IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Rengöra penslar från Tamiya och Gunze färger

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Rengöra penslar från Tamiya och Gunze färger Empty Rengöra penslar från Tamiya och Gunze färger

Inlägg av Fenix1980 tor jun 09 2022, 04:09

Jag har säkert frågat detta för men jag kan inte hitta någon sådan tråd skriven av mig igen. Både Gunze och Tamiya färger är ju akrylfärger men jag har försökt rengöra penslarna med rent kranvatten men det verkar bara hjälpa på vissa penslar och vissa färger så vad är det bästa medlet för att rengöra penslar från Tamiya och Gunze färger?

Fenix1980

Till överst på sidan Gå ner

Rengöra penslar från Tamiya och Gunze färger Empty Sv: Rengöra penslar från Tamiya och Gunze färger

Inlägg av rsm.gbg tor jun 09 2022, 07:48

jag kör med rödsprit sen en sån där pensel tvål.
Perfekta penslar hela tiden.

Det fanns en jättebra howto på finescale.com men den hittar jag inte längre...

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg

Rengöra penslar från Tamiya och Gunze färger Empty Sv: Rengöra penslar från Tamiya och Gunze färger

Inlägg av rsm.gbg tor jun 09 2022, 08:01

Nu hitta jag den, lysande artikel.
Finescale - how to clean paintbrushes

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg

Matt_Public likes this post

Inlägg av cas tor jun 09 2022, 09:05

Ett annat tips som är ganska ofarligt för penslar:
För vanliga Gunze och Tamiyafärger så kan du tvätta dom med vanligt Ajax Fönsterputs!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Marlin likes this post

Inlägg av Fenix1980 tor jun 09 2022, 22:47

Tack för alla svar och länk. Vad finns det för svenska alternativ till videons Old Spice Putty? Jag undrar för jag har en del penslar som spretar åt alla håll.

Fenix1980

Inlägg av rsm.gbg fre jun 10 2022, 07:37

Fenix1980 skrev:Tack för alla svar och länk. Vad finns det för svenska alternativ till videons Old Spice Putty? Jag undrar för jag har en del penslar som spretar åt alla håll.
beewax, finns lite överallt, kostar en del dock.
tvål
beewax

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg

Inlägg av rsm.gbg fre jun 10 2022, 07:42

Old Spice Putty  59Kr

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg

Inlägg av Fenix1980 fre jun 10 2022, 19:39

Tack så mycket

Fenix1980

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet