Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 10 av 40
Sida 10 av 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Tack.
Ja.. Dags att njuta av den snart faktiskt. Men det lutar åt att den blir Brasiliansk.. Gillar deras färger, rundlar och märke.
Fan, det är många trevliga byggen jag vill syssla med nu....
Ja.. Dags att njuta av den snart faktiskt. Men det lutar åt att den blir Brasiliansk.. Gillar deras färger, rundlar och märke.
Fan, det är många trevliga byggen jag vill syssla med nu....
Tobias
Trevliga inköp Tobias!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tobias likes this post
Lite inköp från 48ers och Rebell till min KH Su-17. Första gången jag handlade från 48ers och blir inte sista, bra pris, lagom dyr frakt, väl packat och från Cypern till min brevlåda på en vecka med standardfrakt är helt ok .
En svår fråga. Råkade beställa två nosar, blev en från HAD och en från CWS, men vilken är bäst? Båda är fina. CWS kanske är lite snyggare, men verkar lite mer fiddly med spröt och gerejer. Jaja, i-landsbekymmer...
En svår fråga. Råkade beställa två nosar, blev en från HAD och en från CWS, men vilken är bäst? Båda är fina. CWS kanske är lite snyggare, men verkar lite mer fiddly med spröt och gerejer. Jaja, i-landsbekymmer...
linusorn
Trevligt! 48ers verkar bra! Kikat lite men alltid något jag "behöver" som inte finns inne.. :/ Så alltid kört någon annanstans.
KHs Su-17 - är det itne den som ryktas vara.. Lite "jobbig"?
KHs Su-17 - är det itne den som ryktas vara.. Lite "jobbig"?
Tobias
Du är inte rädd. Linus!
KH Su-17 är inte SÅ besvärlig om man struntar i instruktionerna och bygger efter eget huvud!
Jag använde HAD´s noskon och det är nog det enda riktigt "nödiga" du behöver, kanske en ny knallpall.
Kolla gärna min tråd i "works" så ser du hur jag angrep min, det har varit en brottningsmatch bitvis men modellen är mycket bättre än sitt rykte!
Det är en fördel om man är van vid short-runs....
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t5206-sukhoi-su-17m4-fitter-k-kitty-hawk-1-48
Titta också på Doog´s bygge om du inte redan har gjort det, han ger en del "friska" råd och synpunkter!
https://www.youtube.com/watch?v=Q252Hf1Gpag&list=PL-NKigBTF2sNs915m5jIU0VT1opwRUqvC&index=1&t=11s
Mitt bygge vilar just nu och det beror INTE på modellen....
Jag ser fram mot ditt bygge!
Stefan
KH Su-17 är inte SÅ besvärlig om man struntar i instruktionerna och bygger efter eget huvud!
Jag använde HAD´s noskon och det är nog det enda riktigt "nödiga" du behöver, kanske en ny knallpall.
Kolla gärna min tråd i "works" så ser du hur jag angrep min, det har varit en brottningsmatch bitvis men modellen är mycket bättre än sitt rykte!
Det är en fördel om man är van vid short-runs....
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t5206-sukhoi-su-17m4-fitter-k-kitty-hawk-1-48
Titta också på Doog´s bygge om du inte redan har gjort det, han ger en del "friska" råd och synpunkter!
https://www.youtube.com/watch?v=Q252Hf1Gpag&list=PL-NKigBTF2sNs915m5jIU0VT1opwRUqvC&index=1&t=11s
Mitt bygge vilar just nu och det beror INTE på modellen....
Jag ser fram mot ditt bygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tobias likes this post
En stadig ström av sakligheter och svordomar i någorlunda lika mått om jag minns rätt.Stefan E skrev:Titta också på Doogs bygge om du inte redan har gjort det; han ger en del "friska" råd och synpunkter!
Matt_Public- Master of DNF
Tack Stefan. Ditt bygge var hågkommet och bokmärkt redan. Doogs mästerliga recension har jag sett och garvat till. Han är ju rätt underhållande och har en poäng i det han säger. För några år sedan hade det nog fått mig att backa, men nu känner jag det mesta går att ta sig an bara man tar det lugnt. Det enda som får mig att klia mig i huvudet och undra om jag är korkad är nog färgangivelserna. KH skriver i varje byggsteg ett gäng färgnr som börjar på C t.ex C33 matt black. De skriver dock aldrig (vad jag kunnat se) vilken färgtillverkare som avses. Är det Gunzes laquerfärger kanske?
Nu ska jag bara dra några saker över mållinjen, sen kommer SU-17 på bänken.
Nu ska jag bara dra några saker över mållinjen, sen kommer SU-17 på bänken.
linusorn
Coolt, du får gärna visa det om du orkar..
Tobias
Högst troligt då C33 är Mr. Colors "Flat Black".linusorn skrev:[...] t.ex. C33 matt black. De skriver dock aldrig (vad jag har kunnat se) vilken färgtillverkare som avses. Är det Gunzes laquer-färger, kanske?
Tack Matt, misstänkte att det var så. Var lade jag nu min omvandlingstabell?
linusorn
Måste verkligen ge mig på att beställa från de där typerna nån gång alltså.
Bara lite klurigt att veta vilket pris dom faktiskt avser...
Bara lite klurigt att veta vilket pris dom faktiskt avser...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snygga prylar Linus:
The48ers har jag också använt vid tillfällen.
Snabb service och mycket bra packat.
/Bosse
The48ers har jag också använt vid tillfällen.
Snabb service och mycket bra packat.
/Bosse
Marlin
Inte så jättecoolt kanske, men...
Bygginstruktionen lämnar ju en del att önska...
Bygginstruktionen lämnar ju en del att önska...
LasseThid
Azgaron, Gigabyte, Matt_Public, Marlin and rsm.gbg like this post
Hur ser den ut i lådan? Fina detaljer o grejor?
Tobias
Typiska Trumpeter instruktioner!
Trumpetarens modeller brukar vara trevliga byggen även om de kanske inte alltid är så inte så korrekta som de borde vara!
Jag ser redan fram emot byggtråden!
Stefan
Trumpetarens modeller brukar vara trevliga byggen även om de kanske inte alltid är så inte så korrekta som de borde vara!
Jag ser redan fram emot byggtråden!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Den ser ut som Titanic.... Läcker som f*n...
Motorn har sjukt mycket detaljer, så det tar nog två veckor att bara måla den...
Instruktionerna ser lite iffy ut, men det är bara att ta det lugnt så ska det nog bli bra...
Det blir till att ha ett par pennor liggande så att man kan markera vad man gjort.
Märkligt nog har de bara angivit tio färger mot bockens åtminstone tjugo färger, så det blir till att tillbringa många timmar med att kolla Youtube för att se hur den grisen ska sminkas...
Det lustiga är att byggsatsen kom med både fotoets och gummihjul samt dekaler för samtliga märken som ska sitta på ett tyskt flygplan från andra världskriget... Inget PK tjafs där inte...
Det ska bli sjukt kul att ta itu med den byggsatsen, när det nu blir...
Julbocken ska färdigställas först och sedan tänkte jag försöka vädra He111:an innan jag börjar med Friedrich... Tidsmässigt är det risk att tomten hinner dyka upp innan jag är klar med det och då kanske det blir en byggsats eller två till att bygga.
Motorn har sjukt mycket detaljer, så det tar nog två veckor att bara måla den...
Instruktionerna ser lite iffy ut, men det är bara att ta det lugnt så ska det nog bli bra...
Det blir till att ha ett par pennor liggande så att man kan markera vad man gjort.
Märkligt nog har de bara angivit tio färger mot bockens åtminstone tjugo färger, så det blir till att tillbringa många timmar med att kolla Youtube för att se hur den grisen ska sminkas...
Det lustiga är att byggsatsen kom med både fotoets och gummihjul samt dekaler för samtliga märken som ska sitta på ett tyskt flygplan från andra världskriget... Inget PK tjafs där inte...
Det ska bli sjukt kul att ta itu med den byggsatsen, när det nu blir...
Julbocken ska färdigställas först och sedan tänkte jag försöka vädra He111:an innan jag börjar med Friedrich... Tidsmässigt är det risk att tomten hinner dyka upp innan jag är klar med det och då kanske det blir en byggsats eller två till att bygga.
LasseThid
Azgaron likes this post
Lasse skrev:Den ser ut som Titanic.... Läcker som f*n...
Oh - ser trevligt ut på ytan där ja.. Det blir nog skojigt att pilla med.
Tobias
Åhhh, det där ser ju mycket lovande ut!
Man kanske borde sätta tänderna i nåt i 1/32 nu när byggbordet börjar närma sig användbarhet?
Man kanske borde sätta tänderna i nåt i 1/32 nu när byggbordet börjar närma sig användbarhet?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tobias likes this post
Nice med 109:a. Trumpeters instruktioner tåls att läsas både en och två gånger och ibland behöver man tänka efter eget huvud. Färgangivelserna är inte alltid korrekta. Det här med märkningar är inte så konstigt egentligen, beror på lagstiftningen i företagets hemland. Revell t.ex. skickar inte med hakkors för de är förbjudna i Tyskland. Vissa tillverkare delar hakkorsen i två bitar för att kringgå lagen. Andra trycker dem i ett hörn så att att de kan skäras bort på de marknader där de är förbjudna. Så i det fallet handlar det inte så mycket om PK utan om att överhuvudtaget kunna sälja sin produkt.
linusorn
Ser ut som en trevlig modell, Lasse!
Fick en paket från Alfa idag med färger och en sak som ska skickas vidare!
Bra att ha färger till olika RAF varianter.
Håkan
Fick en paket från Alfa idag med färger och en sak som ska skickas vidare!
Bra att ha färger till olika RAF varianter.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Matt_Public and cas like this post
Raffiga kulörer, minsann!
Azgaron likes this post
Ah, trevligt! Där är några färger man hade velat prova.. Kanske dags att testa AK Real Colours..
Tobias
Azgaron likes this post
AK real colors skall du prova Tobbe. Det där är nog AK 3rd gen acrylics, men säkerligen fina på sitt vis
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron likes this post
Hejsan.
Igår fick jag det sista paketet till mitt stundande dubbelbygge i Januari.
De, numera, obligatoriska Quinta Studios cockpit dekalerna till en F-16D, kommer bli nästan helt perfekt till min F-16B Block 20.
211 by Bosse Persson, on Flickr
212 by Bosse Persson, on Flickr
Block 20 versionen av F-16 är i princip en F-16D, fast med samma luftintag och motor som till F-16B.
Sen har dekalerna till min F-2A också anlänt.
213 by Bosse Persson, on Flickr
Jag kommer att bygga den tredje uppifrån, den med vit lie man.
Om lite knappt två månader kommer grupp bygget "Bomber/Strike/Ground" dra igång på Britmodeller, och då kommer allt avslöjas vad jag håller på att koka ihop.
/Bosse
Igår fick jag det sista paketet till mitt stundande dubbelbygge i Januari.
De, numera, obligatoriska Quinta Studios cockpit dekalerna till en F-16D, kommer bli nästan helt perfekt till min F-16B Block 20.
211 by Bosse Persson, on Flickr
212 by Bosse Persson, on Flickr
Block 20 versionen av F-16 är i princip en F-16D, fast med samma luftintag och motor som till F-16B.
Sen har dekalerna till min F-2A också anlänt.
213 by Bosse Persson, on Flickr
Jag kommer att bygga den tredje uppifrån, den med vit lie man.
Om lite knappt två månader kommer grupp bygget "Bomber/Strike/Ground" dra igång på Britmodeller, och då kommer allt avslöjas vad jag håller på att koka ihop.
/Bosse
Marlin
Azgaron likes this post
Sida 10 av 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 10 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet