Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 27 av 40
Sida 27 av 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Skriv gärna vad Du tycker efter först test... Jag är inte inne på figurer men testade lite nu i veckan, det väldigt svårt, men skoj är det om man lyckas...
Sadolf
Azgaron likes this post
Ska göra det sen. Har bara testat lite, och de verkar funka bra, men ska testa mer sen.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Matt_Public likes this post
Enligt säkra källor var det ju AIM i helgen.
Jag hade ju som mål att kanske bara köpa två modeller så jag lyckades med 50% ungefär.
Nåja, det var ju ingen som ville sälja en Meng F-18E till mig så jag kanske kom undan?
Dock blev det annat matnyttigt, ink den där Arma F-6 Mustangen som jag ville ha.
Åtminstone en av dessa skall upp på byggbordet snart. Det var anbefallt från högre ort!
Jag hade ju som mål att kanske bara köpa två modeller så jag lyckades med 50% ungefär.
Nåja, det var ju ingen som ville sälja en Meng F-18E till mig så jag kanske kom undan?
Dock blev det annat matnyttigt, ink den där Arma F-6 Mustangen som jag ville ha.
Åtminstone en av dessa skall upp på byggbordet snart. Det var anbefallt från högre ort!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron, Matt_Public, Tobias and Mårten Fredrik like this post
Hejsan.
Denna gång levererades mitt senaste inköp direkt till dörr, trots att jag inte hade betalt för den tjänsten.
Jag har sagt det förr, men det kan upprepas, jag har en stor förkärlek till sjömålsrobotar.
Och nu när Great Wall Hobby nya Su-30SM hade blivit tillgänglig så kunde jag inte motstå denna skönhet.
075 by Bosse Persson, on Flickr
Fyra tunga sjömålsrobotar under vingarna.
Dessutom han lyckade jag få tag i den under The48ers.com sommarrea, vilket gjorde att jag fick ner priset till under €90.-, före porto.
The48ers.com ligger på Cypern, så det är inom EU och alltså ingen extra avgift eller tull, men ett rätt saftigt porto på €55.-, lådan är rätt tung.
Och då undrar ni säkert vad lådan innehåller?
Inga problem det kommer en lådtitt, så fort jag hinner skriva den.
Lådtitt finns här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t6716-great-wall-hobby-1-48-su-30sm-flanker-h
/Bosse
Denna gång levererades mitt senaste inköp direkt till dörr, trots att jag inte hade betalt för den tjänsten.
Jag har sagt det förr, men det kan upprepas, jag har en stor förkärlek till sjömålsrobotar.
Och nu när Great Wall Hobby nya Su-30SM hade blivit tillgänglig så kunde jag inte motstå denna skönhet.
075 by Bosse Persson, on Flickr
Fyra tunga sjömålsrobotar under vingarna.
Dessutom han lyckade jag få tag i den under The48ers.com sommarrea, vilket gjorde att jag fick ner priset till under €90.-, före porto.
The48ers.com ligger på Cypern, så det är inom EU och alltså ingen extra avgift eller tull, men ett rätt saftigt porto på €55.-, lådan är rätt tung.
Och då undrar ni säkert vad lådan innehåller?
Inga problem det kommer en lådtitt, så fort jag hinner skriva den.
Lådtitt finns här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t6716-great-wall-hobby-1-48-su-30sm-flanker-h
/Bosse
Marlin
Azgaron and Mårten Fredrik like this post
Trevliga inköp Christer och Bosse!
En liten Lansen hittade till mitt utlämningsställe!
Tanken är att den ska bli den som sitter upphängd i Flygstaden här i Halmstad.
Förutsatt att jag på något vis kan få tag i passande dekaler.
Håkan
En liten Lansen hittade till mitt utlämningsställe!
Tanken är att den ska bli den som sitter upphängd i Flygstaden här i Halmstad.
Förutsatt att jag på något vis kan få tag i passande dekaler.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
cas, Marlin and Mårten Fredrik like this post
Schyssta inköp!
F-6C 'r ju spännande, vart sitter kamerorna där? Både lodrätt o horisontellt?
Tobias
Jag har faktiskt ingen aning, och har inte riktigt hunnit bryta mig in i lådan ännu...men borde inte kameran/orna sitta bakom biloten i bakkroppen liksom?Tobias skrev:Schyssta inköp!
Har en svag aning om att den sitter bakom nackskyddet.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
ja det kanske den gör! Hmm, skall undersöka.. F-6D hade väl bak på kroppen och undertill. De svenska, någon liknande lösning men inte likadan.
De tidigare med Allison-motor har jag för mig hade något åt det hållet du beskrev.. Tycker spaningsflyg är kul så...
De tidigare med Allison-motor har jag för mig hade något åt det hållet du beskrev.. Tycker spaningsflyg är kul så...
Tobias
Att höra är att lyda!cas skrev:Åtminstone en av dessa ska upp på byggbordet snart; det var anbefallt från högre ort!
Matt_Public- Master of DNF
Ajjaj
Någon säljer Arma ...
Jag har seg ar-le med beställningen , men nu kommer snart en lass med mustanger och hayate...
Jag blir nog först med Dieppe lådan...
Någon säljer Arma ...
Jag har seg ar-le med beställningen , men nu kommer snart en lass med mustanger och hayate...
Sadolf
Sadolf skrev:Ajjaj
Någon säljer Arma ...
Det var Art Scale som hade med sig en lagom laddning Arma-modeller, men dom har ju å andra sida mycke tkontakter i branshen.
Johan på Alfa Hobby erkände att dom har missat lite hur bra/fina Arma trots allt är så dom är lite sena att fixa hem allt.
Där har du en liten fördel
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Årets upplaga av AIM var som vanligt en mycket trevlig tillställning och mycket, mycket efterlängtad!
Det syntes inte minst på mängden utställda modeller!
Det fanns som vanligt flera handlare på plats, nya var Art-Scale från Tjeckien och det var här jag hängde mest.
Oj, vad mycket kul det fanns här och riktigt bra priser!
Alfa var också närvarande plus IPMS Göteborgs eget begagnat-bord.
Jag höll hårt i plånboken, men det var två modeller jag hade siktat in mig på.
Först MENG´s nya P-40 i 1/32, Alfa sålde den för 2500:-, NO WAY att jag betalar det priset för ett litet, enmotorigt jaktplan!
Man får ju Tamiyas Mosquito eller ZM Ki-45 Toryo i samma skala för mindre pengar och det är dubbelt så stora, tvåmotoriga kärror!
Men se på tusan, Art-Scale hade den också, inklusive 20% rabatt så stannade priset på 1300:-, fortfarande lite väl saftigt, men det är nog så billigt man kan få den.
Den fick följa med hem;
Den andra modellen jag ville ha, AMK´s F-14D Tomcat var lite av ett impulsköp, men jag är ju så svag för stora katter så den fick också följa med hem!
Sedan hittade jag ett verktyg jag jagat efter ett bra tag, en fintandad såg!
En modellbyggarkollega i Göteborgsklubben tog hem denna borrsats åt mig för en mycket modest summa och överlämnade i Göteborg.
Stort Tack, Lennart!
En riktigt lyckad helg även inköpsmässigt!
Stefan
Det syntes inte minst på mängden utställda modeller!
Det fanns som vanligt flera handlare på plats, nya var Art-Scale från Tjeckien och det var här jag hängde mest.
Oj, vad mycket kul det fanns här och riktigt bra priser!
Alfa var också närvarande plus IPMS Göteborgs eget begagnat-bord.
Jag höll hårt i plånboken, men det var två modeller jag hade siktat in mig på.
Först MENG´s nya P-40 i 1/32, Alfa sålde den för 2500:-, NO WAY att jag betalar det priset för ett litet, enmotorigt jaktplan!
Man får ju Tamiyas Mosquito eller ZM Ki-45 Toryo i samma skala för mindre pengar och det är dubbelt så stora, tvåmotoriga kärror!
Men se på tusan, Art-Scale hade den också, inklusive 20% rabatt så stannade priset på 1300:-, fortfarande lite väl saftigt, men det är nog så billigt man kan få den.
Den fick följa med hem;
Den andra modellen jag ville ha, AMK´s F-14D Tomcat var lite av ett impulsköp, men jag är ju så svag för stora katter så den fick också följa med hem!
Sedan hittade jag ett verktyg jag jagat efter ett bra tag, en fintandad såg!
En modellbyggarkollega i Göteborgsklubben tog hem denna borrsats åt mig för en mycket modest summa och överlämnade i Göteborg.
Stort Tack, Lennart!
En riktigt lyckad helg även inköpsmässigt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron likes this post
Vilka trevliga grejor Stefan! Den där Tomahawken är ju sjuukt avundsjuk på. Lås dörren noga inatt..
Gillar nog fasiken B/C liite mera än de senare, den näbben är för skön. Coolt alltså.. Julklapp till en själv?
En Super Tomcat med, nice!
Gillar nog fasiken B/C liite mera än de senare, den näbben är för skön. Coolt alltså.. Julklapp till en själv?
En Super Tomcat med, nice!
Tobias
Vilka fina köp, synd jag kunde inte vara där...
Och den sågen och borren, det ligger också med på listan- Just nu så klipper jag med rakblad med handgjorda taggar på bladet, men det blit aldrig som de här!
Alfa Hobby hade en bra liten samling med fina verktyg, tror det kanske från de..
Modellerna ser grymt ut! Tyvärr den skalan är inget jag vågar ta mig på..
Och den sågen och borren, det ligger också med på listan- Just nu så klipper jag med rakblad med handgjorda taggar på bladet, men det blit aldrig som de här!
Alfa Hobby hade en bra liten samling med fina verktyg, tror det kanske från de..
Modellerna ser grymt ut! Tyvärr den skalan är inget jag vågar ta mig på..
Sadolf
Felix rules!
Rakbladssåg är liksom en sån grej som man verkligen behöver! Kan verkligen rekommenderas.
Stefan, vi hade Art Scale på plats 2019 också
Dom har ju en skåpbil som dom kör runt med till alla större modelltävlingar i europa (ca 20-25 besök per år!) och den är så expertmssigt packad att när hela affären är intryckt så får dom knappt plats med ett papper extra.
Köpte man för mer än 60€ så fick man ju tjeckisk fin-öl så jag gissar att du fick med dig några burkar av den varan också.
Rakbladssåg är liksom en sån grej som man verkligen behöver! Kan verkligen rekommenderas.
Dom har ju en skåpbil som dom kör runt med till alla större modelltävlingar i europa (ca 20-25 besök per år!) och den är så expertmssigt packad att när hela affären är intryckt så får dom knappt plats med ett papper extra.
Köpte man för mer än 60€ så fick man ju tjeckisk fin-öl så jag gissar att du fick med dig några burkar av den varan också.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt Stefan.
Sågen och borrarna såg ju verkligen användbara ut.
/Bosse
Sågen och borrarna såg ju verkligen användbara ut.
/Bosse
Marlin
Öl???
En kompis från Varberg som numera bor i Gbg hade vart förbi AIM hyfsat random, han tyckte det var riktigt kul. Jag lyckas komma ner mitt emellan plastkollo och det, synd. Får bättra mig på sånt!
Hoppas ditt lim trillar in snart Sadolf!
En kompis från Varberg som numera bor i Gbg hade vart förbi AIM hyfsat random, han tyckte det var riktigt kul. Jag lyckas komma ner mitt emellan plastkollo och det, synd. Får bättra mig på sånt!
Tobias
Kom hem tidigt idag.. Kollade brevlådan - om Postnord-lotteriet delat ut.. Oh ja! Jag såg något..
Detta forum är så trevligt, med hjälpsamma människor, speciellt Sadolf just nu.. Här lipar jag lite ena dagen att jag klantat bort dekaler till en J 26.. och Sadolf erbjuder sig att skicka de han har. och där kom de, med en utskrift av indivderna med.. (Inte läst ännu! Tog kort direkt, kaffet rinner ner, behöver det.. )
Tack Sadolf! Räddadre i nöden. Kan jag sova gott innan jag återgäldat?
Jag har skickat lite dekaler men fått mer av andra tror jag. Stefan gav mig en vansinnigt fin hög med modeller för några år sedan. Ah, IPMS Göteborg är bäst.
Detta forum är så trevligt, med hjälpsamma människor, speciellt Sadolf just nu.. Här lipar jag lite ena dagen att jag klantat bort dekaler till en J 26.. och Sadolf erbjuder sig att skicka de han har. och där kom de, med en utskrift av indivderna med.. (Inte läst ännu! Tog kort direkt, kaffet rinner ner, behöver det.. )
Jag har skickat lite dekaler men fått mer av andra tror jag. Stefan gav mig en vansinnigt fin hög med modeller för några år sedan. Ah, IPMS Göteborg är bäst.
Tobias
Azgaron, Gigabyte, cas and glimturen like this post
Ja Tjeckerna var power inom modelbygger redan på kommunismtid, deras KP satser var utmärka på den tiden.cas skrev:Sadolf skrev:Ajjaj
Någon säljer Arma ...
Det var Art Scale som hade med sig en lagom laddning Arma-modeller, men dom har ju å andra sida mycke tkontakter i branshen.
Johan på Alfa Hobby erkände att dom har missat lite hur bra/fina Arma trots allt är så dom är lite sena att fixa hem allt.
Där har du en liten fördel
Hade gjort mycket byteshandeln med de när jag var i tonåren.
Nu så har de en hel bunt med utmärkta tillverkare av byggsatser och tillbehör.
Klart de kommer med Eduard så gör det inget för de att ta några Arma. Numera Arma säljer också Eduard i Polen och de har nära samarbete... Det lite lustiga att de backar utr etsade delar som Eduard har gjort för deras kit.
Jag var på besök hos Alfa och de visade intresse, så kanske skriver jag något mail till de. Nu har jag rört på packarna lite och förhoppningsvis kommer en lass med Mustang, Hayate, F6 från de...
Vi få se, jag skulle gärna se att det rullar på lite mer så kanske kan man ta hem mera typ IBG eller Hobby 2000. Jämför man omsättningen jag gör normalt på jobbet med "stora "grejor så det små potäter, men ändå rolig..
Sadolf
Ja de sågen ser verkligen bra ut, går inte jämföra med en som jag ha gjort själv utav ett gammalt rakbald..cas skrev:Felix rules!
Tror Hobbybokhandels i Stockholm som säljer dessa- kanske någon fin dag..
Det med ölet låter fint--- låter som firman som vet hur man ha det rolig...
Sadolf
Nehj den ha inte kommit än, men det går nog med vanlig postgång, den kommer när den kommer- Då kommer riva de sidorutor på p40 polera dessa och limma ordentligt- plus positionsljus...*Tobias skrev:Öl???
Under tiden så jag är fullständigt fockewulferad- Byggde den gamla Eduard som är pillig och ,,, blörjade bygga nyare deras som är inte alls pilligt - bara för att jämföra.
Ja jag är såld. Allt passar ihop som ett vante...De ha verkligen tänkt igenom- Den är nu enkel att bygga och vill man ha superdetalj då finns det spår i delarna däm man ska skära av och köpa deras fin resin, motor,vapen, ja Ni vet...
Så mycket att göra... J 9 och kingcobran väntar.-.. Kan inte låta bli och vill göra den där bagageutrymme i J 9 bakom pilotstolen...
Har man inte problem så uppfinner man själv...
Namen! Tjallare! Psst.!Tobias skrev:Kom hem tidigt idag.. Kollade brevlådan - om Postnord-lotteriet delat ut.. Oh ja! Jag såg något..
Sadolf
Tobias likes this post
Ja på tal om det lilla "research" - Jag fått dekaler med IBG musse så det blev över- tyvärr så konstaterade jag att det följde inte en instruktion hur man målar och vilka betäckningar till vilken plan.
Som tur allt i FV var så fantastisk dokumenterad jag listade ut vad som är vad. Två av dessa plan förlorades i övningsolyckor ( en av de kollision) vilket visar hur farlig jobb det var att flyga på den tiden och hur tappra folk var det som flög, trots risken. ( Ja moderna flygare är inte mindre tappra för den delen, min full respekt)
Det mystiska jag fann i dessa dekaler är de röda kvinno-shiluetter målade på flera plan i F16 vid vä vingroten. Det var samma bild men de bär olika namn.
Någon som vet vad det var? Det var inte ett officiellt vapen, kanske något privat bland markpersonalen eller piloter?
Slutligen Tobbe övertygade mig att bygga ett svensk plan så J 9 är pg.
Som tur allt i FV var så fantastisk dokumenterad jag listade ut vad som är vad. Två av dessa plan förlorades i övningsolyckor ( en av de kollision) vilket visar hur farlig jobb det var att flyga på den tiden och hur tappra folk var det som flög, trots risken. ( Ja moderna flygare är inte mindre tappra för den delen, min full respekt)
Det mystiska jag fann i dessa dekaler är de röda kvinno-shiluetter målade på flera plan i F16 vid vä vingroten. Det var samma bild men de bär olika namn.
Någon som vet vad det var? Det var inte ett officiellt vapen, kanske något privat bland markpersonalen eller piloter?
Sadolf
Härligt med J 9, gillar den kärran..
haha, jo - blir man så väl behandlad får man nog tjalla.. Blev sugen att bygga den som havererade NV Östersund (Nälens station?) - hedra ff lite..
De där rundlarna som var lite felprintade är lugnt, jag har de stora, var de på kroppen som jag, har jag slarvat bort?? hur isf?? Det som tar emot lite är att måla aluminiumet, de målade vingarna.. Alclad High Speed Silver, Aluminium, lite Magnesium runt utblåsen... Men fuckade upp Alclad sist (putsade itne den blanksvarta primer ordentligt) - men nu har jag en bättre primer.I helgen?
haha, jo - blir man så väl behandlad får man nog tjalla.. Blev sugen att bygga den som havererade NV Östersund (Nälens station?) - hedra ff lite..
De där rundlarna som var lite felprintade är lugnt, jag har de stora, var de på kroppen som jag, har jag slarvat bort?? hur isf?? Det som tar emot lite är att måla aluminiumet, de målade vingarna.. Alclad High Speed Silver, Aluminium, lite Magnesium runt utblåsen... Men fuckade upp Alclad sist (putsade itne den blanksvarta primer ordentligt) - men nu har jag en bättre primer.I helgen?
Tobias
Sadolf skrev:
Jag kan rekommendera Leif Hellströms bok om "J26 Mustang", där finns allt man kan tänkas vilja veta om de Svenska Mussarna!
Ja, jag rekommenderar ALLA böckerna i den serien!
Boken "Kronmärkt" har massor av bilder och är en utmärkt referensbok över alla flygplan som flugits av Svenska Flygvapnet, alla märkningar och färger, den boken är min "Svensk-Bibel"!
Två böcker som inte får saknas i en Svensk.byggares bibliotek!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jag hittade den förra september, vid denna tid, på något antikvariat. Underbart bra!
Såg den på Hobbybokhandeln för inte alls länge sedan - kanske finns kvar?
Kronmärkt fanns med men försvann fort som en avlöning.. En bok jag letat lite efter.. men hittar den någon gång..
Såg den på Hobbybokhandeln för inte alls länge sedan - kanske finns kvar?
Kronmärkt fanns med men försvann fort som en avlöning.. En bok jag letat lite efter.. men hittar den någon gång..
Tobias
Sida 27 av 40 • 1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 27 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet