. Färgangivelserna är inte alltid korrekta. Det här med märkningar är inte så konstigt egentligen, beror på lagstiftningen i företagets hemland. Revell t.ex. skickar inte med hakkors för de är förbjudna i Tyskland. Vissa tillverkare delar hakkorsen i två bitar för att kringgå lagen. Andra trycker dem i ett hörn så att att de kan skäras bort på de marknader där de är förbjudna. Så i det fallet handlar det inte så mycket om PK utan om att överhuvudtaget kunna sälja sin produkt. Very Happy

linusorn

Inlägg av Azgaron ons dec 01 2021, 14:51

Ser ut som en trevlig modell, Lasse! Smile

Fick en paket från Alfa idag med färger och en sak som ska skickas vidare! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Raf_camo_colours

Bra att ha färger till olika RAF varianter.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Matt_Public and cas like this post

Inlägg av Matt_Public ons dec 01 2021, 15:24

Raffiga kulörer, minsann! What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias ons dec 01 2021, 15:39

Ah, trevligt! Där är några färger man hade velat prova.. Cool Kanske dags att testa AK Real Colours..
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av cas ons dec 01 2021, 16:19

AK real colors skall du prova Tobbe. Det där är nog AK 3rd gen acrylics, men säkerligen fina på sitt vis Smile

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias ons dec 01 2021, 16:27

Aha! Oops. Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Marlin lör dec 04 2021, 09:25

Hejsan. santa

Igår fick jag det sista paketet till mitt stundande dubbelbygge i Januari.

De, numera, obligatoriska Quinta Studios cockpit dekalerna till en F-16D, kommer bli nästan helt perfekt till min F-16B Block 20.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 51720901627_54c4fd2e99_k211 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 51722587155_a74f2609d3_k212 by Bosse Persson, on Flickr
Block 20 versionen av F-16 är i princip en F-16D, fast med samma luftintag och motor som till F-16B.

Sen har dekalerna till min F-2A också anlänt.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 51722587310_78a1c31b3d_k213 by Bosse Persson, on Flickr
Jag kommer att bygga den tredje uppifrån, den med vit lie man. Very Happy

Om lite knappt två månader kommer grupp bygget "Bomber/Strike/Ground" dra igång på Britmodeller, och då kommer allt avslöjas vad jag håller på att koka ihop.

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 10 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet