IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 23 av 40 Föregående  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor jun 09 2022, 23:56

Tack för infon Patrik! Smile

Får väl skaffa den på DVD sen.

Fick hämtat lite till idag! Smile

Först denna här!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 Vampirella_box

En av mina favoritserier då det begav sig! Smile

Sen har vi börjat titta på Ghost in the shell när vi sitter och äter, så när det dök upp en sån modell kunde jag inte låta bli.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 Jigabachi_av_72nd_box

Sen visade det sig att säljaren hade en byggnad i samma skala som han egentligen tänkt bygga dio med, men som han nu sålde.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 Berlin_house_plus_extensions_72nd_boxes

Kanske inte rätt åldersstuk på byggnaden, men det går kanske att fixa! Smile

Hade varit kul med lite figurer i samma skala också.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis jun 14 2022, 12:32

Fick hem lite till idag! Denna gången från Alfa! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 Nyanlant_2

Jag tyckte det var dags för en ny skärmatta då min gamla mer såg ut som nåt slags abstrakt konstverk än en skärmatta! Smile
Får väl hänga upp den på väggen! Smile
Sen blev det lite annat också som helt ny tång, sågblad, skärplattor, färgset och ett gäng Tamiya färger.
Så det blir lite nytt att testa! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Matt_Public, Marlin and Tobias like this post

Inlägg av Marlin tis jun 14 2022, 13:38

Fina inköp Håkan. Very Happy
En ny skärmatta skulle man kanske satsa på till efter renoveringen. scratch
/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Sadolf tis jun 14 2022, 16:47

Mmm Vampirella..... Ghhhrauuuuuuu........
Sadolf
Sadolf

Azgaron and Matt_Public like this post

Inlägg av Marlin ons jun 15 2022, 07:01

Hejsan, Very Happy

Som ni säkert kommer ihåg så fick jag tag i både en F-16E och en F-16F till ett bra pris på Alfahobby för en tid sedan.

F-versionen har jag planerat sedan länge när jag hittade denna bild.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 35
Kärran är beväpnad med fyra stycken PGM-2000, en styrd bomb som jag aldrig tidigare har beskådat.

PGM-2000 är tydigen något som Britterna och jänkarna kokade ihop och exporterade till Förenade Arab Emiraten.
Där kallas den för Al Hakeem, och finns i tre olika smaker; Radar-, Laser eller TV-styrda. Och den kommer i två storlekar 500lb och 2000lb.
https://missilethreat.csis.org/missile/pgm-500-pgm-2000/

Döm av min förvåning när jag började Googla om den bomben och fann den i skala 1/48 i en hobbyaffär i Grekland för €12.-/paret cheers
Och ett sådant fynd kan man ju inte bara låta ligga, så jag beställde två förpackningar.
Och igår kunde jag hämta ut två REK-försändelser.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52147747008_166092f0b5_k20220614_175516 by Bosse Persson, on Flickr
Firman hade packat de två packen jag beställde i varsinn försändelse.
Konstigt, men jag bryr mig inte, jag betalade bara ett porto.

Så vad har vi här då? scratch
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52148221870_1ab1ee6d74_k20220614_175543 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52147731181_5865545b18_k20220614_175552 by Bosse Persson, on Flickr

En kort och enkel byggbeskrivning.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52147731271_e492c6d485_k20220614_175656 by Bosse Persson, on Flickr

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52147731451_590de039e5_k20220614_175819 by Bosse Persson, on Flickr
Två ramar med resin fenor, två uppsättningar med klar resin för sökaren, fyra små "pinnar" som jag antar är krutraketerna som sätter fart på bomben samt bombkroppen delad i två delar.
Jag tycker att bombkroppen är tillverkad i vanlig plast då den är ihålig och kommer med styrpiggar och hål, medans resten är i resin.

Ursprungsplanen var att hänga alla fyra Al Hakeem på min kommande F-16F, men på förpackning står det att UAE även använde dessa på sina Mirage 2000, så det kanske blir en sån i framtiden också.
Framtiden får utvisa.

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron and cas like this post

Inlägg av Matt_Public ons jun 15 2022, 07:50

Den vise? Roligt namn på en smart-smällare. Very Happy

Ett fint fynd var det minsann också. Bra där!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Marlin likes this post

Inlägg av Stefan E ons jun 15 2022, 08:27

Rejäla smällare!    cheers

Det blir maffigt under vingarna på din Viper!drunken

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Marlin ons jun 15 2022, 08:35

Tackar mina Herrar. Very Happy
Jo det var kul att hitta denna.
Och det är ju inget man ser till vardags, så variationen på mina F-16 kommer att öka.
Alltid kul med något som inte är de gamla vanliga GBU-12 et al.

/Bosse
Marlin
Marlin

Matt_Public likes this post

Inlägg av Azgaron ons jun 15 2022, 13:46

Trevlig leverans Bosse! De ser ju fina ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin ons jun 15 2022, 13:54

Tack Håkan. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Sadolf ons jun 15 2022, 15:53

Smart bomb på arabiska- jo man lär sig något nytt varje dag!
Kul att de gör såna udda grejor...
Bra fynd!
Sadolf
Sadolf

Marlin likes this post

Inlägg av Marlin mån jun 20 2022, 07:33

Hejsan, Very Happy

Nu har jag börjat flytta min stash från vardagsrummet och klädkammaren i Väsby till stugan.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52155191751_502d792e92_k20220618_123421 by Bosse Persson, on Flickr

Men brevbäraren fortsätter att leverera saker som är bra att ha vid byggbordet.
Efter att ha sett Janne måla svetsfogar på sin Flanker skickade jag en beställning likadana pennor.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52157650081_4a95ecb1db_k20220619_153902 by Bosse Persson, on Flickr

Och på tal om Flanker, så kanske den skarpögde spanade in Minibase Su-27K högst upp i traven. Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52154273329_018275fac9_k042 by Bosse Persson, on Flickr

För att inte dränka denna tråd i bilder skapar jag en tråd med en lådtitt på denna separat.
Lådtitt finns här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t6673-minibase-su-27k-su-33-sea-flanker-med-kh-41-moskit-sjomalsrobot

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron, Matt_Public and cas like this post

Inlägg av Stefan E mån jun 20 2022, 08:56

Ja, den ska jag kolla in!  cheers

Antagligen liiite trevligare än Academys....   What a Face

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron mån jun 20 2022, 08:56

Trevlig stash och trevliga inköp Bosse! Smile

Det kanske skulle vara bra att investera i såna pennor!

Själv var jag på en liten utflykt igår till Habo i Småland. Där träffade jag Morgan och hämtade den här lilla modellen! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 Dora_35th_box

Vi satt sen och fikade en stund och pratade modellbygge och mycket annat! Vi hade säkert kunnat sitta mycket längre men jag behövde bege mig, då jag hade en destination till att besöka på vägen hem.
Så vi (jag och min son) stoppade hos en gemensam bekant i Hestra, som hade en modell som vi pratat om långt tidigare, men som inte blev av förrän nu att vi avslutade dealen.
Så nu är jag numera stolt ägare till en Jagga! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 Jaguar_e-type_8th_box

Det visade sig att han hade ett par modeller till som han kunde tänka sig att bli av med.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 F-14a_tomcat_48th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 Corvette_62_25th_box

Just en 62:a Corvette har jag letat efter så det var ju ren tur att han hade en sån och inte hade nåt emot att skiljas från den.

Så det var en trevlig liten tripp, även om det var lite segt att köra i ca fem timmar totalt.

Utöver det så fick jag lite paket med posten i veckan också.

Band till min Leopard.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 Nyanlant_3

Och en till bil i det lite större formatet! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 57_chevy_sport_coupe_12th_box

En rätt bra vecka med trevligt avslut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Marlin likes this post

Inlägg av Stefan E mån jun 20 2022, 09:04

Trevliga modeller, Håkan!   cheers

Den där stora jaggan byggde jag för många år sedan, vet inte riktigt vad det blev av den, jag har för mig att pappa fick den när jag flyttade hemifrån.

Den blir riktigt maffig!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Azgaron likes this post

Inlägg av Marlin mån jun 20 2022, 09:06

En Dora i 1/35 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 1927489404
Den kommer ta lite plats när den väl blir byggd.

/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron mån jun 20 2022, 09:14

Tack Stefan och Bosse! Smile

Jo, båda lär bli rätt maffiga! Smile

Jag lär ju behöva klura ut var jag ska kunna bygga Doran och vart den ska stå när den blir klar!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Tobias mån jun 20 2022, 15:37

Hehe, räknas detta? Senaste upplagan (2020) av blodbyttan:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52160476929_b4a3016fad_h

Det är kul! Amerikansk fotboll i en variant av Warhammer Fantasy-världen.. Det var Black orc-teamet som fick mig på fall..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52160731085_be04ae0957_z

Jävla hårdingar, underbara figurer. Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52160248128_caeaa528a7_z

Man får även med ett (tränat!) troll och star player´n Varag Ghoul Chewer:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 52159230197_c62e4e1907_b

Vad orcs´en inte har, är det hetaste cheerleaderna.........

Även en rattle can Mr Hobby Mr Surfacer 1500. Inte så långt kvar (3v) tills jag kan spreja med AB - men behöver grunda *nu*.. Wink Hoppas den är ok på sprejburk med. Plus lite förstärkning till skirmish projekten..
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias mån jun 20 2022, 15:38

Vad är Vampirella förresten, Håkan?? Den ser.. bra ut. Smile Wink
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Azgaron mån jun 20 2022, 20:08

Kul inköp Tobias! Smile

Spelade Blood Bowl när det kom ut! Tyvärr "försvann" spelet hos nån kompis!
Kanske dags att köpa ett nytt!

Vampirella är en seriefigur. Läste de serierna rätt mycket då! Hon var ju så attans läcker! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias tis jun 21 2022, 08:35

Ah! Du har lirat? Very Happy

Jag har spelat diverse GW-spel sen 1992? Men det tog lång tid innan jag spelade BB.. Ville nog se vapen på gubbarna när jag var muppig fjortis? Wink

Jag får ta med det ner till västkusten och besöka Halmstad när det är målat! Very Happy  Det kom en upplaga 2016 och denna är från 202. Jag kan inte skillnaderna men lirade du första så har det säkert ändrats en del?

Ash visar upp sin gamla låda från tidigt 90-tal här, den du hade?

Hehe, I don´t blame you! Very Happy Får kolla in vad det är för en blodsugare......
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av LasseThid tis jun 21 2022, 12:17

Inte riktigt lika sexigt som era grejer, men man får hålla till godo med det lilla...
Det kom precis lagom till att jag skulle börja med växthuset...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 20220620-181603

LasseThid

cas and Tobias like this post

Inlägg av Stefan E tis jun 21 2022, 12:23

Masker är mycket mera användbara om man bygger en Stuka!   cheers

Se upp lite, det finns innerramar som inte har någon ram på utsidan, de ska bara ha interiörfärgen.

Låter lite mysko, jag vet, men du hajar när du ser vad jag menar!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av LasseThid tis jun 21 2022, 21:08

Något sexigare grejer hämtades upp på Alfahobby idag...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 23 20220621-174953

LasseThid

Azgaron likes this post

Inlägg av cas ons jun 22 2022, 06:21

Såja, nu skall det bli smutsigt!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 23 av 40 Föregående  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet