Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 36 av 40
Sida 36 av 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Denna landade i förra veckan. Leverans till dörren, direkt från Eduard.
Inte ofta jag köper helikoptrar, men denna tyckte jag såg läcker ut och dessutom ligger det en bok med i lådan, vilket inte är fel!
Håkan
Inte ofta jag köper helikoptrar, men denna tyckte jag såg läcker ut och dessutom ligger det en bok med i lådan, vilket inte är fel!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Matt_Public and Marlin like this post
Heliga dykare, vilket snyggköp!
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron likes this post
Härlig låda med många fina målningar!
Den där lådan är jag också lite sugen på, men Hinden blir ett stort monster även i den skalan.
Stefan
Den där lådan är jag också lite sugen på, men Hinden blir ett stort monster även i den skalan.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron likes this post
Tack Stefan!
Jo, den blir väl det!
Håkan
Jo, den blir väl det!
Håkan
Riktigt cool modell! Själv går jag i väntans tider, har beställt den dyraste modellen jag någonsin köpt. Får se hur snabba Modellbau König är...
linusorn
linusorn skrev:Riktigt cool modell! Själv går jag i väntans tider, har beställt den dyraste modellen jag någonsin köpt. Får se hur snabba Modellbau König är...
En Border Lanc?
...eller någon vingnöt?
Spännande!
Stefan
Jag lovar att komma med bilder Stefan!
Har någon erfarenhet av hur snabba Modellbau König är på att skicka saker?
linusorn
linusorn skrev:Jag lovar att komma med bilder Stefan!
Ca 1 vecka har det tagit för mig de gånger jag har valt att köpa där.
/Bosse
Marlin
Jag fick min RFM StugIV hyfsat snabbt i höstas. Ca 1 vecka tog det nog för mig också.
LasseThid
Jag har använt MBK i flera år nu, sedan Brexit straffade ut Hannants.
MBK är en fullgod ersättare, nästan lika bra sortiment av modeller, verktyg, tillbehör och färger, det är bara lite knöligare att navigera på sidan.
Något mindre sortiment på böcker, tillbehör och dekaler, men det finns ändå mycket att välja på.
Det är som att jämföra ICA och COOP: båda är stora och har sina egna märken och ideer.
Firman är superbra att ha att göra med och priserna är generellt lägre än Hannants.
Frakten är OK, från €150 är det fraktfritt till Sverige, det kommer man snart upp till.
Räkna med mellan 1-2 veckor på beställningar, det brukar ta 1-2 dagar från Tyskland till Sverige (alltid spårbart), sedan beror det på vilket humör Postnord är.
Jag kan rekommendera firman helhjärtat!
Stefan
MBK är en fullgod ersättare, nästan lika bra sortiment av modeller, verktyg, tillbehör och färger, det är bara lite knöligare att navigera på sidan.
Något mindre sortiment på böcker, tillbehör och dekaler, men det finns ändå mycket att välja på.
Det är som att jämföra ICA och COOP: båda är stora och har sina egna märken och ideer.
Firman är superbra att ha att göra med och priserna är generellt lägre än Hannants.
Frakten är OK, från €150 är det fraktfritt till Sverige, det kommer man snart upp till.
Räkna med mellan 1-2 veckor på beställningar, det brukar ta 1-2 dagar från Tyskland till Sverige (alltid spårbart), sedan beror det på vilket humör Postnord är.
Jag kan rekommendera firman helhjärtat!
Stefan
Jag väljer alltid DHL som leverantör om jag får välja.
Tyska posten vet fortfarande hur man levererar post.
Omvänt kan man också säga att jag betalar hellre mer i frakt om jag slipper få det levererat med UPS.
Sämre speditör får man leta länge efter.
/Bosse
Omvänt kan man också säga att jag betalar hellre mer i frakt om jag slipper få det levererat med UPS.
/Bosse
Marlin
Okej, tack för info. Tur att jag valde DHL
linusorn
Marlin skrev:Jag väljer alltid DHL som leverantör om jag får välja.
/Bosse
Jag brukar ta det billigaste alternativet (DHL?) och det har alltid funkat bra.
För mig finns ingen anledning att betala extra för några dagar snabbare leverans, jag har att bygga på ändå.
Det är väl mina Småländska gener som spökar...
Stefan
Vi får se, tyskarna verkar inte ha skickat det idag. Har iaf inte fått ngt kolli-id. Men när jag beställde fanns det två modeller kvar och nu är de borta, så ngt måste ha hänt.
linusorn
Idag så kom det ett paket att hämta på mitt utlämningsställe. Gick iväg onsdag kväll från Bremen och fredag morgon ligger paketet i Brottby, får ändå anses som MVG. Till och med Postmord får guldstjärna.
Detta var vad som hämtades:
Och detta låg i:
Detta var vad som hämtades:
Och detta låg i:
Min egen Wingnöt! Kostade 1800 kr med frakt, men det var sista chansen så fuck it!
Modellbau könig har inte så många kvar men Andys Hobby headquarters har en hel del om någon vill slå till.
linusorn
Ja, vingnötterna är nästan värda sitt pris i guld idag och priserna stiger hela tiden!
Såg att Alfa tar nästan 10 lapp för Lancastern, rent vansinne!
Just den lådan fick jag inte tag i, men jag knep den andra, Amerikanska varianten.
Mycket trevliga modeller som går ihop fantastiskt väl och de skall njutas som en god whisky i lagom små sippar, långsamt och njutningsfullt!
Stefan
Såg att Alfa tar nästan 10 lapp för Lancastern, rent vansinne!
Just den lådan fick jag inte tag i, men jag knep den andra, Amerikanska varianten.
Mycket trevliga modeller som går ihop fantastiskt väl och de skall njutas som en god whisky i lagom små sippar, långsamt och njutningsfullt!
Stefan
Azgaron and Marlin like this post
Ännu en laddning modeller har trillat in från MBK!
Den här beställningen gjorde jag för 3 månader sedan!
En modell som jag verkligen ville ha var restad och jag bad MBK att vänta in tills de fått hem den igen.
Efter tre månader fick jag äntligen hem min beställning!
Vad fanns det då i paketet?
Först en återutgivning i ”Vintage Classics” från Airfix, deras underbara modell av Jaguar 420 Saloon;
Modellen är från 1968 så den förtjänar verkligen epitetet Vintage Classic, en ren nostalgi-modell!
Ännu en Jaguar, den här gången en helt ny Jaguar E-Type Roadster från Revell i 1/24, detta är min drömbil, alla kategorier!
ICM´s helt nya YaK-9T, en fantastiskt fin liten modell, den är inte särskilt stor ens i 1/32.
….men vad är det här?????
Den har jag definitivt INTE beställt och det var INTE DEN jag väntat så länge på!
Jag skickade ett mail till MBK och sade som det var, jag hade fått en modell som jag INTE beställt istället för den som jag HADE beställt.
Bara några timmar senare kom svaret; Vi ber så hemskt mycket om ursäkt och skickar den rätta modellen omedelbart!
Den felaktiga modellen, Ford V-8-G81A ”Funkkraftwagen” (Radiobil) kunde jag behålla som ”plåster på såret”!
Efter bara TVÅ DAGAR hade jag den modellen jag väntat så länge på här hemma;
Rodens 1947 PD-3751 Silverside Bus ”Greyhound”, en av de mest ikoniska bussar som existerat!
Skalan är ju “bara” 1/35 (jag brukar bygga fordon i 1/24), men trots det blir bussen rejält stor!
Boxarten av Valeriy Grygorenko blev en av de sista han målade för Roden.
Han blev dödad av Ryssarna under Ukraina-krigets första dagar.
En riktigt stor eloge till MBK som rättade till felskicket snabbt och elegant, kanonbra kundservice!
Stefan
Den här beställningen gjorde jag för 3 månader sedan!
En modell som jag verkligen ville ha var restad och jag bad MBK att vänta in tills de fått hem den igen.
Efter tre månader fick jag äntligen hem min beställning!
Vad fanns det då i paketet?
Först en återutgivning i ”Vintage Classics” från Airfix, deras underbara modell av Jaguar 420 Saloon;
Modellen är från 1968 så den förtjänar verkligen epitetet Vintage Classic, en ren nostalgi-modell!
Ännu en Jaguar, den här gången en helt ny Jaguar E-Type Roadster från Revell i 1/24, detta är min drömbil, alla kategorier!
ICM´s helt nya YaK-9T, en fantastiskt fin liten modell, den är inte särskilt stor ens i 1/32.
….men vad är det här?????
Den har jag definitivt INTE beställt och det var INTE DEN jag väntat så länge på!
Jag skickade ett mail till MBK och sade som det var, jag hade fått en modell som jag INTE beställt istället för den som jag HADE beställt.
Bara några timmar senare kom svaret; Vi ber så hemskt mycket om ursäkt och skickar den rätta modellen omedelbart!
Den felaktiga modellen, Ford V-8-G81A ”Funkkraftwagen” (Radiobil) kunde jag behålla som ”plåster på såret”!
Efter bara TVÅ DAGAR hade jag den modellen jag väntat så länge på här hemma;
Rodens 1947 PD-3751 Silverside Bus ”Greyhound”, en av de mest ikoniska bussar som existerat!
Skalan är ju “bara” 1/35 (jag brukar bygga fordon i 1/24), men trots det blir bussen rejält stor!
Boxarten av Valeriy Grygorenko blev en av de sista han målade för Roden.
Han blev dödad av Ryssarna under Ukraina-krigets första dagar.
En riktigt stor eloge till MBK som rättade till felskicket snabbt och elegant, kanonbra kundservice!
Stefan
Azgaron likes this post
Snygga modeller Stefan.
Och en extra eloge till MBK för den ypperliga servicen du fick.
Att bussen är i 1/35 ser jag som en stor fördel faktiskt, det finns ju en massa figurer som skulle passa ihop med den i ett diorama.
/Bosse
Och en extra eloge till MBK för den ypperliga servicen du fick.
Att bussen är i 1/35 ser jag som en stor fördel faktiskt, det finns ju en massa figurer som skulle passa ihop med den i ett diorama.
/Bosse
Marlin
Trevliga inköp, E-typen är min drömbil alla kategorier också. Hoppas vi får en byggtråd snart!
linusorn
linusorn skrev:Trevliga inköp, E-typen är min drömbil alla kategorier också. Hoppas vi får en byggtråd snart!
Ja, den ligger mycket högt upp på bygglistan!
Tror jag skall göra den i den klassiska British Racing Green....
Stefan
Marlin likes this post
Trevliga inköp Stefan! Bra service också!
Hämtade ut en "liten" låda häromdagen!
Väntade ett paket från Alfa också, men utlämningsstället har haft stängt i två dagar nu. Lite störande!
Håkan
Hämtade ut en "liten" låda häromdagen!
Väntade ett paket från Alfa också, men utlämningsstället har haft stängt i två dagar nu. Lite störande!
Håkan
Marlin and glimturen like this post
linusorn
Azgaron likes this post
Najs hög med nya modeller Stefan!
Jag håller med om Greyhound i 1:35 är fantastiskt... Man kan klämma en diorama typ Yankees going to war...
Men funkwagen som Du fått fel är också en intressant fin stycke i för sig.
När jag byggde 1:35 för 20 år sedan så sådant var mer intressant för mig än tiger eller panther...
Jag håller med om Greyhound i 1:35 är fantastiskt... Man kan klämma en diorama typ Yankees going to war...
Men funkwagen som Du fått fel är också en intressant fin stycke i för sig.
När jag byggde 1:35 för 20 år sedan så sådant var mer intressant för mig än tiger eller panther...
Sadolf
Heliga dykare!
Galaxens snabbaste skrothög.
Galaxens snabbaste skrothög.
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron likes this post
Sida 36 av 40 • 1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 36 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet