IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kommande heta releaser

+15
denstore
LasseThid
Järven
Marlin
glimturen
Brage
rsm.gbg
Janne.S
Azgaron
Henrik Bergman
linusorn
Stefan E
cas
Tobias
Matt_Public
19 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 9 av 22 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15 ... 22  Nästa

Gå ner

Kommande heta releaser - Sida 9 Empty Sv: Kommande heta releaser

Inlägg av Sadolf tor mar 24 2022, 13:54

Det går rykten ryssen börjar ta slut på ammo men det kanske propaganda...
Sadolf
Sadolf

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Tobias tor mar 24 2022, 14:27

Med tanke på resten av planering och kompetens, så är det nog ingen omäjlighet, på sina ställen. Finns troligen längre bak men det skall ju nå dem som behöver det?
Verkar ju inte som att de kommit så långt från en del av problemen man ser i 9:e Legionen/Kompaniet, lite bekymmer med materielen och korruption etc där..

På tal om ingenting - hur gick det för Eduards Wildcat? inget nytt om när. Typ Battle of Coral Sea eller Midway-tid kanske?
Ingen som köpt/pillat på/byggt en Zero?
Tobias
Tobias

Inlägg av Marlin tor mar 24 2022, 14:42

Sadolf skrev:Är clear prop från Ukraina??
Mycket dagsaktuell byggsats....

Jo det är ett Ukrainskt företag.
/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Sadolf tor mar 24 2022, 16:14

Tobias skrev:Med tanke på resten av planering och kompetens, så är det nog ingen omäjlighet, på sina ställen. Finns troligen längre bak men det skall ju nå dem som behöver det?
Verkar ju inte som att de kommit så långt från en del av problemen man ser i 9:e Legionen/Kompaniet, lite bekymmer med materielen och korruption etc där..

På tal om ingenting - hur gick det för Eduards Wildcat? inget nytt om när. Typ Battle of Coral Sea eller Midway-tid kanske?
Ingen som köpt/pillat på/byggt en Zero?
Vet ej men det blir nog i somras, det Midway 80 års jubileum i år...
Marlin skrev:
Sadolf skrev:Är clear prop från Ukraina??
Mycket dagsaktuell byggsats....

Jo det är ett Ukrainskt företag.
/Bosse
Anmärkningsvärd de jobbar medans krig pågår. Kudos för de!
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Tobias tor mar 24 2022, 16:38

Jo det låter väl rimligt. Inte köpt någon Zero?
Tobias
Tobias

Inlägg av Sadolf tor mar 24 2022, 17:37

Jag skulle gärna köpa zero från Eduard men jag köper nu de äldre byggsatser som jag missat, det finns en del plocka till lägre pris... så lägga 600 spänn på Eduards tora tora tora är inte aktuellt för mig just nu... Jag köper Eduards äldre byggsatser så länge de finns att köpa... Fick nu Mustang, Bf 109 G 14, FW190 A8... Kanske Bf 109 E7 trop efter helgen...
Sen blir det stop, jag fått så det räcker...
Sadolf
Sadolf

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias tor mar 24 2022, 19:18

Ah, du köpte en Mustang! Very Happy
Tobias
Tobias

Inlägg av Marlin mån mar 28 2022, 09:43

What the Question scratch
Nu går det politik i modellbygge också.

GWH har annonserat en nyutgåva av deras fantastiska Su-27UB med Ukrainska dekaler.
Kommande heta releaser - Sida 9 1409163-35336-81-720

Men tydligen så är den nu stoppad på grund av politiska skäl.
Kommande heta releaser - Sida 9 1409163-c-100255-75-720

Källa: https://www.scalemates.com/kits/great-wall-hobby-s4817-su-27ub-flanker-c-in-digital-camouflage--1409163

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Tobias mån mar 28 2022, 09:47

Kinesjävlar.
Tobias
Tobias

Inlägg av LasseThid mån mar 28 2022, 09:49

Det är synd att man inte kan få alla, importörer såväl som byggare, att bojkotta GWH...

LasseThid

Inlägg av Sadolf mån mar 28 2022, 09:51

Sen där anti-hangarfartyg missilen det var en kinesisk version av rysk "kindshal"- så det var också politik...
Det bättre lägga en slant på rädda barnen eller röda korset för ukrainska barn än köpa byggsatser från kinesiska kommunister...
( Vi skulle inte framföra politiska åsikter på en forum om modellbygge men om man frågar mig: det finns inte privata företag i Kina. Enligt deras lag alla bolag måste lyda instruktioner av kinesisk kommunistparti. I varje bolag i styrelse sitter en politisk kommisar och i varje firma obligatorisk finns en partienhet istället för facket. - det var min lilla parantes- Att göra affärer med Kina är att göra affärer med deras parti. Ja, jag vet. firman som jag jobbar i också köper grejor från Kina...så även jag har kontakt med de...)
Sadolf
Sadolf

Tobias likes this post

Inlägg av Marlin mån mar 28 2022, 09:54

LasseThid skrev:Det är synd att man inte kan få alla, importörer såväl som byggare, att bojkotta GWH...

I detta fall tycker jag inte att GWH har gjort fel, de är ett kinesiskt bolag och lyder under Kinesiska lagar, hur korkade de än må vara.
Så skurken i detta fall är den Kinesiska staten.
Jag kommer fortsätta köpa GWH, och bygga dem som jag själv vill.
/Bosse
Marlin
Marlin

denstore likes this post

Inlägg av Sadolf mån mar 28 2022, 10:05

Ja precis. Just GWH har jag själv 2 byggsatser från och man ser de försöker göra ett bra jobb.
Men vi måste ta hänsyn till att de människor som jobbar där har ingen val i det de gör. Beslutet kommer från ledningen och allt är under kontroll.
En del av de kanske tänker fritt, en del kan vara fanatiker som är anti väst inställda- Men det spelar ingen roll för att det sitter någon partiboss och tar beslut.
"Been there- seen that" Jag var född i kommunistland och vet hur den där cirkus fungerar.

Det man ser på GWH att själva modelldesigners och företagets ledning kan en del om modellbyggen och försöker välja attraktiva tema till sina produkter.
Det kan vara en Kines som älskar modellbygge, det kan vara att de anlitar experter från utlandet. Skulle det vara fri land så skulle det vara ett framgångsrik företag.
Men de måste styra efter vad partikontrollanten beslutar.

Även merparten av pengar för dessa byggsatser går i partiets kista- inte till fickan av de som gör det hårda jobbet.
Så är det.

VI kan rösta med vara pengar genom att köpa produkter från ukrainska modellföretag....
Sadolf
Sadolf

Marlin likes this post

Inlägg av denstore mån mar 28 2022, 11:26

Jag kommer att fortsätta att köpa GHWs modeller. De gör bra modeller, och de ville ge ut en Ukrainsk Su-27:à med digitalkamo. För mig är det en insats i sig själv. Att sedan politiker blandar sig i småföretags göranden är för jäkligt, men samtidigt kan jag tycka att vi ser sånt dagligen. Facebook med flera har i åratal censurerat allt möjligt.
denstore
denstore

Inlägg av Sadolf mån mar 28 2022, 11:31

Det att de har försökt ge ut ett ukrainsk flygplan kan tyda på vilket sida ligger deras sympati på. Kudos för det.
Sadolf
Sadolf

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias mån mar 28 2022, 11:37

Modeller är väl ganska harmlöst. Skall man lägga krut på att inte bjuda in opålitliga kineser och pumpa pengar i dem finns det bra mycket större saker - såsom Tbanan som drivs av MTR till exempel.
Och vi bör knappast tillåta företag som Huawei att ha hand om så viktig infrastruktur..

Lustigt att de beskyller oss för rasism samtidigt som man tvingade Disney att plocka bort eller minimerade den svarta snubben på Star Wars-affischerna.. Eller Maverick´s läderjacka med patchen för USS x och dess kryssning via Taiwan....

Otrevligt och inte rikgti så vi funkar här. Hoppas det straffar sig en dag.
Tobias
Tobias

Inlägg av Marlin ons mar 30 2022, 09:59

Marlin skrev:What the Question scratch
Nu går det politik i modellbygge också.

GWH har annonserat en nyutgåva av deras fantastiska Su-27UB med Ukrainska dekaler.
Kommande heta releaser - Sida 9 1409163-35336-81-720

Men tydligen så är den nu stoppad på grund av politiska skäl.
Kommande heta releaser - Sida 9 1409163-c-100255-75-720

Källa: https://www.scalemates.com/kits/great-wall-hobby-s4817-su-27ub-flanker-c-in-digital-camouflage--1409163

/Bosse

Hejsan,
Tydligen är ovanstående uttalande felaktigt.
GWH kommer att ge ut denna trots allt.
Den är endast stoppad för försäljning i Kina, och några andra länder enligt denna länk.

https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235108098-great-wall-hobby-ukrainian-148-su-27ub-flanker-digital-cammo-limited-edition/

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av LasseThid ons mar 30 2022, 10:08

Hoppsan, hejsan vad trevligt...
Min virtuella stash växer ytterligare lite...  Cool

LasseThid

Matt_Public and Marlin like this post

Inlägg av cas tor mar 31 2022, 09:04

Bara för att ett företag slutar pressa plast, så betyder inte det att hoppet är ute för formarna.
Det verkar som om Kittyhawk.s formar faktiskt köps upp av Trumpeter!
https://forum.largescaleplanes.com/index.php?/topic/92819-trumpeter-buys-kh-pm-molds/
KH var ju inte riekt lättbyggda, men dom hade ju enn och annan kärra som inte fanns nån annanstans så det är ju ganska välkommet om dom kommer tillbaka igen tänker jag.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Matt_Public and Marlin like this post

Inlägg av Tobias tor mar 31 2022, 09:45

Aha, kanske blir en Gripen trots allt.. Men någon får gärna släppa en E.
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public tor mar 31 2022, 11:04

cas skrev:Det verkar som om Kittyhawks formar faktiskt köps upp av Trumpeter!
Det blir alltså bättre plast och sämre dekaler? scratch

Helt klart en förändring som jag kan leva med. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias tor mar 31 2022, 11:13

Oh yes. Trumpys plast, av det lilla jag sett, gillar jag bättre. Bra poäng! Deras dekaler duger inte till något dock. Om de ens är korrekta i språk och färg.. Möjligen kan man grilla korv över en stor hög av dem?
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E tor mar 31 2022, 12:16

GWH´s Su-27 i Ukrainsk märkning kommer jag definitivt att både köpa och bygga, Zvezdas nya Su-25a kommer jag också att köpa o bygga!

Likaså har jag just börjat på en MiG-29 Fulcrum C från GWH, en kanonfin byggsats som jag bygger utan dåligt samvete!

Jag kommer också att bygga mina byggsatser från GWH och Zvezda som jag har i stashen, de är ju köpta för länge sedan, men förmodligen inte bygga dem med den ryska märkningen.

Att Trumpeter har köpt upp Kitty Hawk kom inte som någon större överraskning, men det är en väldigt rolig nyhet!

Nu kanske man kan få tag i den där NA Texan i 1/32 som kom undan!

Kitty Hawks modeller är i allmänhet fina att bygga, kanske inte något för nybörjaren, men instruktionerna är det som sänker dem, med nya instruktioner(?) och dekaler (...nä, Trumpeters dekaler använder jag bara i yttersta nödfall!) så kan det kanske bli bra.

KH har gjort väldigt många roliga och udda modeller av märkliga flygetyg som inte finns hos någon annan, plus deras helikoptrar som är riktigt bra (särskilt de senaste årens utgåvor!) i både 1/48 och 1/35.

Dessutom finns det en massa nästan helt färdigt godis i pipelinen som aldrig hann komma ut på marknaden.
Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Marlin and Tobias like this post

Inlägg av Tobias tor mar 31 2022, 14:25

Mitt lilla bidrag för dagen till Ukraina. Funktionströja från Rekyl och deras kampanj/insamling.
Tyckte budskapet var bra och planerade genast att provokativt bära den bland de värsta individerna på jobbet.. Fullt av gapiga små feminister som vet allt (eller icke) och att alla vita män är onda och roten till alla problem. Wink
Får se om jag gör det. Är ju kul att ha jobb med - hela sjukvården är full av verklighetsfrånvända kvinnor och kärringar av båda kön som skulle göra Miljöpartiets värsta avarted generade.

Kommande heta releaser - Sida 9 51973709235_69d6cf0a46_hIMG_0540

Dagens toxiska inlägg? Twisted Evil

Får väl köpa lite modellsaker snart med.. Wink
Tobias
Tobias

Matt_Public likes this post

Inlägg av Matt_Public tor mar 31 2022, 14:50

Tobias skrev:[...] och att alla vita män är onda och roten till alla problem. Wink
I rättvisans namn kan man även få ont i roten efter oskyddad samvaro med problemkvinnor.

Har jag hört... What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

cas likes this post

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 9 av 22 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15 ... 22  Nästa

Till överst på sidan