Grimfang goes to Mordheim
+5
LasseThid
Matt_Public
Stefan E
Azgaron
Tobias
9 posters
Sida 6 av 11
Sida 6 av 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Sv: Grimfang goes to Mordheim
För stunden är det enbart modellbygget som gäller.Tobias skrev:Är de för skoj, eller lirar du?
Matt_Public- Master of DNF
Borde itne troll kunna trolla?
Warhammer old World kommer ju "snart", jag gissar på nästa sommar.. Square bases, någon regelblandning av Warhammer Fantasy Battles 3rd till 8th.. Jag kör nog vidare och bygger Orcs & Goblins i väntan på det.. Har lite.. Hoppas man inte blir besviken av spelet dock. Men saknar att putta runt fyrkantiga formationer och trolla.. Dricka en öl eller tre, skratta åt när Goblinsen dör.. Ah, trevligt.
Warhammer old World kommer ju "snart", jag gissar på nästa sommar.. Square bases, någon regelblandning av Warhammer Fantasy Battles 3rd till 8th.. Jag kör nog vidare och bygger Orcs & Goblins i väntan på det.. Har lite.. Hoppas man inte blir besviken av spelet dock. Men saknar att putta runt fyrkantiga formationer och trolla.. Dricka en öl eller tre, skratta åt när Goblinsen dör.. Ah, trevligt.
Tobias
Tänkte jag skulle fixa armborst-killarna och de två fanatics´en innan jag ger mig på Blodbyttan ordentligt.. Nu har jag ångan hyfsat uppe så..
IMG_0912 by Tobias Björkman, on Flickr
Whaagh Flesh - Warboss Green, som är liite torkad efter allt klegg i locket.. Gör det lite trixigt att måla. Blandar inte på palett, den torkar lika fort. Men kanske borde skaffa en våt-palett? :?
Blev lite tjockt - får se om jag "washar ner" och kör lite igen. Sparar oftast nästa steg, Skarsnik Green till Goblins, de är ju ljusare, "weedier2 med. Men det kan fixa det lite bättre. Lite lätt high-light.. Men det gör också dessa orcs ljusare än de flesta andra. Men gör nog inget - de är yngre, därför de har armbosrt?
Kör tummen som palett och käften som penselställ - gått 110% in i Orc-mode..
Lyckades tappa en ball & Chain i färgburken med! Aldrig hänt innan. Men gick lätt att bara hålla under kranen (den på muggen, inte den i nyllet, värt att påpeka innan Matte är rolig?
Tror skinent blir ok även utan pimpning, när allt annat är på. Brukar bli ok då. Gaddar o skit fått färg, kläderna tar lite uppmärksamhet. Tur jag har en ny burk i reserv..
IMG_0912 by Tobias Björkman, on Flickr
Whaagh Flesh - Warboss Green, som är liite torkad efter allt klegg i locket.. Gör det lite trixigt att måla. Blandar inte på palett, den torkar lika fort. Men kanske borde skaffa en våt-palett? :?
Blev lite tjockt - får se om jag "washar ner" och kör lite igen. Sparar oftast nästa steg, Skarsnik Green till Goblins, de är ju ljusare, "weedier2 med. Men det kan fixa det lite bättre. Lite lätt high-light.. Men det gör också dessa orcs ljusare än de flesta andra. Men gör nog inget - de är yngre, därför de har armbosrt?
Kör tummen som palett och käften som penselställ - gått 110% in i Orc-mode..
Lyckades tappa en ball & Chain i färgburken med! Aldrig hänt innan. Men gick lätt att bara hålla under kranen (den på muggen, inte den i nyllet, värt att påpeka innan Matte är rolig?
Tror skinent blir ok även utan pimpning, när allt annat är på. Brukar bli ok då. Gaddar o skit fått färg, kläderna tar lite uppmärksamhet. Tur jag har en ny burk i reserv..
Tobias
Azgaron likes this post
Spottade ur mig dessa två lite snabbt.. Behöver ev en, senare.. Om någon Goblin-gripp avancerar och kanske får en extra attack köper vi Ball & Chain och Mad Cap Mushrooms.. Men är ganska dyrt och de dör permanent ganska lätt (slår ihjl sig själva). Dessutom hög ruisk att bli Stupid, vilket är mindre bra.. Men - de träffar som ett godståg.. Kan vara ett bra hot..
IMG_0916 by Tobias Björkman, on Flickr
IMG_0916 by Tobias Björkman, on Flickr
Tobias
Azgaron and Gigabyte like this post
Går ju framåt fint! Mycket att måla!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Pre-wash & high-light.. Men de blir spelbara. Min snabba, kladdiga still utan finess men det funkar ok på smutsiga orcs och tabletop-standard.
Tre olika bruna, lite av det vinröda (som är genomgående team) etc.
Klubbans huvud blev lite snett. men jag fixade inte det. Han har väl drämmt till någon störig, jobbig jävel typ en Chaos elelr undead, med full kraft.. Då blir det så..
Tobias
Azgaron likes this post
Da Vamp Huntas:
IMG_0921 by Tobias Björkman, on Flickr
Hyfsat nöjd, scratchade koger o lite annat. inte perfekt grepp på han som skjuter men har inte bättre armar och rädd o klippa sönder mer. Han är en orc, give hima break!
@ matte Pub - dina gamla bilder funkar inte, men visst har du byggt en massa skitsnygga orks?
IMG_0921 by Tobias Björkman, on Flickr
Hyfsat nöjd, scratchade koger o lite annat. inte perfekt grepp på han som skjuter men har inte bättre armar och rädd o klippa sönder mer. Han är en orc, give hima break!
@ matte Pub - dina gamla bilder funkar inte, men visst har du byggt en massa skitsnygga orks?
Tobias
Azgaron likes this post
IMG_0927 by Tobias Björkman, on Flickr
Slängde ihop en ny Boss. Ashork var ju aldrig meningen att vara den riktiga. Stor yxa, armborst, varför inte - han är bästa skytten i warbandet. Kan vara bra att ha..
Slängde ihop en ny Boss. Ashork var ju aldrig meningen att vara den riktiga. Stor yxa, armborst, varför inte - han är bästa skytten i warbandet. Kan vara bra att ha..
Tobias
Azgaron and Matt_Public like this post
Snyggt målat! Den bossen ser ju grym ut!
Håkan
Håkan
Tobias skrev:Tack. Du känner igen huvudet tror jag..
Är de Matt look-alike?
Haha! Mattes aktier gick upp ännu mera om han ser sån ut!
Det är ett av de överblivna Black Orc-huvudena från Blood Bowl-teamet. Inte riktigt samma sätt man fäster huvudena men lite surjery så.. Kuttin´ and bashin´..
Blev lite nöjd. Ganska snabbmålat men ändå ok. Han är hård, alternativ Boss för Ashork, eller den riktiga. Har två Black orcs, enden stora Black orc-bossen och ett troll att fixa.. Kanske skall göra ett Night Goblin warband sen? Hehe, har ju redan en del..
Där ser man vingen av min F 6 AJ 37a med, hehe. Måste fixa den.. AKAN-kapslar och RB 05A ligger nytvättade..
Det är ett av de överblivna Black Orc-huvudena från Blood Bowl-teamet. Inte riktigt samma sätt man fäster huvudena men lite surjery så.. Kuttin´ and bashin´..
Blev lite nöjd. Ganska snabbmålat men ändå ok. Han är hård, alternativ Boss för Ashork, eller den riktiga. Har två Black orcs, enden stora Black orc-bossen och ett troll att fixa.. Kanske skall göra ett Night Goblin warband sen? Hehe, har ju redan en del..
Där ser man vingen av min F 6 AJ 37a med, hehe. Måste fixa den.. AKAN-kapslar och RB 05A ligger nytvättade..
Tobias
Azgaron likes this post
Snyggt knåpat och målat! Blev ju snyggt med BB huvudet!
Har nåt huvud över från mina orcer.
Håkan
Har nåt huvud över från mina orcer.
Håkan
Tobias likes this post
Tack. Använt ett till och några är lite kluriga..Skall konvertera fler med dem men slarvade bort något av de bättre. Kanske också får skaffa en andra box..
Tobias
Azgaron likes this post
Kikade över gänget - snart dags att lacka.. De är ganska blanka på sina ställen efter Devla Mud Wash/Agrax Earthshade (har frotfarande lite Devlan kvar). Såg på de första att huden var inte bara mörkare utan behövde ett lager till, eller två. Så jag fixade till det. Det var itne alls snyggt på sina ställen, lite ojämn, kladdig bas-yta av Whaagh Flesh.. Men blev lite bättre och ser ut som de andra lite mera nu! Ljusare gröna.
Big ´uns komemr få vara Black orcs också ett tag, skippar att måla de två Black orcs´en med great weapons just nu. Det går lika bra med dessa - och de var varsitt armborst på ryggen - kan vara bra att ha på modellen och köpa till när de tjänat ihop lite gold crowns..
Skall snygga till alla lite, hud, tänder, ben etc. Sen lacka och gå viidare till Blood Bowl ett tag..
Big ´uns komemr få vara Black orcs också ett tag, skippar att måla de två Black orcs´en med great weapons just nu. Det går lika bra med dessa - och de var varsitt armborst på ryggen - kan vara bra att ha på modellen och köpa till när de tjänat ihop lite gold crowns..
Skall snygga till alla lite, hud, tänder, ben etc. Sen lacka och gå viidare till Blood Bowl ett tag..
Tobias
Azgaron likes this post
Alltså.. Jag måste nog skaffa dessa:
5f1CwT1PX5oeWEmL by Tobias Björkman, on Flickr
Norse team i Blood Bowl har dem, beer boars.. orcs gillar och använder vildsvin, gillar fungus beer och horn.. De är ju perfekta coun-as war hounds som alla kan köpa..!
Norse team i Blood Bowl har dem, beer boars.. orcs gillar och använder vildsvin, gillar fungus beer och horn.. De är ju perfekta coun-as war hounds som alla kan köpa..!
Tobias
Azgaron likes this post
Snyggt målat Tobias! De ser grymma ut!
De vildsvinen såg ju kul ut!
Håkan
De vildsvinen såg ju kul ut!
Håkan
Tobias likes this post
Tack Håkan.
Eller hur?? Ingen aning vad de gör i BB, men tydligen är de på plan??
Min Big ´uns gick o handlade.. Ville ha dem på modellerna, kommer säkert köpa det senare.. Varför inte? De kan ha dem.. Funkar i vissa scenarion. Move or Fire är ett problem, men gillar att hänga på lite extra skit.. Fanns bra sprues till just Mordheim förr med rep och en hel del annat coolt..
Eller hur?? Ingen aning vad de gör i BB, men tydligen är de på plan??
Min Big ´uns gick o handlade.. Ville ha dem på modellerna, kommer säkert köpa det senare.. Varför inte? De kan ha dem.. Funkar i vissa scenarion. Move or Fire är ett problem, men gillar att hänga på lite extra skit.. Fanns bra sprues till just Mordheim förr med rep och en hel del annat coolt..
Tobias
Azgaron likes this post
Jo, det har jag också för mig att de är. Exakt vilken funktion de har vet jag inte.
Det är ju inte fel att ha lite saker att hänga på!
Håkan
Det är ju inte fel att ha lite saker att hänga på!
Håkan
Tobias likes this post
Tobias skrev:Alltså.. Jag måste nog skaffa dessa:
Bombsuggor?
Nu har man sett allt!
Sida 6 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet