IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

+15
Matt_Public
bjork_larsson
johan r
MagnusE
MiniStuff
T-34
merlin1953packard
Poseidon
dm4
Caverö
Gigabyte
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
Janne.S
19 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 4 av 18 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Nästa

Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor sep 17 2009, 22:14

Tack B-L Very Happy

Njäe..Tornadon har bara remsor på noskonen, inga spröt från vingarnas bakkanter. Antar att de löst det på ett annat sätt.

Har bara sett det på jänkekärror och rysskärror.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av merlin1953packard fre sep 18 2009, 00:27

Janne.S skrev:Tack B-L Very Happy

Njäe..Tornadon har bara remsor på noskonen, inga spröt från vingarnas bakkanter. Antar att de löst det på ett annat sätt.

Har bara sett det på jänkekärror och rysskärror.

Tack, Janne, för upplysningen! Har gjort lite research på nätet och där syns - som du mycket riktigt påpekar - inga statiska avledare. Stämmer för övrigt om remsorna på noskonen och det finns anvisningar byggbeskrivningen för detta, där dekaler skall avbilda dessa.
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Azgaron fre sep 18 2009, 06:58

Ser bra ut Janne! Ser fram emot nästa uppdatering!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av JOooCKE fre sep 18 2009, 07:41

Janne.S skrev:Tack igen Jocke Very Happy

Jag har ett borrset från Tamyia, den är från 0.3mm upp till 1mm.
jag använder 0.5 mm borren när jag borrar upp för pianotråden och 0.3mm för koppartråden.

Cyano akrylat är ett finare namn för superlim och du kan nog köpa det i närmsta järnhandel, färghandel eller hobbybutik.

Då ska jag köpa borrset från tamiya Razz
Jaha , man lär sig något nytt varje dag , jag trodde cyano var något annat Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S fre sep 18 2009, 10:13

Tack Håkan Very Happy

@ Jocke

Trodde du jag menade Ethylacetat? Det kan man beställa från apoteket....dock endast i livstids försörjande förpackningar om 3 liter eller något sådant Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron fre sep 18 2009, 11:07

Jula säljer billiga borrset med borr från 0,3mm och upp till 1,6mm för ca 50:-! Billigt och bra!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av JOooCKE fre sep 18 2009, 14:09

Janne.S skrev:Tack Håkan Very Happy

@ Jocke

Trodde du jag menade Ethylacetat? Det kan man beställa från apoteket....dock endast i livstids försörjande förpackningar om 3 liter eller något sådant Razz

Ethylacetat var det jag tänkte på ja ! Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S sön sep 20 2009, 18:06

Har väntat på lite referens bilder till cockpit, nu fick jag lite så nu har jag börjat detaljerandet där med Very Happy

Jag började med väggarna inne i cockpit

Jag torrpassade sittbrunnarna och markerade med en blyertspenna var väggarna skulle sitta...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00865

Sedan pressade jag en bit plasticard mot där jag hade ritat. Det lämnade ett litet spår i plasticarden av blyerts som jag sedan kunde använda för att trimma delarna.
Jag numrerade delarna så jag hade koll på vad som skulle sitta vart.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00866

Sedan så satte jag igång med plasticarden helt enkelt och försökte fökja mina referenser så väl som möjligt.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00868

PÅ de vänstra väggarna ska det sitta gasreglage, jag tog den existerande gawa delen och lade till lite knappar av varmdragen gjutstam.
Hehehe, ser ut som ett par igelkottar innan jag klippte ner så jag fick knappar.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00885

Tillsammans med lite ets från IsraCast settet så fick jag ordning på den vänstra väggen åxå....inget våld över huvudtaget Very Happy

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00888

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00889

Och likadant med väggarna i den aktra sittbrunnen.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00890

Vidare till ett område som det var ganska svårt att hitta referenser, jag fick tag i några bilder till sist och försökte följa dom efter bästa förmåga.
Det ser ut som ett ormbo Razz

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00892

Nu måste jag äta, det hade jag visst glömt Razz

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact sön sep 20 2009, 18:23

Janne.S skrev:....inget våld över huvudtaget Very Happy

Huuu, jag är grymt besviken!! Inget våld....det som löser allt!? Cool

Sitter här i Borås i det högst normala ösregnet, blev nästan lite rädd när solen kom fram i hela 3 minuter, och äter sushi framför datorn o jag måste säga att följa dina byggen är riktigt roligt. För att inte glömma lärorikt! Jag tänkte ta tillfället i akt och fråga vad för tjocklek du har på din koppartråd?!
Jag har nämligen börjat detaljera mitt Falke bygge som jag hade tänkt detaljera till fördärv, bl.a. med någon lustig grön tråd, för att göra kablage utav men den är otroligt hård och väldigt svår att forma sig efter modellens konturer. Förbannat svår att böja också!

Vad är det du använder till att göra "rören / feta kablar" av ? Ser ut som någon sorts avskalat kabelhölje...
Var kan detta i så fall inhandlas?

Keep it up Janne! Very Happy
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av JOooCKE sön sep 20 2009, 18:25

Jag känner på mig att den här cockpiten kommer bli grymt bra ! Very Happy
Än så länge ser det bra ut ! Very Happy

Dina ''igelkottar'' trodde jag var en fläkt eller något liknande t.ex en sån som sitter i Hindarna Laughing

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S sön sep 20 2009, 18:41

@ Chrille

Jag har ingen grovlek på koppartråden, den kommer från helt vanliga sladdar, men den passar i 0.3 mm hål som jag borrat i alla fall Very Happy

"Kabelhöljet" är smala sladdar som förljde med en modell av Titanic för att man skulle kunna ordna belysning (vilket jag inte gjorde utan tyckte att sladdarna var användbara till annat)

I hjulbrunnarna använde jag även optisk fiber kabel, det var någon vänlig själ på ett månads möte som delade ut meterlånga bitar en gång.

Kontentan e att jag inte köpt något utan det är helt enkelt skoj som man kan hitta i soprummet typ Razz

@Jocke
Tack Jocke Very Happy .....spretiga fläktar Razz

Enda trista är att jag får vänta i 2 veckor till på quickboost stolarna....de var tydligen slut på Alfa hobby så de bidde restade.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Gigabyte sön sep 20 2009, 20:26

vilket fint detaljarbete som du fått ,mycket snyggt janne Cool man blir lika positivt överaskad varje gång du uppdaterar din tråd !!
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Janne.S sön sep 20 2009, 20:41

Tack Giga Very Happy

I aim to please!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron mån sep 21 2009, 00:09

Ser bra ut Janne! Alltid kul med lite extra detaljer!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S mån sep 21 2009, 00:10

Tack Håkan Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S mån sep 21 2009, 14:10

Så har detaljerandet nått väggen längstbak i cockpit...

Ett varningens ord....det här e skit kul!!!

Först limmade jag dittätningslisten, den kommer att fortsätta runt hela cockpiten...måste bara få på framdelen först Razz

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00895

Sedan limmade jag dit en remsa av OH-film och ritade upp på ett ungefär hur jag vill att delarna ska sitta..

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00896

Jag har inga mått på grejerna så det det blir att köra med MK.I Öga, kan bli lite snett å vint här och där Razz

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00902

Lite kablage...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00904

Mer kablar och ...klart!

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00905

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00909

Det var kul Very Happy

Och min skog av delar bara växer! Konstigt, ju mer delar jag limmar på modellen desto fler delar dyker upp på bordet?
Det är som om de förökar sig när jag inte ser på.....usch, plast snusk på mitt bord?!

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 4 DSC00910

Ja då var det dags att ge sig ner i sittbrunnarna å göra något åt dom....det blir senare Very Happy

Limma lugnt!

Senast ändrad av Janne.S den mån sep 21 2009, 15:48, ändrad totalt 1 gång
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron mån sep 21 2009, 15:01

Tjusigt Janne! Kul extradetaljering!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Gigabyte mån sep 21 2009, 15:03

ser mycket fint ut Janne !!!!
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Janne.S mån sep 21 2009, 15:18

Tack pojkar Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE mån sep 21 2009, 15:33

Så snyggt ! Very Happy
Du får sätta upp en kamera o kolla igenom filmen efter ett dygn , då ser du om platsen förökar sig eller om det händer något annat Laughing

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S mån sep 21 2009, 15:46

Hehehe, ja det är ju en tanke..... kanske finns troll i mitt hobbyrum!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE mån sep 21 2009, 16:52

troll i hobbyrummet , inte bra Razz
Se bara till att dem inte dricker förtunning , färg eller något liknande som man behöver , och absolut inte äta plasten , för det kan sluta riktigt illa om man saknar delar Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av T-34 mån sep 21 2009, 18:51

Härligt med så mycket detaljering Janne. Skitsnyggt.
Magnus
T-34
T-34

Inlägg av Janne.S mån sep 21 2009, 19:47

Tack Magnus Very Happy

E ju så kul ju! bounce
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av MiniStuff mån sep 21 2009, 20:57

Visst är det kul att detaljera järnet! Ser helbra ut! Keep the monsters breeding!

/M

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 4 av 18 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet