F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!
+15
Matt_Public
bjork_larsson
johan r
MagnusE
MiniStuff
T-34
merlin1953packard
Poseidon
dm4
Caverö
Gigabyte
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
Janne.S
19 posters
Sida 4 av 18
Sida 4 av 18 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18
Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!
Tack B-L
Njäe..Tornadon har bara remsor på noskonen, inga spröt från vingarnas bakkanter. Antar att de löst det på ett annat sätt.
Har bara sett det på jänkekärror och rysskärror.
Njäe..Tornadon har bara remsor på noskonen, inga spröt från vingarnas bakkanter. Antar att de löst det på ett annat sätt.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Tack B-L
Tack, Janne, för upplysningen! Har gjort lite research på nätet och där syns - som du mycket riktigt påpekar - inga statiska avledare. Stämmer för övrigt om remsorna på noskonen och det finns anvisningar byggbeskrivningen för detta, där dekaler skall avbilda dessa.
merlin1953packard
Ser bra ut Janne! Ser fram emot nästa uppdatering!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Janne.S skrev:Tack igen Jocke
Jag har ett borrset från Tamyia, den är från 0.3mm upp till 1mm.
jag använder 0.5 mm borren när jag borrar upp för pianotråden och 0.3mm för koppartråden.
Cyano akrylat är ett finare namn för superlim och du kan nog köpa det i närmsta järnhandel, färghandel eller hobbybutik.
Då ska jag köpa borrset från tamiya
Jaha , man lär sig något nytt varje dag , jag trodde cyano var något annat
Jocke
JOooCKE
Tack Håkan
@ Jocke
Trodde du jag menade Ethylacetat? Det kan man beställa från apoteket....dock endast i livstids försörjande förpackningar om 3 liter eller något sådant
@ Jocke
Trodde du jag menade Ethylacetat? Det kan man beställa från apoteket....dock endast i livstids försörjande förpackningar om 3 liter eller något sådant
Janne.S- Moderator
Jula säljer billiga borrset med borr från 0,3mm och upp till 1,6mm för ca 50:-! Billigt och bra!
Håkan
Håkan
Janne.S skrev:Tack Håkan
@ Jocke
Ethylacetat var det jag tänkte på ja !
Jocke
JOooCKE
Har väntat på lite referens bilder till cockpit, nu fick jag lite så nu har jag börjat detaljerandet där med
Jag började med väggarna inne i cockpit
Jag torrpassade sittbrunnarna och markerade med en blyertspenna var väggarna skulle sitta...
Sedan pressade jag en bit plasticard mot där jag hade ritat. Det lämnade ett litet spår i plasticarden av blyerts som jag sedan kunde använda för att trimma delarna.
Jag numrerade delarna så jag hade koll på vad som skulle sitta vart.
Sedan så satte jag igång med plasticarden helt enkelt och försökte fökja mina referenser så väl som möjligt.
PÅ de vänstra väggarna ska det sitta gasreglage, jag tog den existerande gawa delen och lade till lite knappar av varmdragen gjutstam.
Hehehe, ser ut som ett par igelkottar innan jag klippte ner så jag fick knappar.
Tillsammans med lite ets från IsraCast settet så fick jag ordning på den vänstra väggen åxå....inget våld över huvudtaget
Och likadant med väggarna i den aktra sittbrunnen.
Vidare till ett område som det var ganska svårt att hitta referenser, jag fick tag i några bilder till sist och försökte följa dom efter bästa förmåga.
Det ser ut som ett ormbo
Nu måste jag äta, det hade jag visst glömt
Limma lugnt!
Jag började med väggarna inne i cockpit
Jag torrpassade sittbrunnarna och markerade med en blyertspenna var väggarna skulle sitta...
Sedan pressade jag en bit plasticard mot där jag hade ritat. Det lämnade ett litet spår i plasticarden av blyerts som jag sedan kunde använda för att trimma delarna.
Jag numrerade delarna så jag hade koll på vad som skulle sitta vart.
Sedan så satte jag igång med plasticarden helt enkelt och försökte fökja mina referenser så väl som möjligt.
PÅ de vänstra väggarna ska det sitta gasreglage, jag tog den existerande gawa delen och lade till lite knappar av varmdragen gjutstam.
Hehehe, ser ut som ett par igelkottar innan jag klippte ner så jag fick knappar.
Tillsammans med lite ets från IsraCast settet så fick jag ordning på den vänstra väggen åxå....inget våld över huvudtaget
Och likadant med väggarna i den aktra sittbrunnen.
Vidare till ett område som det var ganska svårt att hitta referenser, jag fick tag i några bilder till sist och försökte följa dom efter bästa förmåga.
Det ser ut som ett ormbo
Nu måste jag äta, det hade jag visst glömt
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:....inget våld över huvudtaget
Huuu, jag är grymt besviken!! Inget våld....det som löser allt!?
Sitter här i Borås i det högst normala ösregnet, blev nästan lite rädd när solen kom fram i hela 3 minuter, och äter sushi framför datorn o jag måste säga att följa dina byggen är riktigt roligt. För att inte glömma lärorikt! Jag tänkte ta tillfället i akt och fråga vad för tjocklek du har på din koppartråd?!
Jag har nämligen börjat detaljera mitt Falke bygge som jag hade tänkt detaljera till fördärv, bl.a. med någon lustig grön tråd, för att göra kablage utav men den är otroligt hård och väldigt svår att forma sig efter modellens konturer. Förbannat svår att böja också!
Vad är det du använder till att göra "rören / feta kablar" av ? Ser ut som någon sorts avskalat kabelhölje...
Var kan detta i så fall inhandlas?
Keep it up Janne!
Warsawpact- Starwarsviritous
Jag känner på mig att den här cockpiten kommer bli grymt bra !
Än så länge ser det bra ut !
Dina ''igelkottar'' trodde jag var en fläkt eller något liknande t.ex en sån som sitter i Hindarna
Jocke
Än så länge ser det bra ut !
Dina ''igelkottar'' trodde jag var en fläkt eller något liknande t.ex en sån som sitter i Hindarna
Jocke
JOooCKE
@ Chrille
Jag har ingen grovlek på koppartråden, den kommer från helt vanliga sladdar, men den passar i 0.3 mm hål som jag borrat i alla fall
"Kabelhöljet" är smala sladdar som förljde med en modell av Titanic för att man skulle kunna ordna belysning (vilket jag inte gjorde utan tyckte att sladdarna var användbara till annat)
I hjulbrunnarna använde jag även optisk fiber kabel, det var någon vänlig själ på ett månads möte som delade ut meterlånga bitar en gång.
Kontentan e att jag inte köpt något utan det är helt enkelt skoj som man kan hitta i soprummet typ
@Jocke
Tack Jocke .....spretiga fläktar
Enda trista är att jag får vänta i 2 veckor till på quickboost stolarna....de var tydligen slut på Alfa hobby så de bidde restade.
Jag har ingen grovlek på koppartråden, den kommer från helt vanliga sladdar, men den passar i 0.3 mm hål som jag borrat i alla fall
"Kabelhöljet" är smala sladdar som förljde med en modell av Titanic för att man skulle kunna ordna belysning (vilket jag inte gjorde utan tyckte att sladdarna var användbara till annat)
I hjulbrunnarna använde jag även optisk fiber kabel, det var någon vänlig själ på ett månads möte som delade ut meterlånga bitar en gång.
Kontentan e att jag inte köpt något utan det är helt enkelt skoj som man kan hitta i soprummet typ
@Jocke
Tack Jocke .....spretiga fläktar
Enda trista är att jag får vänta i 2 veckor till på quickboost stolarna....de var tydligen slut på Alfa hobby så de bidde restade.
Janne.S- Moderator
vilket fint detaljarbete som du fått ,mycket snyggt janne man blir lika positivt överaskad varje gång du uppdaterar din tråd !!
Gigabyte
Tack Giga
I aim to please!
I aim to please!
Janne.S- Moderator
Ser bra ut Janne! Alltid kul med lite extra detaljer!
Håkan
Håkan
Så har detaljerandet nått väggen längstbak i cockpit...
Ett varningens ord....det här e skit kul!!!
Först limmade jag dittätningslisten, den kommer att fortsätta runt hela cockpiten...måste bara få på framdelen först
Sedan limmade jag dit en remsa av OH-film och ritade upp på ett ungefär hur jag vill att delarna ska sitta..
Jag har inga mått på grejerna så det det blir att köra med MK.I Öga, kan bli lite snett å vint här och där
Lite kablage...
Mer kablar och ...klart!
Det var kul
Och min skog av delar bara växer! Konstigt, ju mer delar jag limmar på modellen desto fler delar dyker upp på bordet?
Det är som om de förökar sig när jag inte ser på.....usch, plast snusk på mitt bord?!
Ja då var det dags att ge sig ner i sittbrunnarna å göra något åt dom....det blir senare
Limma lugnt!
Ett varningens ord....det här e skit kul!!!
Först limmade jag dittätningslisten, den kommer att fortsätta runt hela cockpiten...måste bara få på framdelen först
Sedan limmade jag dit en remsa av OH-film och ritade upp på ett ungefär hur jag vill att delarna ska sitta..
Jag har inga mått på grejerna så det det blir att köra med MK.I Öga, kan bli lite snett å vint här och där
Lite kablage...
Mer kablar och ...klart!
Det var kul
Och min skog av delar bara växer! Konstigt, ju mer delar jag limmar på modellen desto fler delar dyker upp på bordet?
Det är som om de förökar sig när jag inte ser på.....usch, plast snusk på mitt bord?!
Ja då var det dags att ge sig ner i sittbrunnarna å göra något åt dom....det blir senare
Limma lugnt!
Senast ändrad av Janne.S den mån sep 21 2009, 15:48, ändrad totalt 1 gång
Janne.S- Moderator
Tjusigt Janne! Kul extradetaljering!
Håkan
Håkan
ser mycket fint ut Janne !!!!
Gigabyte
Så snyggt !
Du får sätta upp en kamera o kolla igenom filmen efter ett dygn , då ser du om platsen förökar sig eller om det händer något annat
Jocke
Du får sätta upp en kamera o kolla igenom filmen efter ett dygn , då ser du om platsen förökar sig eller om det händer något annat
Jocke
JOooCKE
Hehehe, ja det är ju en tanke..... kanske finns troll i mitt hobbyrum!
Janne.S- Moderator
troll i hobbyrummet , inte bra
Se bara till att dem inte dricker förtunning , färg eller något liknande som man behöver , och absolut inte äta plasten , för det kan sluta riktigt illa om man saknar delar
Jocke
Se bara till att dem inte dricker förtunning , färg eller något liknande som man behöver , och absolut inte äta plasten , för det kan sluta riktigt illa om man saknar delar
Jocke
JOooCKE
Härligt med så mycket detaljering Janne. Skitsnyggt.
Magnus
Magnus
T-34
Tack Magnus
E ju så kul ju!
E ju så kul ju!
Janne.S- Moderator
Visst är det kul att detaljera järnet! Ser helbra ut! Keep the monsters breeding!
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 4 av 18 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18
Liknande ämnen
» HAsegawa + IsraCast F-16I Sufa i 1/48
» Isracast IDF/AF F-16I "Sufa" Conversion Kit. The original one
» Hasegawas Mitsubishi F-2A i 1/48
» F-16I Sufa fråga
» "The One" - IDF/AF F-16I Sufa, Queue Kylie
» Isracast IDF/AF F-16I "Sufa" Conversion Kit. The original one
» Hasegawas Mitsubishi F-2A i 1/48