IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 25 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman tis jul 05 2022, 19:14

Hur vart det, det blev en "Limited release" eller?
Om jag har förstått det rätt, så är alla "limited"

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis jul 05 2022, 20:38

Ja de gjorde bara några tusen eller något?
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E tis jul 05 2022, 21:59

Tror upplagan var 5000 totalt.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias tis jul 05 2022, 22:08

Ja låter bekant.. Det är ju inte tokmycket.. Får de igen pengarna på det? Hmm..

Men fasen vad mäktigt att ha en så stor Lanc.. If you ain´t a Lanc, you´re a wank? Wink (-doesn´t have-?  Laughing)
Tobias
Tobias

Inlägg av Azgaron tis jul 05 2022, 23:26

Jo, det lär ju rätt maffigt med en så stor Lanc!
Har ju Tamiyas gamla häck i högen nånstans! Smile

Än är det inte slut på vansinnet, utan här kommer en till modell som nyligen blivit hämtad! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Countach_5000_special_16th_box

Det har blivit mycket bilar på senaste tiden. Byggde mycket bilar när jag var yngre, kanske dags igen! Smile
Ska bara bli bättre på att måla blank lack!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Matt_Public likes this post

Inlägg av Marlin tor jul 07 2022, 08:17

Hejsan Very Happy
Igår kom mina grekiska Rafale dekaler från Syhart.
Lånar bilder från hemsida då jag glömde bort att fota dem.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 920_plan01_700
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 920_decal02_700

Så någon gång i framtiden kommer det bli en Grekisk Rafale i vitrinen. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Rafale-real-cover-560x310

Troligen beväpnad med ett par Scalp kryssning robotar alternativt en Exocet sjömålsrobot. 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Rafale-Syria

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 2022-03-28-MBDA-Greece-helenic-air-force-navy-missile-contract-exocet-am-39-rafale

Just nu kan jag inte bygga då vi håller på och packar ner det mesta inför evakueringen i september. 
Har inte byggt på en månad nu, och abstinensen börjar bli stor. 
Undrar om jag överlever tills jul, då jag kan börja bygga igen.... 
/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron and Matt_Public like this post

Inlägg av Azgaron tor jul 07 2022, 16:31

Ser trevligt ut Bosse! Hoppas det går bra att hålla ut tills det är klart! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Marlin likes this post

Inlägg av Marlin lör jul 09 2022, 10:35

Hejsan. Very Happy 

Igår kom jag äntligen iväg till Väsby sämsta ställe att hämta paket på. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 52203885518_186643c54c_k20220708_191010 by Bosse Persson, on Flickr
I paketet låg den SAAB B17 jag fick köpa av Henrik. 
Stort tack för köpet Henrik, och mycket snyggt och bra förpackat var det också. 

Kärran kommer att kompletteras med skidor från Maestro. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Mmk4937_0
https://www.rebell.com/skidor-for-saab-b17.html

Och troligen också en bombgaffel.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Bombgaffel
https://www.rebell.com/bombgaffel-for-saab-b17-3d-print.html

och en passande 250kg bomb.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Mmk4863
https://www.rebell.com/5-x-250-kg-bomb-m-40-m-50.html

Byggstart kommer bli någon gång i början av 2023 då denna kommer ingå i mitt Svensk År.
/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron and cas like this post

Inlägg av Tobias lör jul 09 2022, 14:44

Häftigt, det är en fin kärra, hoppas modellen är det med! Smile

Hade gärna haft en B 18B i 1/48.. Eller ännu hellre, T 18B med 57mm bössa..
Tobias
Tobias

cas and Marlin like this post

Inlägg av Azgaron lör jul 09 2022, 15:03

Trevligt inköp, Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Marlin lör jul 09 2022, 15:43

Tackar mina Herrar. Very Happy
Jag hoppas verkligen att Tarangus, eller någon annan kommer göra en B18, och en med en 57mm kanon i nosen har en given plats i mina vitriner. 
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Tobias lör jul 09 2022, 20:46

Snackade med Max för några månader sen om det.. Lät inte som om 1/48 var aktuellt.. Troligen svårt att sälja tillräckligt.. Men 1/72 lät mera hoppfullt.. Men håller ändå tummarna på en stor!
Tobias
Tobias

Matt_Public likes this post

Inlägg av Azgaron mån jul 11 2022, 23:58

Fick hem den här lilla skönheten för nån dag sen! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Mercedes-benz_300sl_12th_box

Kan nog bli ett kul bygge sen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Marlin likes this post

Inlägg av Marlin tis jul 12 2022, 06:55

Snygg kärra, om än lite omöjlig att komma i och ur. cheers 
/Bosse
Marlin
Marlin

Azgaron likes this post

Inlägg av Stefan E tis jul 12 2022, 08:36

Marlin skrev:Snygg kärra, om än lite omöjlig att komma i och ur. cheers 
/Bosse

..och kommer man IN i den så kommer man aldrig ut!    Laughing

Men en urläcker och vacker kärra är det onekligen!  drunken I love you

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Azgaron and Marlin like this post

Inlägg av Stefan E tis jul 12 2022, 15:59

Idag var det julafton mitt i sommaren!

Ett STORT paket, 7,5kg tungt, som jag hämtade på posten;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 52211428838_53b45fd6c2_k

Inuti fanns en något mindre box…

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 52211428808_33d08065a8_k

…och inuti DEN fanns något som jag längtat efter i flera år….

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 52211409741_5dc0f2f962_k

Ooops, fel sida tydligen, men nu borde ni ha listat ut vad det är…

Jepp, Border/Wingnut Lancaster i 1/32!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 52211684279_4060e7cfe6_k

En enormt stor och tung box, den är inte bara stor, utan DJUP också och väger in på drygt 6(!) kilo!     Shocked

Den här modellen har jag suktat efter ända sedan Wingnuts sade att de skulle göra den!
Jag sade redan då att den SKA jag ha, oavsett priset eftersom Lancastern är en av mina absoluta favoritmaskiner, alla kategorier!

…och nu är den ÄNTLIGEN här, hemma hos mig så jag kan dregla över innehållet och kela med gjutramarna…

Lådan är MER än välfylld av gjutramar;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 52211684199_0e65833135_k

Jag kollade de klara gjutramarna, de var så perfekta man kan begära, det ser ut som de precis har kommit ur maskinen!

Inuti asken låg en lapp från ModellBau König som sa att de hade kontrollerat att de klara gjutramarna var OK innan de skickade iväg modellen.

Perfekt service, eftersom det är ett känt problem i många satser eftersom lådan är så överfylld med gjutramar.

Hur länge kan jag hålla fingrarna ifrån den?

Vi får se……

Stefan  
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Henrik Bergman, Azgaron, Gigabyte, Matt_Public, cas and Tobias like this post

Inlägg av Azgaron tis jul 12 2022, 16:19

Grymt häftig modell Stefan! Smile

Hehe, nä det är nog inte helt lätt att ta sig i och ur den kärran, men läcker är den ju! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Tobias tis jul 12 2022, 16:38

Ojojoj, du med? Smile Kul!
Tobias
Tobias

Inlägg av Henrik Bergman tis jul 12 2022, 19:39

Jepp, Border/Wingnut Lancaster i 1/32!

Jag dreglar fortfarande över min Lancaster.
Kan bara instämma i det du skriver. Något av det finaste jag sett i modellväg.
Jag följer "Nigels modeling bench" på Youtube där han tampas med sin Lancaster.
Många bra tips att ta till sig innan mitt bygge drar igång.

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman

Azgaron likes this post

Inlägg av Tobias tis jul 12 2022, 20:02

Slugt, låt andra göra bort sig först.. Wink Måste kolla det!

Såg först nu din avatar Henrik - föredömligt! Storgillar den filmen! Very Happy
Tobias
Tobias

Inlägg av Henrik Bergman tis jul 12 2022, 20:55

Såg först nu din avatar Henrik - föredömligt! Storgillar den filmen! Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Icon_biggrin
Gillar den typen av filmer.
Äventyr före action  Very Happy

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias tis jul 12 2022, 21:15

Härlig matinéstil. Skön story, snygg, dam.. Ah den ör riktigt bra. Smile Sett JoBlo´s YouTube-video om den? Rekommenderas annars.
Tobias
Tobias

Inlägg av Azgaron ons jul 13 2022, 12:57

Hmm får nog ta och kolla på den igen! Känner igen den men är osäker på om jag bara sett trailers eller hela filmen! Shocked

Kunde inte låta bli utan var inne på Lekia och köpte en egen upplaga av Blood Bowl! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Blood_bowl_second_season_edition_box

Sen köpte jag ett extra team.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 25 Blood_bowl_black_orc_team_box

Insåg först efteråt (när jag packat upp) att jag nog borde ha köpt ett annat team!
Black Orcs ingick ju i spellådan. Men jag får väl måla dem i lite andra färger.

Antar att ogrer och andra spelare säljs i egna lådor liksom cheerleaders.
Får kolla upp det.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Gigabyte likes this post

Inlägg av Tobias ons jul 13 2022, 19:50

Ah! Very Happy Du gjorde?? Very Happy Cooolt!

Jag har byggt alla grejorna, utom griff Oberwald, inte limmat fast fågeln och hjälen (hjälmen är klurig!) Tyckte Bögenhafen Barons var enkla att bygga, lite gjutskägg och oftast smart lagt.  Men små delar, pilligt. Gick dock ganska fort!
Jag la mera tid på Orcsen, lite mera att rensa, tror jag..

Japp, samma team - kan du byta? Du kan bara ha max 6 Black orcs i ditt team ändå. Annars får du möta likadana (behöver de ju iofs inte vara). Smile  Men det funkar.
Det vanliga orc-teamet verkar ganska trevligt och är ju rank 1, mot BOs rank 2 (så inte lika enkla/effektiva/svårare att coacha)

Precis, du får ju ett Trainded troll och en Ogre, tror inte du behöver fler Ogres, nu? Isf är det väl de speciella teamen - typ ogres.

Tror inte GW säljer Cheerleaders, just nu - eller Forge World har säkert, i resin då. Men det finns mängder av andra som gör BB-figgar, så det finns snygga cheerleaders. Hehe.

Svårt att tänka mig att om jag satte ihop teamen, så kommer du inte klanta dig. Wink Men t ex Goblinen med saxnäbben var liite jobbig att resna gjutskiten på, runt ovansidan näbben. Går rep på modellen där och jag hade liite svårt att se vad som var vad.
Sen satte jag mina Goblins på 25mm baser (spelar ingen roll)

Ah - nu blev jag mera taggad! Very Happy

Ang The Rocketeer, ja! Se den igen! Tror kids kan tycka den är seg, i början, när karaktärerna byggs och storyn samlar sig. Men det är ett skönt matinéäventyr!
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Matt_Public ons jul 13 2022, 20:54

Tobias skrev:[...] Bögenhafen Barons [...]

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Tobias likes this post

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 25 av 40 Föregående  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet