Kommande heta releaser
+15
denstore
LasseThid
Järven
Marlin
glimturen
Brage
rsm.gbg
Janne.S
Azgaron
Henrik Bergman
linusorn
Stefan E
cas
Tobias
Matt_Public
19 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 20 av 22
Sida 20 av 22 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21, 22
Sv: Kommande heta releaser
Nämen!?
Airfix presenterar precis lagom till Telford en Me-410 i 1/72!
Länk
Det lilla jag kan se lockar väldigt!
Särskilt med en U4 med en stöddig Bk5-puffert
Airfix presenterar precis lagom till Telford en Me-410 i 1/72!
Länk
Det lilla jag kan se lockar väldigt!
Särskilt med en U4 med en stöddig Bk5-puffert
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron and Marlin like this post
Det enda grejen som kan slå detta är 1:1 skala Tiger med levande Wittman figur...
Sadolf
Dragon är då minsann folkets vänner.
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron and Mal like this post
Ser fin ut, men jag har mer 109or (Tamiya, Airfix, Eduard...) än jag behöver!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Största problem med Eduard var folk hade det svårt att montera ihop fronten när de inte visade motorn.
Här gör de i princip samma sak som Eduard... Frågan hur det blir med passformen och hur den stämmer med originalet...
Det dummaste jag ser att de hojtar att flygkroppen är gjort i ett stycke så " ingen spackling behövs"
Ironi i det hela är att bf 109 hade sömmar både uppe och nere på flygkroppen...
Och det ena de gör med komplicerat tillverkning blir kanske att byggsatsen blir dyrare.
Är det bra passform så behöver man ingen spackel ändå.
Det de gör att det blir svårt för folk som vill göra inredning med radioluckan öppen...
Här gör de i princip samma sak som Eduard... Frågan hur det blir med passformen och hur den stämmer med originalet...
Det dummaste jag ser att de hojtar att flygkroppen är gjort i ett stycke så " ingen spackling behövs"
Ironi i det hela är att bf 109 hade sömmar både uppe och nere på flygkroppen...
Och det ena de gör med komplicerat tillverkning blir kanske att byggsatsen blir dyrare.
Är det bra passform så behöver man ingen spackel ändå.
Det de gör att det blir svårt för folk som vill göra inredning med radioluckan öppen...
Sadolf
Den rackaren lär inte bli liten av sig... Den ser dock väldigt trevlig ut.
Jag byggde Rebells level 5 i början av mitt åter(för)fall och den var inte liten av sig, vllket är anledningen till att Revells Level 5 Bf-110 inte påbörjats ännu... Jag har helt enkelt inte plats för den...
Jag byggde Rebells level 5 i början av mitt åter(för)fall och den var inte liten av sig, vllket är anledningen till att Revells Level 5 Bf-110 inte påbörjats ännu... Jag har helt enkelt inte plats för den...
LasseThid
Noobson likes this post
Fel skala (för mig) och jag har redan två Reveller (en P-1 och en H-6) i stashen.
Stefan
Stefan
Absolut. Jag lär nog varken ha skills eller pengar (antar att den kommer kosta en rejäl slant) till ett sånt projekt, så får det räcka med ett sukta efter den
Älskar 111or
Älskar 111or
Noobson
Matt_Public and Mal like this post
Jag fick ihop min H-6 och det var nog min fjärde modell efter återfallet, så det tror jag knappast att du behöver oroa dig för Noobson... Sedan är ju frågan vad prislappen blir...
Tydligen kommer Border Model att släppa en Supermarine Spitfire MkVb och en A6M2 Zero i 1/35 också...
Tydligen kommer Border Model att släppa en Supermarine Spitfire MkVb och en A6M2 Zero i 1/35 också...
LasseThid
Noobson likes this post
Väldigt fina modeller men en del skalan 1:35 har inte slagit igenom. Visst är det dumt att pansar och flyg hade olika skalor.
Men det blir svårt ställa om flyg till 1:35 om bara en tillverkare gör det.
Tamiya har istället gjort en fantastisk insats att producera pansar i 1:48 skala så man kan ha da i samma dioram med flyg.
Det lättare för andra tillverkare att köra pansar i 1:48 och speciellt bilar och flygplats utrustning när de har gjort 100+ pansar byggsatser i 1:48-
Men när border kämpar med sina 1:35 plan så är de fortfarande enstaka satser och udda grej.
En sak som har gjort mig riktig kåt dock är denna:
https://www.scalemates.com/kits/border-model-bsf-001-akagi-bridge-w-flight-deck-and-nakajima-b5n2-kate-combo--1506763
En sak återstår: Var i himla freden skulle jag förvara en sådan pjäs? ( 56.5cm long, 50.5cm wide and 40cm high pris rund 1600:-)
Tamiya har istället gjort en fantastisk insats att producera pansar i 1:48 skala så man kan ha da i samma dioram med flyg.
Det lättare för andra tillverkare att köra pansar i 1:48 och speciellt bilar och flygplats utrustning när de har gjort 100+ pansar byggsatser i 1:48-
Men när border kämpar med sina 1:35 plan så är de fortfarande enstaka satser och udda grej.
https://www.scalemates.com/kits/border-model-bsf-001-akagi-bridge-w-flight-deck-and-nakajima-b5n2-kate-combo--1506763
En sak återstår: Var i himla freden skulle jag förvara en sådan pjäs? ( 56.5cm long, 50.5cm wide and 40cm high pris rund 1600:-)
Sadolf
Azgaron, LudvigN and Noobson like this post
Jag kommer nog aldrig att köpa något flygplan i 1/35, det är en pansarskala för mig och helt fel för flygplan!
Men man ska aldrig säga aldrig, det har jag lärt mig den hårda vägen...
Men konstigt nog har jag accepterat 1/35 för helikoptrar och att kombinera pansar i 1/35 med flygplan i 1/32 är helt OK för mig.
Men hela den satsen frestar INTE, men jag skulle vilja ha en Kate, jag väntar nog ut den i 32 trots allt.
Stefan
Men man ska aldrig säga aldrig, det har jag lärt mig den hårda vägen...
Men konstigt nog har jag accepterat 1/35 för helikoptrar och att kombinera pansar i 1/35 med flygplan i 1/32 är helt OK för mig.
Men hela den satsen frestar INTE, men jag skulle vilja ha en Kate, jag väntar nog ut den i 32 trots allt.
Stefan
Noobson likes this post
Införskaffade en Border modell BF109 G6, begagnad såklart....fyfasiken vad fin den är....den ligger i snar framtid att byggas.
Mal
Azgaron and Noobson like this post
Sadolf skrev:Väldigt fina modeller men en del skalan 1:35 har inte slagit igenom. Visst är det dumt att pansar och flyg hade olika skalor.
Den hade passat bra till Zeke, men som sagt, den är en aaaaning stor...
LasseThid
Azgaron and Noobson like this post
Det är ju den tiden på året få företag vill bygga hype och visa alla spännande grejjer som äör på gång osv.
Airfix har ju tidigare haft sin stora presentation så här års, men det har blivit mer och mer urvattnat i och med att dom har börjat släppa nya saker helt utan förvarning också. Konstiga typer.
Men sin vana trogen delar dom ändå ut lite kommande nyheter och här kommer de intressantaste:
Visst blir man lite sugen på en B-24H i 1/72?
Lagom mycket inkråm, och Mal kommer säkert kunna göra underverk på den här rackaren
För dom som gillar gräddvispar så blir det en ny Chinook i 1/72:
I 48-skalan kommer det bara en ny modell i år, men den var lite oväntad.
Den lär väl gå att göra en J7 av utan större problem, ifall man är lagd åt det hållet.
Sen var det väl en hel del återutgivningar med nya klibbisar också, som den där Tomawhaken i 1/48 som nu kommer tillbaka med en ännu större hajkäft. Modellen var ju helfin när jag byggde min för några år sen.
Airfix har ju tidigare haft sin stora presentation så här års, men det har blivit mer och mer urvattnat i och med att dom har börjat släppa nya saker helt utan förvarning också. Konstiga typer.
Men sin vana trogen delar dom ändå ut lite kommande nyheter och här kommer de intressantaste:
Visst blir man lite sugen på en B-24H i 1/72?
Lagom mycket inkråm, och Mal kommer säkert kunna göra underverk på den här rackaren
För dom som gillar gräddvispar så blir det en ny Chinook i 1/72:
I 48-skalan kommer det bara en ny modell i år, men den var lite oväntad.
Den lär väl gå att göra en J7 av utan större problem, ifall man är lagd åt det hållet.
Sen var det väl en hel del återutgivningar med nya klibbisar också, som den där Tomawhaken i 1/48 som nu kommer tillbaka med en ännu större hajkäft. Modellen var ju helfin när jag byggde min för några år sen.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron, Matt_Public and Noobson like this post
Trevligt.
Axel gick i spinn av Chinooken.
För min egen del tyckte jag det var rätt skralt, men en J7:a kan jag tänka mig.
Annars ligger nog den senaste Buccaneer lådan mig rätt varmt om hjärtat.
Och jag vill ha två av den.
Jag kan ju inte motstå en kärra lastad med sjömålsrobotar.
Och så måste jag ju bara ha laserpekaren från Gulfkriget.
Får se om jag kan få tag i dessa under vårens Englandsresa.
Undrar bara om två stora lådor går ner i bagaget
/Bosse
Axel gick i spinn av Chinooken.
För min egen del tyckte jag det var rätt skralt, men en J7:a kan jag tänka mig.
Annars ligger nog den senaste Buccaneer lådan mig rätt varmt om hjärtat.
Och jag vill ha två av den.
Jag kan ju inte motstå en kärra lastad med sjömålsrobotar.
Och så måste jag ju bara ha laserpekaren från Gulfkriget.
Får se om jag kan få tag i dessa under vårens Englandsresa.
Undrar bara om två stora lådor går ner i bagaget
/Bosse
Marlin
Azgaron and Matt_Public like this post
Bosse, du får göra som jag gjorde när vi var i Teckien första gången, fläk upp och vik ihop askarna eller släng dem, modellerna tar du i handbagaget, du har väl några extra askar hemma.
Det var bara Bulldogen (J7) som var intressant för mig, men oj, vilken nyhet!
https://uk.airfix.com/products/bristol-bulldog-mkii-a05141
Jag har väntat i många år på en nygjord Bristol Bulldog, nu kan jag äntligen slänga min gamla Smér!
Det kommer säkert ett par riktiga "Brakare" under året, som Sea Kingen, de antydde själva det....
Startsatsen med livbåten (Shannon class) kommer jag att köpa, den blir fin ihop med den större livbåten som redan finns i sortimentet.
Buccaneeren som Bosse visade ovan är naturligtvis ett givet köp, liksom en Gannet, men det var förra årets nyheter.
Annars var det rätt skralt...
Stefan
Det var bara Bulldogen (J7) som var intressant för mig, men oj, vilken nyhet!
https://uk.airfix.com/products/bristol-bulldog-mkii-a05141
Jag har väntat i många år på en nygjord Bristol Bulldog, nu kan jag äntligen slänga min gamla Smér!
Det kommer säkert ett par riktiga "Brakare" under året, som Sea Kingen, de antydde själva det....
Startsatsen med livbåten (Shannon class) kommer jag att köpa, den blir fin ihop med den större livbåten som redan finns i sortimentet.
Buccaneeren som Bosse visade ovan är naturligtvis ett givet köp, liksom en Gannet, men det var förra årets nyheter.
Annars var det rätt skralt...
Stefan
Den solklara höjdaren!Stefan E skrev:Det var bara Bulldogen (J7) som var intressant för mig. Men oj, vilken nyhet!
Jag vill bygga en spansk.
Matt_Public- Master of DNF
Mal likes this post
Blir givetvis glad för en Chinook även om det finns många andra helikoptrar där vi är i desperat behov av nya modeller. Men jag tycker 34pund är lite styvt för en helikopter i 1/72 där det sannolikt inte finns någon inredning att tala om. Eller har jag gått o blivit snål?
LudvigN
Sida 20 av 22 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21, 22
Liknande ämnen
» Kommande heta releaser
» Kommande heta releaser
» Grattis PatrikK (eller Veritech som han ville heta förr i tiden!)
» En kommande överaskning från Trumpeter i 1/32!
» Bilder på Minimodellers kommande lagerrensning i Solna
» Kommande heta releaser
» Grattis PatrikK (eller Veritech som han ville heta förr i tiden!)
» En kommande överaskning från Trumpeter i 1/32!
» Bilder på Minimodellers kommande lagerrensning i Solna
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 20 av 22
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet