IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 12 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre dec 10 2021, 13:49

Någon är helt klart välutrustad på lök-fronten, ser jag. What a Face

Också: Den där Aggressor/Adversary-lådan vill man ju ha själv. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre dec 10 2021, 14:16

Laughing Laughing Laughing

Du hade en kort chans när den stack upp ur min brevlåda.. Wink
Tobias
Tobias

Matt_Public likes this post

Inlägg av Azgaron fre dec 10 2021, 14:44

Trevligt att PN levererar som de ska! Smile
Ser ju trevligt ut, och trevligt med den lilla hälsningen! Smile

Håkan

Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias fre dec 10 2021, 15:24

Ja eller hur? Smile Nästan bättre än när man får en karamell..
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av rsm.gbg fre dec 10 2021, 22:42

Idag var det IPMS möte i Göteborg, som vanligt en mycket trevlig tillställning.
Jag kammade hem 3st tredjeplatser i Battefield.
RF-101G Voodoo i 1/48
TU-144 i Flyg Mindre, den var nog större an alla andra på bordet tillsammans
Min stork i TEMA Blå, jo den är faktiskt blå på undersidan Razz

Sen var det ju Jul lotteriet...
Förra gången köpte jag 5 lotter och fick bara slattarna som va kvar på slutet.
Denna gången fick jag offra mig och köpa lotter på slutet, 9st blev det
Lite mer tur idag Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Img_2670
En Thunderbolt är ju inte fel, 10Kr

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Img_2671
Lite 1/72, det har jag inte så mycket, 10Kr styck

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Img_2672
Texan och Ubåt 10Kr styck

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Img_2673
En 2-sitsig gripen för 10Kr

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Img_2675
Och en Hassegawa F-16 till gruppbygget för 10 pix Very Happy
Och en Easy Assembly  F-84E, mycket fina detaljerade dom där, med få delar

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 Img_2674
Sen köpte jag denna med Resin prylar av Martin för 400Kr, men bältena jag fick med är i 1/32 tongue

Man fick en lott så köpte jag 8 för 10Kr styck, så 80kr för 9 hyfsade modeller, några är ju faktiskt bra cheers

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg

Azgaron, Marlin and Tobias like this post

Inlägg av Matt_Public lör dec 11 2021, 03:28

Prima utdelning, ju! Very Happy

Det tvåsitsiga vårtsvinet vore för övrigt tjusigt i israeliska ökenfärger. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Marlin likes this post

Inlägg av Azgaron lör dec 11 2021, 12:14

Trevligt lass modeller! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Stefan E lör dec 11 2021, 14:34

Trevligt lass!   cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av linusorn lör dec 11 2021, 20:20

Jösses vad många! Vårtsvinet är ju för häftigt, saknar en sån i samlingen.

linusorn

Inlägg av Brage sön dec 12 2021, 19:31

Hejsan,

Posten verkar jobba ganska hårt just nu. Jag har fått tre paket utdelade på en LÖRDAG (ett av dem ankomstregistrerades 22.30 på Ica). Det är nog första gången.

Här följer ett urval av vad som dök upp.....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 20211212_1

I denna skala (1/16) är det en ganska "stor" modell. En väldetaljerade modell som jag ser fram mot att bygga. Det annonserar också att nästa modell i serien blir samma Kettenkraftrad men då med släp och en Goliat. Det blir nog ett köp till när den kommer.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 20211212_2

Ett ganska originellt val av objekt för en byggsats i 1/35. Men ett trevligt avsteg från det bepansrade.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 20211212_3

Säga vad man vill om franska bilar, men vackra är de inte. Men rätt charmiga....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 20211212_4

En blandning av skoj i olika skalor.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 20211212_5

Och som avslutning en efterlängtad modell från Revell. Större än jag trodde, och med mycket detaljer.

MVH
Brage
Brage
Brage

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias sön dec 12 2021, 20:49

Bilar o grejor! U-2an ser schysst ut med, kuL!
Imponerande tider de delar ut ja..!
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E sön dec 12 2021, 21:25

Kul inköp som vanligt, Brage   cheers

Både Greyhound bussen och Condoren står högt på min inköpslista också!

Den Franska Majan är för härlig, men jag väntar nog på en mer civil version och den franska Jeepen med extranos är bara så märklig att man bara måste ha den!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron mån dec 13 2021, 12:24

Trevliga inköp Brage! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Stefan E tis dec 14 2021, 14:37

Det har trillat in lite nytt i stashen….

Ett par läckra Tigermålningar från Syhart till Rafaele och Mirage F-1C…

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 51707440009_ce7b4e03bb_h

…till Mirage 2000C och ett Finskt specialschema till Draken…

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 51706769621_18650f4662_h

Sen hade Modellbaukönig lite intressant i sin extraprishörna., först en Leyland Retriever från ICM, den är ju bara så fulsnygg!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 51739970835_b6d3d9d755_b

Bara 10% off men den är ju bara så gó!

Ett par PT-17 Kaydets för bara €10 stycket, de här modellerna kostar nästan 300:- STYCKET!!!!, på Sagoland!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 51738257917_c45d0147ab_h

En järnvägsvagn med skottgluggar!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 51738257907_7d0241bed9_h

På Sagoland här i staden tar dom runt 800:- för Revells 1/32 Mustang (båda versionerna).
Den här Me262 kostar normaltlika mycket i Tyskland, ($40).
MBK sålde den för €25, en ”nobrainer”!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 51739318828_73fd14d214_h

Stefan    sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Azgaron likes this post

Inlägg av rsm.gbg tis dec 14 2021, 14:43

sicka fynd cheers

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg

Inlägg av Tobias tis dec 14 2021, 16:06

Oh, PT-17 ser fint ut! Very Happy Rolig fynd!
Tobias
Tobias

Inlägg av Azgaron tis dec 14 2021, 17:54

Trevliga inköp Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Tobias tor dec 16 2021, 12:49

Leverans från Norris Graser och Thundercals idag.. Trevligt. Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 51750655863_2eb461ba7f_h

Zotz 2 Big & Too Heavy är snyggare än både Revlles (längst ned) och Superscale (till högre9 - hoppas den är mest korrekt med.. Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 51751060739_a3a8032a1e_h

Upp till höger är arket med Lt. Leo batistas autograph. Får komma på något snyggt sätt att visa den jämte kärran jag målar..
Tobias
Tobias

Azgaron and cas like this post

Inlägg av LasseThid tor dec 16 2021, 14:15

Revell och Superscale kör med barntillåtna & PK varianter ser det ut som...

Kan man få känna sig kränkt över det?  Rolling Eyes

LasseThid

Matt_Public and Tobias like this post

Inlägg av Stefan E tor dec 16 2021, 14:24

Härlig laddning med snygga dekaler!   cheers

Zotz är absolut snyggast, jag använde dem till min 32a!   Very Happy

stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Tobias likes this post

Inlägg av Azgaron tor dec 16 2021, 14:48

Tjusiga dekaler! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias tor dec 16 2021, 15:46

Jo, en sån grej är ok att bli kränkt över. Wink
Ah det var Zotz du körde på Stefan? Jag kan få tag på de där med. Lite sugen.. Dumt att inte skaffa innan de försvinner trots att min 32a är öronmärkt som en Brasiliansk. (Tänker mig att det borde generera cred hos bkinibrudar där? Shocked Embarassed Wink )
Riktigt nice dekaler det gör dock. Gjorde.. Neutral

Thundercals dekaler är top notch. Kommer fler snart med, CBI och senare Europa. Lite glad över Superscales ark med Fireball med, en M med en omålad (i början) N-spinnfena..
Tobias
Tobias

Inlägg av LasseThid tor dec 16 2021, 22:04

Denna lilla finingen dök upp idag...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 61nwsiuf-Xz-L-AC-SL1000

LasseThid

Azgaron, cas, Marlin and rsm.gbg like this post

Inlägg av Tobias fre dec 17 2021, 07:09

Najs! Väldigt lik min, motorn är svart, annars ser den likadan ut. Hoppas den blir bra! Very Happy
Tobias
Tobias

Inlägg av LasseThid fre dec 17 2021, 07:57

Idag kom den här lilla rackaren...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 12 61p-DEXLyf-YL-AC-SL1500

LasseThid

Azgaron and Tobias like this post

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 12 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet