Kommande heta releaser
+15
denstore
LasseThid
Järven
Marlin
glimturen
Brage
rsm.gbg
Janne.S
Azgaron
Henrik Bergman
linusorn
Stefan E
cas
Tobias
Matt_Public
19 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 8 av 22
Sida 8 av 22 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 15 ... 22
Sv: Kommande heta releaser
Tjena.
Takom skjuter verkligen in från sidan med sina lite oväntade vapensystem byggsatser med allt från hela kanontorn till robotsystem.
Nu verkar turen ha kommit till den Kinesiska hypersoniska roboten DF-17
Tanken är väl att detta ska vara något Anti hangarfartygs vapen.
Måste säga att köpsuget är enormt.
Källa: https://www.scalemates.com/kits/takom-2153-df-17-hypersonic-ballistic-missile--1408055
Mer info om själva systemet: https://en.wikipedia.org/wiki/DF-17
/Bosse
Takom skjuter verkligen in från sidan med sina lite oväntade vapensystem byggsatser med allt från hela kanontorn till robotsystem.
Nu verkar turen ha kommit till den Kinesiska hypersoniska roboten DF-17
Tanken är väl att detta ska vara något Anti hangarfartygs vapen.
Måste säga att köpsuget är enormt.
Källa: https://www.scalemates.com/kits/takom-2153-df-17-hypersonic-ballistic-missile--1408055
Mer info om själva systemet: https://en.wikipedia.org/wiki/DF-17
/Bosse
Marlin
Azgaron likes this post
Wow, mer balla prylar från Takom kan vi vänta oss.
Jag kan mycket väl se att denna hamnar i stashen.
Källa: https://www.scalemates.com/kits/takom-2151-v-1-flying-bomb-with-interior--1408414
/Bosse
Jag kan mycket väl se att denna hamnar i stashen.
Källa: https://www.scalemates.com/kits/takom-2151-v-1-flying-bomb-with-interior--1408414
/Bosse
Marlin
Det duggar tätt med nyheter från Takom nu.
Om den lilla V1:an på sin vagn känns för liten och obetydlig så kommer det är en hel avfyrningsramp från Takom i 1/35.
Källa: https://www.themodellingnews.com/2022/03/preview-135th-scale-v-1-flying-bomb.html#more
/Bosse
Om den lilla V1:an på sin vagn känns för liten och obetydlig så kommer det är en hel avfyrningsramp från Takom i 1/35.
Källa: https://www.themodellingnews.com/2022/03/preview-135th-scale-v-1-flying-bomb.html#more
/Bosse
Marlin
Azgaron and Matt_Public like this post
Den rampen kommer att bli massiv!
Takom verkar ha gjort det till sin grej att göra väldigt udda saker, ganska kul, hoppasa bara att det säljer för dem!
Stefan
Takom verkar ha gjort det till sin grej att göra väldigt udda saker, ganska kul, hoppasa bara att det säljer för dem!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jo 96cm lång, så massiv är nog rätta ordet.
Jag hoppas verkligen de säljer bra av pryttlarna så de kan fortsätta ge ut dessa udda saker.
/Bosse
Jag hoppas verkligen de säljer bra av pryttlarna så de kan fortsätta ge ut dessa udda saker.
/Bosse
Marlin
Det enda som fattas det London i 1:35 skala som ett mål....
Ja för såna stora byggsatser måste man ha mycket plats.-.. ( egen bunker?)
Ja för såna stora byggsatser måste man ha mycket plats.-.. ( egen bunker?)
Sadolf
Matt_Public likes this post
De sköt V1:or på det mesta va? Typ Normandie, Antwerpen etc?
Coolt att de gör så udda saker. inte så sugen själv men "underhållade", at se. aknske kommer något snart jag vill ha (5" turret var iofs lockande!)
Coolt att de gör så udda saker. inte så sugen själv men "underhållade", at se. aknske kommer något snart jag vill ha (5" turret var iofs lockande!)
Tobias
Marlin likes this post
Tobias skrev:De sköt V1:or på det mesta va? Typ Normandie, Antwerpen etc?
Mest över London och Södra England har jag för mig, de hade inte så stor räckvidd.
De fick iväg över 2500 V1or och runt 500 av den mycket större V2an, de var de första ballistiska missilerna som användes i krig, fruktansvärda vapen.
Inget jag vill ha men kul att det görs.
Takom har en V1 på ett transportsläp med en liten lastbil, DEN lådan är jag sugen på!
Stefan
Jag sett någonstans kran och transportbilar kring V2 missiler , kanske t o m revell?
Sadolf
Oh, de sköt så många V2:or med.. Fy fasiken.
Märkligt (eller inte) att rövhål alltid gör liknande, Hitler här, Saddam med Scud, Ryssarna nu..
Robin Olds skrev i sin bok att han besökte ett antikvariat med en gammal riddarrustning och en trevlig gammal britt.. han skulle tillbaka o köpa rustningen (Olds var en ordentlig angolifl, uppvuxen med brittisk kultur) men då hade det huset träffats..
Märkligt (eller inte) att rövhål alltid gör liknande, Hitler här, Saddam med Scud, Ryssarna nu..
Robin Olds skrev i sin bok att han besökte ett antikvariat med en gammal riddarrustning och en trevlig gammal britt.. han skulle tillbaka o köpa rustningen (Olds var en ordentlig angolifl, uppvuxen med brittisk kultur) men då hade det huset träffats..
Tobias
Är det denna du tänker på Stefan?
En snedtändning där och bilen följer med...
LasseThid
Matt_Public and Marlin like this post
Hanomag SS100- troligen förkortning från Super Sport....
Tobbe: de bombade antikvariaten med V2 för att den innehåll militär ut-rustning
Det är som ryssen nu bombar barn- för att barn kan växa upp och bli soldater- därav barn är militärmaterial....
Tobbe: de bombade antikvariaten med V2 för att den innehåll militär ut-rustning
Det är som ryssen nu bombar barn- för att barn kan växa upp och bli soldater- därav barn är militärmaterial....
Sadolf
Min förhoppning är att Takom kommer att komma ut med en Bofors Quad 40 i skala 1/35
Det är en sån där modell som skulle gå direkt till byggbordet utan att passera stashen.
/Bosse
Det är en sån där modell som skulle gå direkt till byggbordet utan att passera stashen.
/Bosse
Marlin
Azgaron, Matt_Public and Tobias like this post
LasseThid skrev:Är det denna du tänker på Stefan?
Det finns två versioner av SS100 med V2. Dels denna som du visar, som är V2 på transportsläp, och sedan finns det en version med vagnen som kunde resa och placera V2:an på sin avfyrningsplattform.
En sak som folk inte tänker på är att V2:an var ett sämre vapen än V1:an på många sätt. Den var dyrare och band inte upp fiendens stridskrafter. Man kunde inte göra något åt dem, och därför blev det mer ett terrorvapen. V1:an gick däremot att skjuta ned, vilket gjorde att de allierade hade en massa flygstridskrafter ståendes för att ta hand om eventuella inkommande V1:or. Man använde ofta de nyaste och snabbaste jaktplanen för att jaga V1:or. P-47M, Gloster Meteor och Hawker Tempest bland annat.
denstore
Azgaron and cas like this post
Den verkar ju trevlig den med, även om markmål inte är mitt primära intresse...
LasseThid
denstore skrev:LasseThid skrev:Är det denna du tänker på Stefan?
Det finns två versioner av SS100 med V2. Dels denna som du visar, som är V2 på transportsläp, och sedan finns det en version med vagnen som kunde resa och placera V2:an på sin avfyrningsplattform.
En sak som folk inte tänker på är att V2:an var ett sämre vapen än V1:an på många sätt. Den var dyrare och band inte upp fiendens stridskrafter. Man kunde inte göra något åt dem, och därför blev det mer ett terrorvapen. V1:an gick däremot att skjuta ned, vilket gjorde att de allierade hade en massa flygstridskrafter ståendes för att ta hand om eventuella inkommande V1:or. Man använde ofta de nyaste och snabbaste jaktplanen för att jaga V1:or. P-47M, Gloster Meteor och Hawker Tempest bland annat.
Ja, någon av de två lådorna (jag hade aldrig sett den Lasse visade förut), men någon av dessa lådor står högt på önskelistan!
Stefan
Marlin likes this post
Fan Bosse, det hade jag hakat på! Jävla doningar de där! Manligt, 40mm ksp x4..
Tobias
Jag gillar SS100-bilen. Den ser ut som Epa-traktorerna gjorde när jag var liten.
denstore
Janne.S likes this post
Det med V2 som terrorvapen... samt med brittiska terrorbombningar av tyska stad... Det bekräftad nu att genom mörda civilt folk så förstärker man deras motståndsvilja.
Varken Britter eller Tyskar stötte inte bort regeringen efter att varit utsatta för terror... Tvärtom.
Man ska dra lära av historien- Men hallå ryssen... de lär sig aldrig....
Varken Britter eller Tyskar stötte inte bort regeringen efter att varit utsatta för terror... Tvärtom.
Man ska dra lära av historien- Men hallå ryssen... de lär sig aldrig....
Sadolf
Marlin and Tobias like this post
Nytt från Clear Prop i 1/48.
Undrar hur många som kommer hänga på låset när denna väl släpps.
Källa: https://www.scalemates.com/kits/clear-prop-tba2-bayraktar-tb2--1408722
/Bosse - som kommer skaffa åtminstone en.
Undrar hur många som kommer hänga på låset när denna väl släpps.
Källa: https://www.scalemates.com/kits/clear-prop-tba2-bayraktar-tb2--1408722
/Bosse - som kommer skaffa åtminstone en.
Marlin
Haha, coolt.. Vad har de för robotar? Potatismålsökande?
Nej seriöst, vad bär de där doningarna?
Nej seriöst, vad bär de där doningarna?
Tobias
Vet inte hur stora de är mot de UAV som bär Hellfire - men det är en elak robot. Speciellt våra RB 17 som moddats för just hellfire (mot ryska landstigningsfartyg). Kanske något vi borde donera till Ukrainarna, tillsammans med utbilding och batterier RB 15...
Tobias
Sida 8 av 22 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 15 ... 22
Liknande ämnen
» Kommande heta releaser
» Kommande heta releaser
» Grattis PatrikK (eller Veritech som han ville heta förr i tiden!)
» En kommande överaskning från Trumpeter i 1/32!
» Bilder på Minimodellers kommande lagerrensning i Solna
» Kommande heta releaser
» Grattis PatrikK (eller Veritech som han ville heta förr i tiden!)
» En kommande överaskning från Trumpeter i 1/32!
» Bilder på Minimodellers kommande lagerrensning i Solna
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 8 av 22
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet