Grimfang goes to Mordheim
+5
LasseThid
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
Tobias
9 posters
Sida 5 av 11
Sida 5 av 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Sv: Grimfang goes to Mordheim
Haha, ah.. Du låter inte helt övertygad och jag får kanske hålla med.. Men de tror att det är manligt.
Satt mer än en timme och rensade gjutlinjer på bossens arm och yxa.. Lyssnade på Blodbytte-avsnitt på Bonehead, så trevligt.. Men Trist.. Börjar dock bli väldigt nöjd med honom. Kommer inte finnas något som liknar honom, så han är min egna modell! Nu med ett "weapons-pack" bestående av ett armborst, koger, lite pilar eller vad de heter till armborst och två extra dolkar. Allt han planerar ha, finns representerat på modellen. Speciellt hans mycket speciella hjälm som kommer hjälpa mot Stunned. Skyddar käken mera än skallen, men det finns inte så mycket att skada i toppen av huvudet..
Han är ganska stor - så kommer skrämma skiten ur en del polare, bra, för han är inte så hård som han ser ut. men jag skall hitta på lite muppig bakgrund som stör ut dem med.. Typ att han som liten Black orc blev fastkedjad vid en kvarn där han fick knata några år. Men det gjorde honom till en stor och stark Black Orc. Som nu också är lite irriterad på de som satte honom där (Chaos Marauders). Så han vill väldigt gärna snickra om nyllena på dessa med sin "lilla" yxa som gengäld..
Superrädd för målningen men jag har resten innan det..
He´s ded ´ard an´ propa´!
Satt mer än en timme och rensade gjutlinjer på bossens arm och yxa.. Lyssnade på Blodbytte-avsnitt på Bonehead, så trevligt.. Men Trist.. Börjar dock bli väldigt nöjd med honom. Kommer inte finnas något som liknar honom, så han är min egna modell! Nu med ett "weapons-pack" bestående av ett armborst, koger, lite pilar eller vad de heter till armborst och två extra dolkar. Allt han planerar ha, finns representerat på modellen. Speciellt hans mycket speciella hjälm som kommer hjälpa mot Stunned. Skyddar käken mera än skallen, men det finns inte så mycket att skada i toppen av huvudet..
Han är ganska stor - så kommer skrämma skiten ur en del polare, bra, för han är inte så hård som han ser ut. men jag skall hitta på lite muppig bakgrund som stör ut dem med.. Typ att han som liten Black orc blev fastkedjad vid en kvarn där han fick knata några år. Men det gjorde honom till en stor och stark Black Orc. Som nu också är lite irriterad på de som satte honom där (Chaos Marauders). Så han vill väldigt gärna snickra om nyllena på dessa med sin "lilla" yxa som gengäld..
Superrädd för målningen men jag har resten innan det..
He´s ded ´ard an´ propa´!
Tobias
Matt_Public likes this post
Just! Det blir snickerboa för tid och evighet!Tobias skrev:Så han vill väldigt gärna snickra om nyllena på dessa med sin "lilla" yxa i gengäld.
Matt_Public- Master of DNF
Tobias likes this post
Tror inte han stannar och hugger till trägubbar, ens utan sin yxa, dock.. Har en känsla av att haspen inte kommer hålla Grimfang inne i snickerboa..
Hmm.. Sitter dolken på kogret muppigt - yay or nay?
Hmm.. Sitter dolken på kogret muppigt - yay or nay?
Tobias
Inte så att den sticker en i ögonen åtminstone.Tobias skrev:Sitter dolken på kogret muppigt?
Tobias likes this post
IMG_0874 by Tobias Björkman, on Flickr
Kass bild men.. Så blir det typ. En fanatic, hehe.. BB-boll och kedja från en annan grej.
De viftar med sina "korsbågar" för det var svårt att lösa med andra armar.. och känns Orc-igt! Han som håller den.. Klippte ner en först.. Men blev inte bra. Nu kommer jag lägga den typ så, gevärshandtaget sticker ut i armhålan. Inte perfekt men bättre!
Glad att det blev koger!
Kass bild men.. Så blir det typ. En fanatic, hehe.. BB-boll och kedja från en annan grej.
De viftar med sina "korsbågar" för det var svårt att lösa med andra armar.. och känns Orc-igt! Han som håller den.. Klippte ner en först.. Men blev inte bra. Nu kommer jag lägga den typ så, gevärshandtaget sticker ut i armhålan. Inte perfekt men bättre!
Glad att det blev koger!
Tobias
Azgaron likes this post
S.M.U.F.F.S.I.G.T.
Lite som Strömsundsbor, ju. Bara aningens mer städade.
Lite som Strömsundsbor, ju. Bara aningens mer städade.
Tobias likes this post
Jag får nogg komma o kika vad som pågår i Norrland alltså.. En polare som lirar både Mordheim och Blood Bowl, skall upp till någon obyggd mellan Sundsvall o Östersund strax.. han är därifrån.. Lite orolig att han inte kommer ner igen om ni har sånt otyg där uppe..
Ligger inte CSN i Strömsund?? Delar iaf.. Helt plötsligt gick ljuset upp varför det var svårt att prata med människor från CSN....
Ligger inte CSN i Strömsund?? Delar iaf.. Helt plötsligt gick ljuset upp varför det var svårt att prata med människor från CSN....
Tobias
Norrut finns det skog, där bor all sorts oknytt, har jag hört......
Fint fipplat är det allt!
Fint fipplat är det allt!
Tjusigt knåpat, Tobias! Ser najs ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack.
Nr 2 on the cheap! Why not? Nu slut på kedjor, i plast.. Får offra något halsband kanske.. Men två är mer än nog i Mordheim!
Sätter ev lite fler spikar o blad på..
Skall Bossen få en papegoj-squig?? Det känns helrätt men han är redan ganska "busy"..
Den komemr synas - men hans hair-squig är liite ivägen..
Nr 2 on the cheap! Why not? Nu slut på kedjor, i plast.. Får offra något halsband kanske.. Men två är mer än nog i Mordheim!
Sätter ev lite fler spikar o blad på..
Skall Bossen få en papegoj-squig?? Det känns helrätt men han är redan ganska "busy"..
Den komemr synas - men hans hair-squig är liite ivägen..
Tobias
Azgaron likes this post
Ser coolt ut!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Tack Håkan.
Lite svårt att göra dessa bra.. Inte helt inspirerad och vill göra roligare.. Hehe. Men de är på G. Lite highlights så.. Det röda är liite mera i stil med det vinröda på de andra, i verkligheten.
Tänderna är itne fixade och det svarta skall få en del grå highlight - har en bra föärg, eller två, för det. Bara tar lite tid o är tråkigt.
De är dock viktiga - måste ha en Goblin per squig - och de är billiga. Köttmur..
Den andra, gröna high-lighten, eller tredje tom (Skarsnik green) är ganska förtorkad så blev kladdigt. Svårt att reviva den burken.. Så tappar lusten lite mera att göra ett bra jobb.. Tabletop-standard it is.. Sen tilll crossbow orcs..
Deras skärp/rep blev dock ganska bra! Men syns knappt här. Samma färger som för ben och tände. Blev najs. Försöker hålla nere antalet färger, snabbare och det blir gärna spretigt med för många.
IMG_0896 by Tobias Björkman, on Flickr
Lite svårt att göra dessa bra.. Inte helt inspirerad och vill göra roligare.. Hehe. Men de är på G. Lite highlights så.. Det röda är liite mera i stil med det vinröda på de andra, i verkligheten.
Tänderna är itne fixade och det svarta skall få en del grå highlight - har en bra föärg, eller två, för det. Bara tar lite tid o är tråkigt.
De är dock viktiga - måste ha en Goblin per squig - och de är billiga. Köttmur..
Den andra, gröna high-lighten, eller tredje tom (Skarsnik green) är ganska förtorkad så blev kladdigt. Svårt att reviva den burken.. Så tappar lusten lite mera att göra ett bra jobb.. Tabletop-standard it is.. Sen tilll crossbow orcs..
Deras skärp/rep blev dock ganska bra! Men syns knappt här. Samma färger som för ben och tände. Blev najs. Försöker hålla nere antalet färger, snabbare och det blir gärna spretigt med för många.
IMG_0896 by Tobias Björkman, on Flickr
Tobias
Azgaron likes this post
Ser ju bra ut så långt!
Håkan
Håkan
Tack Håkan. Highl-lightade lite med Dark Reaper 8eller Drak Raper som min spelpolare i högstadiet trodde det hette.. Ooops, itne så bra på engelska den snubbe.. )
IMG_0899 by Tobias Björkman, on Flickr
De är lite kladdiga men funkar. Spelbart nu. Detta är mer än ett warband - och jag har en bunt till att fixa. 3 crossbow Orcs, 1 troll (som jag inte ens har ännu), 2 Black orcs, Black orc Boss, extra O&G Boss, ett par Gobbos med squig prodders och två Fanatics..
IMG_0899 by Tobias Björkman, on Flickr
De är lite kladdiga men funkar. Spelbart nu. Detta är mer än ett warband - och jag har en bunt till att fixa. 3 crossbow Orcs, 1 troll (som jag inte ens har ännu), 2 Black orcs, Black orc Boss, extra O&G Boss, ett par Gobbos med squig prodders och två Fanatics..
Tobias
Azgaron and Matt_Public like this post
Sväng-gäng som luktar rådäng? Ja tack!
Tobias likes this post
Pratade med en av de andra spelarna, med rätt humor.. Han skall lira Witch Hunters.. Så vi planerar en ohelig allians mellan Orcs & Goblins och Witch Hunters för att dänga till Undead..
Kan se hur Orcs´en går till marknaden och köper heligt vatten..
Planen är att Hänga bak, bakom squigs och Gobbos med Orcs´en.. Om de vinner är allt bra, går det åt he-te drar vi tillbaka till tavernan, och spöar upp Gobbosen när det kommer senare, för att de sumpade striden..
Blir lite senare i augusti som de skall ut o röja.. Hinner måla mera.. Kanske ett troll med..........
Tobias
That's the spirit, soldier!Tobias skrev:Kanske ett troll med...
Måste fixa till mina egna troll endera dagen.
Ah, vad har du för troll?? River? Stone? Annat? Brydde mig inte så mycket om troll för.. Skäms, de är ju för sköna, i princip alla troll GW gjort. De gamla har charm men de nyrae River Trolls i plast - nu kallade Troggoths eller något.. Gillar dem skarpt.
han som fick en Eduard Spitfire nedskickad, gratis, till sig i höstas hade ett troll han itne behövde. Bad att han skulle skicka det med mina päron (gratis frakt). men han blev nog rädd för att jag skulle ha ett så har inte gjort det.. ltie småaktigt efter den där gåvan tyckte jag..
Funderar på att måla upp Blood Bowl-trollet sålänge.. En annan kompis har River Trolls i plast han inte använder.. Hehe. Erbjöd honom Bögenhafen Barons (kan ju iten ha dem ) för en del gamla Orcs / Goblins - det gick hem.. Kändes som om jag bytte The Blue Oyster Club mot 100% testestoron på burk..
han som fick en Eduard Spitfire nedskickad, gratis, till sig i höstas hade ett troll han itne behövde. Bad att han skulle skicka det med mina päron (gratis frakt). men han blev nog rädd för att jag skulle ha ett så har inte gjort det.. ltie småaktigt efter den där gåvan tyckte jag..
Funderar på att måla upp Blood Bowl-trollet sålänge.. En annan kompis har River Trolls i plast han inte använder.. Hehe. Erbjöd honom Bögenhafen Barons (kan ju iten ha dem ) för en del gamla Orcs / Goblins - det gick hem.. Kändes som om jag bytte The Blue Oyster Club mot 100% testestoron på burk..
Tobias
Nobels fiskmosarpris?
Jupp, jag har tre trallande troll av flodtyp att tofsa vidare på.
Jupp, jag har tre trallande troll av flodtyp att tofsa vidare på.
ja vafan - hade Alfred tänkt på det hade han införskaffat det?? (Gick för övrigt förbi Nobel Forum på Karolinska Institutet innan, när jag handla öl.. Får snacka med dem?)
Ah nice! De måste du visa upp när du gjort dem! Jag är livrädd för modellen jag har. Men jag vet ju hur du målar.. Skall nog dock prajma trolltyget imorgon. Kanske dra på någon sliskig, grön färg med sprutan och sen greppa en hårig sticka..
Ah nice! De måste du visa upp när du gjort dem! Jag är livrädd för modellen jag har. Men jag vet ju hur du målar.. Skall nog dock prajma trolltyget imorgon. Kanske dra på någon sliskig, grön färg med sprutan och sen greppa en hårig sticka..
Tobias
Snyggt målat, Tobias! Trevligt gäng figurer!
Käcka troll!
Håkan
Käcka troll!
Håkan
Tobias likes this post
Schyssta klubben!Tobias skrev:Men jag vet ju hur du målar.
Tobias likes this post
Sida 5 av 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Sida 5 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet